10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Norbit »

Piquénbauer skrev:
tors aug 27, 2020 8:14 am
Hej allesammen!

Af familiære årsager har jeg ikke været aktiv de seneste måneder men dette shitshow har fået mig tilbage til tasterne. Det føles seriøst som om jeg er ved at miste et familiemedlem. Føj. Jeg hader alt ved det her. Jeg hader barto som har pisset den bedste generation væk, jeg hader at dette skal være messis sidste sæson og ærlig talt så hader jeg måden messi gør det her på. Vi fans kan alle forstå at han er hamrende træt af barto og co men at han ikke melder noget ud og endda forsøger at sende klubben tilbage til stenalderen ved at smutte gratis gør kun det her værre.

Messi er 33 år og selvom vi ikke vil indse det så kan selv ikke messi løbe fra sin alder. Måske har han 4 år tilbage men det kan også være hans niveau falder fra næste sæson. Det er ikke til at sige. Derfor har jeg det egentligt, på trods af mit romantiske sind, fint med at han prøver noget nyt. Men det skal fandeme ske på en ordentlig måde - det betyder farvel til barto, ordentligt pressemøde med det hele til messi og økonomi/spillere til barca som vi kan bygge op igen.

Hvis vi kan få messi til at gå med til et salg fremfor en retssag osv så står vi faktisk i en fin situation for at kunne starte et nyt projekt. Ja det vil sikkert betyde et par dårlige sæsoner men vi vil kunne bygge noget op. De fleste klubber vil kaste sig frådende over messi. Især olieklubber som city og psg som ikke er blevet økonomisk ramt. De vil gøre alt for at vinde cl og det betyder de kan presses. Jeg ville feks fortælle city at forhandlingerne starter med jesus, silva og garcia mens de også skal overtage umtiti. Når det kommer til psg så hedder den mbappe og marquinhos. Så må vi se om de er for desperate til at gå med til det.

Men for fanden hvor jeg håber at dette ender bare nogenlunde. Hvis barto bliver og messi smutter gratis så ved jeg ærlig talt ikke hvordan jeg skal reagere.
Velkommen tilbage. Det har været savnet.

Jeg tror ikke at Bartomeu lader Messi gå gratis under nogen omstændigheder. Er der ikke noget med at ledelsen skal dække 15% (en eller anden regel fra 1990) af underskuddet? I så fald, så skal Bartomeu hoste op med lidt over 45 mio. euro (såfremt underskuddet er på min. 300 mio euro). Det vil han aldrig gøre og derfor tror jeg ikke at Messi skifter gratis. Jeg er ligeglad med pengene, Messi skal have den afsked som han fortjener - det vægter allerhøjst hos mig. Det skal ikke ødelægges pga. den klovn af en præsident vi har.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Nyhuus »

Norbit skrev:
tors aug 27, 2020 9:40 am
Piquénbauer skrev:
tors aug 27, 2020 8:14 am
Hej allesammen!

Af familiære årsager har jeg ikke været aktiv de seneste måneder men dette shitshow har fået mig tilbage til tasterne. Det føles seriøst som om jeg er ved at miste et familiemedlem. Føj. Jeg hader alt ved det her. Jeg hader barto som har pisset den bedste generation væk, jeg hader at dette skal være messis sidste sæson og ærlig talt så hader jeg måden messi gør det her på. Vi fans kan alle forstå at han er hamrende træt af barto og co men at han ikke melder noget ud og endda forsøger at sende klubben tilbage til stenalderen ved at smutte gratis gør kun det her værre.

Messi er 33 år og selvom vi ikke vil indse det så kan selv ikke messi løbe fra sin alder. Måske har han 4 år tilbage men det kan også være hans niveau falder fra næste sæson. Det er ikke til at sige. Derfor har jeg det egentligt, på trods af mit romantiske sind, fint med at han prøver noget nyt. Men det skal fandeme ske på en ordentlig måde - det betyder farvel til barto, ordentligt pressemøde med det hele til messi og økonomi/spillere til barca som vi kan bygge op igen.

Hvis vi kan få messi til at gå med til et salg fremfor en retssag osv så står vi faktisk i en fin situation for at kunne starte et nyt projekt. Ja det vil sikkert betyde et par dårlige sæsoner men vi vil kunne bygge noget op. De fleste klubber vil kaste sig frådende over messi. Især olieklubber som city og psg som ikke er blevet økonomisk ramt. De vil gøre alt for at vinde cl og det betyder de kan presses. Jeg ville feks fortælle city at forhandlingerne starter med jesus, silva og garcia mens de også skal overtage umtiti. Når det kommer til psg så hedder den mbappe og marquinhos. Så må vi se om de er for desperate til at gå med til det.

Men for fanden hvor jeg håber at dette ender bare nogenlunde. Hvis barto bliver og messi smutter gratis så ved jeg ærlig talt ikke hvordan jeg skal reagere.
Velkommen tilbage. Det har været savnet.

Jeg tror ikke at Bartomeu lader Messi gå gratis under nogen omstændigheder. Er der ikke noget med at ledelsen skal dække 15% (en eller anden regel fra 1990) af underskuddet? I så fald, så skal Bartomeu hoste op med lidt over 45 mio. euro (såfremt underskuddet er på min. 300 mio euro). Det vil han aldrig gøre og derfor tror jeg ikke at Messi skifter gratis. Jeg er ligeglad med pengene, Messi skal have den afsked som han fortjener - det vægter allerhøjst hos mig. Det skal ikke ødelægges pga. den klovn af en præsident vi har.
Jeg er fuldstændig enig.
Vil så gerne have, at Messi fik samme afsked som Xavi og Iniesta fik lov til at få.
Hvilket så er umuligt nu. Både pga. at sæsonen er slut og pga. Corona.

Hold kæft, hvor jeg glæder mig til at Barto er fortid og vi forhåbentlig har en præsident, der rent faktisk ved, hvordan man driver en fodboldklub. "Fuck" om vi ikke kommer til at vinde samtlige trofæer (hvis nogen) de næste 2-3 sæsoner. Kunne bare virkelig godt tænke mig, at der i det mindste bliver stablet et spændende projekt på benene med en masse unge spillere. Med eller uden Messi.
Under ham gerne at prøve en anden klub af.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Jo du har ret med barto og den potentielle store regning. At han går af er også det mindst vigtigt hvor sindssygt den end lyder. Og det siger jeg kun fordi jeg allerede tror det er for sent at redde situationen med messi og fordi han ligemeget hvad er fortid efter næste sæson. For mig er det vigtigste at messi får en god afsked men også at der kommer noget tilbage til klubben. Jeg elsker messi men det er klubben jeg er fan af og jeg kan ikke klare tanken om den situation vi ender i hvis messi smutter gratis. Samtidig så kan vi faktisk bygge noget op hvis vi “udnytter” situationen ordentligt.

Omkring det med at han smutter gratis så har jeg ærlig talt ikke forstand på det juridiske. Men messis bagland mener åbenbart at de har retten til det og der ønsker jeg “bare” at messi siger fuck it og lader klubben få noget igen. Som sagt så er det forståeligt at han er godt træt af barto og co men han må sgu også tænke på os fans.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6996
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Piquénbauer skrev:
tors aug 27, 2020 9:49 am
Jo du har ret med barto og den potentielle store regning. At han går af er også det mindst vigtigt hvor sindssygt den end lyder. Og det siger jeg kun fordi jeg allerede tror det er for sent at redde situationen med messi og fordi han ligemeget hvad er fortid efter næste sæson. For mig er det vigtigste at messi får en god afsked men også at der kommer noget tilbage til klubben. Jeg elsker messi men det er klubben jeg er fan af og jeg kan ikke klare tanken om den situation vi ender i hvis messi smutter gratis. Samtidig så kan vi faktisk bygge noget op hvis vi “udnytter” situationen ordentligt.

Omkring det med at han smutter gratis så har jeg ærlig talt ikke forstand på det juridiske. Men messis bagland mener åbenbart at de har retten til det og der ønsker jeg “bare” at messi siger fuck it og lader klubben få noget igen. Som sagt så er det forståeligt at han er godt træt af barto og co men han må sgu også tænke på os fans.
Helt enig.
Messis frustration er forståelig, men hvis han forlader klubben, sådan som det ser ud til at Messis rådgivere og Messi selv ønsker det, er det blot at gøre en svær tid endnu sværere.
Og det ville også være rart, om han kunne få den afsked der er ham værdig.

Har læst at Barto ønsker at tale med Messi og forsøge at overbevise ham om at blive. Mundo Deportivo eller Marca, kan ikke huske hvilken én af dem, skriver at Barto vil lægge vægt på, at der snart er ny præsident i klubben og at det derfor vil være godt, hvis Messi bliver.
Det laver dog ikke om på, at der er rod med Koeman kontra Suarez, hvis dé rygter altså taler sandt. Men jeg tror at vi, uanset hvad, må indstille os på, at Messi ikke længere ser sig selv i klubben og dét gør nas.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Nas er en underdrivelse. Men ja for mig er toget kørt - han er videre. Derfor er det også så sindssygt vigtigt at vi får bare lidt ud af denne elendige situation.

Forestil jer at vi får en pakke med jesus, garcia og måske angelino plus lidt penge og messi så bliver solgt med et ordentligt pressemøde osv. Det kan jeg leve med.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Norbit »

Piquénbauer skrev:
tors aug 27, 2020 10:03 am
Nas er en underdrivelse. Men ja for mig er toget kørt - han er videre. Derfor er det også så sindssygt vigtigt at vi får bare lidt ud af denne elendige situation.

Forestil jer at vi får en pakke med jesus, garcia og måske angelino plus lidt penge og messi så bliver solgt med et ordentligt pressemøde osv. Det kan jeg leve med.
Havde du også nævnt KdB ville jeg være OK med det. :D
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Hehe ja!

Men altså er det realistisk at city sender jesus, Silva og garcia vores vej? Det var det første jeg tænkte da jeg hørte om deres interesse. Garcia er allerede væk pga kontraktudløb og Jesus/Silva er ikke helt sikre startere. Men det bliver nok svært at få fat i dem begge hvorfor en gut som angelino vil være nemmere at få fat i.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Norbit »

Piquénbauer skrev:
tors aug 27, 2020 10:20 am
Hehe ja!

Men altså er det realistisk at city sender jesus, Silva og garcia vores vej? Det var det første jeg tænkte da jeg hørte om deres interesse. Garcia er allerede væk pga kontraktudløb og Jesus/Silva er ikke helt sikre startere. Men det bliver nok svært at få fat i dem begge hvorfor en gut som angelino vil være nemmere at få fat i.
Hvad skal vi med Angelino? Jeg kender ikke særlig meget til ham. Men er han bedre end Gaya? Jeg ser nemlig Gaya som den oplagte afløser for Alba.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Ingen anelse. Jeg nævner ham kun fordi vi er blevet sat i forbindelse med ham... Det samme gælder garcia som vi også burde kunne få fat i uden de store problemer.

Pointen er at Messi kan åbne op for at vi kan få nogle spillere ind som eller ville være umulige at hente - Jesus, Silva osv.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

!Option skrev:
tors aug 27, 2020 7:44 am
Eftersigende brevet fra Messis advokater til klubben:

Billede

Google translate:
Gennem dette brev vil jeg, Lionel Andrés Messi Cuttittini, med cpr. nr. XXXXX, opfordre til at igangsætte ophævelsen af den arbejdsmæssige kontrakt, som jeg i øjeblikket har med denne særlige klub, med henvisning til klausul nr. 24, som tillader mig at råde over denne mulighed.


Jeg takker for alle de muligheder for personlig udvikling og professionel forberedelse, som man har givet mig gennem min tid i klubben. Lærdom, som har tilladt mig at konsolidere min tekniske og menneskelige profil, men personlige motiver har fået mig til at træffe denne vanskelige beslutning, som jeg forventer bliver modtaget på den bedste måde af ledelsen i denne klub.
Hahaha wtf! :lol: Kan det være mere falsk??
Jeg håber at dem som laver de her falske dokumenter at de betaler en kæmpe bøde
MDCCCXCIX

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af kklaus »

!Option skrev:
tors aug 27, 2020 7:44 am
Eftersigende brevet fra Messis advokater til klubben:

Billede

Google translate:
Gennem dette brev vil jeg, Lionel Andrés Messi Cuttittini, med cpr. nr. XXXXX, opfordre til at igangsætte ophævelsen af den arbejdsmæssige kontrakt, som jeg i øjeblikket har med denne særlige klub, med henvisning til klausul nr. 24, som tillader mig at råde over denne mulighed.


Jeg takker for alle de muligheder for personlig udvikling og professionel forberedelse, som man har givet mig gennem min tid i klubben. Lærdom, som har tilladt mig at konsolidere min tekniske og menneskelige profil, men personlige motiver har fået mig til at træffe denne vanskelige beslutning, som jeg forventer bliver modtaget på den bedste måde af ledelsen i denne klub.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af !Option »

kklaus skrev:
tors aug 27, 2020 10:57 am
!Option skrev:
tors aug 27, 2020 7:44 am
Eftersigende brevet fra Messis advokater til klubben:

Billede

Google translate:
Gennem dette brev vil jeg, Lionel Andrés Messi Cuttittini, med cpr. nr. XXXXX, opfordre til at igangsætte ophævelsen af den arbejdsmæssige kontrakt, som jeg i øjeblikket har med denne særlige klub, med henvisning til klausul nr. 24, som tillader mig at råde over denne mulighed.


Jeg takker for alle de muligheder for personlig udvikling og professionel forberedelse, som man har givet mig gennem min tid i klubben. Lærdom, som har tilladt mig at konsolidere min tekniske og menneskelige profil, men personlige motiver har fået mig til at træffe denne vanskelige beslutning, som jeg forventer bliver modtaget på den bedste måde af ledelsen i denne klub.
Jeg skriver ingen steder at jeg står inde for ægtheden! :grin:
Rey Abi!

MarkMenace
Indlæg: 204
Tilmeldt: man sep 11, 2017 11:05 am
Har takket: 52 gange
Blevet takket: 30 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MarkMenace »

Det er noget af en kabale der skal gå op, for at dette ender lykkeligt for begge parter.

Jeg håber både Messi og Barcelona går på kompromis.
Messi dropper at løsrive sig fra kontrakten, Barca dropper at henvise til €700.000.000 når andre klubber henvender sig.

Med de CL-fadæsser vi har været vidner til, har vi inderst inde godt vidst, at glasset snart var fyldt for Messi.
Messi har uendeligt kærlighed til vores klub, men han er også en sportsmand med ambitioner. Ambitioner han har vidst, vi ikke ville kunne løfte, men han gav alt, og håbede på andre mirakler end dem, han selv kan skabe.

Barto går ikke af, men skylder fandme at give et plaster videre til den næste præsident, ved at få det maksimale ud af denne lorte situation, han selv har kreeret.

Håber dette bliver en lærestreg, og der i fremtiden vil ændres lidt på hvor svært det er at komme af med en siddende præsident, som tydeligvis ikke ønsker klubben det bedste.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
tors aug 27, 2020 10:20 am
Hehe ja!

Men altså er det realistisk at city sender jesus, Silva og garcia vores vej? Det var det første jeg tænkte da jeg hørte om deres interesse. Garcia er allerede væk pga kontraktudløb og Jesus/Silva er ikke helt sikre startere. Men det bliver nok svært at få fat i dem begge hvorfor en gut som angelino vil være nemmere at få fat i.
Rart at høre fra dig igen :thumbup: Bliv endelig hængende:)

Umuligt at sige om det er realistisk. Men som start til forhandling vil det være ok! Bernardo er en tryllekunstner, virkelig mums. Gad blot godt noget defensiv opjustering også, altså udover Garcia.

Det med det økonomiske. Nu må vi se hvad der er op og ned. Noget ala dit forslag eller en realistisk.pose penge, ville være et fint forlig.

Ift afsked. Det er virkelig super ærgerligt, hvis det hele vitterligt er som det lyder. En xavi/ini afsked er lidt halv umulig pt!! Hvis afskeden (økonomisk mm) bliver ok og uden retssager etc :sad: så kan en ny præsident måske afholde et eller andet om et år!? Altså en sen afskedsfejring. Noget hvor polemikken etc har lagt sig og kærligheden til den lille fyr, er hovedfokus!?

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Nyhuus »

Antimadridista skrev:
tors aug 27, 2020 11:48 am
Ift afsked. Det er virkelig super ærgerligt, hvis det hele vitterligt er som det lyder. En xavi/ini afsked er lidt halv umulig pt!! Hvis afskeden (økonomisk mm) bliver ok og uden retssager etc :sad: så kan en ny præsident måske afholde et eller andet om et år!? Altså en sen afskedsfejring. Noget hvor polemikken etc har lagt sig og kærligheden til den lille fyr, er hovedfokus!?
Ja det kunne måske være! Han fortjener næsten en statue.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster