10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

BarçaDK

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af BarçaDK »

UncleBobbyB skrev:Nogen der kan hjælpe mig med nogen tal på hvor mange karriere mål hhv. Messi og Ronaldo har?
Officielle klubkampe + alle landskampe: Messi 416 mål i 539 kampe, Ronaldo 452 mål i 705 kampe.
Messi vs. Ronaldo er en ret god side til at sammenligne stats på de to. :)

emo
Indlæg: 17780
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Sv: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Sergio Aguero is as good as Lionel Messi and 'only Cristiano Ronaldo is better', says Samir Nasri"


Oh, den evig usympatiske og barnlige Nasri.
Allez...

UncleBobbyB
Indlæg: 118
Tilmeldt: man nov 15, 2010 10:29 am
Har takket: 20 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af UncleBobbyB »

BarçaDK skrev:
UncleBobbyB skrev:Nogen der kan hjælpe mig med nogen tal på hvor mange karriere mål hhv. Messi og Ronaldo har?
Officielle klubkampe + alle landskampe: Messi 416 mål i 539 kampe, Ronaldo 452 mål i 705 kampe.
Messi vs. Ronaldo er en ret god side til at sammenligne stats på de to. :)
Thanks :)

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:
Jesni skrev:Altså, at han ikke stemmer på Messi - og nok CR - forstår jeg godt, når han skal vurdere kalenderåret 2014. Men at sige at Messi var bleg under VM undrer mig godt nok. De kom altså i finalen, og han drev deres offensiv dertil. Giver ikke meget mening for mig.
Hvorfor? Hvad er det at Ronaldo har vist i 2014 som var så meget bedre?
Han har vundet CL. Erkend det eller lad være, men det tæller bare i kåringen. At det så rent fodboldfagligt som sådan ikke tæller noget er en anden ting, men den, der vinder, skal også i min bog hædres for det. Og derfor synes jeg det er ganske fair, hvis Ronaldo vinder. At jeg så mener Messi er en bedre fodboldspiller generelt, ja, det er noget andet (omend jeg mener de er så lige, som man kan være, så det er nok nærmere Messi's spidskompetencer, der reelt tipper vægten for min personlige mening). Men i min bog er der absolut intet i vejen med, at Ronaldo får kåringen, hvis dette altså sker.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Jesni skrev:
Piquénbauer skrev:
Jesni skrev:Altså, at han ikke stemmer på Messi - og nok CR - forstår jeg godt, når han skal vurdere kalenderåret 2014. Men at sige at Messi var bleg under VM undrer mig godt nok. De kom altså i finalen, og han drev deres offensiv dertil. Giver ikke meget mening for mig.
Hvorfor? Hvad er det at Ronaldo har vist i 2014 som var så meget bedre?
Han har vundet CL. Erkend det eller lad være, men det tæller bare i kåringen. At det så rent fodboldfagligt som sådan ikke tæller noget er en anden ting, men den, der vinder, skal også i min bog hædres for det. Og derfor synes jeg det er ganske fair, hvis Ronaldo vinder. At jeg så mener Messi er en bedre fodboldspiller generelt, ja, det er noget andet (omend jeg mener de er så lige, som man kan være, så det er nok nærmere Messi's spidskompetencer, der reelt tipper vægten for min personlige mening). Men i min bog er der absolut intet i vejen med, at Ronaldo får kåringen, hvis dette altså sker.
Men VM er vel større? Så skal det ikke være en tysker hvis pokaler er det vigtigste?

Jeg kan som dig godt støtte at ronaldo vinder. Men at Bager ikke engang mener at Messi er i top 3 er imo forrykt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Men VM er vel større? Så skal det ikke være en tysker hvis pokaler er det vigtigste?
Hvor skriver jeg, at hvis du vinder en stor titel, så vinder du automatisk titlen som verdens bedste fodboldspiller?

Jeg ved godt, man kunne opbygge et rationale op omkring, at Messi kom længere end Ronaldo i VM, hvorefter argumentet lyder, at så burde Messi få flere "point" på den konto, men det handler om at vinde. Taberne er oftest glemt i disse sammenhænge. Og jeg siger ikke, titler er vigtigst. Som jeg ser det, er Ronaldo og Messi's performance lig hinanden i 2014. Ronaldo vandt så Champions League, som kommer til at afgøre dysten til hans fordel. Der er i hvert fald min spådom. Og jeg ville synes, det er fortjent, hvis det faktisk sker.

Piquénbauer skrev:Jeg kan som dig godt støtte at ronaldo vinder. Men at Bager ikke engang mener at Messi er i top 3 er imo forrykt.
Det lyder også underligt i min bog.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg misforstod dig. Men er helt med nu og stort set enig! Men for pokker hvor kunne det være sjovt hvis en tysker vandt!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Jeg misforstod dig. Men er helt med nu og stort set enig! Men for pokker hvor kunne det være sjovt hvis en tysker vandt!
Skulle jeg være helt ærlig, så burde Manuel Neuer have en reel chance i min verden. Men det er - med få undtagelser - altid offensive kræfter, der skal vinde.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Elbarca »

emo skrev:
Sergio Aguero is as good as Lionel Messi and 'only Cristiano Ronaldo is better', says Samir Nasri"


Oh, den evig usympatiske og barnlige Nasri.
Hvad er det, én gang hver 20. Kamp at Aguero når et rigtigt højt niveau?

Og vel en ti gange mere sjældent at Nasri har en god kamp.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Flax_Generous »

Elbarca skrev:
emo skrev:
Sergio Aguero is as good as Lionel Messi and 'only Cristiano Ronaldo is better', says Samir Nasri"

Oh, den evig usympatiske og barnlige Nasri.
Hvad er det, én gang hver 20. Kamp at Aguero når et rigtigt højt niveau?
Det er meget godt klaret, at Aguero har scoret 17 mål i 18 kampe, hvis det kun er hver 20. kamp, at han rammer "et rigtigt højt niveau." Efter min mening har han været den bedste angriber i Premier League indtil videre, hvis ikke bedste spiller i det hele taget. Dog stadig ikke i nærheden af Messi, selvfølgelig.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

emo skrev:Troels Bager, dansk journalist som er en af de tre danskere som skal afgive sin stemmer til Ballonen, sagde i radioen tidligere i dag, at han ikke havde stemt på Messi som en af de tre muligheder, da denne var skadet i foråret, og var meget bleg under VM. Samtidigt roste han CR, men kunne ikke fortælle hvem han havde stemt på.

Læs mere her, http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/2014/11/26/123042.htm

Messi skadet i foråret, http://www.transfermarkt.co.uk/lionel-m ... eler/28003

Messi bleg under VM, hvad var CR så !

Bare nogen dog kunne skrive nogle facts til denne idiot.
Min erfaring er efterhånden, at der kun findes én dansk sportsjournalist, der er værd at give nogen som helst form for taletid. Og han hedder ikke Troels Bager. Vi har Niels Christian Frederiksen og det er det. Resten er sådan set ligegyldige og i det store hele også svære at tage seriøst. Så vil jeg langt hellere høre, hvad drengene fra The Guardians Football Weekly podcast har at sige. Så slipper man også for at høre på en eller anden uendeligt lang diskussion om Brøndby og FCK, som man er helt sikker på at blive udsat for, hvis man hører Fodboldmagasinet. Hvis jeg lyder mavesur, så er det utvivlsomt fordi at jeg også er det.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Elbarca »

Flax_Generous skrev:
Elbarca skrev:
emo skrev:
Sergio Aguero is as good as Lionel Messi and 'only Cristiano Ronaldo is better', says Samir Nasri"

Oh, den evig usympatiske og barnlige Nasri.
Hvad er det, én gang hver 20. Kamp at Aguero når et rigtigt højt niveau?
Det er meget godt klaret, at Aguero har scoret 17 mål i 18 kampe, hvis det kun er hver 20. kamp, at han rammer "et rigtigt højt niveau." Efter min mening har han været den bedste angriber i Premier League indtil videre, hvis ikke bedste spiller i det hele taget. Dog stadig ikke i nærheden af Messi, selvfølgelig.
Nu stillede jeg et spørgsmål. PL keder mig lidt for tiden, så har ikke set særligt mange kampe. Jeg mener dog Aguero er en type, der har perioder, hvor han spiller rigtigt godt men også perioder hvor han er meget anonym. Dvs. helt menneskelig, modsat Messi.

emo
Indlæg: 17780
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Hvis tiden er til det..., en slags docu..

phpBB [video]
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Most CL goals for Barcelona: Messi 74 - Rivaldo 22 - Kluivert 20 - Luis Enrique 19 - Eto'o 16 - Pedro 15 - Ronaldinho 14 [via @barca19stats]
Se en liste. Leo selvfølgelig nummer et. I disse svære tider for Pedro, er det også imponerende, at han har scoret kun et mål færre end selveste Eto'o i C.L for os.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

phpBB [video]


Ray om Messi!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster