Ivan Rakitić

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg skulle lige til at poste det. Kæmpe kegle.

Ud med ham og gerne til psg.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Antimadridista »

Hvordan kan ingen have lagt mærke til det før..?

"Der svarer til en fed, en sort, en dværg... :devil:
Senest rettet af Antimadridista søn maj 12, 2019 7:11 am, rettet i alt 1 gang.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af emo »

Hvor ægte er det der? Fra 12 og aldrig blevet konfroteret med det? Men han er ogås ligesom størstedelen af Kroatien de største katolikker der findes, større end paven.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Allez...

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af DeanCassady »

Skændsel hvis det er sandt. Ud med ham.
Robert Zimmerman

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Tello »

Drenge, det er åbenbart fuldstændig rigtigt. Det er fra et blad ved navn 'Offside', og udgaven er fra 2012. Nogle blogs på Tumblr skrev allerede om det i 2013, så ved ikke hvorfor det først er fremme igen nu.

https://issuu.com/offsidemag/docs/numero9

Der er bladet.

Uddraget;
A year ago, FIFA fined Vlatko Markovic, president of the Croatian football federation for declaring that “there’s no way I could pick a homosexual player for selection”, and that “luckily, only wholesome people play football”. Have you shared a changing room with any homosexual players? What you you think about respect?

I respect homosexuals, but I don’t want that sort of person in the changing room. I wouldn’t leave a club because of it, because I respect homosexuals just as much as I do black people, fat people or dwarfs but if at all possible I prefer not to have gays in my life.
Har også lige taget et screenshot.
Billede

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6996
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Dytrax »

Det var dog deprimerende, at et forbillede som Raki, lufter så snævert et syn på medmennesker.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Kvoller »

Wow, der røg der virkelig meget respekt for Rakitic. Sikke et middelalderligt syn at have på folk.

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af !Option »

Omkrings hans tur til Sevilla:
'Jeg har ingen problemer med at sige undskyld, men jeg er både far og ægtemand og min familie er det vigtigste. Jeg tog til Sevilla for at være sammen med familien og ikke for at more mig. Jeg er 100% engageret. Hvis nogle beder mig om et foto eller ønsker at tale med mig, siger jeg aldrig nej. Jeg er ansvarlig og ønsker kun det bedste for mine holdkammerater og for mig selv'
Meget kan han kritiseres for, men ovenstående syntes jeg er 110% i orden og ikke noget man kan anfægte en spiller for. Havde han taget på en vild bytur havde det været noget helt andet.

Dernæst forstår jeg heller ikke at så mange gerne vil af med baseret på hans spil? Han har da om nogen været fundamental og stabil for vores ellers svingende midtbane de sidste par måneder.
Rey Abi!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af A$AP »

Rakitic og Busquets spil har da været symbolet på vores midtbane de sidste to sæsoner. Og det er ikke en god ting. De bliver udstillet når vi møder hurtigtspillende og direkte hold, som faktisk kan true os. Før hørte vi meget om, hvordan Rakitic var så god til at dække af for Messi og højrebacken, men det sker ikke mere. Han fylder slet ikke nok offensivt, ikke nok mål eller afgørende afleveringer. Og så er han også blevet en stor usikkerhed defensivt. Det han gør uden bold gør Vidal bedre.

Hans kamp på Anfield var også meget sigende for hans spil de sidste to sæsoner.



Eller da han lægger denne aflevering til Alba, som står omringet af 3-4 modspillere. Han bliver tacklet med de samme og de scorer til 2-0. https://pbs.twimg.com/media/D6DhNPFWAAA ... name=large

Kort efter gør han det samme med Semedo, som bliver nødt til at trække et gult kort. Ingen tanker på modtageren.

Ikke nok med det, så vandt han også kun 1 duel.

Han og andre spillere på holdet er jo symbolet på alt det dead wood vi har. Sløv og tandløs. Han har længe blevet kaldt stabil og sikker, men det er jo fordi han aldrig gøre noget for sig. Og alligevel bliver han ved med at spørge om ny kontrakt og flere penge. Med de midtbanespillere vi får ind, med Arthur osv, håber jeg personligt, at han har spillet sin sidste sæson her. Han er ikke længere en fast Barca midtbaneplads værdi.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Antimadridista »

A$AP skrev:Rakitic og Busquets spil har da været symbolet på vores midtbane de sidste to sæsoner. Og det er ikke en god ting. De bliver udstillet når vi møder hurtigtspillende og direkte hold, som faktisk kan true os. Før hørte vi meget om, hvordan Rakitic var så god til at dække af for Messi og højrebacken, men det sker ikke mere. Han fylder slet ikke nok offensivt, ikke nok mål eller afgørende afleveringer. Og så er han også blevet en stor usikkerhed defensivt. Det han gør uden bold gør Vidal bedre.

Hans kamp på Anfield var også meget sigende for hans spil de sidste to sæsoner.



Eller da han lægger denne aflevering til Alba, som står omringet af 3-4 modspillere. Han bliver tacklet med de samme og de scorer til 2-0. https://pbs.twimg.com/media/D6DhNPFWAAA ... name=large

Kort efter gør han det samme med Semedo, som bliver nødt til at trække et gult kort. Ingen tanker på modtageren.

Ikke nok med det, så vandt han også kun 1 duel.

Han og andre spillere på holdet er jo symbolet på alt det dead wood vi har. Sløv og tandløs. Han har længe blevet kaldt stabil og sikker, men det er jo fordi han aldrig gøre noget for sig. Og alligevel bliver han ved med at spørge om ny kontrakt og flere penge. Med de midtbanespillere vi får ind, med Arthur osv, håber jeg personligt, at han har spillet sin sidste sæson her. Han er ikke længere en fast Barca midtbaneplads værdi.
I høj grad enig. Det giver absolut ingen mening ikke at sælge Rakitic. Som fast mand MÅ han simpelthen have set skriften på vægen eller dvs andre må have set den for ham! Som reserve, er han for dyr at have siddende og potentiel skadelig for moralen.

Alle store hold skifter jævnligt ud blandt selv de mest bærende folk, selvfølgelig pga niveau nedgang, men ofte også pga at fremme nye energier i truppen og ændre på den forudseenhed der kommer med tiden.

Jeg tror ikke Valverde ryger, derfor må det i det mindste være et must, at vi
ændrer på den midtbane. De Jong & Arthur skal prioriteres.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Tello »

Rakitic og Busquets' nedgang er blevet så tydelig efter Iniesta smuttede.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Michman »

Vil ikke se ham i en Barca trøje igen hvis det er sandt han har udtalt det der.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af SparetireDad »

https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/valv ... kitic.html

“......Ivan Rakitic fik ikke et eneste minut da Barca lørdag aften mødte Napoli og det kan kun opfattes som et klart signal til kroaten om, at han ikke kan forvente en hovedrolle denne sæson, hvis han vælger at blive.

......Der er næppe tvivl om, at Valverde ville sende et signal til Rakitic ved at holde ham på bænken. Holder Rakitic fast i at han vil blive, kan han forvente at sidde mere på bænken end han spiller.”


Guys...rooooooolig nu med alt det overfortolkende konkluderende gætteri-skriveri - nu er det altså ikke for at tage nej-hatten på, men synes godt nok, at der er begyndt at komme mange af den slags opslag på siden. Pas på med det please. Det bliver lynhurtigt ekstremt ensporet. Ordlyden betyder alt. Især hvis man uden videre gætter og konkluderer.

Så hellere skrive et opslag af denne type med en ordlyd/overskrift i retning af “Ønskede Valverde at sende et signal til Rakitic?”...så smides der en bold, der lægger op til spekulationer - fremfor en bold, der bare uden videre konkluderer entydigt, hvorfor Valverde disponerede som han gjorde i går.

For få dage siden i første kamp mod Napoli spillede Rakitic hele kampen (og han nettede endda). At han så sidder over i går, er vel ikke pludselig et udtryk for, at Valverde vil sende et signal til ham om, at han godt kan forvente at “ryge ud i kulden”. Hvis det var tilfældet, hvorfor så give ham hele kampen forleden? Tingene skal jo netop afprøves her i pre-season.

Og ja, måske får jeres skribent ret - men det er stadig baseret rigtig meget på gætterier.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Tello »

Jeg håber skribenten får ret, sådan som Alena og De Jong spillede. Puig er ligeledes genial. Busi og Roberto er jo også på midten. For ikke at glemme Arthur. Det sidste jeg vil se er flere backpasses fra Rakitic.

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af whidgee »

Altså jeg ser det på samme måde som skribenten. Sidste kamp inden ligaen går i gang og Rakitic får ikke spilletid. Det må da betyde at Valverde ikke regner med ham eller ikke har tænkt sig at bruge ham. Eller vil have ham til at acceptere et salg. Og jeg håber det sker

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 5 gæster