Ousmane Dembélé

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

nosslo15
Indlæg: 1036
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af nosslo15 »

Filten skrev:
fre feb 04, 2022 9:24 pm
Madameskrald skrev:
fre feb 04, 2022 7:15 pm
Filten skrev:
fre feb 04, 2022 6:09 pm
Hvorfor skal vi benytte en mand der ikke vil forlænge?
De melder ud: forlænger han ikke, spiller han ikke og nu vil de bruge ham alligevel. Nu får dembele det, som han vil have det. Får spilletid, går gratis til sommer, finder ny klub og får en god løn og kommer til VM med Frankrig….
Så selvom han potentielt er berettiget til start-11, så vil du betale ham kassen for at sidde på tribunen og dermed stille med et dårligere hold - fordi du er bitter over, at han følger sine rettigheder?

Det er jo på alle måder klubben, der har fucket op - de har købt en umoden knægt til alt for mange penge og ikke sikret sig tilstrækkeligt udbytte for pengene. Jeg fatter ikke, at man ikke i langt højere grad stiller krav til professionelle topspillere, der tjener kassen. Alt for meget bliver overladt til, om spillerne selv fremelsker en stærk mentalitet og drive.
Ja det vil jeg. Ud på tribunen og rådne op, ingen VM til ham. “Han vil forlænge og hu hej og vilde dyr” han skider op og ned af klubben. I stedet for at forlade os i vintervinduet, så vi kunne få lidt for ham, så ville han hellere gå gratis for at få en federe kontrakt.
Ved godt det nok er upopulært at mene, men lige i denne situation er det jo Dembele, som er professionel, usympatisk javel, men professionel. Han siger, han gerne vil forlænge, men siger "nej tak" til klubbens tilbud pga. han synes, tilbuddet er for lavt. Det er han jo i sin gode ret til at mene og derfor, er det også rigtigst af Xavi at lægge følelserne til side og sige: "ok. vi står i en svær situation mht. hvilke mål vi kan sætte os for næste sæson, fordi vi ikke er sikre på en top 4 plads og derfor, er vi nødt til at lægge følelserne væk og bruge Dembele, i det omfang det giver mening".

Dembele har rigtigt nok ikke været professionel i andre sammenhænge, men her vil han blot fuldføre sin kontrakt. Han har ret til at takke nej til Barcas tilbud - uden at skulle rammes af sanktioner. Spørgsmålet for mit vedkommende er mere om det rent sportsligt overhovedet vil give mening at spille Dembele, fordi man godt kunne frygte, at han ikke vil give sig 100% i kampene af frygt for skader og således manglende mulighed for at blive solgt til sommer.

Men dette må Xavi jo afvente og vurdere.

Antimadridista
Indlæg: 9220
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Antimadridista »

nosslo15 skrev:
fre feb 04, 2022 9:52 pm
Filten skrev:
fre feb 04, 2022 9:24 pm
Madameskrald skrev:
fre feb 04, 2022 7:15 pm
Filten skrev:
fre feb 04, 2022 6:09 pm
Hvorfor skal vi benytte en mand der ikke vil forlænge?
De melder ud: forlænger han ikke, spiller han ikke og nu vil de bruge ham alligevel. Nu får dembele det, som han vil have det. Får spilletid, går gratis til sommer, finder ny klub og får en god løn og kommer til VM med Frankrig….
Så selvom han potentielt er berettiget til start-11, så vil du betale ham kassen for at sidde på tribunen og dermed stille med et dårligere hold - fordi du er bitter over, at han følger sine rettigheder?

Det er jo på alle måder klubben, der har fucket op - de har købt en umoden knægt til alt for mange penge og ikke sikret sig tilstrækkeligt udbytte for pengene. Jeg fatter ikke, at man ikke i langt højere grad stiller krav til professionelle topspillere, der tjener kassen. Alt for meget bliver overladt til, om spillerne selv fremelsker en stærk mentalitet og drive.
Ja det vil jeg. Ud på tribunen og rådne op, ingen VM til ham. “Han vil forlænge og hu hej og vilde dyr” han skider op og ned af klubben. I stedet for at forlade os i vintervinduet, så vi kunne få lidt for ham, så ville han hellere gå gratis for at få en federe kontrakt.
Ved godt det nok er upopulært at mene, men lige i denne situation er det jo Dembele, som er professionel, usympatisk javel, men professionel. Han siger, han gerne vil forlænge, men siger "nej tak" til klubbens tilbud pga. han synes, tilbuddet er for lavt. Det er han jo i sin gode ret til at mene og derfor, er det også rigtigst af Xavi at lægge følelserne til side og sige: "ok. vi står i en svær situation mht. hvilke mål vi kan sætte os for næste sæson, fordi vi ikke er sikre på en top 4 plads og derfor, er vi nødt til at lægge følelserne væk og bruge Dembele, i det omfang det giver mening".

Dembele har rigtigt nok ikke været professionel i andre sammenhænge, men her vil han blot fuldføre sin kontrakt. Han har ret til at takke nej til Barcas tilbud - uden at skulle rammes af sanktioner. Spørgsmålet for mit vedkommende er mere om det rent sportsligt overhovedet vil give mening at spille Dembele, fordi man godt kunne frygte, at han ikke vil give sig 100% i kampene af frygt for skader og således manglende mulighed for at blive solgt til sommer.

Men dette må Xavi jo afvente og vurdere.
Han har ingen ret til IKKE at blive ramt af sanktioner. Det er vel alene op til Barca og Xavi i fælleskab at beslutte om Dembs samlede ageren, er noget man vil “sanktionere”.

Filten
Indlæg: 1902
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 197 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Filten »

Antimadridista skrev:
fre feb 04, 2022 10:14 pm
nosslo15 skrev:
fre feb 04, 2022 9:52 pm
Filten skrev:
fre feb 04, 2022 9:24 pm
Madameskrald skrev:
fre feb 04, 2022 7:15 pm
Filten skrev:
fre feb 04, 2022 6:09 pm
Hvorfor skal vi benytte en mand der ikke vil forlænge?
De melder ud: forlænger han ikke, spiller han ikke og nu vil de bruge ham alligevel. Nu får dembele det, som han vil have det. Får spilletid, går gratis til sommer, finder ny klub og får en god løn og kommer til VM med Frankrig….
Så selvom han potentielt er berettiget til start-11, så vil du betale ham kassen for at sidde på tribunen og dermed stille med et dårligere hold - fordi du er bitter over, at han følger sine rettigheder?

Det er jo på alle måder klubben, der har fucket op - de har købt en umoden knægt til alt for mange penge og ikke sikret sig tilstrækkeligt udbytte for pengene. Jeg fatter ikke, at man ikke i langt højere grad stiller krav til professionelle topspillere, der tjener kassen. Alt for meget bliver overladt til, om spillerne selv fremelsker en stærk mentalitet og drive.
Ja det vil jeg. Ud på tribunen og rådne op, ingen VM til ham. “Han vil forlænge og hu hej og vilde dyr” han skider op og ned af klubben. I stedet for at forlade os i vintervinduet, så vi kunne få lidt for ham, så ville han hellere gå gratis for at få en federe kontrakt.
Ved godt det nok er upopulært at mene, men lige i denne situation er det jo Dembele, som er professionel, usympatisk javel, men professionel. Han siger, han gerne vil forlænge, men siger "nej tak" til klubbens tilbud pga. han synes, tilbuddet er for lavt. Det er han jo i sin gode ret til at mene og derfor, er det også rigtigst af Xavi at lægge følelserne til side og sige: "ok. vi står i en svær situation mht. hvilke mål vi kan sætte os for næste sæson, fordi vi ikke er sikre på en top 4 plads og derfor, er vi nødt til at lægge følelserne væk og bruge Dembele, i det omfang det giver mening".

Dembele har rigtigt nok ikke været professionel i andre sammenhænge, men her vil han blot fuldføre sin kontrakt. Han har ret til at takke nej til Barcas tilbud - uden at skulle rammes af sanktioner. Spørgsmålet for mit vedkommende er mere om det rent sportsligt overhovedet vil give mening at spille Dembele, fordi man godt kunne frygte, at han ikke vil give sig 100% i kampene af frygt for skader og således manglende mulighed for at blive solgt til sommer.

Men dette må Xavi jo afvente og vurdere.
Han har ingen ret til IKKE at blive ramt af sanktioner. Det er vel alene op til Barca og Xavi i fælleskab at beslutte om Dembs samlede ageren, er noget man vil “sanktionere”.
Han skal ikke have spilletid den er bedre givet ud til en der er i klubben i næste sæson også.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Madameskrald
Indlæg: 1250
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Madameskrald »

Antimadridista skrev:
fre feb 04, 2022 7:27 pm
Madameskrald skrev:
fre feb 04, 2022 7:15 pm
Filten skrev:
fre feb 04, 2022 6:09 pm
Hvorfor skal vi benytte en mand der ikke vil forlænge?
De melder ud: forlænger han ikke, spiller han ikke og nu vil de bruge ham alligevel. Nu får dembele det, som han vil have det. Får spilletid, går gratis til sommer, finder ny klub og får en god løn og kommer til VM med Frankrig….
Så selvom han potentielt er berettiget til start-11, så vil du betale ham kassen for at sidde på tribunen og dermed stille med et dårligere hold - fordi du er bitter over, at han følger sine rettigheder?

Det er jo på alle måder klubben, der har fucket op - de har købt en umoden knægt til alt for mange penge og ikke sikret sig tilstrækkeligt udbytte for pengene. Jeg fatter ikke, at man ikke i langt højere grad stiller krav til professionelle topspillere, der tjener kassen. Alt for meget bliver overladt til, om spillerne selv fremelsker en stærk mentalitet og drive.
Hvad mener du nøjagtigt med din sidste sætning?

Jeg tror da man i høj grad har forsøgt at hjælpe og modne dembele, fra klubbens side. Men uden held.

Eller mente du at man skal rekognisere bedre ift mennesket bag fodboldspillereren, før et guldrandet køb?

Eller er vi ude i noget ongoing generel mental coaching og oplæring i voksen gebærden?

Man kan sige at med den investering man lægger for dagen, burde man nok komme mere omkring hele mennesket og ikke blot om vedkommende har speed som Usain…
Hjælpe Dembele - i hvilken forstand?
Hvis jeg lavede en milliard investering i en 19-årlig, så røg der mentor ordning, et, etc, etc med i hatten. Jeg mener på ingen måde, at man har sikret sig ordentligt i denne sammenhæng.

Og ja, jeg mener både, at man bør screene sine køb meget grundigt både ifht. fodboldmæssige færdigheder, og hvordan de passer ind i truppen, spillestil mv., men måske endda i endnu højere grad, ifht. deres mentale færdigheder; eks. hvordan de tackler modgang, arbejdsomhed, om de personlighedsmæssigt passer ind i kulturen.

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Ba sai luo na »

Vælger man at lade Dembele spille - så må man jo bare tage hatten af for agenten. Så kan alle beklage sig og have meninger om moral osv - men hvis i sidste ende udfaldet er Dembele spiller, så har agenten og dembele spillet kortene absolut perfekt. Respekt for det så!!!! Så er der ingen grund til at tude over det mere. Barca burde nærmere tage ved lære og være taknemmelig. Så er Dembele nok ikke så dum alligevel....

Jeg havde smidt Dembele på tribunen - men flot hvis Barca kan æde den bitter pille og komme videre med Dembele som en del af holdet. Tror dog Dembele's motivation er i bund og vil spille sig selv af holdet anyway.

Madameskrald
Indlæg: 1250
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Madameskrald »

Der kunne bestemt være mange gode grunde til, hvis Dembele ikke præstere frem til sommer. Jeg tænker ikke, at han er blevet yderligere populær i klubben og truppen generelt, så jeg tror også, at han vil blive brugt marginalt - ikke mindst taget i betragtning, at der er tilføjet spillere, der rent faktisk vil spille for trøjen.

Men hvis han brænder træningsbanen af, og er en af de tre mest oplagte til angrebet, så bør man fra mit perspektiv prioriterer de sportslige ambitioner højere, end en kontrovers som begge parter har spillet en rolle i. Dembele har jo været i din gode ret til de opstillede lønkrav, selvom det fra ethvert objektivt perspektiv er fundstændigt hovedløst!

ladislau
Indlæg: 1263
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af ladislau »

Madame, jeg tænker du har ret i, at man langt tidligere skulle have guidet/coachet Dembele. Ligesom der skulle være mere konsekvens især overfor baglandet, som jo har haft succes med en gennemført uprofessionel opførsel.

Dembele selv, og hans spil bærer jo præg af umodenhed. Fart og talent uden hoved og hale efter al den tid i klubben. Der er fejlet hele vejen rundt.

Måden agenterne har trukket tiden, har jo været descideret barnagtige. De var jo et skridt fra, at hunden havde spist lektierne, men de fik også lov til det.
Ingen sanktioner overfor Dembele.

Nu på bagkant, så mener jeg man er nødt til at statuere et eksempel. På den lange bane, så er det vigtigt, at signalere vi har en grænse. På den kortere bane har vi stadig folk, der skal afhændes. Der udlånte spillere, dom skal afsluttes til sommer.

Sportsligt, har vi købt erstatningerne. Dembele er måske på en god dag en bedre spiller, men han har bevist, hvor elendigt han tilpasser sig nogetsom helst.
Lad os dog bruge kræfterne på dem, der vil det her projekt.
Samtidig slipper vi for virakken og dr disciplinære sager

Antimadridista
Indlæg: 9220
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Antimadridista »

Madameskrald skrev:
lør feb 05, 2022 10:26 am
Antimadridista skrev:
fre feb 04, 2022 7:27 pm
Madameskrald skrev:
fre feb 04, 2022 7:15 pm
Filten skrev:
fre feb 04, 2022 6:09 pm
Hvorfor skal vi benytte en mand der ikke vil forlænge?
De melder ud: forlænger han ikke, spiller han ikke og nu vil de bruge ham alligevel. Nu får dembele det, som han vil have det. Får spilletid, går gratis til sommer, finder ny klub og får en god løn og kommer til VM med Frankrig….
Så selvom han potentielt er berettiget til start-11, så vil du betale ham kassen for at sidde på tribunen og dermed stille med et dårligere hold - fordi du er bitter over, at han følger sine rettigheder?

Det er jo på alle måder klubben, der har fucket op - de har købt en umoden knægt til alt for mange penge og ikke sikret sig tilstrækkeligt udbytte for pengene. Jeg fatter ikke, at man ikke i langt højere grad stiller krav til professionelle topspillere, der tjener kassen. Alt for meget bliver overladt til, om spillerne selv fremelsker en stærk mentalitet og drive.
Hvad mener du nøjagtigt med din sidste sætning?

Jeg tror da man i høj grad har forsøgt at hjælpe og modne dembele, fra klubbens side. Men uden held.

Eller mente du at man skal rekognisere bedre ift mennesket bag fodboldspillereren, før et guldrandet køb?

Eller er vi ude i noget ongoing generel mental coaching og oplæring i voksen gebærden?

Man kan sige at med den investering man lægger for dagen, burde man nok komme mere omkring hele mennesket og ikke blot om vedkommende har speed som Usain…
Hjælpe Dembele - i hvilken forstand?
Hvis jeg lavede en milliard investering i en 19-årlig, så røg der mentor ordning, et, etc, etc med i hatten. Jeg mener på ingen måde, at man har sikret sig ordentligt i denne sammenhæng.

Og ja, jeg mener både, at man bør screene sine køb meget grundigt både ifht. fodboldmæssige færdigheder, og hvordan de passer ind i truppen, spillestil mv., men måske endda i endnu højere grad, ifht. deres mentale færdigheder; eks. hvordan de tackler modgang, arbejdsomhed, om de personlighedsmæssigt passer ind i kulturen.
Ok. Så er vi jo egentlig enige.

Jeg ved ikke nøjagtigt hvilken hjælp han har fået, mener blot at have læst hist og her, om diverse ordninger.

Imo vil det være absolut vigtigst at lave sit forarbejde inden, hos klubben.
Når først kontrakten er underskrevet, kan spilleren i princippet opføre sig, tjaae som Demb!!
Samtidig skal disse screeninger nok i høj grad foregå uden spillerens viden, da nogle måske vil se det som en form for overskridelse af deres ret. Man kan selvfølgelig håbe at der dannes præcedens, men nogle klubber vil nok altid købe ud fra YouTube….

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7197
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1878 gange
Blevet takket: 1116 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Dytrax »

💥 Dembélé was insulted upon his arrival at the Ciutat Esportiva this morning. [Deportes Cuatro]

Kvoller
Indlæg: 5154
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 795 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Kvoller »

Dytrax skrev:
lør feb 05, 2022 5:54 pm
💥 Dembélé was insulted upon his arrival at the Ciutat Esportiva this morning. [Deportes Cuatro]
Nu har vi jo også tenderende til ynkelige fans, der har det med at "overfalde" spillerne, når de kommer kørende i deres biler.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8342
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Michman »

Hans handlinger gør ham ikke ligefrem populær.. Ærligt så længe der ikke sker noget fysisk så fortjener han alt hvad han får..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Antimadridista
Indlæg: 9220
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Antimadridista »

Yes. Håber han bliver buuhet ud resten af sæsonen.

Filten
Indlæg: 1902
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 197 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Filten »

Kvoller skrev:
lør feb 05, 2022 7:43 pm
Dytrax skrev:
lør feb 05, 2022 5:54 pm
💥 Dembélé was insulted upon his arrival at the Ciutat Esportiva this morning. [Deportes Cuatro]
Nu har vi jo også tenderende til ynkelige fans, der har det med at "overfalde" spillerne, når de kommer kørende i deres biler.
Synes det er helt Ok. Han kender klubbens situation mhs til økonomien. Han vil have mere i løn og ved han ikke kan få mere i løn grundet situationen og han har haft muligheden for at rejse.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1770
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Barca80 »

Seneste meldinger lyder, at Barca vil ændre buddet til Dembele :wtf:

Ja, han spillede fremragende i sidste kamp. Han har generelt fået en opadgående formkurve. Og jeg vil da også gerne have at han forlænger :thumbup:

MEN kun på de betingelser som klubben allerede har lagt. Der skal simpelthen mere til end et par fremragende kampe. Synes ikke klubben skal give sig og forhøje buddet, da der skal statueres et eksempel overfor andre spillere i klubben - ellers bliver det jo sådan noget med, at enhver spiller i truppen bare tror at de kan lade deres kontrakt løbe ud i håb om, at de kan grine hele vejen ned til banken :mad:

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Magnus Frost »

Barca80 skrev:
ons mar 02, 2022 1:56 am
Seneste meldinger lyder, at Barca vil ændre buddet til Dembele :wtf:

Ja, han spillede fremragende i sidste kamp. Han har generelt fået en opadgående formkurve. Og jeg vil da også gerne have at han forlænger :thumbup:

MEN kun på de betingelser som klubben allerede har lagt. Der skal simpelthen mere til end et par fremragende kampe. Synes ikke klubben skal give sig og forhøje buddet, da der skal statueres et eksempel overfor andre spillere i klubben - ellers bliver det jo sådan noget med, at enhver spiller i truppen bare tror at de kan lade deres kontrakt løbe ud i håb om, at de kan grine hele vejen ned til banken :mad:
Man skal selvfølgelig ikke ud i tidligere absurde lønninger, men en spiller som passer perfekt til Xavis planer og som har potentialet til at blive i top 5 i verden hvis han holder sig skadesfri, synes jeg fint kan få en rigtig god kontrakt. Jeg synes bestemt ikke Laporta skal gå væk fra sit koncept med en max grundløn på 10( især med dembele) men en masse bonusordninger ift. Spilletid synes jeg begge parter ville nyde godt af!
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster