Ousmane Dembélé

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Kubala »

Nu har jeg ikke kigget på Cous og Griezmanns tal, men Dembele har overordnet set jo ikke gjort det bedre end Messi? Selvom Messi ikke har vist det vanlige niveau, har han stadig været den bedste Barca-spiller, hvis man kigger på tallene og ratings. Det er måske de tårnhøje forventninger, der gør, at man synes, at han underpræsterer, men det handler også om holdet. Der er flere faktorer i det.

Hvis man derimod kigger på alder og potentiale, der er der, så kunne man argumentere for hellere Dembele end Messi osv. Men det er ikke givet, at Dembele når Messis niveau.

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Madameskrald »

Ok, Sherlock! ;-)

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Kubala »

Du sagde jo selv, at han var bedre. Det viser tallene jo slet ikke. Men jeg ved ikke, hvad der kunne være bedst.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Kubala »

Og spørgsmålet er vel også, hvad man kan få i stedet for, som Piquenbauer er inde på.

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Madameskrald »

Kubala skrev:
søn jan 24, 2021 1:46 am
Du sagde jo selv, at han var bedre. Det viser tallene jo slet ikke. Men jeg ved ikke, hvad der kunne være bedst.
Jeg skrev absolut ingenting, om nogen er bedre end andre. Men som du skriver, så ser jeg mere potentiale i Dembele fremfor de tre andre.

Så selvom Messi er vågnet op efter et sløjt efterår, så taler hans alder og hans nuværende løn mod, at han ikke skal forlænges. Med den enorme gæld, som klubben rygtes til, så giver det simpelthen ikke mening at have en af de allermest krævende spillere gående.
Lønningsniveauet skal akut ned, som det har skulle det gennem mange år, og det bliver svært at forsvare overfor andre spillere i truppen og nytilkomne, at de skal acceptere mindre, med Messis uhørte lønniveau lurende i baggrunden.

Hvem der skal erstatte er sådan set underordnet - hvis manden ikke vil forlænge, så er det ude af klubbens hænder, og så skal man finde en billig erstatning.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Kubala »

Madameskrald skrev:
søn jan 24, 2021 9:40 am
Kubala skrev:
søn jan 24, 2021 1:46 am
Du sagde jo selv, at han var bedre. Det viser tallene jo slet ikke. Men jeg ved ikke, hvad der kunne være bedst.
Jeg skrev absolut ingenting, om nogen er bedre end andre. Men som du skriver, så ser jeg mere potentiale i Dembele fremfor de tre andre.

Så selvom Messi er vågnet op efter et sløjt efterår, så taler hans alder og hans nuværende løn mod, at han ikke skal forlænges. Med den enorme gæld, som klubben rygtes til, så giver det simpelthen ikke mening at have en af de allermest krævende spillere gående.
Lønningsniveauet skal akut ned, som det har skulle det gennem mange år, og det bliver svært at forsvare overfor andre spillere i truppen og nytilkomne, at de skal acceptere mindre, med Messis uhørte lønniveau lurende i baggrunden.

Hvem der skal erstatte er sådan set underordnet - hvis manden ikke vil forlænge, så er det ude af klubbens hænder, og så skal man finde en billig erstatning.
Det er rigtigt. Du skrev ikke, at han er bedre. Du vil prioritere ham højere end Messi, Cou og Griez(jeg tolkede det som bedre). Og jeg er da enig med dig i de ting, du pointerer. Det er ikke så lige til. Noget andet er også, at han kun har et år tilbage af kontrakten til sommer, så det er slet ikke sikkert, at man kan sælge ham for særlig meget. Der er måske mere, der taler for en forlængelse end salg, men ja, det kommer jo an på, om han vil forlænge og i givet fald, hvad han kræver af løn.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Madameskrald »

Flere af Dembeles seneste udtalelser indikerer, at han er ved at modnes.. Med den rette tiltro og støtte, så han holder snuden i sporet, så tror jeg, at han bliver vanvittig indenfor de næste år.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/dem ... ndret-sig/

I øvrigt nogen der har bidt mærke i, om Koeman bragte de nuværende fysiske trænere med?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
man mar 22, 2021 10:33 pm
Flere af Dembeles seneste udtalelser indikerer, at han er ved at modnes.. Med den rette tiltro og støtte, så han holder snuden i sporet, så tror jeg, at han bliver vanvittig indenfor de næste år.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/dem ... ndret-sig/

I øvrigt nogen der har bidt mærke i, om Koeman bragte de nuværende fysiske trænere med?
Koeman var med i ansættelsen af den fysiske træner Albert Roca, som også var fysisk træner under Rijkaard. Det var Koeman´s første fokusområde, da han blev ansat og med rette, da Barca under de to foregående trænere havde nedprioriteret den del af træningen. Noget af det første han gjorde, var at sætte antallet af ugentlige træningssessioner op(kan ikke lige huske hvor meget). Koeman var i øvrigt også manden bag ansættelsen af assistenttræner Alfred Schreuder, som kom til fra en rolle som Manager hos Hoffenheim. Schreuder var manden, der omskolede Robert Skov til Wingback i et 3-5-2 system og han har uden tvivl været en af arkitekterne bag Barca´s defensive stabilisering og transformation til samme system, om end denne praktiseres noget mere offensivt kontrollerende end hos Schreuder´s Hoffenheim, som var mere defensivt og omstillingsbaseret.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Dytrax »

Barcelona's new board are starting to make sporting decisions. The club are progressing with contract renewals for Ilaix Moriba and Oscar Mingueza, but the objective now is to tie down Ousmane Dembele before the season ends. The French forward's deal expires in 2022 and the club want to prolong it for three more years, until 2025, to avoid losing him for free.
If Dembele doesn't renew and rejects Barça's offers, they will have to sell him this summer. Manchester United, Chelsea and Juventus are said to be interested in the 23-year-old winger. [SPORT]

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
ons apr 07, 2021 1:27 pm
Barcelona's new board are starting to make sporting decisions. The club are progressing with contract renewals for Ilaix Moriba and Oscar Mingueza, but the objective now is to tie down Ousmane Dembele before the season ends. The French forward's deal expires in 2022 and the club want to prolong it for three more years, until 2025, to avoid losing him for free.
If Dembele doesn't renew and rejects Barça's offers, they will have to sell him this summer. Manchester United, Chelsea and Juventus are said to be interested in the 23-year-old winger. [SPORT]
Ingen tvivl om at vil han ikke forlænge, så skal han tvinges (for så vidt det er muligt/tilladt) til at acceptere et salg. Hvis flere klubber er interesserede, kan det måske lade sig gøre med et rimeligt salg.

Men laver han hattrick mod Real, vil jeg overveje ikke at brokke mig yderligere over ham...i år :glad:

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Dytrax »

Jeg vil også overveje det... :mrgreen:

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af FCBWAL »

En svær kamp for Dembele mod Real Madrid. Jeg synes, det er lidt ærgerligt, han ikke få mere ud af det i de store kampe. Jeg skiftes hele tiden mellem at være helt optimistisk og begejstret, og så bare helt træt af ham. Han får virkelig meget spilletid, men producerer ikke nok chancer, synes jeg.

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Rekick »

FCBWAL skrev:
man apr 12, 2021 11:12 am
En svær kamp for Dembele mod Real Madrid. Jeg synes, det er lidt ærgerligt, han ikke få mere ud af det i de store kampe. Jeg skiftes hele tiden mellem at være helt optimistisk og begejstret, og så bare helt træt af ham. Han får virkelig meget spilletid, men producerer ikke nok chancer, synes jeg.
Håber Koeman indser at han ikke fungere som angriber mod et lavt stående forsvar. 3-4-3 med Dembele på vingen er klart favorit positionen mod et lavere stående forsvar.

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 519
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 106 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Paulinho15 »

Hvad siger i? Skal der forlænges med Dembélé? Eller hvad skal der ske med ham?

https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/barc ... mbele.html
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster