10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Ja, siden han står for din sikkerhed... Messi rejser nok ikke ind som turist, ay?
Allez...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

emo skrev:Ja, siden han står for din sikkerhed... Messi rejser nok ikke ind som turist, ay?
Hvis det er situationen, så siger man pænt nej tak, når man bliver inviteret.

Man kan stille det op matematisk:
Beholde sit gode ry > hænge ud med diktator i Gabon

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Jo, men så skulle hele Barcelona holdet have holdt sig væk fra Netanyahu da de besøgte Israel? Men det var der ikke de store indvendinger imod...?
Allez...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

emo skrev:Jo, men så skulle hele Barcelona holdet have holdt sig væk fra Netanyahu da de besøgte Israel? Men det var der ikke de store indvendinger imod...?
Nu skal jeg lige forstå det korrekt. Synes du det var en god ide, at Barca tog til Israel og hilste på Netanyahu?

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Du tager til et mindre land, ukendt land, dårligt stillet land i den ene og den anden forstand, du er en stjerne, det er klart at et statsoverhoved vil være til stede, i det mindste for at promovere sig selv!

Jeg forstår at spillerne skal igennem nogle ting de ikke altid har lyst til, men aftaler er aftaler.

Jeg synes at besøge Netanyahu er langt værre end at besøge Gabons diktator. De en står for decideret udrensning af et folk, mens den anden stjæler til højre og venstre. Hellere en tyv end en morder.

Men som en organisation ala Barcelonas omdømme så skal du igennem sådan nogle ting, bid i det sure æble og komme videre er hvad de må...
Allez...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

emo skrev:Du tager til et mindre land, ukendt land, dårligt stillet land i den ene og den anden forstand, du er en stjerne, det er klart at et statsoverhoved vil være til stede, i det mindste for at promovere sig selv!

Jeg forstår at spillerne skal igennem nogle ting de ikke altid har lyst til, men aftaler er aftaler.

Jeg synes at besøge Netanyahu er langt værre end at besøge Gabons diktator. De en står for decideret udrensning af et folk, mens den anden stjæler til højre og venstre. Hellere en tyv end en morder.

Men som en organisation ala Barcelonas omdømme så skal du igennem sådan nogle ting, bid i det sure æble og komme videre er hvad de må...
Jeg forstår det stadig ikke. Hvorfor skal Barca og Messi besøge disse steder og hænge ud med frygtelige statsoverhoveder?

Just Say No

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Jeg tror bare det er svært at sige nej, at det vil skade ligeså meget som det gavner! Det er min tanke.
Allez...

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Tolquhon »

Det kunne jo også tænkes
Storken skrev:
emo skrev:Du tager til et mindre land, ukendt land, dårligt stillet land i den ene og den anden forstand, du er en stjerne, det er klart at et statsoverhoved vil være til stede, i det mindste for at promovere sig selv!

Jeg forstår at spillerne skal igennem nogle ting de ikke altid har lyst til, men aftaler er aftaler.

Jeg synes at besøge Netanyahu er langt værre end at besøge Gabons diktator. De en står for decideret udrensning af et folk, mens den anden stjæler til højre og venstre. Hellere en tyv end en morder.

Men som en organisation ala Barcelonas omdømme så skal du igennem sådan nogle ting, bid i det sure æble og komme videre er hvad de må...
Jeg forstår det stadig ikke. Hvorfor skal Barca og Messi besøge disse steder og hænge ud med frygtelige statsoverhoveder?

Just Say No
Fordi mange personer og institutioner inden for fodbold er temmelig naive. Hvor mange gange har vi ikke hørt folk udtale sig om "the power of football" til at ændre livet for mennesker. De ser sig selv som ambassadører for sporten, og hvis man siger nej til at besøge et land på grund af en korrupt statsmagt, er det at tage oplevelsen fra folket. Samtidig kan det sende et uheldigt signal om, at man tror sig selv for fin til at besøge sådanne lande - og det kan hurtigt veje tungere end et evt. positivt budskab om integritet.

Jeg er helt enig i, at det er farligt, fordi man løber risikoen for at blive knyttet sammen med korrupte skikkelser, som var man bedste venner. Det er i den forbindelse nok heller ikke utænkeligt, at Mister Bongo har sørget for lidt positivt spin, nu hvor Messi (alligevel?) kom på besøg. Når pressen så samtidig fabrikerer historier om, at Messi har fået betaling for besøget, så er én fjer allerede blevet til fem høns...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

emo skrev:Jeg tror bare det er svært at sige nej, at det vil skade ligeså meget som det gavner! Det er min tanke.
Hvordan ville det have skadet, at Messi takkede nej til en invitation fra en diktator?

Lad os da være ærlige. Besøget gavnede hverken fodbolden, Messi eller Barca. Messi's image led derimod skade.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Kan blot referere til indlægget inden dit seneste. Deri er svaret.
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Ja, men det står jo efterhånden klart, at hvis det stod til dig, Storken, så skulle samtlige fodboldspillere sidde i hjemmet og slappe af, hvert eneste minut af den tid hvor de har fri. Ikke noget med at tage til Vegas, ikke noget med at tage på ski, ikke noget med at tage til det fattigste kontinent i verden, for så er risikoen for at skulle mødes med et korrupt statsoverhovedet overhængende stor. Nej, de kan sidde derhjemme og slappe af.

Sagen er jo nok den, at Messi har aftalt med Eto'o at tage en tur til Gabon og efterfølgende Cameroon. Og så er det nok bare så simpelt, at hvis man gerne vil have et smertefrit ophold i Gabon, så må man indstille sig på at skulle mødes med Hr. Bongo, ligesom du nok skal mødes med Hr. Obiang, hvis du hedder Neymar og har planer om at besøge Ækvatorial Guinea.

At det her visit er blevet drejet fra 'Messi besøger fattigt vest-afrikansk land' til 'Messi hænger ud med korrupt statsoverhoved', er egentlig et fint billede på hvor sensationshungrende medierne er - faktisk så meget, så de vælger at digte en historie om at Messi ligefrem har modtaget penge for det. De leder desperat efter fejl og mangler ved Messi, og hver gang han gør noget der bare kan tolkes som en fejl, så er de mere end bare almindeligt hurtigere til at påpege det. Det her fik eksempelvis ikke ret meget opmærksomhed, for det er ikke en ligeså interessant vinkel, som 'når den gode og søde dreng, viser sig at være en pengegrisk og hængende-ud-med-diktator agtig fyr.'

Min helt store kritik er, som så uendeligt ofte før, ganske enkelt af medierne og deres evigt gennemskuelige agenda. Jeg vil gerne forsikre dig om at listen over fodboldspillere, der i løbet af deres karriere har tilbragt tid med en mere end bare tvivlsom statsleder, i forbindelse med visit af et tilfældigt land, dog som udgangspunkt oftest et fattigt land, er uendeligt lang. Det gør det hverken mere rigtigt eller forkert. Min pointe er bare at det sker, at jeg er pisse ligeglad og at det er en storm i et glas vand, det her.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

emo skrev:Kan blot referere til indlægget inden dit seneste. Deri er svaret.
Det er muligvis samme logik FIFA benyttede i sin tid:
Vi tildeler Qatar VM, så der kommer fokus på de mange gæstearbejdere i landet.

....... afterthoughts .....

Vi kunne jo ikke have gættet, at der vil dø flere tusinder i bestræbelserne på at bygge nye stadions.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:
emo skrev:Kan blot referere til indlægget inden dit seneste. Deri er svaret.
Det er muligvis samme logik FIFA benyttede i sin tid:
Vi tildeler Qatar VM, så der kommer fokus på de mange gæstearbejdere i landet.

....... afterthoughts .....

Vi kunne jo ikke have gættet, at der vil dø flere tusinder i bestræbelserne på at bygge nye stadions.
Nej, det er overhovedet ikke muligt at det var samme logik FIFA benyttede da de valgte Qatar. Det står efterhånden soleklart for enhver, at den eneste logik FIFA benyttede da de foretog det valg, var en logik der gik på hvem der kunne tilbyde flest penge under bordet. Det tror jeg efterhånden ikke at der kan være nogen som helst tvivl om.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

@Blau

Messi bliver kørt personligt rundt af Gabons diktator. Jeg er ikke journalist, men det er fandme en god historie.

Messi begik en fejl, hvilket han bliver kritiseret for. Det er meget naturligt, når man er et forbillede for rigtig mange unge mennesker verden over.
Senest rettet af Storken tors jul 23, 2015 4:19 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Tolquhon »

Blaugrana92 skrev:
Storken skrev:
emo skrev:Kan blot referere til indlægget inden dit seneste. Deri er svaret.
Det er muligvis samme logik FIFA benyttede i sin tid:
Vi tildeler Qatar VM, så der kommer fokus på de mange gæstearbejdere i landet.

....... afterthoughts .....

Vi kunne jo ikke have gættet, at der vil dø flere tusinder i bestræbelserne på at bygge nye stadions.
Nej, det er overhovedet ikke muligt at det var samme logik FIFA benyttede da de valgte Qatar. Det står efterhånden soleklart for enhver, at den eneste logik FIFA benyttede da de foretog det valg, var en logik der gik på hvem der kunne tilbyde flest penge under bordet. Det tror jeg efterhånden ikke at der kan være nogen som helst tvivl om.
At de så forsøgte at "sælge" (høhø) beslutningen til den brede befolkning med et ideologisk spin er en anden sag. For så vidt jeg husker var det netop den form for ideologisk retorik, der kendetegnede deres "forsvar", da folk studsede over, hvad fanden de egentlig havde gang i... :glad:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster