5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

eldurum

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af eldurum »

orker bare ikke at blive ved med at forklare noget , som allerede står.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af rummenigge »

anolacrabcf har helt ret. Større bøffer giver en mere eksplosiv hurtighed og er en fordel over kortere afstande såsom 100m.

Usain Bolt har jo ikke opbygget en monsterkrop for så at miste dyrbare hundrededele bare for at imponere damerne :wink:

Vedr. Busquets så synes jeg har været rigtig god for os efter de kampe med hans blundere mod Atletico f.eks.. Jeg synes klart han udvikler sig godt og tror på ham...
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Mander »

rummenigge skrev:anolacrabcf har helt ret. Større bøffer giver en mere eksplosiv hurtighed og er en fordel over kortere afstande såsom 100m.

Usain Bolt har jo ikke opbygget en monsterkrop for så at miste dyrbare hundrededele bare for at imponere damerne :wink:

Vedr. Busquets så synes jeg har været rigtig god for os efter de kampe med hans blundere mod Atletico f.eks.. Jeg synes klart han udvikler sig godt og tror på ham...
Men det kommer vel også an på, hvordan du har "større bøffer"... ellers ville verden jo være fyldt med superhurtige bodybuildere...
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

eldurum

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af eldurum »

præcis ..
Der er forskel på at være stor og at være muskuløs, tror det er der misforståelsen ligger i.

ladislau
Indlæg: 1262
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af ladislau »

Og nu skal Usain Bolt jo heller not løbe rundt i 90 minutter.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af rummenigge »

ladislau skrev:Og nu skal Usain Bolt jo heller not løbe rundt i 90 minutter.
Off Topic:
Bolt blev brugt som eksempel for at fremme forståelsen. Jeg mener at muskelopbygning giver øget acceleration og dermed hurtighed på de første meter og da kroppen hurtigt kan frigive energi anaerobt ligesom man også ser hos sprinterne i cykling. I fodbold vil det altid være en balance, hvor den defensive midt mere har brug for langsom frigivelse af energien mens en angriber godt kan bruge eksplosiviteten.

On Topic:
Jeg synes at man lige skal lægge mærke til at Bussi fik alle 90 min imod Argentina igår hvor han gjorde en hel ok figur.

Jeg ved godt at det er pga Sennas skade at han får så meget spilletid, men den tillidserkæring siger noget især når den udvises af en tidligere P. Madrid træner (ikke at Bosque nogensinde udvist anti-Barca tendenser) :wink:
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

ladislau
Indlæg: 1262
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af ladislau »

Jamen nu er Bojan jo ikke 100m løber eller cykel rytter, og han skal jo ikke bare eksplodere, men spille en hel kamp i forskellige tempi, og forbi modstandere, helst med bolden. Hvad vigtigere er, så er han jo ikke byggetret som Usain Bolt eller Thor Hushovd. Hans hurtighed kommer jo, som eldurum påpeger, bla. af han er lille og let, jeg tror heller ikke Rommedal bliver hurtigere af at tage 10 kilo på(han bliver så heller ikke dårligere, men det er en anden historie).
Men jeg tror nu nok han langsomt vokser det han skal de følgende år, jeg er ret sikker på de både træner, og spiser andet end coco pops i FCBarcelona, og lur mig om ikke har et par trænere til at rådgive dem også.

Mht Busquets, så har han virket knap så nonchelant de seneste kampe for Barca også. Så ikke deres landskamp igår, men godt hvis han er ved at være tilbage på niveauet fra sidste år.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af JonasV »

ladislau skrev:Mht Busquets, så har han virket knap så nonchelant de seneste kampe for Barca også. Så ikke deres landskamp igår, men godt hvis han er ved at være tilbage på niveauet fra sidste år.
Der er i hvert fald skruet ned for de værste hjerneblødninger, som jo desværre prægede hans sæsonstart. Jeg tror nok han skal blive god for os i det lange løb, omend han muligvis aldrig vil blomstre som det ultimative kæmpetalent.

Messi

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Messi »

synes det er underligt at en 22-årig MAND har lige så tykke ankler som lår. Hvad fodre Barca deres talenter med? De er jo alle lige så små og spinkle og som 15-årige drenge. Nogle af dem bruger det jo så bare til deres fordel...! Men Busquets må kerne få lidt mere kød og muskler på den krop. tak.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Elbarca »

ladislau skrev: Mht Busquets, så har han virket knap så nonchelant de seneste kampe for Barca også. Så ikke deres landskamp igår, men godt hvis han er ved at være tilbage på niveauet fra sidste år.
Han har været specielt god i de seneste 2 kampe for os. Har ellers rigtigt nok skuffet lidt .

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Bager »

Synes folk undervurderer Busquets lidt. Det kan da godt være han pt. ikke er verdens bedste, men han har noget ekstraordinært i sig. Ikke nok med at han spiller for Barcelona i den unge alder han har, så er han altså også på det spanske landshold - muligvis verdens bedste i øjeblikket. Han er god nu, men hvad så med om 1, 2 eller 5 år? Han kan udvikle sig til en af fremtidens bærende kræfter og således få en stor karriere i FC Barcelona tror jeg.
Visca el Barca

anolacrabcf

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af anolacrabcf »

Hvordan kan det være at Pep, er den eneste der ikke kan se hvor elendig Busquets er. Han´s far må stadig have en vis betydning, siden at en så elendig spiller får lov at spille så meget som han nu gør. Det er ligesom da Cruyff´s søn var i klubben. Jeg skriver dette i pausen mellem Athletic og Barca, og indtil videre har hans elendige spil kun kostet et gult kort til Chygrynskiy.
Senest rettet af anolacrabcf søn nov 22, 2009 12:03 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af zqa »

Han er ikke elendig. Derfor.
#jesuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af JonasV »

zqa skrev:Han er ikke elendig. Derfor.
Enig. Han har haft nogle hjerneblødninger, men man lægger også 1000 x mere mærke til det når det er en spiller med en defensiv funkion, end når Iniesta mister bolden eksempelvis. Han har uden tvivl nogle ting at lære, men elendig vil jeg nu på ingen måde betegne ham som.

anolacrabcf

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af anolacrabcf »

Efter min mening er han totalt ubruglig. Han står de forkerte steder, Vinder stort set ingen hovedstøds dueller på trods af han er riemlig høj, han får Rene Henriksen til at ligne Carl Lewis med sin manglende hurtighed, oveni det taber han alt for mange farlige bolde.Jeg kan simpelthen ikke finde noget positivet ved ham, han falder totalt igennem med sit niveau, og det er ikke en helt ufarlig rolle han har som defensiv midt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster