5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af zqa »

anolacrabcf skrev:Efter min mening er han totalt ubruglig. Han står de forkerte steder, Vinder stort set ingen hovedstøds dueller på trods af han er riemlig høj, han får Rene Henriksen til at ligne Carl Lewis med sin manglende hurtighed, oveni det taber han alt for mange farlige bolde.Jeg kan simpelthen ikke finde noget positivet ved ham, han falder totalt igennem med sit niveau, og det er ikke en helt ufarlig rolle han har som defensiv midt.
Efter min mening er det der totalt ubrugeligt.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

zqa skrev:
anolacrabcf skrev:Efter min mening er han totalt ubruglig. Han står de forkerte steder, Vinder stort set ingen hovedstøds dueller på trods af han er riemlig høj, han får Rene Henriksen til at ligne Carl Lewis med sin manglende hurtighed, oveni det taber han alt for mange farlige bolde.Jeg kan simpelthen ikke finde noget positivet ved ham, han falder totalt igennem med sit niveau, og det er ikke en helt ufarlig rolle han har som defensiv midt.
Efter min mening er det der totalt ubrugeligt.
Hvorfor er hans mening helt ubrugelig? hver sin holdning zqa. Så kan du sige Busquets ikke er ubrugelig. Du anvendte sådan set hans indlæg til selv at skrive et, så helt ubrugeligt var det han skrev jo ikke :wink:
Forumlegende

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af ladislau »

Er vi helt stoppet med at bakke egne talenter op? Synes vores talenter som Bojan, Busquets(er på vej op efter en down periode) og Pedro gør det rigtig godt, og istedet for anerkendelse, så får de konstant på puklen. De er ringe og bliver aldrig til noget.

Selvfølgelig er målet først og fremmest, at vinde kampe og titler, men et succes kriterie i sig selv, er i mine øjne også, at i tirsdags, ligesom i CL finalen, så starter vi med 7 spillere af egen avl, og spiller skide godt fodbold. Det er sguda en fantastisk ting i sig selv, især i disse tider.
Er naturligvis godt klar over, at vi skal have store færdige spillere til klubben også, men det virker sgu som om, at man ligefrem vil have vores egne talenter til at klare sig skidt, så vi kan købe en eller anden spektakulær, spændene eller personlig favorit spiller ind. Det er naturligvis fair nok at man mener, der hele tiden skal nyt ind, og det skal være stjerner osv. osv. Men det behøver vel ikke gå ud over de spillere som er her.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af rummenigge »

Bussi har imponeret mig meget mere end at have skuffet. Bevares han laver stadig flere fejl end Toure, især i sæsonstarten har vi set nogen brølere fra hans side, men for s.... hvor kan han også være god af sin alder.

Bl.a. CHL og Inter kampen forleden er eksempler på når Bussi spiller godt. Jeg ser det som når Ini/Keita og Xavi har en rigtig god aften samtidigt med når forsvaret har haft kontrol så har vores defensive midt Toure eller Bussi typisk spillet rigtig fornemt med næsten ingen fejl tilbage af banen, da de har har afværget situationer der ku give belastende tilbageløb til vores midtbane. Bussis udemærkede hovedspil er også en faktor her.

Hvis Bussi fortsætter sin udvikling så har jeg på fornemmelsen at han vil give Toure kam til sit hår om def. midt pladsen, selvom Toure er en af verdens bedste bolderobre. Det er heller ikke for sjovt at Del Bosque har ham med på det spanske landshold.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

anolacrabcf

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af anolacrabcf »

For mig er første priortet at vi bliver ved med at være verdens bedste fodboldklub. Det kræver nogen af de bedste spillere i verden, og det er ikke fordi jeg har noget imod spillere som Busquets, Pedro, Bojan osv men de har efter min mening ikke niveauet til at spille på verdens bedste hold. Andet ligger der ikke i det fra min side.

benjamin
Indlæg: 177
Tilmeldt: man dec 22, 2008 7:04 pm
Geografisk sted: Kbh NV
Har takket: 3 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af benjamin »

anolacrabcf skrev:For mig er første priortet at vi bliver ved med at være verdens bedste fodboldklub. Det kræver nogen af de bedste spillere i verden, og det er ikke fordi jeg har noget imod spillere som Busquets, Pedro, Bojan osv men de har efter min mening ikke niveauet til at spille på verdens bedste hold. Andet ligger der ikke i det fra min side.
Forstå dog, at der også skal være plads til at udvikle talenter. Og du kan da ikke benægte, at Pedro har gjort et bemærkelsesværdigt stykke arbejde som afløser for Henry? At Busquets regnes for at være et af Spaniens største talenter, og Bojan det samme. Forstå dog, at Bojan blot er 19 år gammel, Busquets 21, og Pedro 22. Det tog for eksempelvis også tid for Xavi at udvikle sig. Og lad mig understege, dette er ikke Galácticos!

...god kamp på søndag ;)
Stick to your guns.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Diabolito »

Jeg har blandet mig rimelig meget uden om diskussionen vedr. Busquets indtil nu, da jeg var lidt ubeslutsom om, hvad jeg egentlig syntes, men nu er jeg da blevet rimelig afklaret.

Busquets skal ikke spille de store kampe. Så er jeg ligeglad om alternativet er en halvsyg Toure, det var simpelthen skandaløst det han leverede i aften. Gang på gang på gang smed han selv de mest simple bolde væk og han kunne slet ikke håndtere det pres Madrid lagde. Han lavede et par fine erobringer, men hvis han havde spillet bolden hurtigere og mere præcist, havde dette slet ikke været nødvendigt.

Giv ham gerne nogle flere småkampe, men han er ikke klar til El Clasico kaliberen endnu.

Og jeg har slet ikke taget hans røde kort i betragtning i ovenstående.
El Señor de las Tartas

benjamin
Indlæg: 177
Tilmeldt: man dec 22, 2008 7:04 pm
Geografisk sted: Kbh NV
Har takket: 3 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af benjamin »

Jeg kan ikke være mere enig. En kamp som Clasico kræver rutinerede spillere, og der ville vi have været bedre tjent med Touré fra start. Guardiola gør noget forkert i denne sammenhæng.
Stick to your guns.

deho

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af deho »

Han er simpelthen ikke god nok til at have en så vigtig position.

Han er uden tvivl en dygtig spiller, og det er fedt at bruge en af "egen avl" osv., men ikke for enhver pris... han er alt for usikker når han har bolden, og mange gange opdager han ikke når Madrid-spillerne går i ryggen af ham, oversatsede tacklinger, fejlafleveringer som giver kontra og dumme beslutninger (tager bolden med hånden med et gult kort i baglommen....)

Han kan bruges i pokalkampe og som en habil reserve/backup-spiller...

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af rummenigge »

Diabolito skrev:Jeg har blandet mig rimelig meget uden om diskussionen vedr. Busquets indtil nu, da jeg var lidt ubeslutsom om, hvad jeg egentlig syntes, men nu er jeg da blevet rimelig afklaret.

Busquets skal ikke spille de store kampe. Så er jeg ligeglad om alternativet er en halvsyg Toure, det var simpelthen skandaløst det han leverede i aften. Gang på gang på gang smed han selv de mest simple bolde væk og han kunne slet ikke håndtere det pres Madrid lagde. Han lavede et par fine erobringer, men hvis han havde spillet bolden hurtigere og mere præcist, havde dette slet ikke været nødvendigt.

Giv ham gerne nogle flere småkampe, men han er ikke klar til El Clasico kaliberen endnu.

Og jeg har slet ikke taget hans røde kort i betragtning i ovenstående.
Enig. Toure er klart førstevalget og Bussi skal udvikle sig mere.

Jeg tror selvfølgelig at hvis Bussi fortsætter sin udvikling så er han moden nok til de her kampe måske allerede til næste sæson.

Så er der lige en ting der slog mig, Bussi er sjældent skadet (7-9-13), det er en stor fordel især når man er i denne udviklingsalder.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Visca El Barca »

rummenigge skrev:
Diabolito skrev:Jeg har blandet mig rimelig meget uden om diskussionen vedr. Busquets indtil nu, da jeg var lidt ubeslutsom om, hvad jeg egentlig syntes, men nu er jeg da blevet rimelig afklaret.

Busquets skal ikke spille de store kampe. Så er jeg ligeglad om alternativet er en halvsyg Toure, det var simpelthen skandaløst det han leverede i aften. Gang på gang på gang smed han selv de mest simple bolde væk og han kunne slet ikke håndtere det pres Madrid lagde. Han lavede et par fine erobringer, men hvis han havde spillet bolden hurtigere og mere præcist, havde dette slet ikke været nødvendigt.

Giv ham gerne nogle flere småkampe, men han er ikke klar til El Clasico kaliberen endnu.

Og jeg har slet ikke taget hans røde kort i betragtning i ovenstående.
Enig. Toure er klart førstevalget og Bussi skal udvikle sig mere.

Jeg tror selvfølgelig at hvis Bussi fortsætter sin udvikling så er han moden nok til de her kampe måske allerede til næste sæson.

Så er der lige en ting der slog mig, Bussi er sjældent skadet (7-9-13), det er en stor fordel især når man er i denne udviklingsalder.
Godt sagt, jeg synes heller ikke han har niveauet på nuværende tidspunkt til at spille så store kampe, som el clasico.
Jeg er med på at han har et stort talent, han kommer til at blive fast mand om et par sæsoner, men han skal slet ikke spille en så vigtig kamp fra start, dertil er hans niveau ikke i nærheden a hans medspillere på nuværende tidspunkt! Han kommer til at ligne en "idiot,boldmongol" fordi de andre medspillere qua deres høje niveau afleverer i så højt et tempo at han ikke kan følge med.

Jeg så også idag, at de fleste farlige kontraer fra P.Madrids side kom efter Busquets fejlafleveringer! Han afleverede direkte til en modspiller i en situation hvor vi var på vej frem! Jeg synes han er en spiller, der skal spille kampe som den på onsdag mod xeres, og ellers semi gode hold, få erfaring, og højne sit niveau, men han skal SLET ikke spille de store kampe endnu!
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

envi

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af envi »

Et dumt rød kort af Busquets, men jeg synes i er for hårde ved ham. Han spillede en udemærket kamp i forhold til hvad han ellers har gjort. Jeg synes han er blevet bedre og bedre. I skal heller ikke komme og fortælle mig i hellere vil have en halvsyg Toure som efter en halv kamp ikke vil kunne følge med reals hurtige spillere. Han gjorde det o.k. af en reserve med lidt erfaring i en kamp som denne.(hvis man ser bort fra det røde kort).

anolacrabcf

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af anolacrabcf »

Det er sjovt at det lige pludslig går op for så mange af dem der forsvarede Busquets tidligere, hvor ringe han egentlig er. Jeg har lige fra starten sagt han ikke har niveauet, men det er først efter han er lige ved at koste os El Clasico det går op mange af jer andre. Der var sågar flere af jer andre der mente han virkelig havde oppet sig, her på det sidste, men jeg synes hans kamp i aften beviste han ikke er en man kan regne med, og vi har været heldige det ikke har kostet noget endnu. Drop ham inden det begynder at koste, Kataloner eller ej han har ikke niveauet
Et dumt rød kort af Busquets, men jeg synes i er for hårde ved ham. Han spillede en udemærket kamp i forhold til hvad han ellers har gjort. Jeg synes han er blevet bedre og bedre. I skal heller ikke komme og fortælle mig i hellere vil have en halvsyg Toure som efter en halv kamp ikke vil kunne følge med reals hurtige spillere. Han gjorde det o.k. af en reserve med lidt erfaring i en kamp som denne.(hvis man ser bort fra det røde kort).
En halv sløj Toure vil altid være hurtigere end en kronisk langsom Busquets.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Visca El Barca »

anolacrabcf skrev:Det er sjovt at det lige pludslig går op for så mange af dem der forsvarede Busquets tidligere, hvor ringe han egentlig er. Jeg har lige fra starten sagt han ikke har niveauet, men det er først efter han er lige ved at koste os El Clasico det går op mange af jer andre. Der var sågar flere af jer andre der mente han virkelig havde oppet sig, her på det sidste, men jeg synes hans kamp i aften beviste han ikke er en man kan regne med, og vi har været heldige det ikke har kostet noget endnu. Drop ham inden det begynder at koste, Kataloner eller ej han har ikke niveauet
Et dumt rød kort af Busquets, men jeg synes i er for hårde ved ham. Han spillede en udemærket kamp i forhold til hvad han ellers har gjort. Jeg synes han er blevet bedre og bedre. I skal heller ikke komme og fortælle mig i hellere vil have en halvsyg Toure som efter en halv kamp ikke vil kunne følge med reals hurtige spillere. Han gjorde det o.k. af en reserve med lidt erfaring i en kamp som denne.(hvis man ser bort fra det røde kort).
En halv sløj Toure vil altid være hurtigere end en kronisk langsom Busquets.
Der er noget jeg ikke helt forstår her! Jeg ved ikke om du mener at han ikke skal spille de kampe hvor vi spiller mod et stort hold, eller mener du han bare ikke har niveau til Barca?
Lad mig gøre det klart, jeg tror de fleste ved, at han er talentfuld, han kan blive rigtig rigtig god, og han skal også spille rimelig antal kampe i denne sæson. Han har bare ikke niveauet til de største kampe lige p.t.
Hvis du mener man ikke skal satse på ham,og hvis du tror at han slet ikke har talent til at spille for barca, så giver jeg dig ikke ret!

Vi skal lige huske på, og jeg tror jeg har nævnt det før, Busquets er landsholdspiller i spanien, der har så stort et hold med så store stjerner!
Hvis han var uduelig, så havde han ikke spillet for Spanien, især nå man tænker på hvor gode spillere der er i Spanien, han må da indeholde noget, siden han er en del a en trup der er favoritter til VM!

Jeg synes helt klart at vi skal satse på ham, og jeg er også overbevist om at nok skal blive en verdensklassespiller om et par år, vi skal ikke droppe ham, vi skal give ham spilletid mod de mindre og semi store hold. Han har bare brug for erfaring og tid, for talentet har han!
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af ladislau »

Altså, jeg tror vi alle er enige om at Toure er den bedste spiller, og Busquets er en nødløsning i en kamp, som denne. Men bortset fra den hjernelamme udvisning, så mener jeg bestemt ikke han falder igennem spillemæssigt igår.
Nu er det lidt en smutvej til landsholdet, at spille i Barca, Real og til dels også Valencia(Marchena), men naturligvis må der være perspektiver i knægten, når to så gode trænere, mener han han har talent.
Selvfølgelig skal Toure ikke starte inde, hvis han ikke er vurderet til at være fysisk fit til 90 min, som jeg anser til, at være den eneste mulige forklaring til han sad på bænken.
Mht. til udvisningen, så er det en snot dum rookie mistake, men det er er det sgu også fra Peps side, for efter hans første gule, så bør han sgu sætte Yaya ind. Især skal han ind efter vi har scoret, for der skal de jo kommer over stepperne.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster