Philippe "Coutinho" Correia

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Piquénbauer »

Skal Mina så også spille i stedet for pique? Og Paco fremfor Suarez?

Man kan prøve forskellige ting med cou da man ved at han vil blive vigtig. Når det kommer til semedo og Roberto så er der ikke meget der tyder på at semedo bliver bedre/vigtigere end Roberto.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af zqa »

Det ville være rart, at de fik noget spilletid, ja.
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Piquénbauer »

Der er ret stor forskel på spilletid og så sætte dem på holdets når man tydeligvis sætter sin stærkeste starter.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af zqa »

Huh?
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg snakker om stærkeste starter. Jeg kan ikke forstå hvorfor folk sætter semedo på holdet når de kommer med deres starter.

Det var egentlig min pointe. Selvfølgelig skal truppen bruges men mina, semedo og andre reserver skal ikke på holdet når der snakkes om stærkeste starter.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af zqa »

Ah, til dels enig. Semedo har ikke haft gode betingelser på højre kanten, hvilket selvsagt ikke er hans skyld, og dermed kan han ikke udelukkende gives skylden for hans form. Udover det, så synes jeg heller ikke Roberto er noget specielt på backen. Så hellere give Semedo tid og finde ud af om han er fremtiden eller ej.

Anyyyyway, så glæder jeg mig til at se mere til Coutinho.
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Piquénbauer »

Semedo har haft ligeså gode vilkår på backen som Roberto. Han har dog skuffet helt vildt hvilket f.eks. var tydeligt i sidste kamp hvor Messi blev nødt til at beordre ham frem fordi han er så passiv.

Og jeg er overhovedet ikke enig omkring Roberto. Han er fremragende på backen og vigtigst så er han rigtig god til at indgå i spillet. Noget som semedo overhovedet ikke kan.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg vil forresten godt lige understrege at jeg ikke afskriver semedo endnu. Jeg kan sagtens se ham blive rigtig god på sigt. Men på nuværende tidspunkt er der ingen tvivl om at Roberto er markant bedre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

AIS Salad
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs maj 05, 2015 2:39 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af AIS Salad »

Piquénbauer skrev:Semedo har haft ligeså gode vilkår på backen som Roberto. Han har dog skuffet helt vildt hvilket f.eks. var tydeligt i sidste kamp hvor Messi blev nødt til at beordre ham frem fordi han er så passiv.

Og jeg er overhovedet ikke enig omkring Roberto. Han er fremragende på backen og vigtigst så er han rigtig god til at indgå i spillet. Noget som semedo overhovedet ikke kan.
Ahh jeg er nu ikke enig med dig i, at de har haft lige vilkår. Det var tydeligt fra starten, at valverde fortrak roberto frem semedo.

Jeg mener slet ikke valverde vist tillid i semedo. I roberto's fravær syntes jeg, at semedo var den oplagte valg, men prøvede han af med alex viedal. så lige gode vilkår synes ikke de hat haft.

Men jeg er dog helt enig i at roberto har været bedre, når holdet spiller fremad. Defensiv synes jeg semedo har været bedre.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af zqa »

At Roberto indgår bedre i spillet skyldes nok, at han er i a truppen på 5-6 år og har været i klubbens setup i +10 år.

Som der bliver sagt over mig, så synes jeg heller ikke at Semedo er blevet vist den fornødne tillid - med mindre han selvfølgelig er pivhamrende elendig til træning - så giver det ikke meget mening.
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Piquénbauer »

Det kunne selvfølgelig også være fordk Roberto tidligere har spillet cm hvorfor han udover at have et bedre touch også indgår bedre i spillet med bolden for fødderne.

Jeg har svært ved at se hvorfor man skulle vise en spiller der på nuværende tidspunkt er dårligere mere tillid end en der gør det rigtig godt og ikke er meget ældre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af emo »

Piquénbauer skrev:Det kunne selvfølgelig også være fordk Roberto tidligere har spillet cm hvorfor han udover at have et bedre touch også indgår bedre i spillet med bolden for fødderne.

Jeg har svært ved at se hvorfor man skulle vise en spiller der på nuværende tidspunkt er dårligere mere tillid end en der gør det rigtig godt og ikke er meget ældre.
Du redder det lige med "ældre", men ellers er det meget lig Bravo og Ter Stegens situation, der var du fortaler for at Ter Stegen bare skulle vises tillid og have spilletid, fremfor en på daværende tidspunkt fantastisk målmand.

Semedo skal bruges meget meget mere og vises mere tillid, og vi vil alle gerne se Roberto på midten og ikke på backen, for hans defensive mangler ses også når han spiller den plads.
Allez...

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af zqa »

Piquénbauer skrev:Det kunne selvfølgelig også være fordk Roberto tidligere har spillet cm hvorfor han udover at have et bedre touch også indgår bedre i spillet med bolden for fødderne.

Jeg har svært ved at se hvorfor man skulle vise en spiller der på nuværende tidspunkt er dårligere mere tillid end en der gør det rigtig godt og ikke er meget ældre.
Bevares, det kan da også sagtens være. Dig, pique, som er SÅ stor fortaler for at vise tillid og tid, så er du meget lidt for det i dette tilfælde. Du er da i øvrigt stor fortaler for Roberto på midten, ikke sandt?
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg vil forresten godt lige understrege at jeg ikke afskriver semedo endnu. Jeg kan sagtens se ham blive rigtig god på sigt. Men på nuværende tidspunkt er der ingen tvivl om at Roberto er markant bedre.
Nej det er jeg ikke. Langt fra endda. Jeg mener bare ikke at han skal ses som starter. Semedo er ny i klubben og som alle andre spillere så skal han vises tillid. Grunden til at dette startede var fordi drake satte ham på holdet i den bedste opstilling og det kan jeg ikke forstå at der er nogen der gør idet han ærlig talt ikke har været ret god.

Så jo semedo skal have tid. Jeg er dog blevet nervøs for hvor ringe han har været offensivt. Det er ikke noget man kan lære på samme måde som det defensive arbejde. Det så f.eks. virkelig grimt ud at Messi blev nødt til at stoppe op og vise semedo at han skulle lave en overlap. Hvis han ikke havde gjort det så ville han bare være blevet på egen banehalvdel.

Og nej jeg er egentlig gået væk fra Roberto centralt. Jeg synes han gør det rigtig godt på backen så kan ikke se hvorfor han ikke skulle fortsætte. Han har efterhånden været en del år i truppen og gennembruddet kom først da han begyndte at spille back så tænker at han ligeså godt kan fortsætte. Det virker også til at man i klubben tænker det samme med alle de cm'er vi har og dem der er på vej (Arthur og alena).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Piquénbauer »

Du redder det lige med "ældre", men ellers er det meget lig Bravo og Ter Stegens situation, der var du fortaler for at Ter Stegen bare skulle vises tillid og have spilletid, fremfor en på daværende tidspunkt fantastisk målmand.
Det mener jeg ærlig talt ikke det er. I MAtS havde vi en målmand der vandt cl i sin første sæson for os og samtidig spillede spillet på præcis den måde en målmand skal gøre for os. Bevares bravo gjorde det fint omend jeg stadig mener at dennes tid i klubben er overvurderet men MAtS er unik.

Og efter han blev starter har han så heller ikke set sig tilbage. Tænk sig at vi kunne have haft en så god målmand for et par sæsoner siden hvis bare Lucho havde tænkt sig lidt om.
Semedo skal bruges meget meget mere og vises mere tillid, og vi vil alle gerne se Roberto på midten og ikke på backen, for hans defensive mangler ses også når han spiller den plads.
Jeg er fuldstændig ligeglad med defensive mangler. Det kan læres. Problemet er at Roberto er meget bedre offensivt og på et hold som vores der har bolden så meget så er det altså vigtigere end en god defensiv back. Alaves kampen viste tydeligt hvor handicappet vi er når backen ikke går med. Der var enorm forskel på kampbilledet med semedo og Roberto på banen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 23 gæster