5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Toure

5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Toure »

Nu hvor den anden tråd blev rimeligt messed up, og endte med at blive låst, opdagede jeg, at der ikke var nogle brugbare Sergi Busquets-tråde. Jeg mente ellers der var en anden, men den på være ryttet op efter den store oprydning er på forum.

Nå, lad os komme til sagen: Sergi Busquets. Fremtidens ankermand. Udemærket spiller med OK hovedspil og en fin fysik. Laver ikke mange fejl, og er ret usynlig. Ikke den største tekniker som La Masia har frembragt, men helt og aldeles en fin spiller, som er god til bredden. Hvem ved, måske udvikler han sig til at blive vigtig for os?

Men indtil videre må han nøjes med at lune Camp Nous komfortable bænk. Hvad mener i om Sergi Busquets, og tror i han kan opfylde en vigtig rolle på holdet i år, eller nogle af de næste par år?
Bare meld ud!
Billede

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Bager »

Forstår ikke hvorfor folk er så afventende med at rose ham. I mine øjne gjorde han det fremragende i sidste sæson da han kom ind. Og i så ung en alder? Det som gør Busquets til en så spændende spiller er at han kan være med på det her niveau uden at lave dumme fejl. Han er en født defensiv midtbanespiller.
Visca el Barca

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Mander »

Han mangler lidt fremad banen, men han er ganske god, hvis han kan få lov til at koncentrere sig om det defensive arbejde. Han skal nok blive god, når han får endnu mere erfaring.

Han ligner dog stadig en mafioso.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af JonasV »

Jeg havde ikke meget fidus til ham i starten, men jeg må tilstå at jeg efterhånden føler mig rigtig tryg ved hans evner. Tror godt han kunne få en rigtig god sæson.

MarkRJ

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af MarkRJ »

JonasV skrev:Jeg havde ikke meget fidus til ham i starten, men jeg må tilstå at jeg efterhånden føler mig rigtig tryg ved hans evner. Tror godt han kunne få en rigtig god sæson.
Det samme her! :D må indrømme, at i starten kunne jeg ikke fordrage ham, syntes han var for usikker med bolden, men den skade har han gjort god igen :)

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blach »

MarkRJ skrev:
JonasV skrev:Jeg havde ikke meget fidus til ham i starten, men jeg må tilstå at jeg efterhånden føler mig rigtig tryg ved hans evner. Tror godt han kunne få en rigtig god sæson.
Det samme her! :D må indrømme, at i starten kunne jeg ikke fordrage ham, syntes han var for usikker med bolden, men den skade har han gjort god igen :)
Han var nok bare liiiiidt mega meget nervøs! :wink:
Hvem ville ikke være det hvis de skulle repræsentere verdens bedste fodbold klub?!
-jeg ville nok få nerve sammen brud hvert minut, udover når jeg er besvimmet :lol:
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Yaya Moeller

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Yaya Moeller »

Han skal nok blive vild, men synes bare han skulle til at få lidt flere muskler på kroppen, synes han virker meget spinkel :/ Men ingen tvivl om han er talent.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af ladislau »

Jeg vil altså helst ikke dømme, efter så få kampe han har spillet, men er det kun mig, der sidder med panderynker?

anolacrabcf

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af anolacrabcf »

Jeg er en af dem der ikke er specielt imponeret af Busquets, han er de kampe han har fået i denne sæson ikke set alt for god ud og i kampen forleden da både Xavi og Iniesta blev mandsopdækket, forsøgte Busquets at deltage mere i spillet, men den opgave magtede han ikke. Der var flere der snakkede om at Busquets og Toure var stort set lige gode, med en lille fordel til Toure sidste sæson og der mener jeg at Toure på alle områder er langt bedre end Busquet, desuden mener jeg også han er alt for langsom og tit bliver udstillet over for hurtigere spillere. Det positive er at det ser ud som om den spanske landstræner har et godt øje til ham og det må betyde at han kan se et eller andet i ham som jeg ikke kan, så tiden må vel vise om Guardiola er tryg ved at lade ham vikariere for Toure når han tager til Afrika til januar, personligt er jeg ikke helt tryg

Toure

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Toure »

Selvfølgelig sidder man med panderynker efter Almería-kampen. Sergi har langt fra haft en rosenrød start på denne sæson.

Men helt ærligt - vi må give manden mere tid. Han er stadig ung, og har MEGET at lære. Mon ikke Touré Yaya kan lære ham nogle gode tricks? Og ellers kan Puyol vel belære ham lidt om defensivt arbejde? Busquets skal nok blive god, jeg mener også at det ville være bedst hvis han sad på bænken de næste par kampe. Men ingen tvivl om at han nok skal blive god - Pep har jo meget tillid til ham.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

sidste sæson hørte jeg til de alvorlige skeptikere

- Denne sæson begynder jeg så småt at tilslutte mig de seriøse haters af denne dreng. Han spiller gang på gang som om han er verdens bedste og laver nogle vildt hasaderede ting. Den tilbagelægning mod Kiev var f.eks vanvid!
Foretrækker ligefrem Marquez på DM fremfor Busquets!
Forumlegende

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af rummenigge »

Jep, manden har lavet hjernedøde fejl BIG TIME i år hvilket virker lidt underligt på mig.

Dog har han også lavet et par gude assists (både i pre-season og i ligaen) og hans workrate da været godkendt. Jeg synes det er okay han får lavrisiko kampene.

Vi skal huske han er ung og de genialiteter han viser i glimt udviser et stort potentiale synes jeg. Han er også farlig inde foran mål selvom vi heller ikke har set det i år...

Lad os nu se hvordan sæsonen går, det positive er at hans fejl endnu ikke har kostet os point samtidig med at de har været så tydelige at man kan være sikker på man har bemærket dem og vil rette dem :wink:

Nogen der ved om han er indlemmet i landsholdstruppen denne gang?
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

cwith

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af cwith »

Bager skrev:Forstår ikke hvorfor folk er så afventende med at rose ham. I mine øjne gjorde han det fremragende i sidste sæson da han kom ind. Og i så ung en alder? Det som gør Busquets til en så spændende spiller er at han kan være med på det her niveau uden at lave dumme fejl. Han er en født defensiv midtbanespiller.
Busquets laver tonsvis af fejl, og lavet mere lort end godt indtil videre den her sæson. Jeg mener slet ikke han lever op til det niveau de andre Barca spillere har

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Tag den nu lige med ro, folkens? Han har kæmpe potentiale, det kan jeg slet ikke se hvordan folk kan være i tvivl om. Naturligvis kommer han til at lave nogle fejl - også nogle store nogle - men han er stadig i en indlæringsproces, hvor han blandt andet skal lære af sine fejl. Han er altså stadig kun 20 år, og har stadig kun været med et år. Det er kun forventeligt at han laver nogle fejl, og derfor er det også vigtigt at Guardiola bruger ham med omhu. Sidste år synes jeg alligevel at han viste, at han godt kan begå sig i topkampene - eksempelvis CL-finalen, hvor jeg synes han gjorde det fremragende. Jeg synes, præcis som Toure, lige at vi skal give Busquets et par år endnu før vi dødsdømmer ham helt og aldeles grundet nogle fejl. Márquez så jo heller ikke ligefrem strålende ud i sidste kamp - eller var det forrige? Lad os se hvordan de næste par sæsoner kommer til at gå for ham!

cwith

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af cwith »

Blaugrana92 skrev:Tag den nu lige med ro, folkens? Han har kæmpe potentiale, det kan jeg slet ikke se hvordan folk kan være i tvivl om. Naturligvis kommer han til at lave nogle fejl - også nogle store nogle - men han er stadig i en indlæringsproces, hvor han blandt andet skal lære af sine fejl. Han er altså stadig kun 20 år, og har stadig kun været med et år. Det er kun forventeligt at han laver nogle fejl, og derfor er det også vigtigt at Guardiola bruger ham med omhu. Sidste år synes jeg alligevel at han viste, at han godt kan begå sig i topkampene - eksempelvis CL-finalen, hvor jeg synes han gjorde det fremragende. Jeg synes, præcis som Toure, lige at vi skal give Busquets et par år endnu før vi dødsdømmer ham helt og aldeles grundet nogle fejl. Márquez så jo heller ikke ligefrem strålende ud i sidste kamp - eller var det forrige? Lad os se hvordan de næste par sæsoner kommer til at gå for ham!
Jeg synes ikke at han bliver dødsdømt, bare dømt for hvordan han spiller.. Der er ingen tvivl om at han nok skal blive en god spiller og jeg kan godt lide det du skriver med at han skal bruges med omhu. Fx spillede han virkelig dårligt i kampen mod atletico madrid hvor han direkte gav dem et mål, men i den kamp havde det ingen betydning samtidig med at han fik muligheden for at udvikle sig. Det går bare ikke en kamp mod Real Madrid. Derfor skal han kun være en spiller der kommer ind når en kamp er afgjort eller en kamp der er sikker sejr.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst