18 - Jordi Alba

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

PuyolErGud
Indlæg: 10717
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af PuyolErGud »

Ja, rimelig meget bedre end at have Vermaelen løbende derude. Bare det er ikke er blevet hastet i gennem, så han får tilbagefald..

kklaus
Indlæg: 9724
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1282 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af kklaus »

Jordi Alba, who missed Wednesday's game due to neck discomfort, is not expected to be available for game against Las Palmas either. [md]
Giv mig min sko tilbage, røv!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af JonasV »

Han har bare at være klar til Sevilla-kampen!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20503
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1091 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Alba: "When we start passing, it might look easy, but it isn't. You have to work hard for it and you need to have clear ideas."

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Storken »

FCBarcelonaChr skrev:
Alba: "When we start passing, it might look easy, but it isn't. You have to work hard for it and you need to have clear ideas."
Vores pasningsspil er simpelthen umenneskeligt godt. Vi ser det mindre under Lucho, men vores midtbane er et monster, når den udfolder sig. Det er utroligt, hvordan nogle simple pasninger kan dominere en modstander fuldstændig.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20503
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1091 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Storken skrev:
FCBarcelonaChr skrev:
Alba: "When we start passing, it might look easy, but it isn't. You have to work hard for it and you need to have clear ideas."
Vores pasningsspil er simpelthen umenneskeligt godt. Vi ser det mindre under Lucho, men vores midtbane er et monster, når den udfolder sig. Det er utroligt, hvordan nogle simple pasninger kan dominere en modstander fuldstændig.
Det er fortryllende at se på. Håber Lucho holder fast i den spilstyrende og dominerende midtbane. Ingen kan stoppe os når midtbanen spiller som i lørdags.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Piquénbauer »

Så skal en af de offensive spillere ofres. Ney og Messi støtter ikke midtbanen nok til at det kan lade sig gøre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Så skal en af de offensive spillere ofres. Ney og Messi støtter ikke midtbanen nok til at det kan lade sig gøre.
Iniesta holder ikke evigt, så Messi er muligvis fremtiden dernede. Jeg tror dog, at pasningsspillet blev betydeligt bedre, hvis vi ofrede Suarez, men det ville koste noget offensivt punch. Det ville ikke desto mindre være sjovt at se en 4-4-2 med en diamant på midten, hvis Suarez en dag blev skadet.

I stil med:
Vidal-Pique-Mascherano-Alba
------------Busquets------------
------Roberto-----Rakitic------
-------------Iniesta--------------
------Messi--------Neymar-----

Det ville næppe være en løsning på lang sigt, men vi skulle nok dominere kampene.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Så sent som i lørdags synes jeg vi så et glimrende eksempel efter Messi kom ind. Jeg håber, at det var en øjenåbner for LE.

Ikke at han er dum, men dominansen må næsten også have overrasket ham.

Jeg ser Rakitic som et større problem i forhold til den spillestil.
qepd

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Piquénbauer »

Messi kan godt spille på midten men ikke i en iniesta rolle. Han arbejder ikke nok defensivt og det tror jeg hurtigt man ville kunne se.

Men ja man kunne, som jeg sagde, ofre Suarez (eller messi/neymar) og så ville man som i lørdags kunne dominere midten med at få en anden hårdtarbejde spiller ind (defensivt stod vi i en 4-4-2) samt være i overtal. Det er nemlig det det handler om. Vores trio støtter ikke midten som tidligere - derfor må de spille anderledes (ikke så offensive - risky i deres afleveringer).

Man kan ikke få det hele og jeg tror ikke at vi kommer til at se en ligeså dominerende midt som i lørdags når vores trio spiller. Og de viste i sidste sæson at det egentlig heller ikke er nødvendigt. Vi udnytter vores stærkeste kort præcis som pep gjorde med (især) xavi, ini og busi.

Vi skal forresten heller ikke ofre punch for dominans. Det var det vi led voldsomt under i peps sidste sæson samt i sidste halvdel af tatas.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Messi kan godt spille på midten men ikke i en iniesta rolle. Han arbejder ikke nok defensivt og det tror jeg hurtigt man ville kunne se.

Men ja man kunne, som jeg sagde, ofre Suarez (eller messi/neymar) og så ville man som i lørdags kunne dominere midten med at få en anden hårdtarbejde spiller ind (defensivt stod vi i en 4-4-2) samt være i overtal. Det er nemlig det det handler om. Vores trio støtter ikke midten som tidligere - derfor må de spille anderledes (ikke så offensive - risky i deres afleveringer).

Man kan ikke få det hele og jeg tror ikke at vi kommer til at se en ligeså dominerende midt som i lørdags når vores trio spiller. Og de viste i sidste sæson at det egentlig heller ikke er nødvendigt. Vi udnytter vores stærkeste kort præcis som pep gjorde med (især) xavi, ini og busi.

Vi skal forresten heller ikke ofre punch for dominans. Det var det vi led voldsomt under i peps sidste sæson samt i sidste halvdel af tatas.
Fine pointer.

Jeg forstår dog ikke, hvorfor vi ikke kan få Suarez og Neymar til at arbejde mere defensivt. De gjorde det i perioder af sidste sæson. Vi er virkelig ikke stærke defensivt, når vi hverken har genpres eller dominans på midtbanen.

Det er måske bare et trade off, hvis MSN skal være friske hele sæsonen.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Kubala »

Jeg vil faktisk spørge Blau, om han ikke kan finde stats på Alexis', Villas og Pedros bidrag til defensiven(dengang), for Neymar takler 1.1 pr. kamp og Suarez 0.7 pr. kamp, hvilket jeg mener, er ret tæt på Alexis', Villas og Pedros stats, hvis jeg ikke tager helt fejl. Jeg mener, at det er lidt af en skrøne, det der med, at trekløveren ikke er så samarbejde som før.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg tror man gør det for at holde Ney og Messi friske. De presser hårdt i starten (1-3 sek) og så følger de ellers med (hvis de ikke bliver sat). Men taktikken er lagt op på at de skal udfordre konstant og det tror jeg ikke de kan hvis de f.eks. skulle arbejde som under pep hvor kanterne stod for bredden og støtten til midten.

Suarez arbejder hårdere end dem begge men som spydspids så kan han ikke forlade fronten fuldstændig. Han har dog allerede vundet nogle bolde som har givet mål. Her kan mål nummer 2 mål real f.eks. fremhæves. Det kommer af et pres fra Suarez.

I sidste ende så må barcafans snart indse at man ikke kan få det bedste fra MSN hvis man vil have en midtbane som under Pep. Jeg tror simpelthen ikke på at det kan lade sig gøre. Men med det sagt så er jeg helt med på at den stadig skal blive bedre til at holde i den. Det synes jeg dog også den er efter januar hvor især busi har hjulpet til med dette.
Senest rettet af Piquénbauer tirs nov 24, 2015 2:09 am, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Storken »

Kubala skrev:Jeg vil faktisk spørge Blau, om han ikke kan finde stats på Alexis, Villa og Pedro bidrag til defensiven(dengang), for Neymar takler 1.1 pr. kamp og Suarez 0.7 pr. kamp, hvilket jeg mener, er ret tæt på Alexis', Villas og Pedros stats, hvis jeg ikke tager helt fejl. Jeg mener, at det er lidt af en skrøne, det der med, at trekløveren ikke så samarbejde som før.
De gør det også, men det er aldrig konsistent. Der er halvege, hvor de knap nok flytter sig, når de taber bolden.

Vi må ikke gå hen og blive lige som Real Madrid, der giver store chancer væk til bundhold, fordi de ikke kan lave et genpres.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:Jeg vil faktisk spørge Blau, om han ikke kan finde stats på Alexis', Villas og Pedros bidrag til defensiven(dengang), for Neymar takler 1.1 pr. kamp og Suarez 0.7 pr. kamp, hvilket jeg mener, er ret tæt på Alexis', Villas og Pedros stats, hvis jeg ikke tager helt fejl. Jeg mener, at det er lidt af en skrøne, det der med, at trekløveren ikke er så samarbejde som før.
Tacklinger er ikke alene ensbetydende med defensivt arbejde. Når man ser på de to offensiver overfor hinanden så står det ret hurtigt klart hvem der arbejdede mest. Det er altså heller ikke uden grund at midten lige netop er blevet svækket da de skal støtte på kanterne.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster