Ousmane Dembélé

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

2 af ugerne går med landsholdene så det går nok. Men han må godt lige få styr på sine muskelskader!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Tænk at man skifter en skadet spiller ind i stedet for en frisk Malcom.
Siger vel mere om malcom? Valverde har vist at han ikke har noget imod at spille unge spillere sålænge de har niveauet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MarkMenace
Indlæg: 204
Tilmeldt: man sep 11, 2017 11:05 am
Har takket: 52 gange
Blevet takket: 30 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af MarkMenace »

Man kunne tydeligt se fra første sprint at han var hæmmet. Bedst illustreret ved Piques mål, hvor Pique og Busquets(!) oversprinter ham. Det skete langt før hans scoring til 5-1.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg troede faktisk han havde flere muskelskader hos os end han egentlig har haft. Isoleret set er det for tidligt at snakke glasben men lige muskelskader er noget man med tiden kan få tjek på ved at leve ordentligt.

Det tror jeg demb får. Både pga det team der er omkring ham men også fordi han bliver mere moden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Antimadridista »

Uden dembele/uden dembele i form, har jeg desværre meget svært v at tro på en CL titel. Også hvis alternativet er Coutinho! Han er imo så uhyggelig langt under start11 niveau.
Så hellere et skift i opstilling. Måske med Alena på en 4 mands midtbane eller Roberto?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Han skal nok være klar i cl. Tror også han er med mod atm. Han er ung og det plejer at betyde en del med muskelskader.

Men synes egentlig at cou gjorde det godt i går.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Antimadridista »

Jeg syntes bare at han, siden han kom tilbage, har virket hæmmet på en eller anden måde. Som om han ikke har turde gøre helt de samme ting, som inden den skade, hvor han jo var forrygende! Mod Real syntes jeg også han virkede hæmmet i sine løb. På den baggrund, tænker jeg bare, at vi får svært ved at få det fulde ud af ham pt, selvom han skulle blive meldt klar igen (altså med mindre de får styr på det skidt, her i hans nye skadespause).

Ift Cou. Jeg syntes rigtig meget af det han laver er formålsløst. lidt rappe fodskift, lidt steps på stedet. Lidt ind i banen og så en opportunistisk aflevering, uforløste driblinger ind i en klump af spillere osv osv. Der er stort set ikke noget der giver en positiv effekt på spillet og holdets muligheder. Han er ude af sync ift det koncept de øvrige virker til at følge. Ofte taber han også bolden på uhensigtsmæssige steder.

Jeg syntes ingen bedring der er og jeg er ualmindelig lille tilhænger af ham efterhånden. Håber virkelig ikke valverde fortsætter med at bruge ham, blot pga prisen eller navnet.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5446
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev: Men synes egentlig at cou gjorde det godt i går.
Helt sikkert.. han var da rigtig go i 1. halvleg...

Når vi er under pres fra modstanderen fylder han intet desværre. Og han har stadig præstationsangst - prøver sjældent at drible en mand.. men han diskede da op med et par gode aktioner i går..

Se her:
phpBB [video]

phpBB [video]

phpBB [video]

phpBB [video]
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Hmm til dels enig men lige går synes jeg cou var rigtig god og deltog godt i spillet. Og så synes jeg han skal blive ved med at spille. Jeg har ingen fidus til malcom. Som i overhovedet. Så for mig er cou vores bedste alternativ og imo er det største problem at han langt hen af vejen bliver spillet som demb på kanten og det kan han ikke (mangler fart). Men når vi spiller som i går med et højt pres og spillet tæt på deres felt så synes jeg han gør det fint.

Omkring det med at bruge spillere pga pris, alder osv. Den køber jeg ikke. Det handler om at vinde og de bedste spiller. Især for en pragmatisk træner som Valverde. Cou spillwr fordi han er bedre end malcom. Det er også derfor Arthur spiller foran vidal.

Jeg ved ikke om jeg er enig i at demb har været hæmmet. Han har været svingende men det er at forvente at unge spillere. Spilmæssigt synes jeg han har udfordret på samme måde som før.

Jeg er ret fortrøstningsfuld. Tror ikke vi kommer til at mærke savnet af demb helt så slemt som da vi var uden Arthur. Men det kræver at man spiller anderledes.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2586 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Drake »

Det går altså ikke at Demb er så meget skadet, hvis han ikke snart får styr på det, så må han videre.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af klogfyr »

Nu var Dembele jo nok heller ikke 100 %, selv om Valverde sagde, at han kun ville bruge ham, hvis han var. Havde Lyon ikke scoret til 2-1, men vi i stedet til 3-0 på en af vores mange chancer, så var han ikke kommet ind. Nu var vi dog nødt til det, da det blev lidt for nervøst og det det kostede nok en forværring af skaden. Det kan ske og han er ung og skal nok være klar til næste runde i CL. Indtil da bør vi simpelthen også kunne klare os med den trup, vi har.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg gad godt vide hvor mange der havde sagt den slags om Messi da han led af mange muskelskader.

For en gut der er så bekymret for fremtiden er det ret vildt at du vil sende et af de største talenter overhovedet videre pga mindre skader.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:Hmm til dels enig men lige går synes jeg cou var rigtig god og deltog godt i spillet. Og så synes jeg han skal blive ved med at spille. Jeg har ingen fidus til malcom. Som i overhovedet. Så for mig er cou vores bedste alternativ og imo er det største problem at han langt hen af vejen bliver spillet som demb på kanten og det kan han ikke (mangler fart). Men når vi spiller som i går med et højt pres og spillet tæt på deres felt så synes jeg han gør det fint.

Omkring det med at bruge spillere pga pris, alder osv. Den køber jeg ikke. Det handler om at vinde og de bedste spiller. Især for en pragmatisk træner som Valverde. Cou spillwr fordi han er bedre end malcom. Det er også derfor Arthur spiller foran vidal.

Jeg ved ikke om jeg er enig i at demb har været hæmmet. Han har været svingende men det er at forvente at unge spillere. Spilmæssigt synes jeg han har udfordret på samme måde som før.

Jeg er ret fortrøstningsfuld. Tror ikke vi kommer til at mærke savnet af demb helt så slemt som da vi var uden Arthur. Men det kræver at man spiller anderledes.
Jeg ville så hellere en Alena eller Roberto, også for hele balancens skyld.

Enig ift valverde, håber heller ikke han føler pres ift cou.

Min ydmyge fornemmelse vedr Demb, er blot at han efter han.kom tilbage, ikke udfordrede på samme måde, ikke var så direkte og optimistisk. Det er det jeg mener med hæmmet. Som om han holder igen. Men måske har han mærket noget ikke var helt ok.

Men håber du får ret :glad:

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5446
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Antimadridista skrev: Men håber du får ret :glad:

Hvis der er een ting dette forum har lært mig over det seneste år - så er det at:
- First rule of fight club FCB Forum is -:

Piqenbauer har *altid* ret! (også når han tar fejl)
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Korrekt!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster