10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

DeanCassady
Indlæg: 1575
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af DeanCassady »

Storartet.
Robert Zimmerman

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

Ligemeget hvor meget Messi skulle elske denne klub, så nægter jeg at tro, at han er villig til at plette sin karriere, hvis denne sæson skulle blive en fiasko. Eller vent, han ville tabe ligemeget hvad faktisk, når jeg tænker lidt på de her sceanrier.

Hvis vi foretog os, at vi havde en halvskidt sæson, og han så smutter denne sæson, så vil folk givetvis sige, at Messi er en medløberspiller, der ikke var der, da hans klub gik ned med flaget.

Hvis han derimod bliver, og det hele stadigvæk sejler, fordi han er vitterlig den eneste, der præsterer på absolut højeste, så vil folk sige: "Messi kunne ikke afgøre tingene alene, når det virkelig gjaldt."

Endnu en grund til at hade Bartomeu. Hans tilstedeværelse er ved at skabe problemer for Messis arv og eftermæle.

Vi kan helt seriøst ende med, at hvis Reals stime fortsætter, at måske ved karriereslut, at Ronaldo kan have flere Balon D'Or end Messi. Det er ikke helt utænkeligt, at Real er en power force de næste to år som minimum, og hvis det sker, alt i mens at vi sejler, og Ronaldos stadigvæk scorer sine lorte mål, så vil folk blive ved med at kåre ham pga. omdømmet, og at mål åbenbart betyder alt.

Fuuuuuuuuuuck.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

So,?

Messi spiller ikke bold for at vinde Balon D'or.

Messi spiller i Barca fordi han elsker den klub som tog ham til sig og tog en chance med ham og betalte hans behandlinger fra 13 års alderen.

Messi er loyal overfor klubben.

Betyder det at han bliver i Barca uanset hvad, nej, men der er ingen tvivl om at Messi mente at holdet sidste år havde potentialet til at vinde alt.. Det er prik identisk med det hold der vandt the Treble, med undtagelse af Alves.

Tænk tilbage på liga udekampen for 4 mdr siden mod Real Madrid.. Vi vandt den kamp, ikke sandt? Uden Neymar.

Hvis Barca havde fået de 3 point i udekampen mod Betis som vi jo retteligt skulle have haft i stedet for 1 ville vi have vundet ligaen... så gode var Real heller ikke.

At Real på mystisk vis får lov at spille en mand i overtal i begge kampe mod Bayern og får 2 offside mål godkendt var det der definerede deres sæson, sammen med Barca der droppede tåbelige point på hjemmebane mod oprykkerhold.

At Real var meget bedre end Juventus i CHL finalen er ikke til diskussion... Sådan er der jo så meget.. Real var faktisk meget dårligere end Legia Warsaw hvor Real mega heldigt fik 3-3 på udebane, og vandt knebent og heldigt 1-0 på hjemmebane.

Jeg tror alt for mange tillægger de 2 supercup kampe for stor betydning, Real var klasser bedre i den anden kamp, hvorimod den første kamps resultat var noget misvisende.

Vi har altså før tabt 1-3 mod Real på Camp Nou i galla opstilling - dengang Mou var træner for Real.. men sådan er det jo med de der Clasico's - de har deres eget liv..

I sidste sæson var det vores dårlige indstilling til kampen mod PSG og Juventus på udebane der gjorde at vi så rigtig dårlige ud.. De samme spillere vandt jo sam sagt over Real på udebane lige efter.. det er indstilling og ikke kompetencer der er galt med.

Truppen er i år en anelse svagere end sidste år.. men det er Reals altså også.. de har købt nogle unge spillere, som har potentiale, men de har også sendt James, Morate, Pepe og Danilo feks. afsted. Det gør den svagere på bredden.

Vil Arsensio og Isco holde det høje niveau over hele sæsonen? Isco har aldrig gjort det før.. Arsensio er deres store lyspunkt.. lad os se. Modric, Kroos, CR, Bale, Benz.; Isco, Marcelo, Ramos er jo notorisk kendt for at svinge helt vanvittig over sæsonen..

Nu skal vi heller ikke gøre Real bedre end de er, ej heller os selv svagere end vi er.

Jeg tror Messi helt sikkert er utilfreds med ledelsen, fordi han gerne vil have det bedste hold omkring sig, og spille tikitaki bold, men at han skulle overveje at skifte klub nu for at vinde Balon D'or - nej, det er altså ikke det Messi lever for.

At vinde CHL og Ligaen med Barca og at vinde VM med Argentina er de 2 store prioritet i hans liv... Ellers stopper han bare med bold i Europa og spiller hygge bold med Newells...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

SpillerSomMESSI skrev:Messi spiller ikke bold for at vinde Balon D'or.
Haha, alligevel et naivt synspunkt at have. Og det er da heller ikke negativt, når du en dag indser, at selvfølgelig går han også benhårdt efter de personlige titler.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jesni skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Messi spiller ikke bold for at vinde Balon D'or.
Haha, alligevel et naivt synspunkt at have. Og det er da heller ikke negativt, når du en dag indser, at selvfølgelig går han også benhårdt efter de personlige titler.
Haha, alligevel et naivt synspunkt at have. Og det er da heller ikke negativt, når du en dag indser, at selvfølgelig går han ikke benhårdt efter de personlige titler.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

Ja, den respons opsumerer ret godt dit bidrag til det her forum.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jesni skrev:Ja, den respons opsumerer ret godt dit bidrag til det her forum.
Som i at jeg skrev en længere post om hvad der betyder noget for Messi, hvorefter du svarer med den respons som du synes kendetegner mit bidrag til forum.

Messi - Benhårdt går efter personlige titler, postulerer du... Jeg har aldrig set eller hørt ham eller andre spillere omkring ham der bare har antydet det... Han synes selvfølgeligt at det er rart at få kredit for en enestående sæson når han vinder personlige titler, bevares, det gør alle spillere vel.. men at han går BENHÅRDT efter netop det, og netop det skulle få ham til at skifte klub, næppe...

Han udtaler igen og igen er Barca er hans hjerteklub som han skylder alt og at vinde titler med *Barca* og VM med Argentina er det der betyder allermest for ham.

Kan du underbygge din påstand om at Messi går BENHÅRDT efter personlige titler? - Husk at min post var et svar til en bruger der mener at hungren efter Balon D'or vil kunne få Messi til at skifte klub...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

Virker det ikke væsentligt mere plausibelt, at manden med det gudsbenovede talent, går efter at genvinde de personlige titler år efter år, når hans konkurrent næsten har indhentet ham? Og at gå efter at vinde de personlige titler, er forresten ikke det samme som at være egoistisk. Bare så vi lige har det på plads, for jeg kender godt narrativet omkring det og linket til Ronaldo.

Der har jo været kritik over flere år om hvorfor han nægter at sidde på bænken, for så at være udkørt i slutningen af sæsonen - fra mit synspunkt er det klart fordi, han vil være den bedste i alt, hvad han kan. Det er nok en af de få ting, hvor jeg vil sige, Messi ikke er en særlig moralsk holdspiller, for han har haft væsentlige formdyk i slutningen af forrige sæsoner, netop pga. det. Det skal forresten forståes som en rids i den ellers fantastiske lak, inden folk går amok.

Og så er han sportsmand på den øverste hylde. De fleste, der når dertil, har en vindermentalitet, vi andre nok ikke helt kan følge, hvorfor de også når langt i deres karriere
Var det dokumentation for min påstand? Nej, kun Messi kan svare på det. Men du kan måske svare for Messi den anden vej rundt?

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

SpillerSomMESSI skrev:
Jesni skrev:Ja, den respons opsumerer ret godt dit bidrag til det her forum.
Som i at jeg skrev en længere post om hvad der betyder noget for Messi, hvorefter du svarer med den respons som du synes kendetegner mit bidrag til forum.

Messi - Benhårdt går efter personlige titler, postulerer du... Jeg har aldrig set eller hørt ham eller andre spillere omkring ham der bare har antydet det... Han synes selvfølgeligt at det er rart at få kredit for en enestående sæson når han vinder personlige titler, bevares, det gør alle spillere vel.. men at han går BENHÅRDT efter netop det, og netop det skulle få ham til at skifte klub, næppe...

Han udtaler igen og igen er Barca er hans hjerteklub som han skylder alt og at vinde titler med *Barca* og VM med Argentina er det der betyder allermest for ham.

Kan du underbygge din påstand om at Messi går BENHÅRDT efter personlige titler? - Husk at min post var et svar til en bruger der mener at hungren efter Balon D'or vil kunne få Messi til at skifte klub...
Som sagt før, læs igen. Jeg har aldrig sagt, at Messi vil bruge Balon D'Or som undskyldning for at smutte. Det er noget, du helt og aldeles selv (igen, igen) formår at vikle mine ord om til dine egne. Så læs venligst, hvad jeg skrev og kommenter ud fra det. Jeg skrev blot, at ud fra mit synspunkt er det sygt, at VI godt kan ende med, at Ronaldo måske overhaler Messi, hvis Reals kollektive succes fortsætter. Jeg har aldrig sagt andet end blot det.

Men du er godt nok naiv, hvis du tror, at en som Messi ikke ønsker de personlige titler på sit CV. Blot fordi Messi som person er introvert og ikke gider at have de store armbevægelser som en vis portugiser har det, betyder det ikke, at manden har store mål, både kollektiv og individuelt. Jeg tror nu gerne Messi om 30 års tid stadigvæk gerne vil den mest vindende individuelle spiller i historien også. Der er ingen topprofessionelle sportsmand, der er beriget så meget som talent, som ikke tænker på det individuelle trofæer også.

Du må være synsk af en voldsom grad, hvis du pr. definition kan afvise, at Messi ikke tænker på de personlige hæder også. Ellers ville han ikke være så guddommelig på sit 15. år. Så havde han bare trukket stikket, da han var 27 år og havde smadret alt og alle i flere omgange, og festet og bare passet på sin hårdtoptjente formue.

Du når ikke dertil, hvor Messi har gjort det, uden at have en helt uforståeligt portion af vindermentalitet. Det gør du simpelthen ikke. At gå efter personlige titler er ikke ensbetydende med, at du er egoistisk ej hellere. Det må du lige få justeret din defintion af egoist.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg har overhovedet ikke nævnt Ronaldo.

Jeg kan kun referere til det Messi og de der omgås ham siger: For Messi er personlig hæder da rart, men de individuelle titler med *Barca* samt at vinde VM med Argentina, er det han benhårdt går efter - sæson efter sæson.

Har du nogensinde hørt eller set Messi virke som om han går op i om CR "er ved at indhente ham" ?

Her er hvad han sagde da han vandt sin 5. Balon dor
HIS 5 BALLON D’ORS

“They’ve all been special. The first one because it was the first. The second one was an extension, the confirmation. Each Ballon d’Or I’ve won has its specificity, its history. Cristiano deservedly won the last two. Now I’m very happy to win it again this year. I don’t think about how many more I can win. If I win another one, very well, but if that doesn’t happen, I don’t care. I’ve never been obsessed with this. The most important things are the collective trophies and I want to win them all.

HIS FUTURE

“I’ve always said that Barça is my home and I want to retire here, at least with respect to my career in Europe. I’ll never play at another European club but I’d like to try out Argentinian football. Anything can happen in football, but I’m sure of what I want and what I want is to stay at Barça.”
https://grup14.com/story/leo-messi-inte ... -balon-dor
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

SpillerSomMESSI skrev:Jeg har overhovedet ikke nævnt Ronaldo.

Jeg kan kun referere til det Messi og de der omgås ham siger: For Messi er personlig hæder da rart, men de individuelle titler med *Barca* samt at vinde VM med Argentina, er det han benhårdt går efter - sæson efter sæson.

Har du nogensinde hørt eller set Messi virke som om han går op i om CR "er ved at indhente ham" ?

Her er hvad han sagde da han vandt sin 5. Balon dor
HIS 5 BALLON D’ORS

“They’ve all been special. The first one because it was the first. The second one was an extension, the confirmation. Each Ballon d’Or I’ve won has its specificity, its history. Cristiano deservedly won the last two. Now I’m very happy to win it again this year. I don’t think about how many more I can win. If I win another one, very well, but if that doesn’t happen, I don’t care. I’ve never been obsessed with this. The most important things are the collective trophies and I want to win them all.

HIS FUTURE

“I’ve always said that Barça is my home and I want to retire here, at least with respect to my career in Europe. I’ll never play at another European club but I’d like to try out Argentinian football. Anything can happen in football, but I’m sure of what I want and what I want is to stay at Barça.”
https://grup14.com/story/leo-messi-inte ... -balon-dor
Så du tager alt, hvad en spiller siger til medierne bogstaveligt? Den må du tage på din kappe, mate.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Nej jeg gav et eksempel, mate
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

MessiPogba skrev: Den må du tage på din kappe, mate.
Billede
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

SpillerSomMESSI skrev:Nej jeg gav et eksempel, mate
Som du jo tilfældigvis blot læner dig blindt og 100 procent op ad.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

MessiPogba skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Nej jeg gav et eksempel, mate
Som du jo tilfældigvis blot læner dig blindt og 100 procent op ad.
Hvor får du det fra.. et eksempel er jo blot ..... et eksempel.

Kan du ikke lige give et eksempel på dine postulater?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster