5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Messi

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Messi »

hvordan kan man være 21-22 år og have en kropsbygning som en 16-årig når man spiller i en klub med de styrketræningsfacilliteter, hvis han skal blive en rigtig god def midt må han få et par kg muskler på kroppen, samt lade være at hætte bolden ned til modstandernes angribere så de får friløbere.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Messi skrev:hvordan kan man være 21-22 år og have en kropsbygning som en 16-årig når man spiller i en klub med de styrketræningsfacilliteter, hvis han skal blive en rigtig god def midt må han få et par kg muskler på kroppen, samt lade være at hætte bolden ned til modstandernes angribere så de får friløbere.
korrekt observeret
Forumlegende

Remmen

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Remmen »

Messi skrev:hvordan kan man være 21-22 år og have en kropsbygning som en 16-årig når man spiller i en klub med de styrketræningsfacilliteter, hvis han skal blive en rigtig god def midt må han få et par kg muskler på kroppen
Rigtig og så kunne han tage Bojan i hånden og tvinge ham derned..
Senest rettet af Remmen tirs nov 03, 2009 7:40 pm, rettet i alt 1 gang.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Mander »

Kan vi ikke tvangsfodre dem kreatin?
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

eldurum

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af eldurum »

Hvad skal kreatinen gøre ved deres fysiske form :) ?
Problemet er at Bojan fx. kan miste sin eksplosivitet og hurtighed ved at tage på. Det er umuligt at tage ren muskelmasse på på kort tid.

anolacrabcf

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af anolacrabcf »

Hvad skal kreatinen gøre ved deres fysiske form ?
Problemet er at Bojan fx. kan miste sin eksplosivitet og hurtighed ved at tage på. Det er umuligt at tage ren muskelmasse på på kort tid.
Sikke noget sludder. Hvis man kigger på C.Ronaldo og den gang han kom frem, er han blevet betydeligt mere muskeløs, og han har bestemt ikke mistet noget af sin hurtighed. Snare tværtimod så er han blevet mere eksplosiv. Bojan er stadig meget ung ,og der kan godt nå at ske meget med hans krop endnu. Hvad angår Busquets så er jeg egentlig ligeglad med hvad der sker, for jeg tror ikke han er en fremtidens mand. I øvrigt er jeg ret sikker på at alle vores spillere for de kosttilskud de har brug for, ihvert fald dem som ikke er på dopinglisten

eldurum

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af eldurum »

anolacrabcf skrev:
Hvad skal kreatinen gøre ved deres fysiske form ?
Problemet er at Bojan fx. kan miste sin eksplosivitet og hurtighed ved at tage på. Det er umuligt at tage ren muskelmasse på på kort tid.
Sikke noget sludder. Hvis man kigger på C.Ronaldo og den gang han kom frem, er han blevet betydeligt mere muskeløs, og han har bestemt ikke mistet noget af sin hurtighed. Snare tværtimod så er han blevet mere eksplosiv. Bojan er stadig meget ung ,og der kan godt nå at ske meget med hans krop endnu. Hvad angår Busquets så er jeg egentlig ligeglad med hvad der sker, for jeg tror ikke han er en fremtidens mand. I øvrigt er jeg ret sikker på at alle vores spillere for de kosttilskud de har brug for, ihvert fald dem som ikke er på dopinglisten
Der er intet sludder i det. Hvor gammel var c Ronaldo da han kom og hvor gammel er han nu ? Læs hvad jeg skriver igen. '' Det er umuligt at tage ren muskelmasse på på kort tid''.

anolacrabcf

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af anolacrabcf »

Der er intet sludder i det. Hvor gammel var c Ronaldo da han kom og hvor gammel er han nu ? Læs hvad jeg skriver igen. '' Det er umuligt at tage ren muskelmasse på på kort tid''.
anolacrabcf skrev:
Hvad skal kreatinen gøre ved deres fysiske form ?
Problemet er at Bojan fx. kan miste sin eksplosivitet og hurtighed ved at tage på. Det er umuligt at tage ren muskelmasse på på kort tid.
Sikke noget sludder. Hvis man kigger på C.Ronaldo og den gang han kom frem, er han blevet betydeligt mere muskeløs, og han har bestemt ikke mistet noget af sin hurtighed. Snare tværtimod så er han blevet mere eksplosiv. Bojan er stadig meget ung ,og der kan godt nå at ske meget med hans krop endnu. Hvad angår Busquets så er jeg egentlig ligeglad med hvad der sker, for jeg tror ikke han er en fremtidens mand. I øvrigt er jeg ret sikker på at alle vores spillere for de kosttilskud de har brug for, ihvert fald dem som ikke er på dopinglisten
Der er intet sludder i det. Hvor gammel var c Ronaldo da han kom og hvor gammel er han nu ? Læs hvad jeg skriver igen. '' Det er umuligt at tage ren muskelmasse på på kort tid''.
Det handler slet ikke om hvor hurtigt kroppen kan tage muskel masse på, men derimod at du påstår at Bojan vil miste sin hurtighed hvis han blev større, for det er noget sludder.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af zqa »

Det er ikke sludder i alle tilfælde dog. Det kan sagtens ske at Bojan mister hurtighed ved at opbygge sin muskler, så de bliver større. Det kommer dog helt an på hvordan han træner - men mon ikke de har styr på det.
#jesuisSheep

eldurum

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af eldurum »

@Anabola
prøver at skære sagen ud i pap...

At blive større inkludere at man tager andet end muskelmasse på, hvilket KAN( se mit tidligere indlæg, som du mente er sludder) påvirke hurtigheden , da der er mere balast på kroppen.
I gennemsnittet kan man med god kost og træning(som de får) tage 4 kilo muskler på årligt.
Så jo, han kan miste sin hurtighed, hvis han hurtigt skal have en større fysik.

'' jamen Ronaldo er da blevet stor og stærk ift. da han ankom til man .. ''

for det første er Ronaldo og Bojan to vidt forskellige figurer, de har hver især forskellige genetiske arveanlæg for, hvordan de potentielt kan udvikles fysisk.

Desuden krævede det Ronaldo en del år at blive så fysisk stærk.

konklusion :
Bojan kan blive stærkere og hurtigere, men det kræver tid, tålmodighed og hårdt arbejde.

anolacrabcf

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af anolacrabcf »

At du påstår at man kun kan tage 4 kilo ren muskelmasse på om året er forkert, for det første er det afhængigt af hvor længe du har trænet, og for det andet er det meget individuelt. Men det er slet ikke det sagen handler om. Det handler om at en øgning af ens muskelmasse, ikke nødvændigvis er betydende med at en spiller, vil miste sin hurtighed. Tværtimod, som man også kan se hos 100m løbere, så er de betydeligt større en fks Marthon løbere, eller 800m løbere for den sags skyld. For så at komme tilbage til min egentlige pointe, så er jeg rimelig sikker på at alle vores spillere, får den optimale træning/kosttilskud.

eldurum

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af eldurum »

At du påstår at man kun kan tage 4 kilo ren muskelmasse på om året er forkert, for det første er det afhængigt af hvor længe du har trænet, og for det andet er det meget individuelt.

He he, siger du, som sammenligner Ronaldo og Bojan.
Skrev også at det gennemsnitligt forholder sig sådan, ikke at vi lige præcis er født til at kunne opbygge 4 kilo muskelmasse pr. år. Læs( som blot er ét forsøg, jeg lige kunne finde hurtigt) http://www.alcon-fitness.dk/alcon.asp?m ... EGORI=KOST, spalte 4, og hvis du har en snert af matematisk sans vil du opdage, at det ikke er helt hen i vejret.


Men det er slet ikke det sagen handler om. Det handler om at en øgning af ens muskelmasse, ikke nødvændigvis er betydende med at en spiller, vil miste sin hurtighed. Tværtimod, som man også kan se hos 100m løbere, så er de betydeligt større en fks Marthon løbere, eller 800m løbere for den sags skyld. For så at komme tilbage til min egentlige pointe, så er jeg rimelig sikker på at alle vores spillere, får den optimale træning/kosttilskud.

Det har jeg heller aldrig sagt ?

anolacrabcf

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af anolacrabcf »

Hvorfor linker du mig til et eller andet forskningsforsøg, som igen ikke har noget med sagen at gøre??.
Det har jeg heller aldrig sagt ?
Øhh, jo du har
Problemet er at Bojan fx. kan miste sin eksplosivitet og hurtighed ved at tage på. Det er umuligt at tage ren muskelmasse på på kort tid.

eldurum

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af eldurum »

jeg giver op........
"Arguing On The Internet Is Like Running In The Special Olympics: Even If You Win, You're Still Retarded."

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af zqa »

eldurum skrev:jeg giver op........
"Arguing On The Internet Is Like Running In The Special Olympics: Even If You Win, You're Still Retarded."
Ærgeligt du ikke vandt så.
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster