18 - Jordi Alba

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Storken skrev:Fine pointer.

Jeg forstår dog ikke, hvorfor vi ikke kan få Suarez og Neymar til at arbejde mere defensivt. De gjorde det i perioder af sidste sæson. Vi er virkelig ikke stærke defensivt, når vi hverken har genpres eller dominans på midtbanen.

Det er måske bare et trade off, hvis MSN skal være friske hele sæsonen.
Præcis, du besvarer det selv, Storken. :) (tror jeg)

Og faldet i niveau af de offensive kvaliteter er usædvanligt stort fra Treforken til Munir/Sandro.

Det synes jeg også, at det var med Pedro. Pedro indgik fint nok i spillet, men han skabte sjældent noget ud af ingenting som vi ser de tre gøre hver eneste kamp.

Måske Turan kan ændre på situationen fra januar. Ellers tror jeg det er bedst at bruge dem som sidste sæson.
qepd

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Kubala »

Storken skrev:
Kubala skrev:Jeg vil faktisk spørge Blau, om han ikke kan finde stats på Alexis, Villa og Pedro bidrag til defensiven(dengang), for Neymar takler 1.1 pr. kamp og Suarez 0.7 pr. kamp, hvilket jeg mener, er ret tæt på Alexis', Villas og Pedros stats, hvis jeg ikke tager helt fejl. Jeg mener, at det er lidt af en skrøne, det der med, at trekløveren ikke så samarbejde som før.
De gør det også, men det er aldrig konsistent. Der er halvege, hvor de knap nok flytter sig, når de taber bolden.

Vi må ikke gå hen og blive lige som Real Madrid, der giver store chancer væk til bundhold, fordi de ikke kan lave et genpres.
Ja, det ser sådan ud, men jeg tror ærlig talt, at det er en skrøne, det der med, at de ikke arbejder særlig meget. Fortællingen gør, at man køber den og derfra påvirkes man. Pedro, Villa og Alexis var også nonchalante i løbet af kampene, men fortællingen var en anden. Jeg vil dog gerne have det bekræftet eller afkræftet, men magter ikke selv at lede, og samtidig er jeg rigtig dårlig til at finde sådanne stats, medmindre det er for den igangværende sæson. Jeg tror også, at midtbanen kunne være mere dominerende, uden at det ville skade MSN, men det afhænger af træneren.
Senest rettet af Kubala tirs nov 24, 2015 2:14 am, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Piquénbauer »

Turan kan helst sikkert komme med en voldsomt pres fra kanten som han gjorde for ATM. Men det kommer selvfølgelig an på om han gider. Mente der var snak om at han ville væk fra ATM da han netop var træt af at jagte bolden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Storken »

Nogle der har fundet ud af, hvor Turan skal spille? Jeg fatter stadig ikke om han er tiltænkt midtbanen eller backup for højrekanten.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala mener du helt seriøst at Neymar og Messi arbejder ligeså hårdt som Alexis og Pedro?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Kubala »

Nej, men jeg mener, at Neymar og Suarez gør. Eller det er tæt på.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:Nogle der har fundet ud af, hvor Turan skal spille? Jeg fatter stadig ikke om han er tiltænkt midtbanen eller backup for højrekanten.
Mon ikke det bliver lidt over det hele. Tror godt han ville kunne dække iniestas rolle f.eks.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:Nej, men jeg mener, at Neymar og Suarez gør. Eller det er tæt på.
Suarez gør men centralt. Hvis han ikke får støtten fra Messi og Ney så bliver der afleveret udenom ham. Og jeg mener på ingen måder at hverken Ney eller Messi kommer i nærheden af Alexis og Pedro.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Kubala »

Storken skrev:Nogle der har fundet ud af, hvor Turan skal spille? Jeg fatter stadig ikke om han er tiltænkt midtbanen eller backup for højrekanten.
Er enig med Piquenbauer her. Han bliver lidt en allround'er. Jeg tror, at han vil blive/kunne blive en positiv overraskelse, hvis han får lov til at folde sig ud.
Senest rettet af Kubala tirs nov 24, 2015 2:22 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:
Storken skrev:Nogle der har fundet ud af, hvor Turan skal spille? Jeg fatter stadig ikke om han er tiltænkt midtbanen eller backup for højrekanten.
Mon ikke det bliver lidt over det hele. Tror godt han ville kunne dække iniestas rolle f.eks.
Du har nok ret. Han bliver forhåbentlig en succes på flere pladser. Vi skal have aflastet et helt hold efter at have kørt rovdrift på de samme spillere siden transferkarantænen.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:Nej, men jeg mener, at Neymar og Suarez gør. Eller det er tæt på.
Suarez gør men centralt. Hvis han ikke får støtten fra Messi og Ney så bliver der afleveret udenom ham. Og jeg mener på ingen måder at hverken Ney eller Messi kommer i nærheden af Alexis og Pedro.
Jeg vil heller have tal på det. Jeg tror, at de to(Suarez og Neymar) bidrager næsten lige så meget eller tæt på det, som Alexis og Pedro gjorde.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg troede du var ligeglad med stats?

Men hvilken stats vil du have? Jeg kan ikke finde en der viser hårdt pres og defensive meter løbet og det er vel sådan noget vi er ude i. For hvis vi snakker om tacklinger alene så mener jeg sgu ikke det kan bruges til det store. Her har Messi f.eks. fleste tacklinger af alle i la liga på den sidste tredjedel siden 2010 (eller noget). Og vi kan vel hurtigt blive enige om at Messi ikke er den der knokler mest.

Hele min pointe er at Ney og Messi stadig presser men at de ikke følger med i samme grad som før. Hvis de ikke vinder bolden hurtigt så slapper de mere af end hvad man så alexis og pedro gøre. Derfor er det nødtvendigt for Ini og Rak at støtte på kanterne. Det troede jeg stod ret klart når man så holdet. Men det er åbenbart en eller anden "fortælling".
Senest rettet af Piquénbauer tirs nov 24, 2015 2:29 am, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Storken »

En meningsfuld stat vi ikke har adgang til:
Antal højintens løb, hvor holdet ikke har bolden.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det er præcis sådan noget man har brug for!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:Jeg troede du var ligeglad med stats?

Men hvilken stats vil du have? Jeg kan ikke finde en der viser hårdt pres og defensive meter løbet og det er vel sådan noget vi er ude i. For hvis vi snakker om tacklinger alene så mener jeg sgu ikke det kan bruges til det store. Her har Messi f.eks. fleste tacklinger af alle i la liga på den sidste tredjedel siden 2010 (eller noget). Og vi kan vel hurtigt blive enige om at Messi ikke er den der knokler mest.

Hele min pointe er at Ney og Messi stadig presser men at de ikke følger med i samme grad som før. Hvis de ikke vinder bolden hurtigt så slapper de mere af end hvad man så alexis og pedro gøre. Derfor er det nødtvendigt for Ini og Rak at støtte på kanterne. Det troede jeg stod ret klart når man så holdet. Men det er åbenbart en eller anden "fortælling".
Ja, jeg er lidt ligeglad med stats, når de skal afgøre ting som, hvor godt en spiller, spiller, men ikke hvis det kan afdække ting som defensiv bidrag etc. Og ja, det er en fortælling. Jeg siger ikke, at de bidrager lige så meget, men tæt på, og jeg tror på, at dynamikken stadig ville være næsten den samme, hvis midtbanen kom mere i spil, end hvad tilfældet har været under Luis Enrique.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster