1 - Marc-André ter Stegen

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Sir Suiram »

Peter Lim fortæller rimelig godt, hvordan jeg synes, man bør tackle unge talenter som MAtS, Roberto, Bartra, Rafinha mm.: "...because of the immense pressure they are taking, it is not easy when you're 18, 19 or 20 to take that kind of pressure. I understand that very much, and also I want the players to know that I understand this very well. I’m not coming here because I paid a lot of money and pushing them like "if you do not win, you are out.” My message to them is just to keep trying. Do not be afraid that if you’ve had a bad game you’ll go down. No. If you have a bad game, you’ll come back to fight again."

Unge talenter skal have plads til at fejle og være nervøse, hvilket jeg også (overordnet set) synes, vi i Barca har set - igen og igen - er den bedste fremgangsmåde. Overvej den kæmpe andel Barca-spillere i de seneste år, der ikke havde slået igennem, hvis man ikke havde givet dem chancer baseret på deres talent.

Og Peter Lim bevæger sig rimelig meget rundt i et elitemiljø.

Glædelig jul til alle der holder det! :) Og god dag til jer andre ;)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Blaugrana92 »

Sir Suiram skrev:Og Peter Lim bevæger sig rimelig meget rundt i et elitemiljø.
Antager at du refererer til hele Singapore som ét stort elitemiljø. De er satme så kloge og rige derovre! Har planer om at se om jeg ikke kan komme afsted på udveksling derover på min kandidat!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Daluigi »

Kubala skrev:
Daluigi skrev:

Han spiller i verdens bedste klub. Her får man altså ikke spilletid serveret pga talent. Man får spilletid serveret hvis man er god nok til den (Eller hvis man kommer fra La Masia, kan snoren være lidt længere).
Ter Stegen vidste dette, da han valgte at skifte. Derfor bør han også blive og kæmpe for sin plads. Hvis ikke han vil det, så finder vi et andet målmandstalent som gider. Vi kan få hvem vi vil. Vi er Barca.

Nogle brugeres indlæg herinde, bærer altså ofte præg af, at de ikke bevæger sig rundt i et elitemiljø. Det er en benhård tilværelse, med absolut intet rum til at fejle ved træning. Man vælges blandt et hav af stjerner i Barca, og det ved spillerne godt. Det er sådan elitemennesker fungerer og tænker. De vil alle vinde, og hvis de taber, så kæmper de endnu hårdere for at vinde. Spørgsmålet du så kan stille, er om Ter Stegen er ægte elitemenneske. Mit bud må være et klart ja, ud fra de udtalelse han har givet.
Der er vel ingen herinde, der bevæger sig rundt i et elitemiljø? Hvis der gør, så er det ikke noget, nogen herinde har nævnt. I øvrigt gør du det heller ikke, så hvordan det er, har du ingen erfaringer med(i hvert fald ikke på det niveau; her er førsteholdsfodbold i Danmark ikke nok til at danne et billede), men har nogle forestillinger, ligesom alle andre herinde. Jeg kan jo også begynde at nævne nogle bekendte, der er en del af det miljø og derved påberåbe bedre kendskab til miljøet, men det synes jeg, ingen forskel gør, da jeg selv ikke er en del af miljøet.

Når det er sagt, så er jeg enig med dig i, at MAtS skal blive og kæmpe, men hvis han bliver frosset helt ude, så kan jeg godt forstå, at han smutter. Desuden kom han til Barca med troen om, at han var førstemand til posten, hvilket der blev ændret på. Han har dog taget kampen, hvilket er positivt, men der er også grænser for, hvad han skal finde sig i, som sagt.
Jeg bevæger mig skam i et elite miljø til daglig. Dertil er jeg uddannet Team Danmark træner. Så lidt spøjst af dig, at skrive jeg ikke bevæger mig i et elitemiljø, når du ikke aner hvem jeg er og hvad jeg laver til daglig. :razz:
Jeg gad ikke nævne det i første omgang, da jeg ikke skal skydes i skoene at være prætentiøs osv...

Når jeg iøvrigt skriver at man ikke får spilletid serveret pga talent, så mener jeg det som, at i Stegens tilfælde kan man ikke komme til verdens bedste klub og forvente, at man på baggrund af potentiale får lov at spille alle de største kampe klubben deltager i. Her må man bevise sit værd i de mindre kampe først. Vi kan vel hurtigt blive enige om, at Stegen havde en stor rolle i vores nederlag i super cuppen mod Bilbao.... Det var en test han ikke bestod!

Han gjorde det dog godt i CL-finalen. Men ser man i starten af sidste års turnering, så kostede han flere mål.
Her er han altså oppe mod Bravo - en usvigelig sikker keeper disse år. Det må Stegen acceptere og bruge til at presse sig selv endnu mere - klassisk elitementalitet som han også besidder.
Forumlegende

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Piquénbauer »

#LFC opened discussion with Ter Stegen,he doesn't have much time playing and he is Klopp priority ! No discussions with FCB for The moment.
Så kom de første rygter. Det er godt nok en fransk kilde men det var dem som var ude med nyheden omkring di maria til psg og martial til man u.

Det er dog vigtigt at tage med at der ikke er nogle samtaler med klubben endnu. Men det er en skidt situation...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Parla
Indlæg: 785
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Parla »

Jeg synes vi skal ansætte Pinto igen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Piquénbauer »

Ifølge rygterne skulle han være så utilfreds at han er klar på at smutte nu eller til sommer. Hans "bagland" skulle allerede være i kontakt med liverpool og klopp er meget interesseret i ham.

Men ja det virker lidt voldsomt at smutte midt i en sæson. Tror dog godt at det kunne ske til sommer.

Og så kom MD:
Marc-Andre ter Stegen (23) doesn't rule out leaving. He wants to hear why he didn't play at Club World Cup. Liverpool are interested. [md]
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Blaugrana92 »

Lidt tålmodighed kunne måske pynte, hvis det rent faktisk passer at han er parat til at forlade klubben til sommer. Bravo har ganske enkelt stået bedre det sidste halvandet år, så det er slet ikke ufortjent at fordelingen af spilletid er som den er i øjeblikket. I stedet for at være parat til at skride efter to sæsoner, kunne ter Stegen måske passende spænde ballerne og give den en ekstra skalle.

Han kunne ligeledes skæve til sin kollega, og se hvor han befandt sig da han var på samme alder. Bravo kom først til Europa som 23-årig og startede egentlig med at stå fast i Sociedad. De rykkede ned. Med et brag. Og Bravo blev sat af til fordel for Asier Riesgo. Han tilbragte en hel sæson på bænken i Liga Adelante da han var 24-25 år gammel.

Fisken på disken. Hvis ter Stegen er parat til at smutte fra det hele allerede nu, så synes jeg egentlig bare at han skal gøre det. Det er ikke fordi at han ikke får kampe mellem stængerne. Han fik 21 i sidste sæson og i denne sæson kan han sagtens ende med flere, da han allerede har fået La Liga kampe og sagtens kan ske at få flere. Han er nødt til at væbne sig med mere tålmodighed end at være parat til at skride efter halvanden eller to sæsoner.

PuyolErGud
Indlæg: 10717
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af PuyolErGud »

Nu ved vi jo ikke noget om specifikt om specielt meget af det hele, men hvis de rygter der var ude om, at Enrique kun ville spille med Bravo i ALLE turneringer holder stik, hvilket vi jo snart får at se, så kan jeg på en måde godt forstå Ter Stegen. Men hvis ikke, og fordelingen fortsætter som hidtil, så må han bare blive ved med at kæmpe, hvis han virkelig gerne vil det.

Parla
Indlæg: 785
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Parla »

Blaugrana92 skrev:Lidt tålmodighed kunne måske pynte, hvis det rent faktisk passer at han er parat til at forlade klubben til sommer. Bravo har ganske enkelt stået bedre det sidste halvandet år, så det er slet ikke ufortjent at fordelingen af spilletid er som den er i øjeblikket. I stedet for at være parat til at skride efter to sæsoner, kunne ter Stegen måske passende spænde ballerne og give den en ekstra skalle.

Han kunne ligeledes skæve til sin kollega, og se hvor han befandt sig da han var på samme alder. Bravo kom først til Europa som 23-årig og startede egentlig med at stå fast i Sociedad. De rykkede ned. Med et brag. Og Bravo blev sat af til fordel for Asier Riesgo. Han tilbragte en hel sæson på bænken i Liga Adelante da han var 24-25 år gammel.

Fisken på disken. Hvis ter Stegen er parat til at smutte fra det hele allerede nu, så synes jeg egentlig bare at han skal gøre det. Det er ikke fordi at han ikke får kampe mellem stængerne. Han fik 21 i sidste sæson og i denne sæson kan han sagtens ende med flere, da han allerede har fået La Liga kampe og sagtens kan ske at få flere. Han er nødt til at væbne sig med mere tålmodighed end at være parat til at skride efter halvanden eller to sæsoner.
Det er måske derfor at Bravo har lidt mere fighter vilje :)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Blaugrana92 »

PuyolErGud skrev:Nu ved vi jo ikke noget om specifikt om specielt meget af det hele, men hvis de rygter der var ude om, at Enrique kun ville spille med Bravo i ALLE turneringer holder stik, hvilket vi jo snart får at se, så kan jeg på en måde godt forstå Ter Stegen. Men hvis ikke, og fordelingen fortsætter som hidtil, så må han bare blive ved med at kæmpe, hvis han virkelig gerne vil det.
Ja, men jeg har virkelig svært ved at se det ske, medmindre Lucho rent faktisk har besluttet sig for at ter Stegen bare skal videre. For Lucho er selvfølgelig godt klar over, at konsekvensen af at bænke ter Stegen i samtlige turneringer er at han forlader klubben. Så jeg køber den altså ikke. Jeg bliver meget overrasket, hvis ter Stegen ikke er at finde i buret, når vi tørner sammen med Espanyol og Arsenal.
Parla skrev:Det er måske derfor at Bravo har lidt mere fighter vilje :)
Eller også er det bare fordi han er chilener. ;-)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Piquénbauer »

Det har på intet tidspunkt været en holdbar situation at have 2 så gode målmænd i truppen. Og slet ikke når begge har præsteret og derfor mener at de fortjener at stå mere (hvilket de begge konstant giver udtryk for).

Jeg kan sagtens forstå at MAtS føler sig overset da han trods alt spillede en ligeså stor rolle i at barca vandt CdR og CL som Bravo gjorde i at vi vandt la liga. Og alligevel må han se sig til gode med lidt over 20 kampe på en sæson (hvis vi altså vinder alt vi spiller). Samtidig har Bravo så også gjort det hamrende godt og vil derfor spille mere.

Jeg må dog i sidste ende bide i det sure æble og indrømme at lucho bare bedre kan lide de ældre og mere rutinerede spillere. Så må vi se hvor mange talenter det kommer til at koste og hvad det betyder for fremtiden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Skydefinten »

Hvis Mats smutter til sommer - skal vi vel igen ud og finde en ny målmand - mere erfaren og "bedre" end Masip.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af A$AP »

Hvis det skulle ske, så har mit scouting team og jeg, allerede udvalgt en ny chosen one. Han har 20 store år foran sig.

Billede

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Brombi »

Altså ellers har vi også et ret stort målmandstalent i La Masia, Inaki "the octopus" Pena..

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Skydefinten »

Ingen panik.
Barca køber vel Mats tilbage, når han er 32.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 32 gæster