Ousmane Dembélé

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1592
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 190 gange
Blevet takket: 182 gange

Ousmane Dembélé

Indlæg af Barcaholic »

Ousmane Dembélé, 18 år. Fylder 19 den 15 Maj.
Har i sin første sæson for Rennes scoret 12 mål og lavet 5 assist i 22 kampe.

phpBB [video]


Robert Fernández har fulgt denne spiller meget, og har ifølge rygter haft en privat samtale med ham.
Jeg synes han minder rigtig meget om Ronaldo(den falske Ronaldo), kan skyde med begge ben, dribler godt og er hurtig.
Jeg synes vi skal gå efter ham, han er ung og kan gi Munir kamp. Det vil være godt for begge 2.

gygfo

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af gygfo »

Jeg har ikke set andet end den video, hvor jeg får det indtryk at det er 'mig mig mig'. Han skyder meget hellere end at aflevere til en helt fri medspiller.

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1592
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 190 gange
Blevet takket: 182 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Barcaholic »

Jeg tror de fleste 18årige har lidt "mig mig" attitude,selv Messi snakkede man om varmede bolden for meget da han var ung.

Jeg har set et par kampvideo highlights med ham, og synes han ser rigtig spændende ud.
Han kan spille alle offensive pladser, han skyder knaldhårdt med begge ben, han er lyn hurtig og så er han samtidig en god dribler.
Jeg håber vi går efter ham, mon ikke han nok skal lære at aflevere bolden hvis han spiller sammen med Messi. :)


Fandt lige denne.:)
phpBB [video]


Husk han er 18 år og det er hans første sæson på A holdet.

Deco
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør apr 18, 2015 10:45 am
Har takket: 17 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Deco »

av for et potentiale han har!

Hva sker der for talentudviklingen? den er jo massiv!
- de er fyldt op med talenter i alle rækker, forsvar midtbane og angreb

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af A$AP »

Hvad er han på, 12 mål og 8 assists i ligaen på 22 kampe? Nok er det den franske liga, men hvis det her er en ny Martial som er meget billigere, så burde man slå til. Jeg bør nok se nogle flere kampe med Rennes når det er muligt på viaplay.

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1592
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 190 gange
Blevet takket: 182 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Barcaholic »

A$AP skrev:Hvad er han på, 12 mål og 8 assists i ligaen på 22 kampe? Nok er det den franske liga, men hvis det her er en ny Martial som er meget billigere, så burde man slå til. Jeg bør nok se nogle flere kampe med Rennes når det er muligt på viaplay.
12 mål og 5 assist i 25 kampe i hans debut sæson.
Ifølge rygter skulle han have en klausul på 37 mil kr for klubber udenfor Frankrig, Rennes har dog sagt det ikke passer.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Storken »

Han har nogle ret besynderlige stats.
2,9 skud per 90 min er relativt meget for en offensiv midtbanespiller. Det er ikke engang sådan, at det er en masse langskud, hvilket man ellers nogle gange ser. Han har i hvert gode muligheder for at score mål.

5,2 succesfulde driblinger per 90 min er ret vildt. Det er sådan noget man ser fra Messi og Neymar. Hans succesrate er samtidig på utrolige 71%. Det er dog nemmere at drible fra en midtbaneposition, da der er mere plads.

1,9 key passes per 90 minutter er ok, men slet ikke prangende. De 0,7 af dem stammer endda fra dødbolde (frispark og hjørnespark). Det er egentlig ret lavt for en kreativ spiller med 1,2 key passes i åbent spil. Der er derudover ikke mange through balls i blandt. Det er den bedste slags, da det sætter medspilleren op til en stor chance.

26,8 pasninger per 90 minutter er rigtig lavt. Det burde være langt højere, hvis man er ens holds offensive omdrejningspunkt. Det kunne sagtens have været det dobbelte. Hans pasnings-succesrate på 71% er samtidig elendig, men det kan selvfølgelig være, at han forsøger de svære afleveringer. Han burde dog have flere key passes (især through balls), hvis det var tilfældet.

3,4 dårlige berøringer og 2,7 mistede bolde per 90 min er vanvittigt meget. Han havde jo ikke bolden specielt meget (jf. ovenstående), så det er alarmerende højt. Han kunne godt være frustrerende at følge over 90 minutter, hvorimod han ville se godt ud på highlights, da de mange dårlige aktioner var sorteret fra.


Hvis jeg skulle lave en vurdering ud fra ovenstående stats, så vil jeg tro, at han er meget selvisk i sit spil. De mange driblinger er et udtryk for teknik, men det er vildt, at han har så få pasninger til sammenligning. Jeg tror ikke, at han ville passe ind i Barca.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af PuyolErGud »

Ifølge flere medier, så har Dortmund allerede gaflet ham for lidt under 40 mio kroner.. Så behøver vi heller ikke bruge så mange kræfter på at diskutere det :D

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Det var da ufatteligt! Til den pris burde man jo have nappet ham... Men vi vil åbenbart bare ikke købe billige talenter.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Storken »

Han får nok en fed sign-on fee. Dortmund slipper ikke med €5 mio for den handel.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Det er stadig billigt hvis han så ender med at koste 10.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1592
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 190 gange
Blevet takket: 182 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Barcaholic »

PuyolErGud skrev:Ifølge flere medier, så har Dortmund allerede gaflet ham for lidt under 40 mio kroner.. Så behøver vi heller ikke bruge så mange kræfter på at diskutere det :D
Fedt.. Så må vi igen kigge efter ukendte brasilianske talenter..

Tåbeligt hvis det passer, troede sku vi holdte øje med ham her, men 40mil var nok for billigt for vores ledelse..

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Champione »

Så blev handlen officiel.
Dembele til Dortmund.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1592
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 190 gange
Blevet takket: 182 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Barcaholic »

Champione skrev:Så blev handlen officiel.
Dembele til Dortmund.
Fedt fedt fedt, og især hvis de har fået ham til 40 mil kr. Men hey vi har jo kig på noget nyt gråt guld, så fuck ungdommen..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Rygterne siger 15 mio med muligheden for 37 (!!) mio ekstra gennem bonusser. Det går jo helt amok med add-ons...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 17 gæster