Philippe "Coutinho" Correia

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 7 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Kubala »

Som SpillerSomMESSI er inde på, så kom han med en skade, og vi ventede alle på, at han skulle i gang efter denne. Han spillede også ok i visse perioder efter skaden, men det gik bare nedad. Der blev bare langt imellem de gode præstationer. Meget svingende og ustabil, og der var glimtvis af gode præstationer, hvor han pludseligt kunne falde helt ud i kampe. Lidt ligesom Storken havde skitseret det i sit indlæg fra maj 2017.

Og ellers er jeg også ret enig med ham(SpillerSomMESSI) omkring, at Cou næsten har fået Arda og Douglas til at se ud som ok køb.

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 7 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Madameskrald »

Jeg er aldrig rigtigt blevet klog på, om planen var Coutinho på venstrekanten eller Iniestas venstre cm. Uanset var købet lettere håbløst, da han som udgangspunkt var alt for offensivt indstillet (og defensivt ustabil) på CM, og vi allerede havde en fremskudt playmaker som højre kant angriber (vi manglende mere bredde og fart på venstrekanten).

Han spillede dog nogle fornuftige kampe i Liverpool som CM (og så vidt jeg husker også for Brasilien), men det med en helt andet stabil defensiv midtbane konstellation på de resterende midtbanepladser - og kortvarigt, så Klopp troede tilsyneladende heller ikke helt på det eventyr. Alligevel undrer det mig, at han aldrig har fået lidt mere snor på cm pladsen, hvor han med nogen omstilling potentielt ville kunne have blomstret. Men til den pris, da køber man spillere, der er selvskrevet i start-11, og mere eller mindre gnidningsfrit vil falde ind på holdet. Og en del trænere har konsekvent ikke spillet ham, eller spillet ham længere fremme i banen - hvorfor det håb i øvrigt bør være slukket..

Så helt konkret var jeg mod købet af Coutinho, da der simpelthen ikke var nogen klar gennemskuelig plan med købet. Og det gjorde det ikke bedre, at han fortsatte `Galatico` tendensen, som har givet en sur lugt i bageriet startende med Neymar købet.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 7 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Kubala »

Den første halvdel af sæsonen 2017/2018 var han i Liverpool og da han trådte til Barca, startede sæsonen for ham i Barca i slutningen af januar. Grundet skader og den først tid i Liverpool, som nævnt. I starten prøvede man ham af som RW og LW, hvor det ikke virkede. Han scorede nogle mål og lavede nogle assist. På papiret virkede det godt, men han faldt oftest ud i kampene og alle kunne se, at det ikke virkede. Og vi var flere der især var kritiske over for rollen som RW, da han virkede virkelig malplaceret der.

Sæsonen efter, altså 2018/2019, kørte man ham som LW og AM. Det blev ikke bedre. Han endte i Bayern i sæson 2019/2020, hvor han der også har spillet som LW og AM, med noget succes til tider og måske egentlig den bedste periode i de sidste 3 og en halv sæsoner?

Inden han kommer til Barca, spiller Cou som AM og LW i Liverpool(2017/2018 sæson), og han gjorde det godt. Det er svært at blive klog på ham. Man prøvede i hvert fald at få ham til at lykkes, især med 4-4-2, men det var bare ikke muligt.

Spørgsmålet er, om man kunne gøre endnu mere? Det er svært at sige, især fordi, han kom hertil med det prisskilt og de forventninger, og fik halvanden sæson, hvor man virkelig prøvede at få ham til at lykkes, så hvor meget mere kunne man gøre? Han har haft mulighederne og lejligheden for at vise sit værd, men bare ikke kunne gøre det. Måske har han bare været fuldkommen fejlcastet. Både af os fans(dem, der var fortalere for ham herinde) og så ledelsen.
Senest rettet af Kubala søn mar 28, 2021 12:31 am, rettet i alt 5 gange.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 7 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Kubala »

I øvrigt havde han stort set spillede som LW i Liverpool siden sæsonen 16/17 og indtil han trådte til i Barca i januar 2018. Og lige siden Espanyol-tiden i sæson 2011-2012 til sæsonen 16/17 i Liverpool spillede Cou hovedsageligt som LW og AM.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 7 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Kubala »

Egentlig var Cou ok god i det halvår i sæson 2017/2018 i Barca, altså hans første sæson i Barca, da han lavede 9 mål og 7 assists i ca. 16,5 kampe pr. 90 min. spillet, men det var i sæsonen efter, i sæson 2018/2019, hvor det blev værre. Her scorede han 11 mål og lavede 5 assists i ca. 37,2 kampe pr. 90 min. spillet. Man forventede meget mere end de tal, da han skulle erstatte Ney og de tal, Ney producerede. Med tilføjelsen af Griez, så var der bare ikke plads til Cou i klubben i hans tredje sæson, i sæson 2019/2020. Og i denne sæson har han stort set været skadet. Kun fået ca. 792 min., hvor det er blevet til 3 mål og 2 assists.

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 7 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Madameskrald »

Han havde en del kampe som regulær cm i Liverpool, hvor han gjorde det udemærket... Jeg husker at diskutere det en del med nogle Liverpool fans lige omkring transferen. Jeg kan ikke umiddelbart finde nogle af kampene, men jeg mener, at der var enafrundet video med hans performances på positionen.

Men her er en opsummering af hans stats på LW vs. CM



Og hernlidtneksempler på hans kvaliteter på den position
(Og ja YouTube klip er taknemmelige)

Det var velkendt blandt Liverpool fans, at Coutinho havde en tendens til at falde ud af kampene, når han blev bold sultet, hvorfor en næsten fri rolle som LW playmaker var ideel for ham i Liverpool (jf. meget involveret og begrænsede defensive opgaver). Men sådan en udgave havde vi på højre kant og en der suger bolden mere, så det var oplagt, at en LW position ville være uoptimal - ikke mindst, da Suarez begyndte at blive lidt tungere i hans dybdeløb, og venstrekanten dermed skulle kunne true dybt (og den position havde man vel lige købt Dembele til). Coutinho kunne dermed holdes mere involveret på en CM position, hvis han kunne finde et fornuftigt defensivt niveau - men som sagt tilliden til ham på den position syntes meget begrænset...

Jeg tror også, at Koeman havde håb i den retning med de to 6`ere i starten af sæsonen (jf. Coutinho centralt med mere defensiv backup), men det fungerede ikke rigtigt, når Messi indtager det rum fra højrekanten..

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 7 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Kubala »

Jo, jo, men man prøvede ham også af i en lidt mere tilbagetrukken LW rolle i Barca med 4-4-2, og nogle gange endnu mere tilbagetrukken som en 8’er, men det lykkedes ikke. Han har bare ikke været gearet til en cm rolle. Måske fordi, han ikke helt besidder de egenskaber? Qua de defensive pligter og generelt forståelse af, hvad en cm skal, fordi han bliver for “utålmodig”? Søger mere fremad, mod venstre og målet?

Man har vel bare virkelig fejlvurderet det mht. Cou, lidt ligesom os fans, der troede, at han ville fungere i Barca i en Ini rolle?

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 7 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Kubala »

Jeg tror faktisk også, at jeg havde i sin tid, inden købet, advokerede for en cm rolle, og frembragt statistik vedr. de defensive pligter. Det var Ini vs Cou i den sammenhæng, jeg havde brugt, hvor jeg havde sammenlignet deres tal.

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: 7 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Antimadridista »

Uden at gå ned i statistik og rolle, så har Cou i tiltagende grad slået mig som en forkælet type, der ikke besidder den der fight og arbejdshandske, når det ikke kører.

Dertil en ret jævn holdspiller og taktisk svag. Det er den fornemmelse jeg ofte sidder med omkring ham.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 7 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Kubala »

Noget andet man også skal huske på, er, at Demb var rimelig meget skadet i hans første sæson i klubben, i sæson 2017-2018, og man havde også Ini. Det havde også indflydelse på Cou og hans rolle, hvor han oftest skulle bruges som LW og RW i sæson 2017-2018(første sæson af hans). Og sæsonen efter havde Demb også problemer med skader, altså i Cous og Dembs anden sæson i klubben, i sæson 2018-2019. I mindre grad ift. sæson 2017-2018, men stadig nok til, at Cou var nødsaget til at agere LW. Cou fik jo ikke sådan 10-15 kampe i træk som cm i Barca. Der var mange afbrydelser ift. det. Man fik ikke rigtigt etableret holdet med Cou som cm.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 7 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Kubala »

Demb spillede kun ca. 13,5 kampe pr. 90 min. spillet i den første sæson, sæson 2017-2018(Cous og Dembs første sæson i klubben). Og i anden sæson spillede Demb kun ca. 27,8 kampe pr. 90 min. spillet, hvor han næsten fik sølle 18,5 kampe pr. 90 min. spillet i ligaen.

Alt dette skal man også have med.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 7 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af EasyBuddhist »

Coutinho har leveret på et ok niveau i kortere perioder, men så heller ikke mere. Først og fremmest, så er hans taktiske forståelse rigtig dårlig. Hans spiller ikke bolden hurtigt nok rundt og hans defensive output er forfærdeligt, specielt hans løb uden bold og dermed hans evne til at indgå i presspillet. Havde man ikke haft Messi, så kunne han måske have en rolle at spille, men der er simpelthen lysår til forskel i spilforståelsen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

kklaus
Indlæg: 9716
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 630 gange
Blevet takket: 1273 gange

Re: 7 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af kklaus »

Ny operation:
Giv mig min sko tilbage, røv!

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 7 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Ba sai luo na »

Ja, Der er ikke så meget at gøre mere ved Coutinho.

Få ham solgt til spot pris / leje ud den sidste sæson
sunk cost og videre i teksten

Stop med disse dyre investeringer i fremtiden.
Køb profilerne fra Holland, Frankrig og mellem klubberne i Spanien. Nogle vil fejle, men det vil ikke sænke klubben økonomisk.

Fuldstændig sindsygt at der brugt 3mia+ på 3 spillere og ikke en af dem har gjort en positiv forskel på den lange bane. man bliver helt dårlig ved tanken

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: 7 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af FCBWAL »

Ba sai luo na skrev:
ons apr 07, 2021 6:29 am
Ja, Der er ikke så meget at gøre mere ved Coutinho.

Få ham solgt til spot pris / leje ud den sidste sæson
sunk cost og videre i teksten

Stop med disse dyre investeringer i fremtiden.
Køb profilerne fra Holland, Frankrig og mellem klubberne i Spanien. Nogle vil fejle, men det vil ikke sænke klubben økonomisk.

Fuldstændig sindsygt at der brugt 3mia+ på 3 spillere og ikke en af dem har gjort en positiv forskel på den lange bane. man bliver helt dårlig ved tanken
Hvem er de tre spillere, du refererer til? Pjanic, Coutinho? Hvem ellers har ikke gjort en forskel? Dembele og Griezmann leverer da i den grad i den her sæson, hvis det er dem, du refererer til. Lige nu fungerer holdet ret optimalt imo.
Derudover er jeg enig i, at taktikken med at købe galacticos aldrig vil fungere for et hold som Barcalona, hvor spilstilen og kollektivet er vigtigere end individuel kvalitet. Der er ikke meget frihed i tikataka-metoden, men faste løbemønstre og masse strategisk forståelse for spilopbygning. Derfor tror jeg heller ikke Haaland eller Mbappe vil være de rigtige køb.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster