10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Messi wants an exit from Barcelona as friendly as possible. His lawyers have requested a meeting with the club to try to make it best for all parties involved.
Nå det virker til at Messi er ved at åbne op for at mødes med barto og snakke om et salg. Barto nægter dog at sælge og henviser til frikøbs på 700 mio. City fører kampen om ham og er åbne for penge og nogle spillere. Dog ikke Silva, Jesus og mahrez.

Som jeg ser det så skal barto køre den hårde stil. Der er ingen tvivl om at han helst ikke vil sælge Messi men hvis Messi er imødekommende omkring en transfer så bliver han nødt til at lade ham skifte på et tidspunkt. Det bliver dog en rekord handel og hvis city vitterligt ikke gider sende nogle af de spillere med så skal de bare have et nej.
Senest rettet af Piquénbauer fre aug 28, 2020 5:52 pm, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SparetireDad »

Kære redaktion på fcbarcelona.dk - altså dem af jer, der evt. læser med herinde

Først og fremmest ros; tak for et godt site generelt - og ikke mindst dette uundværlige forum.

Dernæst lidt ris (konstruktivt ment) men også sagt frit fra leveren...: please....stop nu med alle de stort set identiske nyheder om Messis situation. Et hurtigt kig gennem de sidste 20 nyheder afslører øjeblikkeligt, at nærmest ordlyd og sætninger er identiske gennem flere af nyhederne. Der er INTET nyt i mange af nyhederne, men blot gentagelser på gentagelser.

Godt eksempel på noget, der er gået igen og igen i flere nyheder:

"Manchester City ser ud til at være den klub, som er i føresæddet til at hente den argetinske troldmand. Flere medier melder, at den engelske klub står foran klubber som Inter, Manchester United og Paris Saint-Germain, når det komme til at få fat i Messi."

Osv osv osv....

Ved godt, at det er snappet fra andre nyhedssites - men derfor kan man jo stadig godt være lidt kritisk ifht hvad man vælger at oversætte og gentage herinde. Samtidigt henter I nyheder fra forskellige sites - derfor er risikoen for gentagelser jo større...medmindre man selvfølgelig lige kigger bagud og ser, hvad der allerede ER bragt. Bare please ;)

Tror bare vi alle har brug for lidt ro omkring det her Messi-gate halløj. Der er alt alt for mange rygter, gætværk, gentagelser og skrammel... det skader nærmest mere end det gavner.

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af VicValde »

Piquénbauer skrev:
fre aug 28, 2020 5:50 pm
Messi wants an exit from Barcelona as friendly as possible. His lawyers have requested a meeting with the club to try to make it best for all parties involved.
Nå det virker til at Messi er ved at åbne op for at mødes med barto og snakke om et salg. Barto nægter dog at sælge og henviser til frikøbs på 700 mio. City fører kampen om ham og er åbne for penge og nogle spillere. Dog ikke Silva, Jesus og mahrez.

Som jeg ser det så skal barto køre den hårde stil. Der er ingen tvivl om at han helst ikke vil sælge Messi men hvis Messi er imødekommende omkring en transfer så bliver han nødt til at lade ham skifte på et tidspunkt. Det bliver dog en rekord handel og hvis city vitterligt ikke gider sende nogle af de spillere med så skal de bare have et nej.
Og hvad tror du så der sker bagefter? En utilfreds Messi i klubben vil fuldstændig smadre det eftermæle, der er skabt mellem Messi og klubben. Jeg tror ikke, Barca er klar til at smide det ud med badevandet for penge. Det vil give en helt anden - og meget mere sårbar - situation.

Du fokuserer rigtig meget på økonomi i dine indlæg, men der er så mange andre faktorer at tage højde for. Et historisk salg? Jeg tror ikke handlen kommer til at nærme sig Neymar.

Messi sidder med alle kortene, det er begrænset hvad Barca kan tillade sig at yde af modstand.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Det er Messi vi snakker om. Ikke en eller anden hysterisk tosse der begynder at skabe sig i medierne og strejke. Messi tager til træning, spiller og smutter gratis næste sommer hvis han ikke bliver solgt nu. Og det er meget bedre for barto end at sælge ham billigt.

Jeg tror den hedder rekordhandel eller gratis næste sommer. Barto er simpelthen ikke så dum at han lader Messi smutter for småpenge.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af VicValde »

Og Barcas omdømme i det år, der så vil gå. Hvordan ser du det?

Der har hele tiden lagt op til en lykkelig skilsmisse, når tiden var inde. Hvis Messi bliver tvunget til at fortsætte et år endnu, er det slut.
Hvis man presser hans pris for højt op nu, er det også slut.

Starnils
Indlæg: 447
Tilmeldt: man jun 20, 2016 11:02 pm
Har takket: 165 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Starnils »

Et andet interesant aspekt er også, at i princippet kan City ‘købe’ Messi gratis, da Messi har den her klausul i sin kontrakt. Barca mener dog, at fristen for at udnytte klausulen er sprunget.

Messi kan derfor begynde sæsonen i City, mens det er op til en domstol at vurdere, hvorvidt klausulen er gældende. Det betyder, at city kan risikere at skulle betale 700 mio euro, hvis Barcelona får medhold.

Da ingen ved, om klausulen er gældende, så har Barca rigtig stærke kort på hånden, da Barca kan nægte et salg for under 700 mio euro. Af respekt for Messi, skal Barca selvfølglig acceptere et salg for mindre end 700mio euro, men jeg er sikker på, at det ikke bliver billigt, tværtimod.

Selvom det utvivlsomt bliver hårdt at miste den bedste fodboldspiller i historien, så var det et spørgsmål om tid. Vi skal af med hele den gamle garde og begynde at bygge et nyt hold op.

Hvis jeg tager Barca-brillerne af, hvilket altid er svært, så bliver det også virkelig interessant at se Messi i en anden liga, jeg kommer til at følge alle Citys kampe, det er helt sikkert.
Socio. no. 54.257

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Hvis Barca og Messi gør det godt? Fint. Hvis ikke så ligesom denne elendige sæson. Det kan jo ikke blive meget værre. Og nej jeg tror ikke en skid på at det vil ødelægge eftermæle eller andet. Tiden med Messi har været for god og lang til at en sæson med lidt surmuleri ødelægger det.

Men nu snakker utroligt meget om eftermæle og det ene og andet er slut. Problemet er at sådan er det allerede. Jeg vil så klart helst have at man tager chancen og forsøger at få noget godt ind for Messi eller måske overtaler ham i klubben (måske ok resultater, ny præsident osv) end at man sælger ham for 50 mio til city. Det ville være idiotisk.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Starnils
Indlæg: 447
Tilmeldt: man jun 20, 2016 11:02 pm
Har takket: 165 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Starnils »

Piquénbauer skrev:
fre aug 28, 2020 6:42 pm
Det er Messi vi snakker om. Ikke en eller anden hysterisk tosse der begynder at skabe sig i medierne og strejke. Messi tager til træning, spiller og smutter gratis næste sommer hvis han ikke bliver solgt nu. Og det er meget bedre for barto end at sælge ham billigt.

Jeg tror den hedder rekordhandel eller gratis næste sommer. Barto er simpelthen ikke så dum at han lader Messi smutter for småpenge.
Især fordi Messi ønsker at skifte, fordi han gerne vil vinde titler. Derfor vil han 100% kæmpe alt hvad han kan det sidste år med Barca, hvis han ikke bliver solgt nu, da han er for gammel til at have en sæson, hvor han strejker og er sur.
Socio. no. 54.257

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Starnils skrev:
fre aug 28, 2020 6:48 pm
Et andet interesant aspekt er også, at i princippet kan City ‘købe’ Messi gratis, da Messi har den her klausul i sin kontrakt. Barca mener dog, at fristen for at udnytte klausulen er sprunget.

Messi kan derfor begynde sæsonen i City, mens det er op til en domstol at vurdere, hvorvidt klausulen er gældende. Det betyder, at city kan risikere at skulle betale 700 mio euro, hvis Barcelona får medhold.

Da ingen ved, om klausulen er gældende, så har Barca rigtig stærke kort på hånden, da Barca kan nægte et salg for under 700 mio euro. Af respekt for Messi, skal Barca selvfølglig acceptere et salg for mindre end 700mio euro, men jeg er sikker på, at det ikke bliver billigt, tværtimod.

Selvom det utvivlsomt bliver hårdt at miste den bedste fodboldspiller i historien, så var det et spørgsmål om tid. Vi skal af med hele den gamle garde og begynde at bygge et nyt hold op.

Hvis jeg tager Barca-brillerne af, hvilket altid er svært, så bliver det også virkelig interessant at se Messi i en anden liga, jeg kommer til at følge alle Citys kampe, det er helt sikkert.
Det virker til at Messi har droppet ideen med at smutte gratis. Alle meldinger går på at han vil smutte med venskabet i behold og igennem et decideret salg.

Og nej det bliver ikke billigt at købe historiens bedste spiller.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Barcelona do not want any meeting with Messi that will serve to agree on a departure from the club this summer.
Jeg tror vi skal ud i en handel som klubben ikke kan afslå. Barto vil tydeligvis hellere sende lorten (Messi smutter gratis) videre til næste præsident end være ham der solgte Messi.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Emancipator
Indlæg: 188
Tilmeldt: ons apr 05, 2017 6:56 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Emancipator »

Jeg fatter seriøs nul at det her. Verdens største fodbold spiller regner med sende en fax der slipper ham frit. Okay modtaget og retfærdigt nok i så fald

Så finder advokaterne og barca ud af bagefter at det var alligevel ikke lige var der var stemning til og nu vil man i så fald finde en "fælles" løsning. okay hvad har det så givet? det ligner virkelig ikke messi måden samt barca hele vejen har været i den overbevisning at messi vil slutte af og bygge hold resten af karrieren for ham som han også selv må have en vis lyst til?. Hvad så alle de timer hvor han har holdt igen med at løbe tilbage for at spare på kræfterne for fremtiden, hvad med alle rekorderne, hvad med den ordentlig afsked. Helt forståelig Messi er træt af Champions league med barca og måske også Barto men hvis Barto var problemet tror jeg simpelthen mere slagsmålet består i at få ham afsat i stedet for at tag til City og starte på frisk og måske vinde Champions league næste år eller måske næste år igen men er det seriøst muligheden han vil løber?

Jeg kan kun forstå to ting hvis det skulle være

Han slutter karrieren nu
eller det handler om der SKAL forandringer til som han må bruge sin status til at få gennemført nu nå Barto ikke gik af

DeanCassady
Indlæg: 1575
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af DeanCassady »

Jeg tænker også, at det dufter af et decideret salg. Messi er vel - realistisk set - et sted mellem 150-200 mio euro værd, og hvis City er villige til at sende en spiller som Bernardo Silva den anden vej, tænker jeg, at det må være en tilfredsstillende handel for begge parter. Spørgsmålet er så om Citys bytteaktiver overhovedet er interesserede i at skifte til vores galehus.

Nu skrev jeg i et tidligere indlæg, at et acceptabelt bud skulle hedde 180 mio euro + Bernardo og Garcia, men jeg ville nok også sælge den for 80 mio mindre, såfremt begge spillere fortsat var en del af handlen.

Jesus er jeg ikke specielt varm på. Han er en fremragende spiller, der tilmed arbejder stenhårdt for holdet, men nogen verdensklasse målscorer bliver han aldrig.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Jesper skrev:
fre aug 28, 2020 2:32 pm
Lopezzz>> Kan du ikke bare sige, at Messi vil spille basket i den nye sæson? Han er træt af fodbold og trænger til en sport, hvor han kan udnytte sin højde ...
Jeg møder stangstiv til festen :mrgreen:
MDCCCXCIX

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Altså garcia er jo allerede på vej. Og var der ikke snak om at Silva var meget interesseret i løbet af sæsonen?

Jeg ved godt at det er et galehus lige nu men det er stadig Barca. Jeg tror ikke vi får problemer med at hente de spillere vi vil have. Jo økonomiske men spillerne er klar.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Michman »

Piquénbauer skrev:
fre aug 28, 2020 7:17 pm
Altså garcia er jo allerede på vej. Og var der ikke snak om at Silva var meget interesseret i løbet af sæsonen?

Jeg ved godt at det er et galehus lige nu men det er stadig Barca. Jeg tror ikke vi får problemer med at hente de spillere vi vil have. Jo økonomiske men spillerne er klar.
Det er vist bare at rive det plaster af.. Vi skal videre.. Messi vil ikke mere. Vi starter forfra.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster