10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

MessiPogba skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
MessiPogba skrev:
SpillerSomMESSI skrev: Men at Silva hele sidste slson var fremragende!!? Ej nu tror jeg simpelthen ikke på at du ser alle deres kampe længere... han har godt nok været mindst ligeså svingende som Iniesta.
.
Hahahahaha, kom nu please ind i kampen. David Silva svingende? Hvad for nogle kampe har du set? Han har altid en af Citys allerbedste i hver evig eneste kamp og blev året spiller i City sidste år.

Hvis det er din vurdering af spillere, så tror jeg da fanden, at du har det syn, som du har. Se lidt mere kampe med City og så sig en gang til mig, at David Silva er svingenden. Manden er stadigvæk en verdensklasse spiller.

Ro på, han blev kåret til Citys bedste spiller i sæsonen... altså i den kontekst at det er Citys sæson vi snakker om..

Vi snakker om 5,4,3 med 75, 76, 78 point Arsenal, Liverpool, City

Arsenal havde en rærrerlig sæson... City fik en 3 plads som rent pointmæssigt ligger i samme lag som Arsenal og Liverpool

Tottenham, Chelsea sluttede med 86, 93 point.. de var laaaaangt bedre end City over hele sæsonen...

Silva var bedre end han plejer over hele sæsonen, Pep udtaler efter sæsonen at Silva ikke var god i de store kampe desværre, det er det samt flere mål han savner fra ham.

sæsonen før var han piv ringe forøvrigt, gennem hele sæsonen.
Og jeg siger endnu engang. Se mere City og mindre Liverpool og så se, hvor god Silva er 9 ud af 10 kampe. Hans fodboldhjerne og teknik er fantastisk.

He he.. vi snakker forbi hinanden.. du mente at silva var bedre end vores gamle Iniesta... jeg skrev at Silva var svingende.. jeg underbyggede der endda med Peps egen udtalelser efter sæsonen var endt... og satte Silvas præstation i relief til deres placering i tabellen, og deres exit i CHL...

At han var DERES bedste spiller er ikke de facto ensbetydende med at han ikke har været svingende... de andre har bare været mere svingende end ham eller blot ringere end ham.. Pep synes Silva skulle spille bedre end han gjorde mod de gode modstandere... det gjorde han ikke... ergo svingende...

Silva er go, ikke noget pjat der, og jaja jeg ser også Citys kampe, MessiPogba...

Jeg ved slet ikke hvorfor jeg skal skrive alt det her på vores forum for at modgå en for mig ret yderliggående påstand om at City har en sindssyg trup modsat vores slatne trup.

Jeg er overbevist om at City er ringere end os, de slutter på 3 pladsen i en liga der er ringere og vi slutter af med at kunne vinde verdens bedste liga mod det der lige nu er anset for at være verdens bedste hold hvis vi da bare havde fået 2 point mere end det ene vi fik på udebane mod Betis.. som vi jo reelt skulle have haft..

City ville ikke engang være på 3 pladsen i la liga, ergo er deres trup ikke på niveau med vores.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Det er pudsigt hvordan den forfejlede taktik overhovedet ikke spiller ind i vurderingen af flere af spillerne. Spillere som bussi, Alba, pique osv er simpelthen bare sådan lige pludseligt blevet dårlige.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Xavi6Smede »

Til Piquenbauer og SpillerSomMessi:

Er alarmklokkerne ikke begyndt at ringe hos jer? Vores efterhånden aldrende stjernespillere har ikke præsteret i snart to år. Udover Umtiti, så står ingen af vores yngre spillere til at slå igennem. Vi har en træner, der aldrig har vist noget på den store scene, og selvom han har præsteret fint i hans tidligere klubber, så er han et stort spørgsmål. Neymar ville væk, vores anfører sætter spørgsmålstegn ved en forlængelse, og Messi kan også snart være fortid(selvom I arrogant kalder det umuligt). Vi har i årevis manglet en rød tråd og plan, og intet ved dette transfervindue tyder på at det ændres, hvor Semedo er det eneste positive at snakke om.
La Masia har ingen betydning længere, klubbens kultur og værdier bliver smidt væk. At bruge ” mes que un club” om Barcelona er efterhånden en joke. Det de fleste Barcelonafans forelskede sig i er efterhånden væk. Lige nu er vi vel den mest usympatiske og arrogante klub, og vi til grin i resten af fodboldverden. Og alt det er sket på få år.
Jeg kan godt forstå det er frustrerende når snakken går på om vi kommer i Champions League næste sæson, og at vi skal være heldige hvis vi ikke rykker ned. Men det mindst lige så irriterende når enhver snak om krise bliver afvist. For vi er i krise, og bliver der ikke reagereret prompte, så går der lang tid før vi kommer opad det dybe hul vi er ved at grave os!

Det blev lidt langt, men gud hvor i frustrerer mig lige nu :grin:

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

Xavi6Smede skrev:Til Piquenbauer og SpillerSomMessi:

Er alarmklokkerne ikke begyndt at ringe hos jer? Vores efterhånden aldrende stjernespillere har ikke præsteret i snart to år. Udover Umtiti, så står ingen af vores yngre spillere til at slå igennem. Vi har en træner, der aldrig har vist noget på den store scene, og selvom han har præsteret fint i hans tidligere klubber, så er han et stort spørgsmål. Neymar ville væk, vores anfører sætter spørgsmålstegn ved en forlængelse, og Messi kan også snart være fortid(selvom I arrogant kalder det umuligt). Vi har i årevis manglet en rød tråd og plan, og intet ved dette transfervindue tyder på at det ændres, hvor Semedo er det eneste positive at snakke om.
La Masia har ingen betydning længere, klubbens kultur og værdier bliver smidt væk. At bruge ” mes que un club” om Barcelona er efterhånden en joke. Det de fleste Barcelonafans forelskede sig i er efterhånden væk. Lige nu er vi vel den mest usympatiske og arrogante klub, og vi til grin i resten af fodboldverden. Og alt det er sket på få år.
Jeg kan godt forstå det er frustrerende når snakken går på om vi kommer i Champions League næste sæson, og at vi skal være heldige hvis vi ikke rykker ned. Men det mindst lige så irriterende når enhver snak om krise bliver afvist. For vi er i krise, og bliver der ikke reagereret prompte, så går der lang tid før vi kommer opad det dybe hul vi er ved at grave os!

Det blev lidt langt, men gud hvor i frustrerer mig lige nu :grin:
Du skal huske at lave afsnit i dine indlæg. Det gør det lidt mere indbydende at læse.

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Ialocin »

Storken skrev:
Ialocin skrev:
Storken skrev:Busquets har ikke spillet godt i et år efterhånden. Gündogan har vist sig at være ret vigtig for City, når han er klar. Fernandinho er lidt meh, men jeg synes egentlig ikke han har spillet dårligere end Busquets på det seneste,

Jeg bryder mig ikke om det, men Busquets bliver muligvis aldrig den samme igen. Man kan altid håbe, at Valverdes nye system får det bedste frem i ham, men jeg er sgu i tvivl.
Hvem har spillet godt det seneste år gentager jeg? Det er jo tydeligt at han stadig har niveauet, hvilket han også har vist for nylig. Jeg synes kritikken af ham er stærkt overvurderet, selvom vi godt kan blive enige om, at han havde sit livs krise i sidste sæson, omend jeg synes det blev væsentlig bedre som sæsonen skred frem. For ham i det mindste.
Det er jo lidt pointen med det hele; vores trup mangler generelt lidt kvalitet, da det hele er blevet lidt mehh (foruden Messi).

Jeg tror det er tæt på 50/50 om Busquets nogensinde bliver rigtig god igen. Han er blevet 29 år, så han har ikke mange gode sæsoner endnu. Han er dog en ret intelligent spiller, hvorfor løbet ikke nødvendigvis er kørt.
Vi mangler en styrende playmaker på midtbanen ala Xavi. Det er det største problem. Derudover har HB været et kæmpe problem længe. Spillere som Alba, Pique og Busquets er jo ikke blevet elendige spillere fordi de er tæt på de 30.

Dani Alves var også virkelig meh i Barcelona da Roberto nuppede hans højre back? Han havde nu alligevel en del gode år tilbage, selvom han var ældre end de nævnte, da han forlod Barcelona.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Xavi6Smede »

Storken skrev:
Xavi6Smede skrev:Til Piquenbauer og SpillerSomMessi:

Er alarmklokkerne ikke begyndt at ringe hos jer? Vores efterhånden aldrende stjernespillere har ikke præsteret i snart to år. Udover Umtiti, så står ingen af vores yngre spillere til at slå igennem. Vi har en træner, der aldrig har vist noget på den store scene, og selvom han har præsteret fint i hans tidligere klubber, så er han et stort spørgsmål. Neymar ville væk, vores anfører sætter spørgsmålstegn ved en forlængelse, og Messi kan også snart være fortid(selvom I arrogant kalder det umuligt). Vi har i årevis manglet en rød tråd og plan, og intet ved dette transfervindue tyder på at det ændres, hvor Semedo er det eneste positive at snakke om.
La Masia har ingen betydning længere, klubbens kultur og værdier bliver smidt væk. At bruge ” mes que un club” om Barcelona er efterhånden en joke. Det de fleste Barcelonafans forelskede sig i er efterhånden væk. Lige nu er vi vel den mest usympatiske og arrogante klub, og vi til grin i resten af fodboldverden. Og alt det er sket på få år.
Jeg kan godt forstå det er frustrerende når snakken går på om vi kommer i Champions League næste sæson, og at vi skal være heldige hvis vi ikke rykker ned. Men det mindst lige så irriterende når enhver snak om krise bliver afvist. For vi er i krise, og bliver der ikke reagereret prompte, så går der lang tid før vi kommer opad det dybe hul vi er ved at grave os!

Det blev lidt langt, men gud hvor i frustrerer mig lige nu :grin:
Du skal huske at lave afsnit i dine indlæg. Det gør det lidt mere indbydende at læse.
Det havde jeg oprindelig også, men afsnittene forsvandt åbenbart da jeg kopierende teksten ind.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jo der er alarm klokker.. og det skal der reageres på.. der skal købes erstatninger for Neymar og en aldrende Iniesta plus en kvalitets bredde spiller til midtbanen..

Det har jeg vel sådan set skrevet ca 10 gange, samt at jeg slet ikke er tryg ved ledelsen af vores klub..

Men selv i den forfærdelige form som vores trup er i de sidste par år, som i alle åbenbart mener, så er det da faktum at vi henholdsvis har vundet verdens bedste liga forrige sæson og med de 2 point som vi skulle reelt have haft mod Betis havde vi vundet ligaen igen...

Det er jo det jeg debatterer om i forhold til nogler her på siden er i dommedagsmode og at PSG og CITY har en langt bedre trup end vores slatne ditto. Det er jo de facto ikke sandt.. tabellen lyver jo ikke!

At vi skal reagere NU på det kaos der er siden Neymar er rejst og der skal fornyelse på flere pladser fordi vore stamspillere er oppe i årene er indlysende.. men det er jo ikke det hverken jeg eller den kære Piquenbauer argumenterer mod..
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Ah ok. Så fordi jeg ikke mener at vores trup er dårligere end Citys så kan jeg ikke se at vi har forfærdelig ledelse og at vi går en mørk tid i møde?

Jeg har skrevet tusinde gange at jeg allerede har forberedt mig selv på en enorm nedgang i kvalitet. Det er blandt andet en af grundene til at jeg ikke går så meget amok. Min ide om grunden til nedgangen i kvalitet er så lidt anderledes end andres da jeg mener det er naturligt eftersom vores gyldne generation ophører. At ledelsen så fucker rundt i det ved siden af gør det bare værre. De må i det hele taget meget gerne skride.

Så kort sagt - jeg har tiltro til truppen. Der skal et system på plads og så kan vi stadig få noget godt ud af dem. Men jeg har ikke til ledelsen og alt det pis de laver.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Du kan forresten bruge mes que un club alt det du vil. Det er blevet kidnappet af ledelsen og brugt som noget arrogant til at hæve os over de andre klubber. Det er dog ikke dets betydning og det burde alle fans vide og sprede.

Barca er mere end en klub fordi det var det eneste sted hvor katalanere kunne mødes under Franco og være stolte. Det er derfor det er mere end en klub.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Det er også mere end en klub, fordi de turde at have overskæg..

Billede

Det ka' man godt sætte sig ned og tænke rigtig grundig over.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Xavi6Smede »

Så svaret var ja :grin: Det efter "Er alarmklokkerne ikke begyndt at ringe hos jer?" var mere mine frustationer der sku ud.

Op- og nedture kommer, og jeg kan sagtens acceptere, at vi halter efter de andre på den sportslige del i et par år. Men jeg er virkelig skræmt af den udvikling vi som klub er ved at tage.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Hvorfor får jeg aldrig "likes" fra brugere med de sindsyge gode indlæg jeg laver...

One is not amused!

Hvis det bliver ved på denne måde flytter jeg fra hinanden !
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

Men bare lige for at træde lidt mere i City-snakken.

Ederson
Danilo - Kompany - Stones - Mendy
Gündogan
Kevin de Bruyne - David Silva
Bernardo - Messi - Jesus

Hold kæft et hold. Eneste anke ville være Danilo. Synes han var faktisk ret dygtig i Porto, men han var en joke i Real. Walker ser jeg ikke nogen lys i, mens Stones har masser af potentiale, men laver alt for mange banale fejl, men hellere ham end hjernedøde Otamendi og så endeligt Ederson, som ingen ved, hvordan han vil håndtere det pres, der er i City.

Meget offensiv opstilling, men med masser af boldbesiddelse kan man kompensere for den lidt for offensive indstilling.

Man kan sagtens forstå, hvis Messi er fristes af City og Premier League. Især så han kan lukke røven på alle de her PL-fanboys, som siger, at Messi ikke er bedre end Ronaldo, fordi han ikke har vist sig frem i både PL og La Liga. De glemmer bare, at Messi har dræbt, begravet og voldtaget ethvert PL-hold han har mødt. Fra Uniteds ekstrem vilde defensiv med van der Sar, Rio og Vidic til Mourinhos fysisk stærke Chelsea-hold fra 00'erne.
Senest rettet af MessiPogba ons aug 23, 2017 2:51 am, rettet i alt 1 gang.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

MessiPogba skrev:Eneste anke ville være Danilo. Synes han var faktisk ret dygtig i Porto, men han var en joke i Porto.
Det virker ikke som om, at dine personligheder er helt enige omkring Danilo ;-)

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

Storken skrev:
MessiPogba skrev:Eneste anke ville være Danilo. Synes han var faktisk ret dygtig i Porto, men han var en joke i Porto.
Det virker ikke som om, at dine personligheder er helt enige omkring Danilo ;-)
Haha, godt set. Mente selvfølgelig, at han var en joke i Real. Tak for påmindelsen ;)
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster