10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14960
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Daluigi skrev:
tors sep 03, 2020 10:43 am
Hvis Messi ender med at blive en sæson mere, så tuder jeg. Virkelig. Jeg fik våde øjne, bare ved at læse denne her sensations overskrift, som sikkert er grebet ud af den blå luft.

Vil bare bare gerne have en afklaring nu.... Som fan er man taget som gidsel, og det er faktisk decideret emotionelt for mig, kan jeg mærke.
Jeg er sikker på at der er millioner af mennesker der lige nu har det ligesom dig, inkl mig selv...
Det skal nok går for fanden.... men fuck jeg er nervøs og spændt på det endelige svar :shifty:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7161
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Lige nu er det sammenligneligt med en kat der sidder ved døren:

"Skal du ind? Vil du ud? Nå okay, du ville ud, men så ville du ind alligevel?" :eek:

Godt man ikke skal sætte penge på det ene eller det andet. Fedt, hvis han bliver og forståeligt, hvis han rejser. Forestiller mig, at han ikke vil rejse, når Team Xavi (forhåbentligt) overtager tøjlerne.

EDIT:

Ikke at Xavi nødvendigvis repræsenterer The Second Coming, men at få klubben tilbage på sporet, ledelsesmæssigt og i tråd med den ånd der - tidligere - gjorde sig gældende, er en nødvendighed og dét tror jeg, uden tvivl, at Xavi & Fonts projekt går ud på.

DeanCassady
Indlæg: 1590
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af DeanCassady »

Hvordan står det til med Laportas kandidatur? Har han sat navn på en potentiel træner?
Robert Zimmerman

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2804
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 416 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Norbit »

DeanCassady skrev:
tors sep 03, 2020 2:22 pm
Hvordan står det til med Laportas kandidatur? Har han sat navn på en potentiel træner?
Hvordan står det overhovedet til med mistilliden?
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
tors sep 03, 2020 2:12 pm
Lige nu er det sammenligneligt med en kat der sidder ved døren:

"Skal du ind? Vil du ud? Nå okay, du ville ud, men så ville du ind alligevel?" :eek:

Godt man ikke skal sætte penge på det ene eller det andet. Fedt, hvis han bliver og forståeligt, hvis han rejser. Forestiller mig, at han ikke vil rejse, når Team Xavi (forhåbentligt) overtager tøjlerne.

EDIT:

Ikke at Xavi nødvendigvis repræsenterer The Second Coming, men at få klubben tilbage på sporet, ledelsesmæssigt og i tråd med den ånd der - tidligere - gjorde sig gældende, er en nødvendighed og dét tror jeg, uden tvivl, at Xavi & Fonts projekt går ud på.
Men jeg har bare svært ved at se os blive et top3 hold (Bayern, pool, city), indenfor 1-2 år. Så chancen for at nå europas top igen, med Barca, ser jeg ikke som særlig stor for Messi.
Det syntes jeg bare han har fortjent, efter alt han har gjort de sidste 2-3 år.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1580
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Champione »

Antimadridista skrev:
tors sep 03, 2020 3:27 pm
Dytrax skrev:
tors sep 03, 2020 2:12 pm
Lige nu er det sammenligneligt med en kat der sidder ved døren:

"Skal du ind? Vil du ud? Nå okay, du ville ud, men så ville du ind alligevel?" :eek:

Godt man ikke skal sætte penge på det ene eller det andet. Fedt, hvis han bliver og forståeligt, hvis han rejser. Forestiller mig, at han ikke vil rejse, når Team Xavi (forhåbentligt) overtager tøjlerne.

EDIT:

Ikke at Xavi nødvendigvis repræsenterer The Second Coming, men at få klubben tilbage på sporet, ledelsesmæssigt og i tråd med den ånd der - tidligere - gjorde sig gældende, er en nødvendighed og dét tror jeg, uden tvivl, at Xavi & Fonts projekt går ud på.
Men jeg har bare svært ved at se os blive et top3 hold (Bayern, pool, city), indenfor 1-2 år. Så chancen for at nå europas top igen, med Barca, ser jeg ikke som særlig stor for Messi.
Det syntes jeg bare han har fortjent, efter alt han har gjort de sidste 2-3 år.
Holder du med Messi eller Barcelona?
Tyder lidt på det første.

Og må henvise til Flicks arbejde i Bayern, hvor han virkelig har fået gang i holdet. Vi har udskiftet hele midtbanen (Vidal og Rak ud, og rotation til Bus), så der er massive ændringer igang.

Edit: og glem ikke at Barca også har givet Messi alt. Hans opvækst og hans vej til den absolutte top.
Går begge veje. Hører folk sige som dig - og Messi HAR givet klubben alt.
Men Messi har også fået alt af Barca. Herunder en afsindig magt gennem årene.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Champione skrev:
tors sep 03, 2020 3:41 pm
Antimadridista skrev:
tors sep 03, 2020 3:27 pm
Dytrax skrev:
tors sep 03, 2020 2:12 pm
Lige nu er det sammenligneligt med en kat der sidder ved døren:

"Skal du ind? Vil du ud? Nå okay, du ville ud, men så ville du ind alligevel?" :eek:

Godt man ikke skal sætte penge på det ene eller det andet. Fedt, hvis han bliver og forståeligt, hvis han rejser. Forestiller mig, at han ikke vil rejse, når Team Xavi (forhåbentligt) overtager tøjlerne.

EDIT:

Ikke at Xavi nødvendigvis repræsenterer The Second Coming, men at få klubben tilbage på sporet, ledelsesmæssigt og i tråd med den ånd der - tidligere - gjorde sig gældende, er en nødvendighed og dét tror jeg, uden tvivl, at Xavi & Fonts projekt går ud på.
Men jeg har bare svært ved at se os blive et top3 hold (Bayern, pool, city), indenfor 1-2 år. Så chancen for at nå europas top igen, med Barca, ser jeg ikke som særlig stor for Messi.
Det syntes jeg bare han har fortjent, efter alt han har gjort de sidste 2-3 år.
Holder du med Messi eller Barcelona?
Tyder lidt på det første.

Og må henvise til Flicks arbejde i Bayern, hvor han virkelig har fået gang i holdet. Vi har udskiftet hele midtbanen (Vidal og Rak ud, og rotation til Bus), så der er massive ændringer igang.

Edit: og glem ikke at Barca også har givet Messi alt. Hans opvækst og hans vej til den absolutte top.
Går begge veje. Hører folk sige som dig - og Messi HAR givet klubben alt.
Men Messi har også fået alt af Barca. Herunder en afsindig magt gennem årene.
Hold nu op med det fis med barca eller Messi. Har været Barca tilhænger i 30 år, derfor kan jeg godt ønske og mene at Messi, efter alt han har gjort, både har fortjent bedre af Bartho lige nu og har fortjent at slutte med nogle år hos et absolut tophold.

Dertil ville Messi sandsynligvis have opnået noget ca tilsvarende hos et andet storhold.

Men ja, det kan jo være at alt går op i en højere enhed i næste sæson..!?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Vi er et absolut tophold.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
tors sep 03, 2020 3:56 pm
Vi er et absolut tophold.
2-8
0-4
1-4
0-3
0-4

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Og hvor mange nationale titler har vi vundet ved side af?

Men må jeg høre dig nu hvor der er så stor fokus på cl - hvor mange gange har city vundet cl set over de seneste 10 år? Eller hvor tit er de kommet i finalen? De er jo et absolut tophold.

Barcelona har domineret den spanske liga set over de sidste mange, mange sæsoner. Selvfølgelig er vi et absolut tophold. Især hvis man kigger på hvad især pool og city har præsteret.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
tors sep 03, 2020 4:07 pm
Og hvor mange nationale titler har vi vundet ved side af?

Men må jeg høre dig nu hvor der er så stor fokus på cl - hvor mange gange har city vundet cl set over de seneste 10 år? Eller hvor tit er de kommet i finalen? De er jo et absolut tophold.

Barcelona har domineret den spanske liga set over de sidste mange, mange sæsoner. Selvfølgelig er vi et absolut tophold. Især hvis man kigger på hvad især pool og city har præsteret.
Ved ikke hvor de sidste 10 år kommer fra for dig.? Jeg nævner de sidste 2-3 år, da det har været tydeligt at vi ikke har været i den absolutte top i den periode og kun Messis tilstedeværelse, har holdt os så nogenlunde tæt på. Derudover taler jeg om lige nu og den nærmeste fremtid. Ikke fortiden.

City uden Messi vil jeg mene er stærkere end Barca uden Messi.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1580
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Champione »

Antimadridista skrev:
tors sep 03, 2020 3:52 pm
Hold nu op med det fis med barca eller Messi. Har været Barca tilhænger i 30 år, derfor kan jeg godt ønske og mene at Messi, efter alt han har gjort, både har fortjent bedre af Bartho lige nu og har fortjent at slutte med nogle år hos et absolut tophold.

Dertil ville Messi sandsynligvis have opnået noget ca tilsvarende hos et andet storhold.

Men ja, det kan jo være at alt går op i en højere enhed i næste sæson..!?
Og jeg mener du skal holde op med alt dit Messi-fis - og før jeg skriver denne svada, så vil jeg gerne lige fortælle dig, at Messi er mit største fodboldidol.

Men det er for nemt, at kalde det her Barto mod Messi. Og jeg mener ligeledes, at meget kan siges om Barto - og ledelsen af klubben. Men lige præcis i det her tilfælde, så må jeg altså forsvare manden.

Vi kan ikke i økonomiske ruiner (post corona), som har ændret HELE fodboldverdenen, transfersummer, lønninger m.m., vil i mange år se anderledes ud - bare lade Messi smutte ud af bagdøren, fordi "han har givet alt", for at kickstarte en 10 årig krise, hvor man ikke engang kan comebacke qua krisen fordi man ingen transfersum får - og ingen tid har til at planlægge en sæson uden den største spiller i historien.

Det er simpelthen for romantisk en forestilling - sorry to say. Fodbold er business - og det er det også i det her tilfælde.
Messi har ikke opfyldt betingelserne (som blev sløret af en forlænget færdigspillet sæson) og vil ud - og strejker, som en anden kælling. Og uanset hvem du er - og holder alle hen med manglende tale - det er ikke ok. Uanset hvor meget du har givet.

Og så mener jeg faktisk også det her med at Barca har givet Messi alt. Herunder al for meget magt. En af årsagerne til al den ballade og kaos i klubben - det har også handlet om en kultur hvor spillerne er røv forkælet og styrer slagets gang. De har fået 3-4 trænere fyret og var vi blevet mestre hvis ikke Messi som frontfigur - med Alba, Bus, Pique og Suarez i ryggen gik bagom Valverde? Siger ikke, at vi havde taget CL-titlen - men forudsætningen for at levere i turneringen med en ny uprøvet træner - som de HELLER ikke accepterede (igen med Messi som frontfigur) gjorde nok ikke noget godt for drømmen.
Ligesom at Barca måske har haft en drøm om at revolutionere holdet før - og en Suarez måske har levet lidt på venskabet med Messi - det er ikke utopi.

Så jeg er lidt træt af den her holdning om at placere al skyld og ansvar på Barto - og han er roden til al ondt - og at Messi er helgen og hans ønsker skal følges uden spørgsmålstegn.

Kunne have skrevet en lignende svada, hvor jeg tager Messis parti. For den vinkel kan også tages - hvilket størstedelen gør. Fordi der skal udpeges en helt og en skurk. Og Messi er helten.
Og meget ondt kan også med rette siges om Barto, ledelsen og vores kompetetive styrke - derfor er sagen for kompliceret, fordi følelserne er i klemme og at vi "bør" betale Messi tilbage for hvad han har givet.
Men glem ikke hvad klubben har givet ham.
Senest rettet af Champione tors sep 03, 2020 4:35 pm, rettet i alt 2 gange.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Det kan sagtens være men hvis man ser på cl så er der intet ved city der gør at de skal betegnes som et absolut tophold.

Jeg ved ikke hvad fremtiden bringer men hvis du kigger på et af de andre absolutte tophold så var de ved at falde fuldstændig fra hinanden for under et år siden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Champione skrev:
tors sep 03, 2020 4:27 pm
Antimadridista skrev:
tors sep 03, 2020 3:52 pm
Hold nu op med det fis med barca eller Messi. Har været Barca tilhænger i 30 år, derfor kan jeg godt ønske og mene at Messi, efter alt han har gjort, både har fortjent bedre af Bartho lige nu og har fortjent at slutte med nogle år hos et absolut tophold.

Dertil ville Messi sandsynligvis have opnået noget ca tilsvarende hos et andet storhold.

Men ja, det kan jo være at alt går op i en højere enhed i næste sæson..!?
Og jeg mener du skal holde op med alt dit Messi-fis - og før jeg skriver denne svada, så vil jeg gerne lige fortælle dig, at Messi er mit største fodboldidol.

Men det er for nemt, at kalde det her Barto mod Messi. Og jeg mener ligeledes, at meget kan siges om Barto - og ledelsen af klubben. Men lige præcis i det her tilfælde, så må jeg altså forsvare manden.

Vi kan ikke i økonomiske ruiner (post corona), som har ændret HELE fodboldverdenen, transfersummer, lønninger m.m., vil i mange år se anderledes ud - bare lade Messi smutte ud af bagdøren, fordi "han har givet alt", for at kickstarte en 10 årig krise, hvor man ikke engang kan comebacke qua krisen.

Det er simpelthen for romantisk en forestilling - sorry to say. Fodbold er business - og det er det også i det her tilfælde.
Messi har ikke opfyldt betingelserne (som blev sløret af en forlænget færdigspillet sæson) og vil ud - og strejker, som en anden kælling. Og uanset hvem du er - og holder alle hen med manglende tale - det er ikke ok. Uanset hvor meget du har givet.

Og så mener jeg faktisk også det her med at Barca har givet Messi alt. Herunder al for meget magt. En af årsagerne til al den ballade og kaos i klubben - det har også handlet om en kultur hvor spillerne er røv forkælet og styrer slagets gang. De har fået 3-4 trænere fyret og var vi blevet mestre hvis ikke Messi som frontfigur - med Alba, Bus, Pique og Suarez i ryggen gik bagom Valverde? Siger ikke, at vi havde taget CL-titlen - men forudsætningen for at levere i turneringen med en ny uprøvet træner - som de HELLER ikke accepterede (igen med Messi som frontfigur) gjorde nok ikke noget godt for drømmen.
Ligesom at Barca måske har haft en drøm om at revolutionere holdet før - og en Suarez måske har levet lidt på venskabet med Messi - det er ikke utopi.

Så jeg er lidt træt af den her holdning om at placere al skyld og ansvar på Barto - og han er roden til al ondt - og at Messi er helgen og hans ønsker skal følges uden spørgsmålstegn.
Det var forhåbentlig dejligt for dig at få lukket noget damp ud!!

90% af alt det der, har intet med mit indlæg at gøre.

Øøøh nej, jeg vil ikke stoppe mit Messi fis med at have en anden holdning til dette mulige/ikke mulige skifte.

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
tors sep 03, 2020 4:27 pm
Det kan sagtens være men hvis man ser på cl så er der intet ved city der gør at de skal betegnes som et absolut tophold.

Jeg ved ikke hvad fremtiden bringer men hvis du kigger på et af de andre absolutte tophold så var de ved at falde fuldstændig fra hinanden for under et år siden.
Som sagt så ser jeg lige nu og i de følgende år, city med større potentiale end os, hvis du fratrækker Messi. Jeg kan ikke garantere det nej.

Undskyld, men det andet hold, kan jeg sku ikke gætte?

Edit: Bayern?

Bayern havde nogle dårlige måneder ja, men vi har haft gevaldige problemer stort set hver gang vi har mødt hård modstand europæisk de sidste 3 år.

Og så syntes jeg vi SKAL tale CL, for det er jo det Messi ønsker at skifte for!!
Senest rettet af Antimadridista tors sep 03, 2020 4:43 pm, rettet i alt 2 gange.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster