10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Antimadridista skrev:
søn aug 30, 2020 10:36 am
Norbit@

Messi har været på holdet i 15 år, blot fordi han bliver kaptajn, ændrer ikke på hans væremåde. De øvrige på holdet ved også godt, at det ikke er fra ham man finder dræberen der river hovedet af folk.
For 10 år siden var ikke meget anderledes. Vi fik bare ikke de store nederlag (fordi vores niveau var højere). Det var jo ikke sådan at vi under Pep havde et hav af højtråbende fightere. Der var Puyol, men nu er han her ikke længere.
Vi har virket frygtsomme og apatiske i de opgør: PSG, Roma, Liverpool, BM. Men mod Bayern i 13 blev vi også revet rundt uden den store aggressivitet og det var med Puyol.
Som hold har truppen ikke kunnet leve op til forventningerne, samtidig med at niveauet er faldet. Hver kamp har avlet ny angst. Vi har ikke været bedre end resultaterne lyder. Det har været en blanding af manglende niveau og angst for enormt høje forventninger.
Havde vi haft samme niveau under Pep (og med Puyol) havde vi sikkert også der, fået røvfuld.

Ift Ramos og Messi. I foråret var Messi da netop ude og irettesætte både Abidal og ledelsen.

I samme periode har vi dog vundet la liga back to back og været et my fra at vinde CHL hvis blot Demb havde scoret på Camp Nou.

Ramos har da ikke været anfører nok til at råbe alle stjernerne op i Real til vinde ligaen, udover lige denne sæson.

Tror i lægger for meget i det der råberi.

Messi har gået forrest med fødderne stort set 95% af kampene og vi har aldrig haft en periode som de sidste 12 år.

Jeg forstår ikke at Messi som kaptajn ikke har mere kredit her på denne fan side.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Ba sai luo na »

Messi kunne vel bare have meldt ud den 10.juni at set var sidste sæson. Selvfølgelig må Messi eller sine advokater da kunne regne ud at en meldning i august vil give anledning til kamp.

Eller er det bare en impulsiv beslutning der er kommet pga af dårlige resultater? Man må formode en beslutning om at forlade sit et og alt, er noget man har tænkt over længe. jeg ved det ikke og måske der er sket noget vi ikke ved.

Meeeen, håber heller ikke Messi kræver han skal smutte gratis. Håber det handler om at blive solgt til et beløb pænt under 700mio euro.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

La Liga melder officielt at kontrakten står og Messis frikøbs er på 700 mio. De vil selvfølgelig ikke af med så god en spiller men det betyder at sagen skal hele vejen til CAS. Spørgsmålet er om Messi vil det. Han skal vel blive i klubben indtil der kommer en afgørelse.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Piquénbauer skrev:
søn aug 30, 2020 2:58 pm
La Liga melder officielt at kontrakten står og Messis frikøbs er på 700 mio. De vil selvfølgelig ikke af med så god en spiller men det betyder at sagen skal hele vejen til CAS. Spørgsmålet er om Messi vil det. Han skal vel blive i klubben indtil der kommer en afgørelse.
Det skal han formentlig og så længe frikøbsklausul er så høj, må det forventes, at selv City og eventuelle andre bejlere, trækker følehornene til sig

Noget andet er: Nogen der ved, om mistillidsvotum er sat i værk? Altså, samler de underskrifter eller var det blot mere raslen med sablerne?

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Piquénbauer skrev:
søn aug 30, 2020 2:58 pm
La Liga melder officielt at kontrakten står og Messis frikøbs er på 700 mio. De vil selvfølgelig ikke af med så god en spiller men det betyder at sagen skal hele vejen til CAS. Spørgsmålet er om Messi vil det. Han skal vel blive i klubben indtil der kommer en afgørelse.
Og noget andet er, at hvis det forholder sig sådan, kan Messi melde nok så meget ud om afgang, uden at Barto behøver træde tilbage?

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

Bartomeu vil ikke være præsidenten der lader Messi gå. Det lader til at han bruger al sin tid på at forhindre Messi i at smutte, i stedet for at forhandle med eventuelle købere om en god pris for Barca, for så at kunne forberede den nye sæson. Jeg tror virkelig gerne han vil tage den så langt som muligt, selv til CAS.

Jeg er træt af det hele, og vi når jo næsten det punkt hvor Messi bare skal væk. Om det bliver gratis eller ej, og tag gerne Suarez med. Klubben skal jo også videre fra det her pis.

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 519
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 106 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Paulinho15 »

SuperBarca skrev:
søn aug 30, 2020 1:26 pm
Nu ved jeg godt at vi taler om verdens klart bedste fodboldspiller, men tror I egentlig at den engelske liga er det rette valg for Messi?

Han har trods alt en alder hvor man bliver mere udsat for skader og der er ingen tvivl om at den engelske liga generelt har højere intensitet og er noget mere fysisk end den spanske.
Jeg tror Messi vil passe fint ind i Premier League. Se bare på David Silva - han klarede sig fint der i ti år :).
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Paulinho15 skrev:
søn aug 30, 2020 3:29 pm
SuperBarca skrev:
søn aug 30, 2020 1:26 pm
Nu ved jeg godt at vi taler om verdens klart bedste fodboldspiller, men tror I egentlig at den engelske liga er det rette valg for Messi?

Han har trods alt en alder hvor man bliver mere udsat for skader og der er ingen tvivl om at den engelske liga generelt har højere intensitet og er noget mere fysisk end den spanske.
Jeg tror Messi vil passe fint ind i Premier League. Se bare på David Silva - han klarede sig fint der i ti år :).
Aguero og Coutinho har da også klaret sig ok der...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
søn aug 30, 2020 3:34 pm
Paulinho15 skrev:
søn aug 30, 2020 3:29 pm
SuperBarca skrev:
søn aug 30, 2020 1:26 pm
Nu ved jeg godt at vi taler om verdens klart bedste fodboldspiller, men tror I egentlig at den engelske liga er det rette valg for Messi?

Han har trods alt en alder hvor man bliver mere udsat for skader og der er ingen tvivl om at den engelske liga generelt har højere intensitet og er noget mere fysisk end den spanske.
Jeg tror Messi vil passe fint ind i Premier League. Se bare på David Silva - han klarede sig fint der i ti år :).
Aguero og Coutinho har da også klaret sig ok der...
Jeg tror det der hentydes til, er Messis alder.

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBSOCI »

Jeg er desværre “kun” økonomiprofessor og ikke juraprofessor. Med det forbehold tolker jeg sagen sådan her:

Messi har en kontrakt, der angiveligt gør, at han kan rejse frit og kvit, hvis han giver besked herom senest den 10. juni. Det burde stå klart, at Messi ikke nåede at give besked inden denne dato. Så er sagen vel afgjort?

Det er jeg ikke så sikker på. Hvis intentionen med kontrakten er, at Messi kan opsige sin kontrakt ca. to uger efter sæsonen slutter, hvilket normalt flugter med omkring den 10. juni, så kan Messi påpege, at datoen 10 juni er møntet på en normal sæsonafslutning og ikke en ekstraordinær, som i år med corona. Derfor vil hans advokater (formodentligt) argumentere for, at datoen 10. juni er “tilfældig”, men at kontrakten, uanset omstændighederne, kan opsiges i indtil ca. to uger efter sæsonafslutningen. Datoen er altså ikke afgørende, vil de mene, det er hensigten med kontrakten (kan opsiges indtil to uger efter sæsonafslutning), der i deres optik er afgørende. Har advokaterne ret, har Messi altså sagt kontrakten op i tide.

Hvorfor har Messi ikke bare sagt op inden den 10. juni? Indrømmet, det er ren spekulation, men måske ville han vente på udfaldet af CL. Hvis Barca vandt ville han måske være forblevet i Barcelona?

Hvad sagen enden ud i tør jeg ikke spå om. Som jeg før har skrevet, frygter jeg, at der går justeri i den komplekse sag. Det har vi desværre set før med Neymar. Ender sagen i retten/CAS, vil det være et meget skidt punktum. Messi vil lide under det. Klubben vil lide under det. Vi, Barcas fans, vil lide under det. Der er ingen vindere uanset udfaldet.

Tidligere kunne vi grine af Real Madrid og deres cirkus. I dag er det desværre FC Barcelona som mange griner af og glæder sig over.

VISCA EL BARCA!
Senest rettet af FCBSOCI søn aug 30, 2020 4:45 pm, rettet i alt 1 gang.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

FCBSOCI skrev:
søn aug 30, 2020 3:38 pm
Jeg er desværre “kun” økonomiprofessor og ikke juraprofessor. Med det forbehold tolker jeg sagen sådan her:

Messi har en kontrakt, der angiveligt gør, at han kan rejse frit og kvit, hvis han giver besked herom senest den 10. juni. Det burde stå klart, at Messi ikke nåede at give besked inden denne dato. Så er sagen vel afgjort?

Det er jeg ikke så sikker på. Hvis intentionen med kontrakten er, at Messi kan opsige sin kontrakt ca. to uger efter sæsonen slutter, hvilket normalt flugter med omkring den 10. juni, så kan Messi påpege, at datoen 10 juni er møntet på en normal sæsonafslutning og ikke en ekstraordinær, som i år med corona. Derfor vil hans advokater (formodentligt) argumentere for, at datoen 10. juni er “tilfældig”, men at kontrakten, uanset omstændighederne, kan opsiges de ca. to uger efter sæsonafslutningen. Datoen er altså ikke afgørende, vil de mene, det er hensigten med kontrakten (kan opsiges indtil to uger efter sæsonafslutning), der i deres optik er afgørende. Har advokaterne ret, har Messi altså sagt kontrakten op i tide.
Har skrevet ca det samme tidligere i tråden.

Jesper
Indlæg: 34
Tilmeldt: fre aug 10, 2018 9:06 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesper »

Nu er jeg bestemt ikke professor, men finder det bare umiddelbart usandsynligt, at der i kontrakten skulle stå en bestemt dato for exitklausulen - for så skulle der vel indgåes en ny kontrakt hvert år bare for at rette datoen i forhold til, hvornår den kommende sæson slutter (det er jo ikke samme dato år efter år)? Og så skulle man i år have indgået en ny kontrakt på et tidspunkt, hvor man ikke vidste, hvornår sæsonen ville slutte (hverken La Liga eller ChL)? Eller om de overhovedet blev færdigspillet? Virker i mit lille hovede helt uoverskueligt :-) Men der er så meget, jeg ikke kan forstå ...

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Jesper skrev:
søn aug 30, 2020 3:56 pm
Nu er jeg bestemt ikke professor, men finder det bare umiddelbart usandsynligt, at der i kontrakten skulle stå en bestemt dato for exitklausulen - for så skulle der vel indgåes en ny kontrakt hvert år bare for at rette datoen i forhold til, hvornår den kommende sæson slutter (det er jo ikke samme dato år efter år)? Og så skulle man i år have indgået en ny kontrakt på et tidspunkt, hvor man ikke vidste, hvornår sæsonen ville slutte (hverken La Liga eller ChL)? Eller om de overhovedet blev færdigspillet? Virker i mit lille hovede helt uoverskueligt :-) Men der er så meget, jeg ikke kan forstå ...
Du kan have en pointe, men det kan også være en form for tillæg til kontrakten, der lyder "indtil x antal dage efter hver sæsonafslutning".!?

Noget andet. Hvis ledelsen er stædige og ikke vil forhandle se 700m€( :roll: ), så tænker jeg Messi vil overveje at stoppe karrieren. Evt midlertidig og så starte op igen efter kommende sæson, i city? Det er vel tilladt?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »



Man kan se 2 spanske advokater udtale sig om sagen i dette tweet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Michman »

Sælg ham nu bare forhelved..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster