10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SIOUX
Indlæg: 1457
Tilmeldt: søn mar 11, 2018 5:33 pm
Har takket: 389 gange
Blevet takket: 195 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SIOUX »

!Option skrev:
Kawhi skrev:Heldigvis bidrager Messi med en masse andet end mål, men jeg synes stadigvæk at følgende er skræmmende:

Messi CL-udebanemål i kvartfinalen og frem siden 11/12-sæsonen:
11/12:
Kvartfinale vs. Milan: 0 mål
Semifinale vs. Chelsea: 0 mål

12/13:
Kvartfinale vs. PSG: 1 mål
Semifinale vs. Bayern: 0 mål

13/14:
Kvartfinale vs. Atletico: 0 mål

14/15:
Kvartfinale vs. PSG: 0 mål
Semifinale vs. Bayern: 0 mål
Finale vs. Juve: 0 mål

15/16:
Kvartfinale vs. Atletico: 0 mål

16/17:
Kvartfinale vs. Juventus: 0 mål

17/18:
Kvartfinale vs. Roma: 0 mål

18/19:
Kvartfinale vs. Man.U: 0 mål
Semifinale vs. Liverpool: 0 mål

Det får jeg umiddelbart til 13 kampe med ét mål til følge... :eek:

Så kan det godt være vi er efter Suarez osv., men uagtet hvad Messi bidrager med udover mål, er ovenstående simpelthen heller ikke godt nok.
Man skal lige havde i tankerne, at mange er de støre hold har haft meget held til at lukke Messi ned med 2 eller tre mand i overstående kampe. Det er ikke en nem opgave for selv verdens bedste spiller. Jeg mener, at man kan argumentere for, at holdkammeraterne burde steppe mere op, når han bliver lukket ned, og vise hvorfor de er Barca-spillere.
Senest rettet af SIOUX ons maj 08, 2019 4:09 pm, rettet i alt 1 gang.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

SIOUX skrev:
!Option skrev:
Kawhi skrev:Heldigvis bidrager Messi med en masse andet end mål, men jeg synes stadigvæk at følgende er skræmmende:

Messi CL-udebanemål i kvartfinalen og frem siden 11/12-sæsonen:
11/12:
Kvartfinale vs. Milan: 0 mål
Semifinale vs. Chelsea: 0 mål

12/13:
Kvartfinale vs. PSG: 1 mål
Semifinale vs. Bayern: 0 mål

13/14:
Kvartfinale vs. Atletico: 0 mål

14/15:
Kvartfinale vs. PSG: 0 mål
Semifinale vs. Bayern: 0 mål
Finale vs. Juve: 0 mål

15/16:
Kvartfinale vs. Atletico: 0 mål

16/17:
Kvartfinale vs. Juventus: 0 mål

17/18:
Kvartfinale vs. Roma: 0 mål

18/19:
Kvartfinale vs. Man.U: 0 mål
Semifinale vs. Liverpool: 0 mål

Det får jeg umiddelbart til 13 kampe med ét mål til følge... :eek:

Så kan det godt være vi er efter Suarez osv., men uagtet hvad Messi bidrager med udover mål, er ovenstående simpelthen heller ikke godt nok.
Man skal lige havde i tankerne, at mange er de støre hold, har haft meget held til at lukke Messi ned med 2 eller tre mand i overstående kampe. Det er ikke en nem opgave for selv verdens bedste spiller. Jeg mener, at man kan argumentere for, at holdkammeraterne burde steppe mere op, når han bliver lukket ned, og vise hvorfor de er Barca-spillere.
Syntes også man skal tage med, hvor mange mål Barca i det hele taget har scoret i disse kampe. Det mangler i opgørelsen. Det er jo ikke PSG-Messi, Bayern-Messi etc..

I mange af kampene, har vi jo overhovedet ikke scoret. Hvis "kun" man behøver sætte 2-3 mand på Messi, så er Barca stækket, så siger det lige så meget om holdkammeraternes niveau! Imo!

I 14-15, var han i høj grad iscenesættende for Ney/suarez.

Edit: Som ved Mueller rapporten, så skal man hele vejen rundt og se på flere nuancer, før man kan frikende/dømme.

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af LeoMessi »

Hvornår har FC Barcelona sidst vundet noget de gange Messi ikke har leveret noget ekstraordinært? Han SKAL åbenbart være på i samtlige kampe i Champions League før man kan vinde den, det er fandme uhyggeligt.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

LeoMessi skrev:Hvornår har FC Barcelona sidst vundet noget de gange Messi ikke har leveret noget ekstraordinært? Han SKAL åbenbart være på i samtlige kampe i Champions League før man kan vinde den, det er fandme uhyggeligt.
Ja det er uhyggeligt Også derfor det er lidt forkert sat op, som du jo også mener, at kritisere Messi for disse manglende mål. Er han ikke altafgørende, så er der ingen der tager over. Er han på max, så går det som regel.

I Real vandt man CL i 16, uden Ronaldo scoringer i 4 af de sidste 5 kampe. I 18 scorede han på et str og ikke andet, i de sidste 4 kampe. Men andre har så taget over.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

LeoMessi skrev:Hvornår har FC Barcelona sidst vundet noget de gange Messi ikke har leveret noget ekstraordinært? Han SKAL åbenbart være på i samtlige kampe i Champions League før man kan vinde den, det er fandme uhyggeligt.
Vi har banket dit hold nogle gange uden Messi.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Og i denne sæsons CHL har Messi været fuldstændig outstanding i samtlige CHL kampe han har spillet. Han har været motm i stort set alle CHL kampe 2018/2019

Een sølle kamp hvor vi så taber til et bedre hold, er den enste kamp hvor han ikke var kampens bedste... og lige pludselig er han ringe... arrhhh
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af LeoMessi »

Piquénbauer skrev:
LeoMessi skrev:Hvornår har FC Barcelona sidst vundet noget de gange Messi ikke har leveret noget ekstraordinært? Han SKAL åbenbart være på i samtlige kampe i Champions League før man kan vinde den, det er fandme uhyggeligt.
Vi har banket dit hold nogle gange uden Messi.
Det har i, og det kommer da helt sikkert til at ske igen. Hvis dette tilfredsstiller jeres behov, så fred være med det.

Men jeg er nu mere interesseret i det store billede, og her ser det ud til at i ikke kan så meget uden Messi, ihvertfald ikke når det gælder Champions League. Selv når han servere den på et sølvfad til holdkammeraterne, så formår de på mirakuløst vis at pisse den væk.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Du kan tro det er dejligt.

Men nu har vi heldigvis stadig nogle år tilbage med Messi samt tid til at få sat noget bedre op omkring ham. Og hvis det så ikke går i cl så kan vi altid trøste os med at dominere spanien.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af LeoMessi »

Piquénbauer skrev:Du kan tro det er dejligt.

Men nu har vi heldigvis stadig nogle år tilbage med Messi samt tid til at få sat noget bedre op omkring ham. Og hvis det så ikke går i cl så kan vi altid trøste os med at dominere spanien.
Der skal ske en del for at få sat noget op omkring Messi der er godt nok. Eller ihvertfald noget der minder om et hold, der er i stand til at vinde Champions League. Om man når dette inden Messi fylder 33-34 år, det tvivler jeg altså lidt på - men det vil tiden vise, og det bliver da spændende at følge hvad man gør til sommer.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Det tror jeg nu ikke. Men vi må se.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af LeoMessi »

SpillerSomMESSI skrev:Og i denne sæsons CHL har Messi været fuldstændig outstanding i samtlige CHL kampe han har spillet. Han har været motm i stort set alle CHL kampe 2018/2019

Een sølle kamp hvor vi så taber til et bedre hold, er den enste kamp hvor han ikke var kampens bedste... og lige pludselig er han ringe... arrhhh
Bevares, Messi er da god nok (har jeg læst mig frem til på Madridista.dk), men jeg synes godt at man kan argumentere for at Origi nu kan anses som en bedre spiller. Han var der da det virkeligt gjaldt, hvorimod Messi igen var usynlig i de helt store kampe.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Messi og Suarez dagen efter kampen

Billede
MDCCCXCIX

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

LeoMessi skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Og i denne sæsons CHL har Messi været fuldstændig outstanding i samtlige CHL kampe han har spillet. Han har været motm i stort set alle CHL kampe 2018/2019

Een sølle kamp hvor vi så taber til et bedre hold, er den enste kamp hvor han ikke var kampens bedste... og lige pludselig er han ringe... arrhhh
Bevares, Messi er da god nok (har jeg læst mig frem til på Madridista.dk), men jeg synes godt at man kan argumentere for at Origi nu kan anses som en bedre spiller. Han var der da det virkeligt gjaldt, hvorimod Messi igen var usynlig i de helt store kampe.
Seriøst? Sarkasme? Tyndt. Messi gjorde hvad han skulle, på en hård udebane skabte han tre chancer de andre skulle score på, inden andre kan skabe chancer.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Allez...

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

emo skrev:
LeoMessi skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Og i denne sæsons CHL har Messi været fuldstændig outstanding i samtlige CHL kampe han har spillet. Han har været motm i stort set alle CHL kampe 2018/2019

Een sølle kamp hvor vi så taber til et bedre hold, er den enste kamp hvor han ikke var kampens bedste... og lige pludselig er han ringe... arrhhh
Bevares, Messi er da god nok (har jeg læst mig frem til på Madridista.dk), men jeg synes godt at man kan argumentere for at Origi nu kan anses som en bedre spiller. Han var der da det virkeligt gjaldt, hvorimod Messi igen var usynlig i de helt store kampe.
Seriøst? Sarkasme? Tyndt. Messi gjorde hvad han skulle, på en hård udebane skabte han tre chancer de andre skulle score på, inden andre kan skabe chancer.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Jeg forstod det som ironi, derfor likede jeg.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

SpillerSomMESSI skrev:
emo skrev:
LeoMessi skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Og i denne sæsons CHL har Messi været fuldstændig outstanding i samtlige CHL kampe han har spillet. Han har været motm i stort set alle CHL kampe 2018/2019

Een sølle kamp hvor vi så taber til et bedre hold, er den enste kamp hvor han ikke var kampens bedste... og lige pludselig er han ringe... arrhhh
Bevares, Messi er da god nok (har jeg læst mig frem til på Madridista.dk), men jeg synes godt at man kan argumentere for at Origi nu kan anses som en bedre spiller. Han var der da det virkeligt gjaldt, hvorimod Messi igen var usynlig i de helt store kampe.
Seriøst? Sarkasme? Tyndt. Messi gjorde hvad han skulle, på en hård udebane skabte han tre chancer de andre skulle score på, inden andre kan skabe chancer.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Jeg forstod det som ironi, derfor likede jeg.
Håber jeg... Haha

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster