10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

kklaus
Indlæg: 9724
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1282 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af kklaus »

Blaugrana92 skrev:Giggs sluttede karrieren med 34 titler. Pirlo er "kun" på 18 titler. Men en hurtig liste over nogle af de mere succesrige og nogle af de største stjerner, kunne se sådan her ud:

Dani Alves - 34 titler
Ryan Giggs - 34 titler
Andrés Iniesta - 31 titler
Lionel Messi - 28 titler
Gerard Piqué - 28 titler
Xavi - 28 titler
Paolo Maldini - 26 titler
Sergio Busquets - 25 titler
Adriano - 25 titler
Paul Scholes - 25 titler
Bastian Schweinsteiger - 24 titler
Arjen Robben - 24 titler
Philipp Lahm - 22 titler
Iker Casillas - 21 titler
Gianluigi Buffon - 21 titler
Clarence Seedorf - 21 titler
Andrea Pirlo - 18 titler
Ronaldo - 18 titler
José Manuel Pinto - 17 titler
Cristiano Ronaldo - 16 titler
Zinedine Zidane - 15 titler

Overhovedet ikke apropos Messi og Messis antal af titler:
Don Andrés har nu vundet over dobbelt så mange titler som Zidane gjorde i karrieren. Jeg er ligeglad med at Zidane scorede flere mål og lagde op til flere. Don Andrés har haft den klart bedste karriere og været den klart bedste spiller generelt set af de to. Ini har holdt niveauet i næsten 10 år. Zidane var som dag og nat.
Sport har Giggs på 36 - og generelt lidt andre tal.
Billede
Giv mig min sko tilbage, røv!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg kan i hvert fald hurtigt regne ud at de har talt OL og U20 VM med for Messi. Det har jeg ikke gjort. Jeg har kun talt senior-turneringer med.

I forhold til Giggs må Sport også have talt Community Shield i 2011 med. Giggs var dog ikke udtaget til kampen og så får man ikke en medalje. Det er blandt andet derfor at Scholes er så langt fra Giggs på min liste. Hvad nummer 36 så er ved jeg ikke lige.
Jesni skrev:
Blaugrana92 skrev: Jeg er ligeglad med at Zidane scorede flere mål og lagde op til flere. Don Andrés har haft den klart bedste karriere og været den klart bedste spiller generelt set af de to. Ini har holdt niveauet i næsten 10 år. Zidane var som dag og nat.
Det virker heller ikke til at være tilnærmelsesvis relevant, når en spillers karriere skal bedømmes :roll:
For en angriber, utvivlsomt. Men hverken Iniesta er eller Zidane var angriber. For en midtbanespiller er det ikke den vigtigste egenskab at have. Frank Lampard er mig bekendt aldrig blevet omtalt som den bedste midtbanespiller i verden, selvom han scorede et hav af mål. Gerrard både scorede og assisterede også vanvittigt mange. Alligevel kan de fleste nok hurtigt blive enige om at både Iniesta har været meget, meget bedre igennem sin karriere. Du kunne i øvrigt med fordel læse de sætninger der kommer efter den del du har markeret, i stedet for at pille den ud af kontekst.

Brugeravatar
Kimbo
Indlæg: 67
Tilmeldt: ons dec 12, 2012 2:15 pm
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 3 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kimbo »

I England har de så også en ekstra pokal i liga cup'en, den har Giggs også hevet hjem 4 gange.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

Blaugrana92 skrev:
For en angriber, utvivlsomt. Men hverken Iniesta er eller Zidane var angriber. For en midtbanespiller er det ikke den vigtigste egenskab at have. Frank Lampard er mig bekendt aldrig blevet omtalt som den bedste midtbanespiller i verden, selvom han scorede et hav af mål. Gerrard både scorede og assisterede også vanvittigt mange. Alligevel kan de fleste nok hurtigt blive enige om at både Iniesta har været meget, meget bedre igennem sin karriere. Du kunne i øvrigt med fordel læse de sætninger der kommer efter den del du har markeret, i stedet for at pille den ud af kontekst.
Med fare for at du går i Zenia Stampe-mode, så quoter jeg alt, du har skrevet, så du er sikker på, jeg har læst at, du skrev:

Jeg er heller ikke super imponeret over Frank Lampard med Iniesta som reference. Men Gerrard? Han har klart været en af de mest overbevisende midbanespillere i lang, lang tid. Jeg vil sige det er på grænsen til uvidende at kalde Inesta meget bedre. Men ok, det her er også et barcaforum, så en nogenlunde sober tilgang til tingene er nok for meget at forvente for 90% af brugerne, når koryfæer skal vurderes op mod andre spillere.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Jesni skrev:Jeg er heller ikke super imponeret over Frank Lampard med Iniesta som reference.


Hvorfor ikke?
Jesni skrev:Men Gerrard? Han har klart været en af de mest overbevisende midbanespillere i lang, lang tid. Jeg vil sige det er på grænsen til uvidende at kalde Inesta meget bedre.
Så du mener simpelthen ikke at Andrés Iniesta, verdensmester, to gange europamester, vinder af Champions League fire gange, spansk mester 8 gange - hvor Iniesta har været en absolut nøglespiller i 90% af titlerne - har været en meget, meget bedre spiller end Steven Gerrard, der slutter sin karriere med ét Champions League trofæ og to FA Cups som det mest prominente?

Iniesta vil blive husket som en unik spiller, meget lig den måde Zidane huskes på i dag. Som en magisk spiller der transcenderede sine samtidige kolleger og modstandere i sin omgang med bolden og blik for spillet. Det bliver Iniestas arv.

Gerrard vil sandsynligvis blive husket som en af de største anførere i nyere tid, men også som en spiller der næsten altid lige manglede det sidste. The slip bliver et billede på Gerrards karriere og det er egentlig meget passende. Hverken Gerrard eller Lampard er i mine øjne den bedste engelske midtbanespiller i nyere tid. Den titel tilhører Paul Scholes.
Jesni skrev:Men ok, det her er også et barcaforum, så en nogenlunde sober tilgang til tingene er nok for meget at forvente for 90% af brugerne, når koryfæer skal vurderes op mod andre spillere.
Sejt nok. Alle os andre Barcelona-fans er bare blinde og dumme, håbløst forelskede i alt der er rødt og blåt, mens du sidder der, blandt de så omtalte 10%, med klarsyn og har regnet hele verden ud. Hurra, hurra.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Xavi er større end dem alle ;-)

Jeg er dog enig i at Iniesta minimum er på niveau med Zidane og klart større end de andre nævnte spillere. De skal så også siges at jeg mener at Zidanes efterfølgende hype er en smule ude af proportioner.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

Blaugrana92 skrev:Så du mener simpelthen ikke at Andrés Iniesta, verdensmester, to gange europamester, vinder af Champions League fire gange, spansk mester 8 gange - hvor Iniesta har været en absolut nøglespiller i 90% af titlerne - har været en meget, meget bedre spiller end Steven Gerrard, der slutter sin karriere med ét Champions League trofæ og to FA Cups som det mest prominente?
Jeg mener måske det er en smule ensidigt kun at bedømme en spillers kvaliteter ud fra hvad han har vundet. Eller ikke har vundet. Kunne det tænkes, at Iniesta måske har haft væsentligt bedre arbejdsvilkår ifht. til Gerrard?
Blaugrana92 skrev:Iniesta vil blive husket som en unik spiller, meget lig den måde Zidane huskes på i dag. Som en magisk spiller der transcenderede sine samtidige kolleger og modstandere i sin omgang med bolden og blik for spillet. Det bliver Iniestas arv.
Enig. Iniesta er min absolut yndlingsspiller over dem alle. Men jeg bilder ikke mig selv ind, at der ikke har været andre på hans niveau. Deri er vores forskel tror jeg.
Blaugrana92 skrev:Gerrard vil sandsynligvis blive husket som en af de største anførere i nyere tid, men også som en spiller der næsten altid lige manglede det sidste.
Fair nok, der må vi så være uenige. Jeg vil så ikke ligefrem mene at en mand, der lavede 124 mål og 75 assists i sin karriere som midtbanespiller, hvor hovedparten var i PL, var en mand, der "lige manglede det sidste".
Blaugrana92 skrev:Sejt nok. Alle os andre Barcelona-fans er bare blinde og dumme, håbløst forelskede i alt der er rødt og blåt, mens du sidder der, blandt de så omtalte 10%, med klarsyn og har regnet hele verden ud. Hurra, hurra.
Rooooooooolig nu. Hvorfor er du kategorisk pisse sur (hence, Zenia Stampe)? Jeg er vidst ikke den første, der nævner din tone på det sidste.

Jeg er selv barca-fan, så jeg er selv farvet. Real-fans er jo lige så biased, når det kommer til at vurdere deres yndlingsspillere. Og da specielt, hvis det er op i mod klubkoryfæer fra den anden rival. Jeg siger ikke jeg har klarsyn kontra alle andre, men at sige Iniesta er meget, meget bedre end alle andre er måske en overvurdering af manden. Og der skal alligevel en del til, før man når dertil.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Jesni skrev:Jeg mener måske det er en smule ensidigt kun at bedømme en spillers kvaliteter ud fra hvad han har vundet. Eller ikke har vundet. Kunne det tænkes, at Iniesta måske har haft væsentligt bedre arbejdsvilkår ifht. til Gerrard?
Og jeg mener at det er totalt irrelevant at se på antallet af mål og assists blandt midtbanespillere, som var det din oprindelige anke gik på. Hvis du er villig til at se bort fra det aspekt, så er jeg villig til at se bort fra "arbejdsvilkårene" og glemme antallet af titler.

I øvrigt er det da helt sikkert korrekt at Iniesta har haft et bedre supporting cast end Gerrard, men det er meget sigende om Steven Gerrard at han havde mest succes i de år hvor Liverpool havde Xabi Alonso. Steven Gerrard var en spillere à la Yaya Touré eller Juan Sebastián Verón; han kunne ikke begrænse sig og manglede taktisk disciplin. Derfor var Xabi Alonso i mine øjne nøglen til at Liverpool i det hele taget vandt nogle titler mens Gerrard var i klubben.

Om netop Juan Sebastián Verón har Sir Alex Ferguson sagt at han nok er den mest talentfulde spiller han nogensinde rådede over, men at Verón simpelthen var umulig at coache. Han ville være overalt på banen og lyttede ikke når Ferguson uddelte taktiske dessiner. Rygterne siger jo at Rafa Benítez har det på nogenlunde samme måde med Steven Gerrard.
Jesni skrev:Enig. Iniesta er min absolut yndlingsspiller over dem alle. Men jeg bilder ikke mig selv ind, at der ikke har været andre på hans niveau. Deri er vores forskel tror jeg.
Selvfølgelig har der været andre på hans niveau i løbet af de seneste 20-25 år. Bare ikke hverken Lampard eller Gerrard. Eller Yaya Touré for den sags skyld. Spillere som Michael Laudrup eller Paul Scholes derimod, og naturligvis også Zinedine Zidane da han var bedst.
Jesni skrev:Fair nok, der må vi så være uenige. Jeg vil så ikke ligefrem mene at en mand, der lavede 124 mål og 75 assists i sin karriere som midtbanespiller, hvor hovedparten var i PL, var en mand, der "lige manglede det sidste".
Så kører vi med målene igen. Jeg vil blot referere til hvad jeg netop har skrevet om Gerrards manglende evne til at tilpasse sig rent taktisk. For et par sæsoner siden var der snak om hvorvidt Gerrard kunne blive en Pirlo-agtig type. Det kunne han ikke, for Pirlo mestrerede at begrænse sig til et relativt lille område af banen og styre spillet derfra. Det kunne Gerrard aldrig. Hvis mål var det vigtigste for en midtbanespiller ville spillere som Xavi og Iniesta ikke have en skid på Lampard, Gerrard og Yaya Touré.
Jesni skrev:Rooooooooolig nu. Hvorfor er du kategorisk pisse sur (hence, Zenia Stampe)? Jeg er vidst ikke den første, der nævner din tone på det sidste.

Jeg er selv barca-fan, så jeg er selv farvet. Real-fans er jo lige så biased, når det kommer til at vurdere deres yndlingsspillere. Og da specielt, hvis det er op i mod klubkoryfæer fra den anden rival. Jeg siger ikke jeg har klarsyn kontra alle andre, men at sige Iniesta er meget, meget bedre end alle andre er måske en overvurdering af manden. Og der skal alligevel en del til, før man når dertil.
Haha, nu stopper du simpelthen. Det var sgu dig kørte på med den nærmest hånende tone i dit allerførste indlæg, og derefter påstod at 90% af forums brugere ikke kan snakke noget der ligner fornuft, ligeså snart snakken går på en spiller der ikke er Barcelona-spiller, og så sidder du nu og siger at jeg skal holde øje med tonen?

I øvrigt har jeg aldrig sagt at Iniesta var meget, meget bedre end alle andre. Jeg har sagt at han var og er meget, meget bedre end Frank Lampard og Steven Gerrard. Dertil startede jeg med at sige at Iniesta har haft den klart bedste karriere mellem ham og Zidane, og at Iniesta har været klart bedst generelt set blandt de to. Pointen her at Iniesta har været konsistent over næsten 10 år, mens Zidane var som nat og dag. Det sidst er faktisk fuldstændig ordret hvad jeg skrev i mit første indlæg.

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af B-Freak »

Haha se weaknesses :-D

Billede
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

Billede

Han er ligeglad.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Heartbreaker »

Han er dejlig med skæg.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

:?: :eek: ....Messi var målet for terror...

https://truthernews.wordpress.com/2016/ ... -andor-pr/
MDCCCXCIX

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Bare lige en advarsel, til enhver der overvejer at klikke på ovenstående link: Hvis I vil skåne jer selv for øjen-adis og dissideret idioti, så lad være med at klikke på linket. Det er en af de mest åndssvage hjemmesider jeg nogensinde har set. Han er kugleskør, ham der står bag den. Så I kan sove roligt og trygt de næste par dage. CIA har ikke tænkt sig at angribe Messi og så give ETA og/eller radikale islamister skylden.

Manden der står bag hjemmesiden mener blandt andet også at Romerriget stadig eksisterer den dag i dag. Romerne fakede simpelthen deres riges fald, for så at flytte deres hovedstad fra Konstantinopel til ... Thule. Ja, Thule på Grønland. Indlandsisen var nemlig én stor hoax, for at holde perserne og kineserne væk fra romernes nye hovedstad. Siden den dag har romerne udøvet deres magt over verden med epicenter i Thule.

Hov, ja. Derudover skal det også siges at CERN-basen i virkeligheden er en hemmelighed indgang til et kæmpe CIA-anlæg, hvor de planlægger at myrder sådan cirka hele verden. Et af deres mest nylige ofre var Paul Walker, som de slog ihjel for at fremhæve ordene "Fast and Furious" af uransagelige årsager.

Manden er endda så paranoid og skør at han har søgt om politisk asyl i Schweiz, som han dog samtidig lige anklager for - udover åbenlyst at huse CIA's store og ondskabsfulde hovedbase - at være det eksisterende Romerriges primære proxy-stat.

Men vent! Der er mere! Julemanden er nemlig også involveret. Santa Claus er således kode for "Sent to Kill System". Kort sagt rejser specialstyrker til Grønland den 24. december, for at rejse til "underverdenen" og snigmyrde udvalgte mål, overrumple diverse regeringer og starte krige til højre og venstre.

... WTF. :lol: :lol: :lol:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Skør hjemmeside... det bliver værre og værre længere ned på siden... :roll:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

phpBB [video]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster