10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Lidt irriterende at Messi ikke siger noget til fansene. Bare en lille hilsen vil være nok.
Jeg ved godt at han er genert og kan ikke lide at være i rampelyset men tit er han en tøsedreng. Vi har ikke hørt et eneste ord fra ham siden nederlaget til Bayern.
Det er respektløs over for os. Han gøre det kun værre for sig selv ved at forblive tavs og gemmer sig væk fra alle
MDCCCXCIX

Jesper
Indlæg: 34
Tilmeldt: fre aug 10, 2018 9:06 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesper »

Netop Messis tavshed får mig til at fundere over, hvad der egentlig foregår. Spiller han højt spil for at se, om han kan få afsat den bestyrelse, han ikke har haft tillid til i årevis, før han endeligt melder ud? Han kan jo se, at det kører for fuldt tryk i hele verdenspressen, så der må vel være en grund til, at han forholder sig tavs. Forstår så godt hans frustration over ledelsen, der sandt for dyden ikke har vist noget lederskab, siden holdet begyndte at smuldre med afgangen af nøglespillere som Xavi (2016), Neymar (2017) og Iniesta (2018). Ingen sportslig plan, men det ene hovedløse indkøb efter det andet. Startende med André Gomez som den nye Xavi (?) og sluttende med megadyre indkøb som Griezman, der blev sendt ud på fløjen (selv om Simeones genistreg med ham var at rykke ham ind centralt, hvor han gjorde rigtig ondt på modstanderne, han fungerer ikke på fløjen), de Jong, hvis styrke er defensiv midt (Busquets position), alligevel bruges han som central midt, selv om han ikke er særligt god frem i banen, og glasmanden Dembelé, der vist har spillet mere Playstation end fodbold i sin tid i Barcelona.
Nu vil den bestyrelse, der aftræder senest i marts, så starte et nyt sportsligt projekt - der så skal overtages af en ny bestyrelse (som måske har andre ideer?), før det rigtigt er kommet i gang. Det kan man ikke gøre på et halvt års tid, det er helt hul i hatten. Et nyt sportligt projekt bør igangsættes af en ny bestyrelse, der kan arbejde med det over en længere tidshorisont.
Koeman er vel heller ikke kommet særligt godt fra start. Ifølge avisskriverier var hans første melding til Messi, at “du skal indordne dig, klubben er over dig”. Hvilket vel er, hvad Messi har gjort de seneste år, hvor taktikken tilsyneladende har været “giv Messi bolden, så finder han nok på noget” - men det har ikke virket, fordi fodbold stadig er et holdspil. Koemans telefoniske og kortere-end-et-minut-samtale med Suarez, hvor budskabet var “du indgår ikke i planerne, find dig en ny klub”, har heller ikke vækket respekt. At starte i denne klub med en Felix Magath-attitude er nok ikke smart. Hvis der er sandhed i disse presseskriverier, kan han have tabt hele omklædningsrummet, før han overhovedet er trådt ind i det.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

The club chosen by Messi to continue his career with is Manchester City.

"I made the decision with Antonela to leave Barça. It hurts my soul, but that's it. The cycle has been completed", these are words Messi told someone close to him.

[LA NACION]
Ikke noget officielt fra Messi endnu, hvilket er skuffende. Tænker dog at Jesper ovenfor har en pointe i forhold til tavsheden.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Protesting Barça fans have broken past security and entered the grounds of the Camp Nou
Gang i den.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

Alt det her tager han jo ikke tilbage, hvis Bartomeu skulle gå af nu. Tavsheden er jo ikke noget nyt med Messi, om man kan lide det elle ej. Puyol har jo afsløret mere om Messi's fremtid, end Messi har. Han venter sikkert på, at det hele falder på plads inden han vil komme med en officiel melding. Det her er alt sammen meget beskidt, og ingen af de to parter er uden skyld.

Og hvor var har alle de fans ude foran stadion været de sidste 4 år.

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af VicValde »

A$AP skrev:
ons aug 26, 2020 9:55 pm
Alt det her tager han jo ikke tilbage, hvis Bartomeu skulle gå af nu. Tavsheden er jo ikke noget nyt med Messi, om man kan lide det elle ej. Puyol har jo afsløret mere om Messi's fremtid, end Messi har. Han venter sikkert på, at det hele falder på plads inden han vil komme med en officiel melding. Det her er alt sammen meget beskidt, og ingen af de to parter er uden skyld.

Og hvor var har alle de fans ude foran stadion været de sidste 4 år.
Det klæder bestemt hverken klubben, ledelsen eller Messi det her. Havde godt nok aldrig troet, at hans farvel til sit hjem gennem så mange år ville ske på så dårlig en måde. Det er jo gået fra en romantisk fortælling til rent cirkus.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Drake »

Man skulle tro vi var med i en utrolig dårlig film :eek: havde aldrig troede vi ville få sådan en retarderet og klam ledelse, der har skab alle de er problemer, og det kulminere med at Messi, verden bedste spiller i historien forlader os på denne her måde :sick: :mad: :sad:

Man tror hele tiden det ikke kan blive værre med denne her ledelse, men JO det kan det godt :eek: :crazy: :thumbdown: :mad:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Norbit »

Dytrax skrev:
ons aug 26, 2020 9:48 pm
Protesting Barça fans have broken past security and entered the grounds of the Camp Nou
Gang i den.
Findes der ikke video?
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Rekick »

Norbit skrev:
ons aug 26, 2020 11:45 pm
Dytrax skrev:
ons aug 26, 2020 9:48 pm
Protesting Barça fans have broken past security and entered the grounds of the Camp Nou
Gang i den.
Findes der ikke video?
https://twitter.com/HagridFCB/status/12 ... 3971522561

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Norbit »

Rekick skrev:
tors aug 27, 2020 12:00 am
Norbit skrev:
ons aug 26, 2020 11:45 pm
Dytrax skrev:
ons aug 26, 2020 9:48 pm
Protesting Barça fans have broken past security and entered the grounds of the Camp Nou
Gang i den.
Findes der ikke video?
https://twitter.com/HagridFCB/status/12 ... 3971522561
Wow.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af B-Freak »

A motion of no confidence is launched [sport]
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Michman »

Jeg hader det. Men ingen kan overbevise mig om at Messi ikke fortjener at gøre hvad han vil. Han har gjort alt for os i jeg ved ikke hvor mange år. Det er en lorte ledelse. Men seriøst hvis han vil væk så lad ham gå. Han fortjener at være glad.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af !Option »

Eftersigende brevet fra Messis advokater til klubben:

Billede

Google translate:
Gennem dette brev vil jeg, Lionel Andrés Messi Cuttittini, med cpr. nr. XXXXX, opfordre til at igangsætte ophævelsen af den arbejdsmæssige kontrakt, som jeg i øjeblikket har med denne særlige klub, med henvisning til klausul nr. 24, som tillader mig at råde over denne mulighed.


Jeg takker for alle de muligheder for personlig udvikling og professionel forberedelse, som man har givet mig gennem min tid i klubben. Lærdom, som har tilladt mig at konsolidere min tekniske og menneskelige profil, men personlige motiver har fået mig til at træffe denne vanskelige beslutning, som jeg forventer bliver modtaget på den bedste måde af ledelsen i denne klub.
Rey Abi!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Hej allesammen!

Af familiære årsager har jeg ikke været aktiv de seneste måneder men dette shitshow har fået mig tilbage til tasterne. Det føles seriøst som om jeg er ved at miste et familiemedlem. Føj. Jeg hader alt ved det her. Jeg hader barto som har pisset den bedste generation væk, jeg hader at dette skal være messis sidste sæson og ærlig talt så hader jeg måden messi gør det her på. Vi fans kan alle forstå at han er hamrende træt af barto og co men at han ikke melder noget ud og endda forsøger at sende klubben tilbage til stenalderen ved at smutte gratis gør kun det her værre.

Messi er 33 år og selvom vi ikke vil indse det så kan selv ikke messi løbe fra sin alder. Måske har han 4 år tilbage men det kan også være hans niveau falder fra næste sæson. Det er ikke til at sige. Derfor har jeg det egentligt, på trods af mit romantiske sind, fint med at han prøver noget nyt. Men det skal fandeme ske på en ordentlig måde - det betyder farvel til barto, ordentligt pressemøde med det hele til messi og økonomi/spillere til barca som vi kan bygge op igen.

Hvis vi kan få messi til at gå med til et salg fremfor en retssag osv så står vi faktisk i en fin situation for at kunne starte et nyt projekt. Ja det vil sikkert betyde et par dårlige sæsoner men vi vil kunne bygge noget op. De fleste klubber vil kaste sig frådende over messi. Især olieklubber som city og psg som ikke er blevet økonomisk ramt. De vil gøre alt for at vinde cl og det betyder de kan presses. Jeg ville feks fortælle city at forhandlingerne starter med jesus, silva og garcia mens de også skal overtage umtiti. Når det kommer til psg så hedder den mbappe og marquinhos. Så må vi se om de er for desperate til at gå med til det.

Men for fanden hvor jeg håber at dette ender bare nogenlunde. Hvis barto bliver og messi smutter gratis så ved jeg ærlig talt ikke hvordan jeg skal reagere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Drake »

Piquénbauer skrev:
tors aug 27, 2020 8:14 am
Hej allesammen!

Af familiære årsager har jeg ikke været aktiv de seneste måneder men dette shitshow har fået mig tilbage til tasterne. Det føles seriøst som om jeg er ved at miste et familiemedlem. Føj. Jeg hader alt ved det her. Jeg hader barto som har pisset den bedste generation væk, jeg hader at dette skal være messis sidste sæson og ærlig talt så hader jeg måden messi gør det her på. Vi fans kan alle forstå at han er hamrende træt af barto og co men at han ikke melder noget ud og endda forsøger at sende klubben tilbage til stenalderen ved at smutte gratis gør kun det her værre.

Messi er 33 år og selvom vi ikke vil indse det så kan selv ikke messi løbe fra sin alder. Måske har han 4 år tilbage men det kan også være hans niveau falder fra næste sæson. Det er ikke til at sige. Derfor har jeg det egentligt, på trods af mit romantiske sind, fint med at han prøver noget nyt. Men det skal fandeme ske på en ordentlig måde - det betyder farvel til barto, ordentligt pressemøde med det hele til messi og økonomi/spillere til barca som vi kan bygge op igen.

Hvis vi kan få messi til at gå med til et salg fremfor en retssag osv så står vi faktisk i en fin situation for at kunne starte et nyt projekt. Ja det vil sikkert betyde et par dårlige sæsoner men vi vil kunne bygge noget op. De fleste klubber vil kaste sig frådende over messi. Især olieklubber som city og psg som ikke er blevet økonomisk ramt. De vil gøre alt for at vinde cl og det betyder de kan presses. Jeg ville feks fortælle city at forhandlingerne starter med jesus, silva og garcia mens de også skal overtage umtiti. Når det kommer til psg så hedder den mbappe og marquinhos. Så må vi se om de er for desperate til at gå med til det.

Men for fanden hvor jeg håber at dette ender bare nogenlunde. Hvis barto bliver og messi smutter gratis så ved jeg ærlig talt ikke hvordan jeg skal reagere.
Velkommen tilbage Piquénbauer.

Det er fuldstændig spot on det der!
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster