Luis Suárez

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

A$AP skrev:

Hvad med Luis :|
For at være fair over for centralmagtens fodboldforbund, så tweetede de allerede inden dette tweet https://twitter.com/LaLiga/status/691181165122686976
qepd

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Skydefinten »

2:03 PM - 11 Jul 2014
‏@DietmarHamann
Glad the Suarez saga is over. Not surprised how it ended. The club will be better off without him.
:lol: :lol:

Wroooong.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Hahaha, æd lort, Dietmar!!!!

Jeg har altid sagt at Suarez skulle til Barca!! Var så glad da det endeligt skete. Min yndlingsspiller til min yndlingsklub, og det overgik selv mine forventninger. Bedste transfer. Er helt høj efter i går.
Billede
qepd

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Guardiola »

Han er så vild. Han har en eksemplarisk attitude nu. Fighter, kriger, går til stregen, ja. Men holder den også der. Lige hvad holdet har manglet. Sygt dræberinstinkt. Tror han er vigtigere end man tror, på det personlige plan, for at forholdet mellem MSN er så godt, som det er. M og N kan altid grine lidt af S, når han moser af sted og ender med at falde i bolden. M, S og N har en utrolig evne, til også at gøre hinanden gode. Usammenhængende indlæg, sue me!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5440
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 570 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Guardiola skrev:Han er så vild. Han har en eksemplarisk attitude nu. Fighter, kriger, går til stregen, ja. Men holder den også der. Lige hvad holdet har manglet. Sygt dræberinstinkt. Tror han er vigtigere end man tror, på det personlige plan, for at forholdet mellem MSN er så godt, som det er. M og N kan altid grine lidt af S, når han moser af sted og ender med at falde i bolden. M, S og N har en utrolig evne, til også at gøre hinanden gode. Usammenhængende indlæg, sue me!

Forestil dig så mig som Liverpool fan som bare sad og var facineret af Suarez tilbage i tiden... Nogle gange skrev jeg her på forum at jeg ville ønske at vi købte Suarez.. Hver gang blev jeg mødt af "Han skal bare ikke til Barca det svin!"

Nu er han her og er mindst ligeså brandvarm som i Liverpool.

Pedro, go home!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7070
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 850 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Daluigi »

SpillerSomMESSI skrev:
Guardiola skrev:Han er så vild. Han har en eksemplarisk attitude nu. Fighter, kriger, går til stregen, ja. Men holder den også der. Lige hvad holdet har manglet. Sygt dræberinstinkt. Tror han er vigtigere end man tror, på det personlige plan, for at forholdet mellem MSN er så godt, som det er. M og N kan altid grine lidt af S, når han moser af sted og ender med at falde i bolden. M, S og N har en utrolig evne, til også at gøre hinanden gode. Usammenhængende indlæg, sue me!

Forestil dig så mig som Liverpool fan som bare sad og var facineret af Suarez tilbage i tiden... Nogle gange skrev jeg her på forum at jeg ville ønske at vi købte Suarez.. Hver gang blev jeg mødt af "Han skal bare ikke til Barca det svin!"

Nu er han her og er mindst ligeså brandvarm som i Liverpool.

Pedro, go home!
Jeg skrev at han var verdens bedste spiller på et tidspunkt i Liverpool. Så det var ikke mig du fik den besked fra ;-)
Forumlegende

kklaus
Indlæg: 9716
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 630 gange
Blevet takket: 1273 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af kklaus »

Suárez i et interview med Carragher:
Billede
CARRAGHER: You think of players who have come to Barcelona and maybe been similar to you: Alexis Sanchez is a good example. He’s a great player but he found it difficult here because of the position. What have you found about adapting to life at Barcelona? Did you worry about fitting in?

SUAREZ: (big sigh) Yes. At first I didn’t think I was going to fit into Barcelona’s way of playing. There was a lot of tiki-taka and I was thinking that without a lot of space to play in, I’d find it more difficult. I worried about that. But the help of my team-mates and the fact Luis Enrique ended up putting me in the No 9 position meant I felt more comfortable. I’ve got a magnificent relationship with Leo (Messi) and Ney (Neymar). They drive the team, with Andres Iniesta as well - what a player. You know if you have a good relationship with them off the pitch it will be that way on the pitch too. They took it as a sign that I had come to help them, not to compete with them.

CARRAGHER: I’ll be honest. When you first left Liverpool I thought that you would end up playing on the right wing, which is not your best position. How did the change happen so you and Messi switched places?

SUAREZ: The coach made the decision. When we started off, I did not feel comfortable on the right and Leo didn’t feel as comfortable. So there was a game against Ajax in the Champions League, where we said we would try to change it to see how it worked. We felt comfortable and we decided to stay that way. The coach was completely in agreement because that was what he wanted to make sure that we all felt as comfortable as possible.
Og:
Billede
:smile:
Fuldt interview:
http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... -done.html
Giv mig min sko tilbage, røv!

kklaus
Indlæg: 9716
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 630 gange
Blevet takket: 1273 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af kklaus »

Billede

Skaber mindre, scorer mere.
Noget der dog ikke fremgår af statistikken er, hvor meget plads han skaber for andre ved at tage nogle rigtig inteligente løb.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Storken »

Suarez har levet højt på sin conversion rate i den her sæson. Det er bare uholdbart på længere sigt med 25% (eksklusiv straffespark). Han er eksempelvis på 15% for sin karriere (Liverpool og Barca).

Lidt andre spilleres conversion rates:
Messi ligger på 20% siden 09/10.
Benzema ligger på 19% siden 09/10.
Neymar ligger på 18% siden 13/14.
Lewandowski ligger på 17% siden 10/11.
Agüero ligger på 16% siden 09/10.
Gareth Bale ligger på 13% siden 09/10 (han tager rigtig mange langskud).
Ronaldo ligger på 13% siden 09/10 (han tager rigtig mange langskud)

Det skal siges, at Messis 20% er fuldstændig vanvittige, da han tager ret mange langskud. Dette gør Messi til verdens absolut bedste afslutter. Det vidste vi dog godt allerede :cool:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Blaugrana92 »

Men med til Suárez' historie hører jo altså også at han tog rigtig mange afslutninger fra distancen i Liverpool og tilmed også ofte sparkede frispark. Han kan nok ikke opretholde 25%, men jeg tror ikke det er urealistisk hvis han i Barcelona ligger på 19-20%, meget lig hvad Benzema ligger på. Hvis man vil se åndssvage conversion rates, skal man i øvrigt kigge på Higuaíns tid i Real Madrid.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg tjekkede lige op det jeg skrev forleden om Higuaín og tiden i Real Madrid. Det er virkelig åndssvagt så skarp han var. I 2009-2010 scorede han 27 mål på 98 afslutninger (27,55% træfsikkerhed). I 2012-2013 scorede han 16 mål på 56 afslutninger (28,57% træfsikkerhed).

Og nu kommer den vildeste sæson, som var fuldkommen absurd. I 2011-2012 scorede Higuaín nemlig 22 mål på 60 afslutninger, hvilket vil sige at han scorede på 36,67% af sine afslutninger. Det er fuldstændig vanvittigt. I selvsamme sæson scorede Messi i øvrigt 50 mål på 202 afslutninger (24,75% træfsikkerhed). Taget volumen i betragtning er det også fuldstændig til grin.

Cristiano Ronaldo har kun haft én sæson med over 20% træfsikkerhed. I 3 af hans sæsoner i Madrid har hans træfsikkerhed ligget på under 15%, hvor den ringeste var helt nede på 12,32%.

Men de mest træfsikre angribere er helt generelt sydamerikanerne, hvor især Argentina producerer den ene træfsikre angriber efter den anden med Higuaín, Milito og Messi som de tre bedste eksempler, men hvor Tévez, Icardi og Agüero også har leveret fine statistikker de sidste 6-7 år.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:Jeg tjekkede lige op det jeg skrev forleden om Higuaín og tiden i Real Madrid. Det er virkelig åndssvagt så skarp han var. I 2009-2010 scorede han 27 mål på 98 afslutninger (27,55% træfsikkerhed). I 2012-2013 scorede han 16 mål på 56 afslutninger (28,57% træfsikkerhed).

Og nu kommer den vildeste sæson, som var fuldkommen absurd. I 2011-2012 scorede Higuaín nemlig 22 mål på 60 afslutninger, hvilket vil sige at han scorede på 36,67% af sine afslutninger. Det er fuldstændig vanvittigt. I selvsamme sæson scorede Messi i øvrigt 50 mål på 202 afslutninger (24,75% træfsikkerhed). Taget volumen i betragtning er det også fuldstændig til grin.

Cristiano Ronaldo har kun haft én sæson med over 20% træfsikkerhed. I 3 af hans sæsoner i Madrid har hans træfsikkerhed ligget på under 15%, hvor den ringeste var helt nede på 12,32%.

Men de mest træfsikre angribere er helt generelt sydamerikanerne, hvor især Argentina producerer den ene træfsikre angriber efter den anden med Higuaín, Milito og Messi som de tre bedste eksempler, men hvor Tévez, Icardi og Agüero også har leveret fine statistikker de sidste 6-7 år.
Higuains conversion rate for karrieren: 21%

Det er sgu imponerende, selvom han nok ikke tager de sværeste skud. Han er trods alt den klassiske spindsangriber, der ikke bidrager med meget andet end mål.

Jeg orker det ikke, men det kunne være interessant at se conversion rates for skud inden for feltet (eksklusiv straffespark) for de store stjerner. De er sikkert ikke langt fra hinanden set over deres karriere.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1580
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

9 - Luis Suárez

Indlæg af Champione »

Hvor finder du de her statistikker om træfsikkerhed?
De er iøvrigt ret sigende for kvaliteten af en angriber igennem sin karriere :-)
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Guardiola »

Pedro havde en conversionrate på 24,1 i sin tid i Barcelona. Illustrerer meget godt, hvor underrated han var blandt mange. Ikke gjort værre af, at han samtidig arbejdede stenhårdt ogsåi presspillet. Måske ikke den mest flashy spiller, men en effektiv spiller

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Storken »

Champione skrev:Hvor finder du de her statistikker om træfsikkerhed?
De er iøvrigt ret sigende for kvaliteten af en angriber igennem sin karriere :-)
Whoscored.com

Man går ind under den enkelte spiller -> vælger "History" -> fanen "Detailed"

Eksempelvis Messis side:
https://www.whoscored.com/Players/11119 ... onel-Messi

Man kan vælge nogle forskellige stats under "Category" og "Sub category". Det er mest overskueligt, hvis man vælger "Total" fremfor "Per game" under "Accumulation".

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst