10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

Det er en rigtig taber historie for Messi. Det sender simpelthen det forkerte signal, at man dropper landsholdet, fordi man taber tre finaler i træk. Der er trods alt spillere/landshold, der har det langt værre (læs: Rooney og England).

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af whidgee »

Ja, Messi var skuffet efter den tabte finale, hvilket selvfølgelig eskalerede det hele. Men det hele handler om at fodboldforbundet er en flok amatører, som ikke har kunne organisere noget som helst.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af kklaus »

Billede
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

Det der med forbundet der er inkompetent lyder bare virkelig tyndt og ikke så legit lige nu, når der stort set ikke er sket noget siden Copa finalen, andet end at Tata er gået af, og at de skuffede fælt til OL. Så det var vel bare en beslutning der blev taget da bølgerne gik højt, og adrenalinen stadig kørte. Jeg troede faktisk at Messi ville stå ved sin beslutning, og at der ville ske noget drastisk med forbundet, men det lader til at det vil fortsætte som før.


Man kan vel bare håbe at alt dette gør, at de argentinske fans begynder at give Messi og landsholdet den støtte og support de fortjener. Måske den nye træner Bauza faktisk ved hvad han laver, og så kan det vende for Argentina. Og ja, at Maradona skrider til Mars og bliver der.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

A$AP skrev:Det der med forbundet der er inkompetent lyder bare virkelig tyndt og ikke så legit lige nu, når der stort set ikke er sket noget siden Copa finalen, andet end at Tata er gået af, og at de skuffede fælt til OL. Så det var vel bare en beslutning der blev taget da bølgerne gik højt, og adrenalinen stadig kørte. Jeg troede faktisk at Messi ville stå ved sin beslutning, og at der ville ske noget drastisk med forbundet, men det lader til at det vil fortsætte som før.
Undskyld, men hvad? Har du overhovedet læst det der står på det billede kklaus lige har lagt op? Messi siger jo helt tydeligt at problemet stadig ikke er løst, men at han har indset at han bare tilføjer endnu et problem til listen, hvis han melder sig ud af argentinsk fodbold og bare sætter sig med armene over kors.
Storken skrev:Det er en rigtig taber historie for Messi. Det sender simpelthen det forkerte signal, at man dropper landsholdet, fordi man taber tre finaler i træk. Der er trods alt spillere/landshold, der har det langt værre (læs: Rooney og England).
Ja, han burde have holdt en kæmpe fest i stedet for, komplet med strippere og Ronaldinho (ikke nødvendigvis i prioriteret rækkefølge). Eventuelt på jetski og med dertilhørende faldskærmsudspring. I farvand fyldt med hajer. Er der i det hele taget nogen som helst beslutning truffet udenfor banen, der er god nok til dig, hvis man ikke lige går rundt og hedder James Milner? Det virker nogle gange lidt som om, at alle folk er fjolser der kun træffer forkerte og tåbelige beslutninger.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

Blaugrana92 skrev:
A$AP skrev:Det der med forbundet der er inkompetent lyder bare virkelig tyndt og ikke så legit lige nu, når der stort set ikke er sket noget siden Copa finalen, andet end at Tata er gået af, og at de skuffede fælt til OL. Så det var vel bare en beslutning der blev taget da bølgerne gik højt, og adrenalinen stadig kørte. Jeg troede faktisk at Messi ville stå ved sin beslutning, og at der ville ske noget drastisk med forbundet, men det lader til at det vil fortsætte som før.
Undskyld, men hvad? Har du overhovedet læst det der står på det billede kklaus lige har lagt op? Messi siger jo helt tydeligt at problemet stadig ikke er løst, men at han har indset at han bare tilføjer endnu et problem til listen, hvis han melder sig ud af argentinsk fodbold og bare sætter sig med armene over kors.
Jeg har skam læst det. Og jeg synes bare ikke det giver mening når Messi (og andre spillere) både før og under Copa America turneringen stikker til forbundet og dets inkompetence, og at de efter finalen træder tilbage fra landsholdet, hvilket gør at der bliver sat en masse fokus på den korruption og inkompetence der er omkring det argentinske fodboldforbund, for så at sige at man ikke vil tilføje et nyt problem til de allerede rigtig mange problemer. Det er jo lidt for sent at sige det, når der den sidste måned har været meget mere negativ og kritisk fokus på AFA og fodbold i Argentina end der har været i flere år.

Nu er han tilbage på landsholdet, efter en halvanden måneds tilbagetræden. Ingenting har ændret sig hos det argentinske forbund, bare kig på OL holdet og hvilke vilkår trænerne har. Min personlige mening er, at hvis man skulle tage spillernes trussler og stikpiller seriøst, så skulle Messi og de andre spillere have afvist forbundet og forlange drastiske forandringer. Hvis man virkelig er fed up med fodboldforbundet og ligefrem træder tilbage fra landsholdet, så kan man jo også gøre andet, end at sætte sig tilbage og sætte armene over kors.

Hele min pointe er, at jeg ikke synes at denne historie hjælper Messi på nogle måder. Enten så skulle han slet ikke have udmelt sin fratræden, eller også skulle han have stået ved den, indtil der var sket noget. Hvis han bare vender tilbage efter en halvanden måned, så falder det hele lidt til jorden. Jeg er nok en af de meget få, der har denne holdning, men det er bare min mening om alt det her.

Når det så er sagt, så håber jeg mere end noget andet at Messi vinder et trofæ med landsholdet nu hvor han er tilbage. Hvis Messi virkelig er overbevist om at han kan hjælpe og ændre på tingene ved at vende tilbage, så håber jeg det lykkes. For Messi og det argentinske folk.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Drake »

Synes at Messi er begyndt at blive for meget playmakeren, og dermed holder sig rigtig meget inde på midten, ligesom sidste sæson.

Kunne bedre lige da han havde mere udgangspunkt fra højre, hvor han var mere udfordrerne og var mere angriber. Nu virker han som en decideret offensiv midt og playmaker type. Tror ikke han kommer til at score lige så mange mål som nogle af de tidligere sæsoner mere. Han kommer selvfølgelig stadig til at score flere en de fleste i andre ligere, men når han tidlige har været oppe på 53, 73, 60 og 58 i en sæson, så er der lidt op fra de 41 som han scoret i sidste sæson, og i 13/14.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af zqa »

Når man tænker på, at han var ude i to måneder, så er 41 ret godt. Han havde nået 50+ uden skade.
#jesuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Det er helt klart at foretrække, at man ikke er så afhængig af en enkelt spiller, som vi engang har været af Messi. Messis mål betød nærmest alt for os. Med Neymar og Suárez har vi to ekstra spillere, der scorer rigtig, rigtig mange mål - betydeligt flere end Villa, Pedro og Alexis gjorde - og selvom det rigtig nok betyder, at Messi ikke scorer helt så mange mål som tidligere, så giver det også bare en del mindre pres på og lidt mere frihed til Messi.

Jeg synes det er sundt for os, at få fordelt målene mellem flere spillere, og jeg ser det egentlig som en fuldstændig naturlig udvikling, af næste fase i Messis karriere er en lidt mere tilbagetrukket rolle.

Jeg tror dog det bliver en gradvis overgang. Han skal såmænd nok score masser af mål i denne sæson også, men om et par år forestiller jeg mig, at han mere er offensiv midtbanespiller end han er angriber og med Messis blik for spillet, tekniske kunnen og evne til at suge spillet til sig, giver det også kun mening at han rykker tilbage i banen i takt med at alderen kommer snigende.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

29 år. 29 trofæer.

Billede

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kunne ikke være mere ligeglad med hvor mange mål Messi scorer så længe ham bidrager og holdet vinder. Jeg er egentlig også vildere med at se hans fuldstændige vanvittige blik for spillet via afleveringer end at han sparker bolden i kassen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

zqa skrev:Når man tænker på, at han var ude i to måneder, så er 41 ret godt. Han havde nået 50+ uden skade.

Plus at han ikke tog alle straffespark.. Jeg vil tro at hvis han havde det ville han have min 5 mål mere
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Messi under Luis Enrique:
108 games
100 GOALS
63 ASSISTS

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

http://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/newel ... -2018.html

Lad det endelig ske. Jeg håber han slutter karrieren i NOB.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1592
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 190 gange
Blevet takket: 182 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Barcaholic »

phpBB [video]


Kåret af fans på UEFA.com som sidste sæsons bedste mål. :glad:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster