18 - Jordi Alba

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Siempre Barca
Indlæg: 668
Tilmeldt: ons maj 11, 2011 2:53 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 28 gange

18 - Jordi Alba

Indlæg af Siempre Barca »

Jordi Alba er et af de mest interessante emner til den venstreback-position, der engang skal forstærkes når Abidal sætter støvlerne på hylden.

Han spiller normalt som venstreback, men kan også brilliere på venstrekanten med sine fremragende offensive kvaliteter.

Han fik iøvrigt debut for det spanske landshold mod Skotland, hvor han assisterede 1-0 målet. Her forventes det, at han hurtigt slår til pga. manglende kvalitet på denne position (Arbeloa og Monreal er konkurrenterne)

Tidligere på ugen blev der skrevet, at han har kontraktudløber til sommer, men det passer ikke ifølge transfermarkt. Her står der, at hans kontrakt først udløber i sommer 2014.
Senest rettet af Siempre Barca lør okt 29, 2011 12:28 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af zqa »

Goal skriver 2013..

Anyway, så må han stadig formodes at være billig med kun ét kontrakt-år tilbage.
#jesuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af Blaugrana92 »

Perfekt. Nu kender han jo i hvert fald allerede nogle af drengene fra landsholdet, og fodboldmæssigt fejler han i hvert fald intet. Super spiller i offensiven. Lyn hurtig, dygtig dribler og slår nogle glimrende indlæg. Defensivt er han i mine øjne langt efter Abi, men det kan han vel komme efter. Pasningsmæssigt ved jeg slet ikke hvor han står, men sammenligneligt var Abidal heller ikke nogen super spiller i lige netop det af spillets mange facetter, men han er jo som bekendt blevet bare en kende bedre. Men han virker som en rigtig Barcelona-back. Kom hid, kom hid.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af Drake »



God video med ham, han ser ikke helt dum ud i defensiven.

Håber vi køber ham :glad:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af Bager »

Hvad siger folk til ham? Så ham igår mod England og han gjorde det fint. Han er en meget energisk, løbestærk, teknisk back. Nogen der sagde Alvés? Han er ikke så stor en fysisk tilstedeværelse som Abidal, men ingen tvivl om at han offensivt vil kunne bringe meget. Han har nok nogle mangler i luftspillet, og muligvis i det defensive, jeg har ikke set ham så mange gange til at bedømme dette. 170 cm - 14 centimeter lavere end Abidal, 5 mindre end Maxwell og 1 mindre end Alves. Så har han været forbi vores ungdomsafdeling, men blev droppet pga. sin højde? (siden hvornår er vi begyndt at gøre dette??) Så er han kun 22 år. Otte kampe i ligaen denne sæson, 1 assist og 1 mål. Ikke dårligt.
Visca el Barca

Brugeravatar
GiovaniDosBentzen
Indlæg: 273
Tilmeldt: tors mar 13, 2008 11:59 pm
Geografisk sted: Århus !
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Jordi Alba

Indlæg af GiovaniDosBentzen »

Det eneste jeg tænker er hvis han minder om Alves, er at hvis de så skal spille samtidlig har vi jo 2 ultra offensive backs. Kan godt være det er flueknepperi, men stadig.
the story of life is quicker than the wink of an eye. the story of love is hello and goodbye, until we meet again - jimi hendrix

BarçaDK

Re: Jordi Alba

Indlæg af BarçaDK »

GiovaniDosBentzen skrev:Det eneste jeg tænker er hvis han minder om Alves, er at hvis de så skal spille samtidlig har vi jo 2 ultra offensive backs. Kan godt være det er flueknepperi, men stadig.
Det synes jeg bestemt ikke er flueknepperi. Hvis Alves og Jordi Alba spiller samtidigt, så udelukker det for mig at se at spille 3-4-3 medmindre de får besked på at spille forholdsvist defensivt, hvilket vil være synd. Altså det vil være lidt ligesom at sætte Xavi som angriber - han kan godt men man får ikke udnyttet hans allerbedste færdigheder. Men jeg tror Guardiola er klogere end mig på det punkt. ;-)

Forresten kan jeg godt lide Jordi Alba og jeg vil synes det er helt fint, hvis han kommer til Barça. :smile:

teemuss

Re: Jordi Alba

Indlæg af teemuss »

ja jeg ser ham osse gerne i barca,og gerne til januar,det forlyder at han tøver med at forlænge med valencia fordi han venter på et opkald fra :smile: barca.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af Bager »

Jeg ser ikke noget problem i at spille med to offensive backs, så længe de ikke angriber samtidig. Når den ene går frem, bliver den anden hjemme. Med hensyn til 3-5-2, så kan det godt blive et problem at hverken Alvés eller Alba er store fysiske tilstedeværelser eller er super i luftspillet.
Visca el Barca

teemuss

Re: Jordi Alba

Indlæg af teemuss »

jeg synes vi skal købe ham i januar i valecias kamp mod RM synes jeg han var en af valencias bedste. :smile:

Brugeravatar
Siempre Barca
Indlæg: 668
Tilmeldt: ons maj 11, 2011 2:53 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af Siempre Barca »

Hvordan ser chancerne for et køb af Jordi Alba ud, nu hvor Abidal har forlænget sin kontrakt?

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af Drake »

Siempre Barca skrev:Hvordan ser chancerne for et køb af Jordi Alba ud, nu hvor Abidal har forlænget sin kontrakt?
Jeg håber og tror at vi sælger Maxwell, og køber Alba :glad:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af Heartbreaker »

Det kunne være fryd!
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

teemuss

Re: Jordi Alba

Indlæg af teemuss »

helt enig sælg maxwell og køb alba, han er mindst et niveau over maxwell. :smile:

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Enig med jer andre. Alba istedet for Maxwell ville være godt!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster