5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Diabolito »

Jeg vælger at se fuldstændig bort fra udvisningen, men jeg er stadig meget i tvivl om vi så samme kamp, Ladislau. Busquest smed simpelthen et utal af bolde væk. Direkte pasninger i fødderne på Madrid spillerne og jeg sad med sveddige hænder, hver eneste gang han havde bolden og der var bare en smule pres på ham. Det er bare ikke godt nok.
El Señor de las Tartas

anolacrabcf

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af anolacrabcf »

af Diabolito » 30. nov 2009, 11:29

Jeg vælger at se fuldstændig bort fra udvisningen, men jeg er stadig meget i tvivl om vi så samme kamp, Ladislau. Busquest smed simpelthen et utal af bolde væk. Direkte pasninger i fødderne på Madrid spillerne og jeg sad med sveddige hænder, hver eneste gang han havde bolden og der var bare en smule pres på ham. Det er bare ikke godt nok.
Fuldstændig enig.
Der er noget jeg ikke helt forstår her! Jeg ved ikke om du mener at han ikke skal spille de kampe hvor vi spiller mod et stort hold, eller mener du han bare ikke har niveau til Barca?
Lad mig gøre det klart, jeg tror de fleste ved, at han er talentfuld, han kan blive rigtig rigtig god, og han skal også spille rimelig antal kampe i denne sæson. Han har bare ikke niveauet til de største kampe lige p.t.
Hvis du mener man ikke skal satse på ham,og hvis du tror at han slet ikke har talent til at spille for barca, så giver jeg dig ikke ret!
Jeg mener han ikke har barca niveau, og slet ikke lige nu. Han burde spille på barca B med et niveau han har vist, og jeg håber med kampen igår, det også går op for Pep.
Off topic: Er der nogen der kan svare mig på, om Luna Christofi er barca eller Madrid fan. Har et vædemål kørende.

benjamin
Indlæg: 177
Tilmeldt: man dec 22, 2008 7:04 pm
Geografisk sted: Kbh NV
Har takket: 3 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af benjamin »

@ analolacrap:

Du ser ikke potentiale i Busquets? Jeg har svært ved at tage dig seriøs, når du samtidig mener det samme om Pedro og Bojan. Hvad er det, du ikke forstår om talentudvikling?? Vi er alle enige om, at Touré bør prioriteres først når det gælder den defensive midtbane. Men manden er 21, giv ham noget tid! Det er derimod decideret dumt af Pep, at bruge ham allerede nu, som fast starter i stedet for Touré, da det jo er tydeligt for enhver, at han ikke er klar til at løfte sådan en opgave endnu.
Stick to your guns.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Visca El Barca »

benjamin skrev:@ analolacrap:

Du ser ikke potentiale i Busquets? Jeg har svært ved at tage dig seriøs, når du samtidig mener det samme om Pedro og Bojan. Hvad er det, du ikke forstår om talentudvikling?? Vi er alle enige om, at Touré bør prioriteres først når det gælder den defensive midtbane. Men manden er 21, giv ham noget tid! Det er derimod decideret dumt af Pep, at bruge ham allerede nu, som fast starter i stedet for Touré, da det jo er tydeligt for enhver, at han ikke er klar til at løfte sådan en opgave endnu.
Jeg må sige at jeg er meget enig med dig her! Som jeg tidligere har sagt, så er der vel ingen der i tvivl om at Yaya er førstevalg! Jeg synes dog også at det er useriøst at påstå Busquets ikke har niveauet til Barca! Vi er helt med på, at han ikke er klar til at være en stamspiller på holdet allerede nu, men han har potentialet til at blive det om et år eller to.

Jeg synes vi hurtigt glemmer at det er en spiller der spillede C.L finale, og gjorde det faktisk rigtig godt! Vi skal heller ikke glemme det er en spansk landsholdspiller vi taler, man skal vel kunne et eller andet, hvis man bliver udtaget til landshold konstant! Han må da kunne et eller andet siden han bliver udtaget til landshold!
Busquets har talent, han er bare 21, han skal have tid til at udvikle sig, og jeg er sikker på at han har et rolle at spille på holdet!
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

anolacrabcf

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af anolacrabcf »

At Busquets er på landsholdet fatter jeg simpelthen heller ikke, dog får han ikke særlig meget spilletid der. Men jeg kunne nævne de første 5 unge spanske defensive midtbanespillere, som jeg ser langt mere potientale i.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Visca El Barca »

anolacrabcf skrev:At Busquets er på landsholdet fatter jeg simpelthen heller ikke, dog får han ikke særlig meget spilletid der. Men jeg kunne nævne de første 5 unge spanske defensive midtbanespillere, som jeg ser langt mere potientale i.
Det er vigtigt, at du ser potentiale i dem :d.. Men lad os lige høre hvem det er du synes er bedre end ham! Hold da kæft, 5 unge midtbanespillere der er bedre end ham, Del Bosque og hele træner team har så ikke forstand på fodbold, siden de udtager en "uduelig" spiller som busquets og ikke de KÆMPE talenter som du åbenbart kan nævne :d
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Elbarca »

anolacrabcf skrev:At Busquets er på landsholdet fatter jeg simpelthen heller ikke, dog får han ikke særlig meget spilletid der. Men jeg kunne nævne de første 5 unge spanske defensive midtbanespillere, som jeg ser langt mere potientale i.
Så er det vist uheldigt du ikke er træner for Spanien hehe. Jeg tror du fejl bedømmer ham.

ladislau
Indlæg: 1262
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af ladislau »

Nu kan man naturligvis se tingene meget forskelligt, og det er nu ikke fordi jeg mener Busquetss piller en brandkamp.
Hvis man dog ser bort fra udvisningen, kan jeg ikke se, at manden er radikalt ringere end så mange andre i første halveg. Bevares han har fejl afleveringer, men hvis han er den eneste, som ikke konsekvent finder sin medspiller, så forstår kan jeg ikke, hvorfor vi ikke kan komme op til deres felt.
Der er flere der ikke får spillet til at flyde, bl.a. Keita, Inesta går ned på midten fordi ingen spiller ham, Henry får intet at arbejde med, Alves' indlæg er lige så ringe i første halveg, som det er spot on i scoringen(overgearet som i Chealsea kampen).
Nu er det ikke et kvalitetstempel i sig selv, at være ringe fordi andre er det, men det er vel ikke ham i forventer, skal hive de andre op?Synes han lavede dårlige ting i nogle pressede situationer, gode ting i andre uden det blev rigtig godt. Præcis som de fleste andre.

Synes Busquets og resten af holdet er mærket af et Real hold, som spiller den bedste halveg på Camp Nou, jeg har set et udehold spille i umindelige tider. Det er umuligt at spille igennem den hvide mur mand i hele første halveg, de lukker os helt ned. De er i haserne på alle undtagen de to bagerste, konstant. Til gengæld er deres tre forreste, måske de tre (eller ihvertfald to af dem) bedste i verden i kontra fasen.
Grunden til jeg var nervøs, det var ikke Busquets, men en god halveg af Real. Det synes jeg, vi bør anerkende, istedet for at tørre det af i Busquets.
At han så er ved, at smide det hele over bord med den forbandede hånd, skal han naturligvis tage på sin kappe, det var så bare snotdumt.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Diabolito »

Jeg siger ikke at Keita, Henry mm. spillede en god kamp, men Busquets var langt under par som den eneste. Jeg tror du vil blive overrasket over, hvor mange nemme fejlafleveringer han laver, hvis du ser kampen igen. Jeg sad specielt og holdt øje med ham og det var mere eller mindre hver gang Real erobrede bolden på midten et tab fra hans side.
El Señor de las Tartas

Nim

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Nim »

Diabolito skrev:Jeg siger ikke at Keita, Henry mm. spillede en god kamp, men Busquets var langt under par som den eneste. Jeg tror du vil blive overrasket over, hvor mange nemme fejlafleveringer han laver, hvis du ser kampen igen. Jeg sad specielt og holdt øje med ham og det var mere eller mindre hver gang Real erobrede bolden på midten et tab fra hans side.
enig han smed da et hav af bolde direkte hen i fødderne på real. hver gang han havde bolden blev der sgu tid til at bide negle, og det første gule kort han skulle have i kampen hvor dommeren vælger ikke at give noget som er helt ude i hampen er mig en gåde når okay! han får så et gult kort og spiller meget usikkert med mange fejlafleveringer som han bliver nød til at prøve at få tilbage=en del frispark! der måtte pep sgu tænke at han skulle ud - jeg var 100% sikker på at da der var udskiftning og jeg så zlatan ville det blive en dobbelt indskiftning men nej nej - og 2 min. senere ser man ham lave et klodset gult kort som resulteret i et rødt! - lej sergio ud eller sæt drengen langt ned i printeringen fordi så god er han ikke, og landsholdet ? - ja jeg har intet at sige udover at det går spanien godt.

anolacrabcf

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af anolacrabcf »

Alt hvad Busquets laver foregår i slowmotion, og selv når tingene lykkes for ham så er det kun lige med nød og næppe. Synes også det var sjovt at bemærke at da han røg ud, svækkede det os ikke umidelbart hvilket bare bekræfter min påstand om at have Busquets på banen, er det samme som at spille med 10 mand. Han er simpelthen han kluntet og langsom til at spille på barca´s midtbane, han skulle været blevet målmand ligesom sin far.

ladislau
Indlæg: 1262
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af ladislau »

Ja, selvfølgelig bekræfter det din påstand, for Real agerer jo fuldstændig som før udskiftningen, og scoringen i øvrigt.

Saksede det her, så kan man jo se, om der kan udledes noget.
Statistik (marca.es):

Real Madrid:
Skud (på mål/forbi): 15 (8/7)
Barcelona:
Skud (på mål/forbi): 8 (5/3)


Xabi:
- Bolde erobret: 8
- Bolde mistet: 7
Lass:
- Bolde erobret: 7
- Bolde mistet: 7

Xavi:
- Bolde erobret: 4
- Bolde mistet: 4
Keita:
- Bolde erobret: 2
- Bolde mistet: 4
Sergio B.
- Bolde erobret: 6
- Bolde mistet: 6

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Diabolito »

Jeg har aldrig sagt han ikke tilbageerobrede fint, men hver gang Real startede en farlig erobring, var det Busquets. Xavi og Keita har garanteret mistet bolden højere på Reals halvdel, hvorimod Busquets smed den væk på nogle utroligt dumme steder.

Hørte du ikke publikum på Camp Nou ? Hver gang en Real spiller nærmede sig Busquets, kunne man nærmest høre et sus blandt tilskuerne.
El Señor de las Tartas

ladislau
Indlæg: 1262
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af ladislau »

Jamen, jeg ved godt hvilke situationer du tænker på. Hvor Kaka eller Higuain løber i ryggen på ham, mener nu kun det var reelt farligt i en af situationerne. Igen mener jeg, at det viser Reals pres på hele banen, snarere end et markant dårligt spil fra vores side.
Igen prøver ikke at tale manden op, for det er ikke fordi jeg vil have ham i en start opstilling til næste Classico. Uden for meget ordknepperi, så mener jeg bare ikke at han er så markant ringere end resten af holdet i første halveg, som i vil gøre det til. Men det bliver nok noget kævleri...

anolacrabcf

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af anolacrabcf »

Hvis du ikke mener han var markant dårligere end resten af holdet, hvorfor skal han så ikke starte inde til næste Clasico

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster