Samuel Umtiti

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MarkMenace
Indlæg: 204
Tilmeldt: man sep 11, 2017 11:05 am
Har takket: 52 gange
Blevet takket: 30 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af MarkMenace »

Det er jo helt tydeligt når han løber, at han ikke er atletisk længere. Han ligner min 2 årige søn der løber med en fyldt ble og ikke vil skiftes..

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af Dytrax »

MarkMenace skrev:
fre dec 17, 2021 3:32 pm
Det er jo helt tydeligt når han løber, at han ikke er atletisk længere. Han ligner min 2 årige søn der løber med en fyldt ble og ikke vil skiftes..
:lol:

Umtiti vil heller ikke skifte(s)

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
fre dec 17, 2021 2:23 pm
Antimadridista skrev:
fre dec 17, 2021 2:10 pm
Dytrax skrev:
fre dec 17, 2021 12:55 pm
Barça considers Umtiti a “Former Player”. The only way to get rid of him is to terminate his contract. [Diario Sport]
Har vi råd til det?
Man kan undres en smule over, at han ikke bare får chancen!? Men vil man absolut bare af med ham, er der nok ikke mange andre muligheder. Han VIL jo ikke væk og ingen gider bruge penge på ham.

Man kunne spare halvandet års løn (vist op mod 140mill dkr) hvis han smuttede!!!!
Det, som jeg ikke forstår, er at man er villig til at annullere kontrakten. Det vil, hvis jeg ellers har forstået situationen omkring det korrekt, betyde, at klubben skal hoste op med pengene, han kunne have tjent i den periode. Måske det handler om at frigøre plads til at skrive kontrakter med andre spillere? Måske der er en økonomisk finte? Det er der formentlig, for jeg kan ikke forestille mig, at ledelsen handler med hovedet under armen, det hørte den forrige ledelse til.
Ja ok, den havde jeg ikke fanget, at løn for perioden skal udbetales :eek: :eek:

Mésqueunclub
Indlæg: 359
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 54 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af Mésqueunclub »

Dytrax skrev:
fre dec 17, 2021 2:23 pm
Antimadridista skrev:
fre dec 17, 2021 2:10 pm
Dytrax skrev:
fre dec 17, 2021 12:55 pm
Barça considers Umtiti a “Former Player”. The only way to get rid of him is to terminate his contract. [Diario Sport]
Har vi råd til det?
Man kan undres en smule over, at han ikke bare får chancen!? Men vil man absolut bare af med ham, er der nok ikke mange andre muligheder. Han VIL jo ikke væk og ingen gider bruge penge på ham.

Man kunne spare halvandet års løn (vist op mod 140mill dkr) hvis han smuttede!!!!
Det, som jeg ikke forstår, er at man er villig til at annullere kontrakten. Det vil, hvis jeg ellers har forstået situationen omkring det korrekt, betyde, at klubben skal hoste op med pengene, han kunne have tjent i den periode. Måske det handler om at frigøre plads til at skrive kontrakter med andre spillere? Måske der er en økonomisk finte? Det er der formentlig, for jeg kan ikke forestille mig, at ledelsen handler med hovedet under armen, det hørte den forrige ledelse til.
Det kommer vel an på hvor meget det koster at annullere kontrakten, hvis det er billigere end at betale den resterende løn, og tilmed kunne registrere nye spillere i januar er det vel et plus. Han spiller alligevel aldrig, og hvis han skal have chancen bliver det simpelthen den sidste! Koeman gav ham adskillige chancer, så det må være den absolut sidste… Alene det at han næsten aldrig spiller, og når han så gør, spiller elendigt, men ikke vil gå ned i løn, især pga. den økonomiske situation vi er i, er klamt. Det lugter af Moriba…

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af Dytrax »

Citatet nedenfor er fra juli 2021;

Barcelona consider unilaterally terminating the contract of Samuel Umtiti if he doesn't do his part in finding a new club, Diario Sport's reliable Toni Juanmarti says. The Frenchman doesn't want to leave and Blaugrana are fed up with his stubbornness, it's claimed.

In this scenario, Barca would not pay Umtiti's remaining wages, €32m across two years to be exact. Thus, his case could end up in FIFA's hands and, potentially, even in court.
Umtiti har sagt nej til flere tilbud og insisterer på, at han kan finde vej tilbage til toppen. Men mon ikke virkeligheden er, at pengene er gode - både for spilleren og agenten - og det derfor er umuligt at nå til enighed. Det lader til at mandens ambitioner er sat på vågeblus og fokus i stedet er på at få det maksimale ud af den jammerlige kattepine, som Bartomeu har sat os i rent økonomisk.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af emo »

Også en måde at gøre det på, forlænge med drastisk lønnedgang, prøve at sælge ham senere hen, nu er han nok også nemmere at skibbe af, fin reserve spiller at have, og vigtigst af alt, lønkroner frigivet til ny signing.

Ved ikke hvad der ligger bag, men at han går ned i løn for at blive viser at han måske gerne vil Barca meget mere end man tror?
Allez...

MarkMenace
Indlæg: 204
Tilmeldt: man sep 11, 2017 11:05 am
Har takket: 52 gange
Blevet takket: 30 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af MarkMenace »

    emo skrev:
    man jan 10, 2022 1:26 pm
    Også en måde at gøre det på, forlænge med drastisk lønnedgang, prøve at sælge ham senere hen, nu er han nok også nemmere at skibbe af, fin reserve spiller at have, og vigtigst af alt, lønkroner frigivet til ny signing.

    Ved ikke hvad der ligger bag, men at han går ned i løn for at blive viser at han måske gerne vil Barca meget mere end man tror?
    Uanset hvor meget han vil Barca, så kan han jo ikke løbe længere.
    Men fin gestus, uagtet at han nok får samme beløb, bare fordelt over flere år.

    emo
    Indlæg: 17757
    Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
    Geografisk sted: Fyn/Odense
    Har takket: 365 gange
    Blevet takket: 802 gange

    Re: 23 - Samuel Umtiti

    Indlæg af emo »

    MarkMenace skrev:
    man jan 10, 2022 1:37 pm
      emo skrev:
      man jan 10, 2022 1:26 pm
      Også en måde at gøre det på, forlænge med drastisk lønnedgang, prøve at sælge ham senere hen, nu er han nok også nemmere at skibbe af, fin reserve spiller at have, og vigtigst af alt, lønkroner frigivet til ny signing.

      Ved ikke hvad der ligger bag, men at han går ned i løn for at blive viser at han måske gerne vil Barca meget mere end man tror?
      Uanset hvor meget han vil Barca, så kan han jo ikke løbe længere.
      Men fin gestus, uagtet at han nok får samme beløb, bare fordelt over flere år.
      Det er jo det, fint at gå med til det, og nu hvor lønnen er "lavere" kan det også være at han er mere åben for at skifte der flere kan være med om buddet.
      Allez...

      Antimadridista
      Indlæg: 9126
      Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
      Har takket: 896 gange
      Blevet takket: 937 gange

      Re: 23 - Samuel Umtiti

      Indlæg af Antimadridista »

      emo skrev:
      man jan 10, 2022 1:40 pm
      MarkMenace skrev:
      man jan 10, 2022 1:37 pm
        emo skrev:
        man jan 10, 2022 1:26 pm
        Også en måde at gøre det på, forlænge med drastisk lønnedgang, prøve at sælge ham senere hen, nu er han nok også nemmere at skibbe af, fin reserve spiller at have, og vigtigst af alt, lønkroner frigivet til ny signing.

        Ved ikke hvad der ligger bag, men at han går ned i løn for at blive viser at han måske gerne vil Barca meget mere end man tror?
        Uanset hvor meget han vil Barca, så kan han jo ikke løbe længere.
        Men fin gestus, uagtet at han nok får samme beløb, bare fordelt over flere år.
        Det er jo det, fint at gå med til det, og nu hvor lønnen er "lavere" kan det også være at han er mere åben for at skifte der flere kan være med om buddet.
        I betragtning af hvor komplet umuligt alle andre løsninger har været, er dette, som jeg lige læser det, en fornuftig aftale for klubben.

        Edit: lidt hurtig hovedregning siger at han, skulle han blive hele perioden, vil gå ca 2/3 ned i løn. Altså pr uge/måned.
        Skulle klubben vælge at opsige i 2025, vil klubben samtidig spare godt 30m kr i samlede udgifter ift hvis han bare blev fra i dag til udgang af gamle kontakt i 2022.

        Brugeravatar
        Barca80
        Indlæg: 1747
        Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
        Har takket: 71 gange
        Blevet takket: 209 gange

        Re: 23 - Samuel Umtiti

        Indlæg af Barca80 »

        Ift. forlængelse af Umtiti - Som jeg ser det, er det en lappeløsning. Og slet ikke en særlig god af slagsen. :thumbdown:

        Altså jo, man kan jo se gavnen i aftalen her og nu, siden man er i stand til at registrere Torres. Men man er altså bundet til en ubrugelig spiller i hele 54 måneder, i stedet for blot 18.

        Umtiti vil muligvis være en kæmp i hjulet igen ved transfervinduet om sommeren 2023, hvor hans oprindelige aftale skulle løbe ud. :? Og igen en hæmsko om sommeren 2024 osv :sørgelig:

        Man udskyder jo bare problemerne igen, som man ofte har gjort under Bartomeu :|

        Piquénbauer
        Indlæg: 25483
        Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
        Har takket: 378 gange
        Blevet takket: 1616 gange

        Re: 23 - Samuel Umtiti

        Indlæg af Piquénbauer »

        Taget omstændighederne i betragtning er det til at leve med. Vi har brug for løsninger nu og så må der blive ryddet op når der er mere ro.

        Men jeg håber da stadig at umtiti tager videre.
        ¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

        JHMark
        Indlæg: 209
        Tilmeldt: ons jul 08, 2020 10:47 pm
        Har takket: 88 gange
        Blevet takket: 50 gange

        Re: 23 - Samuel Umtiti

        Indlæg af JHMark »

        Det er måske lidt en lappeløsning, men hvis andre klubber gide at låne ham nu, jamen så er det en meget fornuftig aftale.

        ladislau
        Indlæg: 1261
        Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
        Har takket: 31 gange
        Blevet takket: 156 gange

        Re: 23 - Samuel Umtiti

        Indlæg af ladislau »

        Der bliver godtnok sjatpisset i bukserne.

        Glæder mig til at se, om de langsigtede løsninger begynder materialisere sig til sommer.

        nosslo15
        Indlæg: 991
        Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
        Har takket: 106 gange
        Blevet takket: 146 gange

        Re: 23 - Samuel Umtiti

        Indlæg af nosslo15 »

        Jeg synes faktisk det er en fornuftig løsning, som jeg lige ser den. Vi var bundet til Umtiti frem til sommer 23 med en stor løn. Selvom vi nu har signet ham frem til 26 :crazy: så er han nu meget nemmere at komme af med pga. lønnen, som temmelig sikkert ville have forhindret andre klubber i at leje/købe ham før sommer 23, hvis ikke den var blevet forhandlet ned.

        Så jeg synes det er et skridt, eller rettere to skridt, i den rigtige retning , med henblik på Torres.
        Senest rettet af nosslo15 man jan 10, 2022 4:33 pm, rettet i alt 1 gang.

        emo
        Indlæg: 17757
        Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
        Geografisk sted: Fyn/Odense
        Har takket: 365 gange
        Blevet takket: 802 gange

        Re: 23 - Samuel Umtiti

        Indlæg af emo »

        Barca80 skrev:
        man jan 10, 2022 3:45 pm
        Ift. forlængelse af Umtiti - Som jeg ser det, er det en lappeløsning. Og slet ikke en særlig god af slagsen. :thumbdown:

        Altså jo, man kan jo se gavnen i aftalen her og nu, siden man er i stand til at registrere Torres. Men man er altså bundet til en ubrugelig spiller i hele 54 måneder, i stedet for blot 18.

        Umtiti vil muligvis være en kæmp i hjulet igen ved transfervinduet om sommeren 2023, hvor hans oprindelige aftale skulle løbe ud. :? Og igen en hæmsko om sommeren 2024 osv :sørgelig:

        Man udskyder jo bare problemerne igen, som man ofte har gjort under Bartomeu :|
        Du kan ikke sælge ham, det er nok dyrere at rive kontrakten i stykker, hvad skulle man så have gjort? Klart en god løsning når alt andet var umuligt.
        Allez...

        Besvar

        Hvem er online

        Brugere der viser dette forum: Ingen og 24 gæster