Gerard Piqué Bernabeu

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Madameskrald »

Vi er i en fase med genopbygning. Det kræver unge spillere der får chancen. Derfor har jeg det også ok med nævnte spillere og så enten et køb eller en spiller fra la masia om et par sæsoner.
Genopbygning kræver jo andet og mere end blot at smide en lang række unge spillere på banen.. Hvem skal de læne sig op af, når Busquet, Pique, Alba og Messi om ikke alt for lang tid er fortid?

Vi har overordentligt brug for 1-1½ håndfuld spillere, der er midt i deres karriere og har nået af den nødvendige erfaring, som disse spillere kan læne sig op af.

Ter Stegen, Griezman og en nået ung De Jong syntes at stå noget alene i det lag (+ evt. Roberto).

Og Umtiti bør selvsagt spille, hvis han nærmer sig sit topniveau..., da matcher han Araujos fysik blot med bedre boldmæssige egenskaber og mere erfaring.

DeanCassady
Indlæg: 1574
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af DeanCassady »

Umtiti solgte sin karriere for en VM-titel. Hans knæ er færdigt, og det er tydeligt, at han ikke er nær så mobil som før skaden. Han kan stadig være en fin spiller, men at hans fysisk skulle matche Araujos er tydeligvis ikke sandt.
Robert Zimmerman

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Piquénbauer »

Madameskrald skrev:
ons feb 03, 2021 1:59 pm
Artiklen beskriver jo blot, at Planes tilsyneladende har talt for en Januar signing af Garcia, da man pt. (fremod April) ikke stoler tilstrækkeligt på Umtitis knæ til, at han kan udgøre en central del af en tremandsrotation - det er vel ikke mærkeligt alt den stund, at Umititi fortsat er i en genopbygningsfase.

Ergo er der intet, der taler for, at man på længere sigt ikke stoler/håber på Umtiti, og at Koeman ikke har tillid til hans kvaliteter (og hans prioriteter den seneste tid kunne endda indikere det modsatte).

Anyway, vi skal ikke nødvendigvis blive enige.. Jeg spekulerer i, at Koemans træningsmetoder er gode for truppens glasben i form af Dembele og Umtiti > det kunne de seneste måneder tyde på.
Han har været i en genopbygningsfase siden 2018.

Der har konstant været rygter om at man vil sende umtiti videre. Det tror jeg ærlig talt ikke at et par gode kampe ændre på. Det er desuden stadig tydeligt at umtiti ikke er i nærheden af tidligere tiders niveau. Han har mistet utrolig meget fart.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Madameskrald »

DeanCassady skrev:
ons feb 03, 2021 2:17 pm
Umtiti solgte sin karriere for en VM-titel. Hans knæ er færdigt, og det er tydeligt, at han ikke er nær så mobil som før skaden. Han kan stadig være en fin spiller, men at hans fysisk skulle matche Araujos er tydeligvis ikke sandt.
Jeg tror lige, at du skal læse mit indlæg igen!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Piquénbauer »

Madameskrald skrev:
ons feb 03, 2021 2:12 pm
Vi er i en fase med genopbygning. Det kræver unge spillere der får chancen. Derfor har jeg det også ok med nævnte spillere og så enten et køb eller en spiller fra la masia om et par sæsoner.
Genopbygning kræver jo andet og mere end blot at smide en lang række unge spillere på banen.. Hvem skal de læne sig op af, når Busquet, Pique, Alba og Messi om ikke alt for lang tid er fortid?

Vi har overordentligt brug for 1-1½ håndfuld spillere, der er midt i deres karriere og har nået af den nødvendige erfaring, som disse spillere kan læne sig op af.

Ter Stegen, Griezman og en nået ung De Jong syntes at stå noget alene i det lag (+ evt. Roberto).

Og Umtiti bør selvsagt spille, hvis han nærmer sig sit topniveau..., da matcher han Araujos fysik blot med bedre boldmæssige egenskaber og mere erfaring.
Altså med et par år med spilletid og støtte fra spillere som pique og lenglet burde være fint.

Med spillere som MAtS, Roberto, Alba, Pique, Bussi, Griez og Pjanic (måske) så burde vi sagtens kunne klare os. Der kommer også spillere til.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
ons feb 03, 2021 3:09 pm
Madameskrald skrev:
ons feb 03, 2021 1:59 pm
Artiklen beskriver jo blot, at Planes tilsyneladende har talt for en Januar signing af Garcia, da man pt. (fremod April) ikke stoler tilstrækkeligt på Umtitis knæ til, at han kan udgøre en central del af en tremandsrotation - det er vel ikke mærkeligt alt den stund, at Umititi fortsat er i en genopbygningsfase.

Ergo er der intet, der taler for, at man på længere sigt ikke stoler/håber på Umtiti, og at Koeman ikke har tillid til hans kvaliteter (og hans prioriteter den seneste tid kunne endda indikere det modsatte).

Anyway, vi skal ikke nødvendigvis blive enige.. Jeg spekulerer i, at Koemans træningsmetoder er gode for truppens glasben i form af Dembele og Umtiti > det kunne de seneste måneder tyde på.
Han har været i en genopbygningsfase siden 2018.

Der har konstant været rygter om at man vil sende umtiti videre. Det tror jeg ærlig talt ikke at et par gode kampe ændre på. Det er desuden stadig tydeligt at umtiti ikke er i nærheden af tidligere tiders niveau. Han har mistet utrolig meget fart.
Det burde være oplagt, at Umtiti kun kan nå sit fulde potentiale (efter hans knæskade) ved at forholde sig skadesfri i en længere periode. Det kan sagtens kræve den rette viden omkring ham (og der antyder rygterne og tingenes tilstand, at Koeman har medbragt nogle af de rigtige kompetencer).

Vi ved selvsagt ikke, hvor højt et niveau, at det potentiale kan bringe ham til..., men det virker skørt at afskrive ham midt i hans klart bedste periode siden skaden.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Piquénbauer »

Er det ikke også skørt at snakke en spiller op der har spillet 2 gode kampe siden 2018?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af emo »

Hvilke to kampe var det?
Allez...

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
ons feb 03, 2021 3:11 pm
Madameskrald skrev:
ons feb 03, 2021 2:12 pm
Vi er i en fase med genopbygning. Det kræver unge spillere der får chancen. Derfor har jeg det også ok med nævnte spillere og så enten et køb eller en spiller fra la masia om et par sæsoner.
Genopbygning kræver jo andet og mere end blot at smide en lang række unge spillere på banen.. Hvem skal de læne sig op af, når Busquet, Pique, Alba og Messi om ikke alt for lang tid er fortid?

Vi har overordentligt brug for 1-1½ håndfuld spillere, der er midt i deres karriere og har nået af den nødvendige erfaring, som disse spillere kan læne sig op af.

Ter Stegen, Griezman og en nået ung De Jong syntes at stå noget alene i det lag (+ evt. Roberto).

Og Umtiti bør selvsagt spille, hvis han nærmer sig sit topniveau..., da matcher han Araujos fysik blot med bedre boldmæssige egenskaber og mere erfaring.
Altså med et par år med spilletid og støtte fra spillere som pique og lenglet burde være fint.

Med spillere som MAtS, Roberto, Alba, Pique, Bussi, Griez og Pjanic (måske) så burde vi sagtens kunne klare os. Der kommer også spillere til.
Problemet er jo ikke lige nu og her (som jeg har redegjort for ovenfor), men min vurdering er, at Alba, Pique og Bussi holder maksimalt 2 sæsoner yderligere, hvilket vil skabe et markant vakuum.

Var det ikke Pjanic, som du ville sende videre for små to uger siden?

Men Umtitis præstation i går gjorde selvsagt min tillid til ham til skamme. Det er tilsyneladende normen, at vores centrale forsvarsspillere skal lave nogle gevaldige blundere i disse dage (Araujo så desværre heller ikke for heldig ud i et par tilfælde).

Såfremt Umtiti ikke holder niveau, og det lykkedes os (mod alle odds) at sælge ham, så foretrækker jeg Alaba eller en semi erfaren midtstopper som supplement til de unge. Lenglet kan ikke binde sine egne sko uden Pique ved hans side, så jeg kan ikke se ham være en erfaren støtte for de unge.
Men hvis Umtiti ikke viser stabilt niveau i Barca, så spår jeg, at han bliver til kontraktudløb (qua hans løn) - og så kan vi ligeså godt bruge ham som 4/5. valg bag Pique, Garcia, Araujo og Mingueza.

DeanCassady
Indlæg: 1574
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af DeanCassady »

Madameskrald skrev:
ons feb 03, 2021 3:10 pm
DeanCassady skrev:
ons feb 03, 2021 2:17 pm
Umtiti solgte sin karriere for en VM-titel. Hans knæ er færdigt, og det er tydeligt, at han ikke er nær så mobil som før skaden. Han kan stadig være en fin spiller, men at hans fysisk skulle matche Araujos er tydeligvis ikke sandt.
Jeg tror lige, at du skal læse mit indlæg igen!
Ja, det var lidt tvetydigt formuleret.

Araújo er ubestridt vores bedste stopper, og når Piqué vender tilbage, bliver Umtiti atter henvist til bænken. Sidstnævntes erfaring viser sig sporadisk frem, men sjældent i en sådan grad at han kan udkonkurrere alternativerne.

Slutteligt er det, som Piquénbauer allerde har bemærket, uforsvarligt at have så dyr en herre græssende, når han tydeligvis er milevidt fra fordums storhed, og næppe vinder det tabte tilbage.

Det er dog en skam, eftersom Umtiti, på sit højeste, var én af de fem bedste midterforsvarer i verden.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Dytrax »

Piqué will be out for 2 weeks. [ESPN]

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Michman »

Også skal Langlet spille uden en rigtig leder på banen-.-..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af emo »

Er der meldt noget ud om Araujo, hvor længe denne skal være udenfor?
Allez...

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20101
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af FCBarcelonaChr »






Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Ba sai luo na »

Kudos til Pique hvis indskrivningen af Garcia of Memphis er pga egen accept til gå ned i løn.

Det giver altså et stort plus i bogen, hvis det er sådan det hænger sammen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster