Nelson Semedo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 2 - Nelson Semedo

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Roberto har ligeså mange assists som alba? Hvis der er noget der halter med Roberto så er det det defensive hvor semedo nok er bedre. Men offensivt har Roberto været intet mindre end fremragende.
Jep, men Sergi Roberto er også en god og meget alsidig spiller. Men han er bare ikke back. Han kan spille den, men han har ikke de kvaliteter, som vi søger efter. En back skal have fart, være god 1mod1 og kunne slå sublime indlæg. Dér mangler han - og det er helt naturligt, fordi han ikke er back, men CM.

Der er jo en grund til, at klubben har købt Semedo f.eks. De ser ikke Sergi Roberto som fremtidens valg, fordi han ikke er den type spiller. Men vi kan sagtens blive enige om, at han har været en rigtig god afløser.
Piquénbauer skrev:Og jeg har virkelig svært ved at se hvorfor Roberto tydeligvis er cm når gennembruddet kom som back hvor han nu har startet i 2 sæsoner og kun bliver bedre og bedre.
Det er for mig rimelig åbentlyst, hvorfor han har fået "gennembrudet" på positionen som back - den position har vi aldrig udfyldt efter Alves, omend vi har prøvet med flere forskellige spillere. Det er ikke talentet som højre back, der har givet ham positionen, men snarre ærgelige omstændigheder.

Og så forstår jeg sletter ikke din begejstring for at placere så god en midtbanespiller på back-positionen. Det er jo spild af talent.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 2 - Nelson Semedo

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan slet ikke følge den tankegang der. "Han er ikke back". Masche var heller ikke cb før han blev det. Roberto gør det godt fordi han er god på pladsen. Så kan det godt være han mangler nogle af de klassiske egenskaber en back har men han har så nogle andre der gør ham virkelig god som back. Jeg mener desuden at Roberto er fint med når det kommer til fart, 1mod1 (han har f.eks. flere driblinger pr kamp end alba) og indlæg (6 assists).

Det her handler ikke om at Roberto fungerer som en lappeløsning. Han har taget pladsen. Det er hans. Og han leverer i høj grad. Hvis man ikke så ham som fremtidens mand hvorfor pokker spiller man ham så mere end semedo?

Omkring semedo så købte klubben ham ligeså meget fordi Vidal ikke fungerede der. VI havde kun en back (Roberto) inden semedo kom til.
Og så forstår jeg sletter ikke din begejstring for at placere så god en midtbanespiller på back-positionen. Det er jo spild af talent.
Hvordan kan det nogensinde være spild når han gør det godt? Han har lukket hullet efter Alves. Noget som du selv har påpeget at vi havde brug for.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 2 - Nelson Semedo

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Hvordan kan det nogensinde være spild når han gør det godt? Han har lukket hullet efter Alves. Noget som du selv har påpeget at vi havde brug for.
Jeg mener, der er et uudløst potentiale i manden, hvis vi faktisk bruger ham på den position, han klart har flest forcer til at spille på. Derfor spild af talent.

Roberto har lukket hullet ja, men han er ikke løsningen, for han kan ikke de ting, en back skal kunne for at levere 100% det, vi har brug for.

Men det er tydeligt at du ser noget i den spiller på den nævnte position, der så går imod de fleste holdninger. Men fair nok. Jeg tror dog du kommer til at se Sergi Roberto miste pladsen, når man finder en rigtig back, der faktisk præsterer. Forhåbetligt er Semedos manglende præstationer den almindelige 1-sæson i Barcelona. Men kun hvis Valverde snart tager sig sammen og benytter ham. Ellers lærer han jo intet om spillestilen.

Og så glemmer vi lige en ting her. Det er slet ikke sikkert, Sergi Roberto er tilfreds med at spille positionen. Det kunne man måske godt regne med, eftersom han jo ikke aktivt har valgt at spille den position førhen i karrieren.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 2 - Nelson Semedo

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg mener, der er et uudløst potentiale i manden, hvis vi faktisk bruger ham på den position, han klart har flest forcer til at spille på. Derfor spild af talent.
Han var ikke i nærheden af at blive fast spiller som cm. Han var ved at rykke til stoke inden han begyndte at spille back.

Og der er ikke meget der tyder på at man vil spille ham som cm eftersom man f.eks. henter Arthur.
Roberto har lukket hullet ja, men han er ikke løsningen, for han kan ikke de ting, en back skal kunne for at levere 100% det, vi har brug for.
Det der giver jeg ikke noget for. Lige nu spiller han på et ubesejret hold og gør det fremragende. Så han gør faktisk de ting vi har brug for. Så kan det godt være at nogle har en helt speciel ide om hvordan en back skal spille - hvorfor ved jeg dog ikke.
Men det er tydeligt at du ser noget i den spiller på den nævnte position, der så går imod de fleste holdninger. Men fair nok. Jeg tror dog du kommer til at se Sergi Roberto miste pladsen, når man finder en rigtig back, der faktisk præsterer. Forhåbetligt er Semedos manglende præstationer den almindelige 1-sæson i Barcelona. Men kun hvis Valverde snart tager sig sammen og benytter ham. Ellers lærer han jo intet om spillestilen.
Der faktisk præsterer? Hvorfor bliver du ved med at negligere det vi ser fra Roberto? Han er rated som en af de bedste spillere i la liga hos både whoscored og squawk. Han har ligeså mange assists som alba.

Roberto gør det fremragende og det er derfor han spiller fremfor semedo. Jeg kan ikke se ud i fremtiden men på nuværende tidspunkt er der ikke noget der tyder på at Roberto vil blive slået af. Eller komme til at spille en anden position.
Og så glemmer vi lige en ting her. Det er slet ikke sikkert, Sergi Roberto er tilfreds med at spille positionen. Det kunne man måske godt regne med, eftersom han jo ikke aktivt har valgt at spille den position førhen i karrieren.
Hmm har manden ikke lige forlænget til 2022? Underligt at han gør det når man tænker på at det er meget begrænset med spilletid han har fået på midten. Man skulle tro at en utilfreds spiller ville se tiden an omkring position osv fremfor at forlænge.

Men ok vi kan fortsætte for evigt. Jeg er bare glad for at en af vores egne har fundet sin plads og er blevet starter. Så kan det godt være han spillede cm i de lavere rækker men hos os er han back.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 2 - Nelson Semedo

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Han var ikke i nærheden af at blive fast spiller som cm. Han var ved at rykke til stoke inden han begyndte at spille back.
Det var også under en anden træner, der havde en meget konservativ holdning til rotationer.
Piquénbauer skrev:Og der er ikke meget der tyder på at man vil spille ham som cm eftersom man f.eks. henter Arthur.
Lad os nu lige se, om han bliver hentet. Derudover har Iniesta jo ikke mange årtilbage, og Rakitic har for mig aldrig rigtigt være en Barcelona-spiller, som jeg håber bliver solgt asap.
Piquénbauer skrev:Der faktisk præsterer? Hvorfor bliver du ved med at negligere det vi ser fra Roberto? Han er rated som en af de bedste spillere i la liga hos både whoscored og squawk. Han har ligeså mange assists som alba.
Du må snart have noteret dig, at jeg ikke ser ROberto som en back. Derfor er det naturligvis Semedo, jeg snakker om, der jo ikke ligefrem har præsteret.
Piquénbauer skrev:Hmm har manden ikke lige forlænget til 2022? Underligt at han gør det når man tænker på at det er meget begrænset med spilletid han har fået på midten. Man skulle tro at en utilfreds spiller ville se tiden an omkring position osv fremfor at forlænge.
Én ting er at være utilfreds. En anden er at skride pga. det.

Men ja, du har tydeligvis en romantiseret forhold til Roberto, som så mange andre La Masia-talenter. Lad os se. Jeg tror ikke han står distancen på den position om bare ét år. Medmindre Semedo forbliver dårlig. Så får han naturligvis pladsen lige præcis på samme baggrund som nu - at vi ikke har andre, der er bedre.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 2 - Nelson Semedo

Indlæg af Piquénbauer »

Jep jeg har sammen med whoscored og squawka et romantiseret forhold til Roberto.

Vi kommer ikke videre så jeg må acceptere din påstand om at han cm. Også selvom han er fast på backen og gør det fremragende. Det var der sikkert også nogen der sagde om masche for nogle år siden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 2 - Nelson Semedo

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Jep jeg har sammen med whoscored og squawka et romantiseret forhold til Roberto.
Lad os være enige om at være uenig. Nu hvor du bruger fantastiske whoscored's liste til at fremhæve Roberto, synes du så selv den er repræsentativ for spillerne? Du ved, Marco Asensio som nr. 38, Pique som nr. 32, Busquets som nr. 18, Paulinho som nr. 70 og ingen ringere end Gareth Bale som er nr. 10, der er lige så elendig som altid.

Synes du selv den liste siger særlig meget om spillerne?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 2 - Nelson Semedo

Indlæg af Piquénbauer »

Du påstod at han ikke gjorde det særlig godt:
Måske en del ikke ser ham som back fordi han ikke gør det særligt godt.
Og så tog jeg nogle stats frem der viser noget andet. Så kan vi selvfølgelig begynde at kigge nærmere på bedømmelsen fra whoscored osv men man er ikke så højt på listen hvis man ikke gør det særlig godt. Og slet ikke på 2 forskellige lister som det er tilfældet her.

Men ok jeg kan godt se at det er min enorme kærlighed til Roberto (og la masia) der gør mig blind. Han er cm og kun en lappeløsning hvorfor det er et spørgsmål om tid før han er tilbage på bænken. Præcis som før han begyndte at spille back.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 2 - Nelson Semedo

Indlæg af emo »

Jeg er normalt glad for statistik og karakter. Men at en CR rater som nr. 3, er for mig helt hen i vejret. Aå er der netop nogle statistikker de slet ikke tager hensyn til eller ti læger høj værdi.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 2 - Nelson Semedo

Indlæg af Kubala »

Lige nu har Sem så heller ikke de kvaliteter, som en back burde besidde hos Barca. Han er ikke god 1mod1, han slår heller ikke vilde indlæg, tager ikke dybdeløb(Messi skulle instruere ham i at være back, hvilket ikke er så mange kampe siden) osv. Om man vil det eller ej, så er Roberto Barcas nuværende back og han gør det virkelig godt. Han er blandt de bedste højrebacks, måske er Alves den, der er bedre end dem alle, men ellers er Roberto på niveau med de andre.

Og mht. fremtiden, så aner vi ikke noget, men faktummet er, at han gør det rigtig godt. Hvis han mister sin plads, så er han stadig andet valget på positionen og nok også den plads, han har mest chance for spilletid, selvom han skulle miste den til en anden spiller. Der er meget mindre konkurrence der.

PS. I øvrigt gør Rak det ret fint, hvis man kigger på stats og ratings. Er han i gang med en rigtig god sæson? Muligvis ikke, men en fin sæson. Han gør det, som der kræves af midtbanespillerne i Barca lige nu. De skal være en solid organisatorisk ballast for fronttrioen, så dem oppe foran kan udfolde sig og stå for det kreative. Her kunne kritikken være, at det er for farligt at have tillid til kun to spillere om det kreative(Messi og Suarez, der for det meste skaber chancer, det viser linket i en anden tråd også), da midten også burde være mere involveret på den front.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 2 - Nelson Semedo

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:Jeg er normalt glad for statistik og karakter. Men at en CR rater som nr. 3, er for mig helt hen i vejret. Aå er der netop nogle statistikker de slet ikke tager hensyn til eller ti læger høj værdi.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Og fred være med det. Jeg synes nu stadig at det siger en del om robertos præstationer at han befinder sig i top 10 på begge lister. Det viser i hvert fald at han gør det bedre end "ikke særlig godt".
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 2 - Nelson Semedo

Indlæg af Piquénbauer »

PS. I øvrigt gør Rak det ret fint, hvis man kigger på stats og ratings. Er han i gang med en rigtig god sæson? Muligvis ikke, men en fin sæson. Han gør det, som der kræves af midtbanespillerne i Barca lige nu. De skal være en solid organisatorisk ballast for fronttrioen, så dem oppe foran kan udfolde sig og stå for det kreative. Her kunne kritikken være, at det er for farligt at have tillid til kun to spillere om det kreative(Messi og Suarez, der for det meste skaber chancer, det viser linket i en anden tråd også), da midten også burde være mere involveret på den front.
Enig. Han gør præcist det der bliver krævet af ham. Men ok hos os så skal en midt også spille på en bestemt måde (præcis som vores backs åbenbart skal) hvorfor det er lidt svært for nogle at se når de spiller anderledes.

Rak spillede forresten ret fint frem ad banen i går efter der var lidt mere bevægelse.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 2 - Nelson Semedo

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
PS. I øvrigt gør Rak det ret fint, hvis man kigger på stats og ratings. Er han i gang med en rigtig god sæson? Muligvis ikke, men en fin sæson. Han gør det, som der kræves af midtbanespillerne i Barca lige nu. De skal være en solid organisatorisk ballast for fronttrioen, så dem oppe foran kan udfolde sig og stå for det kreative. Her kunne kritikken være, at det er for farligt at have tillid til kun to spillere om det kreative(Messi og Suarez, der for det meste skaber chancer, det viser linket i en anden tråd også), da midten også burde være mere involveret på den front.
Enig. Han gør præcist det der bliver krævet af ham. Men ok hos os så skal i midt og spille på en bestemt måde (præcis som vores backs åbenbart skal) hvorfor det er lidt svært for nogle at se når de bliver spiller anderledes.

Rak spillede forresten ret fint frem ad banen i går efter der var lidt mere bevægelse.
Det er jo fair nok, at folk kræver mere kreativitet fra midten, hvilket også burde være noget, trænerstaben skal være mere opmærksomme på, men jeg synes, at kritikken af Roberto og måden, han gør det på backpositionen, er helt ude i hampen, især når konkurrenten er så ringe, som han nu engang er.

Og ja, Rak og de andre på midten kan sagtens stå for det kreative, hvis de får instrukser om det, det så man i går, men det er noget, jeg tror, at de ikke skal hos Valverde. De skal varetage andre opgaver.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 2 - Nelson Semedo

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:
Enig. Han gør præcist det der bliver krævet af ham. Men ok hos os så skal en midt også spille på en bestemt måde (præcis som vores backs åbenbart skal) hvorfor det er lidt svært for nogle at se når de spiller anderledes.
Ja, selvfølgelig skal vores back spille på en bestemt måde. Det er sku da logik for burhøns, men så alligevel ikke for alle.

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: 2 - Nelson Semedo

Indlæg af Blach »

Jesni skrev: Så får han naturligvis pladsen lige præcis på samme baggrund som nu - at vi ikke har andre, der er bedre.
Messi, Busquets og MAtS spiller vel også fordi vi ikke har andre der er bedre. Eller tager jeg fejl?
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster