Ousmane Dembélé

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Tello »

Dembélé er et kæmpetalent. Men..

A: Valverde.
B: Skaderne.
C: Knægten virker helt skræmt jo, men hvem kan bebrejde ham? Når Suarez slår ud med armene og den anden spiller oppe foran er selveste Lionel Messi.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af MessiPogba »

Tello skrev:Dembélé er et kæmpetalent. Men..

A: Valverde.
B: Skaderne.
C: Knægten virker helt skræmt jo, men hvem kan bebrejde ham? Når Suarez slår ud med armene og den anden spiller oppe foran er selveste Lionel Messi.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
d. junkfood.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Jines
Indlæg: 28
Tilmeldt: lør mar 31, 2018 4:39 pm

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Jines »

"køb nu nogle af europas talenter" "Sats på ungdommen" - KATASTROFE efter én sæson med dårlige præstationer. Det er nemt at være fan ;)

Jeg synes allerede, vi har set hvorfor de købte ham. Men han har mange år i sig, og han skal nok udløse potentialet, hvis træneren bruger ham. Valverde har nok givet ham lidt ro her i første sæson, så når Dembele falder helt til, så tror jeg vi ser en fænomenal spiller i svøb. Jeg håber i hvert fald, for det køb var jo næsten i kategorien "Too big to fail".

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af JonasV »

MessiPogba skrev:
Tello skrev:Dembélé er et kæmpetalent. Men..

A: Valverde.
B: Skaderne.
C: Knægten virker helt skræmt jo, men hvem kan bebrejde ham? Når Suarez slår ud med armene og den anden spiller oppe foran er selveste Lionel Messi.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
d. junkfood.
E: Stråhat

Billede

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Kubala »

Jines skrev:"køb nu nogle af europas talenter" "Sats på ungdommen" - KATASTROFE efter én sæson med dårlige præstationer. Det er nemt at være fan ;)

Jeg synes allerede, vi har set hvorfor de købte ham. Men han har mange år i sig, og han skal nok udløse potentialet, hvis træneren bruger ham. Valverde har nok givet ham lidt ro her i første sæson, så når Dembele falder helt til, så tror jeg vi ser en fænomenal spiller i svøb. Jeg håber i hvert fald, for det køb var jo næsten i kategorien "Too big to fail".
Hvem hentyder du til? Det er da helt til grin og katastrofe at leje ham ud.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Kubala »

I øvrigt har de unge spillere(med undtagelse af Umtiti), man købte den famøse sommer jo ikke slået til efter at have været i klubben i to sæsoner nu. Og de er alle(igen med undtagelse af Umtiti) rygtet til at blive solgt, så det.

Jines
Indlæg: 28
Tilmeldt: lør mar 31, 2018 4:39 pm

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Jines »

Måske man også lige skulle slappe lidt af. Der er rygter om at man overvejer at leje ham ud. Jeg synes egentlig ikke Digne er så dårlig, hvis man indser at manden skal være reserve. Denis suarez er også en reservespiller for mig, så i det lys synes jeg egentlig at kritiken er helt malplaceret. Det er mere Valverde, der ikke tør bruge andre end sine A-spillere. Semedo er god nok, men Valverde er igen en alt for konservativ træner.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Kubala »

Og måske skulle man også bare læse ordentligt, men altså, sådan er vi forskellige. Det er trods alt et forum, hvor man reagerer på rygter og andet, så det skal man have med. Ingen af dem, du nævner, har slået til, så vi er der, hvor jeg startede.
Senest rettet af Kubala ons maj 02, 2018 2:23 pm, rettet i alt 1 gang.

Jines
Indlæg: 28
Tilmeldt: lør mar 31, 2018 4:39 pm

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Jines »

Ja, du har ret. Ingen af de ovennænvte har slået til, men nogen gange skal man kigge lidt nærmere på årssagen end bare konklusionen. Er det spilleren, træneren, eller udefrakommende faktorer?

Semedo tror jeg godt kunne blive en success i Barcelona, hvis træneren vil give ham tiden til at vænne sig til stilen, for det tager ofte noget tid for spillerne. For mig er det træneren, der primært ikke tør at bruge ham, og istedet bruger en velspillende Roberto på positionen, der dog efter min overbevisning er bedst centralt.

Digne lider under en enormt velspillende Alba i kombination med en meget konservativ træner. Digne har gjort det ok, og jeg synes egentlig bare det er Valverde, der er problemet.

Denis synes jeg ikke har niveauet. Så i min verden skal han sådan set bare ud.

Dembele er et af europas største talenter, og han startede med en skade. Vi har set, hvad han kan, og det er alt for tidligt at snakke salg/udlejning i min bog.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Kubala »

Men igen, det er alt sammen hvis og hvis. Faktummet er, at Digne ikke har slået til. Semedo har ikke slået til, osv.
Dembele er et af europas største talenter, og han startede med en skade. Vi har set, hvad han kan, og det er alt for tidligt at snakke salg/udlejning i min bog
Ja, det var jo min pointe med mit første indlæg. Jeg skrev direkte, at det er til grin og katastrofe, hvis man lejer ham ud. Jeg kan så ikke forstå, at du drejer det til noget helt andet, men fred være med det.

Jines
Indlæg: 28
Tilmeldt: lør mar 31, 2018 4:39 pm

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Jines »

Kubala skrev:Men igen, det er alt sammen hvis og hvis. Faktummet er, at Digne ikke har slået til. Semedo har ikke slået til, osv.
Helt enig. Men spørgsmålet er om der kan ændres i nogle strukturer, der gør at de faktisk kommer til at slå til. Derudover er det jo så også individuelt hvad man definerer er "at slå til". Digne skal jo spille en lille rolle, hvorimod Semedo var købt til at overtage højre back.
Kubala skrev:Ja, det var jo min pointe med mit første indlæg. Jeg skrev direkte, at det er til grin og katastrofe, hvis man lejer ham ud. Jeg kan så ikke forstå, at du drejer det til noget helt andet, men fred være med det.
Jeg er uenig af en evt. udlejning af Demebel, skulle det ske. Nu kender vi kun en brøkdel af hvad der foregår, men hvis Dembele føler sig alt for presset, så kunne det muligvis være en løsning. Han er trods alt meget, meget ung ifht til hans situation som fodboldspiller. Vi har jo set de her talenter knække før i Barca - vores allesammens Bojan har jo udtalt, at han havde præstationsangst når han kørte mod Camp Nou, og som var grunden til at han faldte fuldstændigt igennem.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Kubala »

Jines skrev:
Kubala skrev:Men igen, det er alt sammen hvis og hvis. Faktummet er, at Digne ikke har slået til. Semedo har ikke slået til, osv.
Helt enig. Men spørgsmålet er om der kan ændres i nogle strukturer, der gør at de faktisk kommer til at slå til. Derudover er det jo så også individuelt hvad man definerer er "at slå til". Digne skal jo spille en lille rolle, hvorimod Semedo var købt til at overtage højre back.
Kubala skrev:Ja, det var jo min pointe med mit første indlæg. Jeg skrev direkte, at det er til grin og katastrofe, hvis man lejer ham ud. Jeg kan så ikke forstå, at du drejer det til noget helt andet, men fred være med det.
Jeg er uenig af en evt. udlejning af Demebel, skulle det ske. Nu kender vi kun en brøkdel af hvad der foregår, men hvis Dembele føler sig alt for presset, så kunne det muligvis være en løsning. Han er trods alt meget, meget ung ifht til hans situation som fodboldspiller. Vi har jo set de her talenter knække før i Barca - vores allesammens Bojan har jo udtalt, at han havde præstationsangst når han kørte mod Camp Nou, og som var grunden til at han faldte fuldstændigt igennem.
Hvilke strukturer? Måske er det bare spillere, der ikke er gode nok? Ligesom man har sagt om egne talenter, der ikke slog til? Måske fejlede ledelsen? Hvorfor er det så svært at erkende det; at ledelsen tog fejl?

Det er jo helt væk at udleje verdens fjerde dyreste købte spiller. Hvor ofte har de der udlejninger været succesfulde? Han skal blive, selvom man skulle købe Griez.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8344
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Michman »

Han skal fandme ikke udlejes. Han har virkelig hvad der skal til for at blive kanon. Han har været ramt af skader. Synes han har gjort det udmærket i forhold til de 2 svære skader. Kan nemt nævne nogle der er faldet mere igen Gomes feks. Han er et eksembel på en spiller der bare ikke er god nok. Dembélé skal nok blive god nok. At udleje så dyr en spiller er jo fuldstændigt håbløst.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Jines
Indlæg: 28
Tilmeldt: lør mar 31, 2018 4:39 pm

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Jines »

Kubala skrev:Hvilke strukturer? Måske er det bare spillere, der ikke er gode nok? Ligesom man har sagt om egne talenter, der ikke slog til? Måske fejlede ledelsen? Hvorfor er det så svært at erkende det; at ledelsen tog fejl?
Med strukturer mener jeg faktorer omkring dem. Altså, ting han ikke selv er herre over. F.eks. en træner, der ikke tør bruge dem nok, skader eller noget helt tredje.

Vi er tydeligvis uenige her og fair nok for det. Jeg tror stadig på at Semedo kan blive en succces, med antagelsen om at Valverde bliver mindre konservativ, og jeg mener faktisk at Digne gør det fint - han skal ikke være en profil, men en stabil afløser til Alba.
Kubala skrev:Det er jo helt væk at udleje verdens fjerde dyreste købte spiller. Hvor ofte har de der udlejninger været succesfulde? Han skal blive, selvom man skulle købe Griez.
Jeg vil heller ikke være fortaler for det umiddelbart, for jeg synes han har vist takter, der ser lovende ud.

Men altså, få blodtrykket ned. Der er en avis i spanien, omkring agurketid, der skriver rygter, om at man overvejer at gøre det.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Kubala »

Jines skrev:
Kubala skrev:Hvilke strukturer? Måske er det bare spillere, der ikke er gode nok? Ligesom man har sagt om egne talenter, der ikke slog til? Måske fejlede ledelsen? Hvorfor er det så svært at erkende det; at ledelsen tog fejl?
Med strukturer mener jeg faktorer omkring dem. Altså, ting han ikke selv er herre over. F.eks. en træner, der ikke tør bruge dem nok, skader eller noget helt tredje.

Vi er tydeligvis uenige her og fair nok for det. Jeg tror stadig på at Semedo kan blive en succces, med antagelsen om at Valverde bliver mindre konservativ, og jeg mener faktisk at Digne gør det fint - han skal ikke være en profil, men en stabil afløser til Alba.
Kubala skrev:Det er jo helt væk at udleje verdens fjerde dyreste købte spiller. Hvor ofte har de der udlejninger været succesfulde? Han skal blive, selvom man skulle købe Griez.
Jeg vil heller ikke være fortaler for det umiddelbart, for jeg synes han har vist takter, der ser lovende ud.

Men altså, få blodtrykket ned. Der er en avis i spanien, omkring agurketid, der skriver rygter, om at man overvejer at gøre det.

Så ud af Paco, Gomes, Denis, Digne og Umtiti, er der altså en, der har slået igennem? Digne kunne være breddespiller? Denis er ikke god nok(ifølge dig) og Gomes samt Paco er vist heller ikke gode. Semedo kunne blive til noget, men det er strukturernes skyld?

Kan du se, hvorfor folk er kritiske overfor ledelsen og handlerne, eller rettere sagt, burde have forståelse for deres(brugerne herinde) ytringer? Og bare for at være på det rene, så har jeg ikke skrevet, katastrofe, alle skal sælges osv., men skrev bare, at det er til grin og katastrofe, hvis man udlejer så dyr en spiller. At jeg nævner Mbappe, betyder ikke, at jeg ikke vil give Dembele chancen.

Til sidst vil jeg bare sige, at mit blodtryk er helt fint, men tak for tanken. Jeg ved det er rygter, derfor brugte jeg også ordet hvis, altså ligesom i hvis nu det skete så.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Mésqueunclub og 11 gæster