20 - Sergi Roberto

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: 24 - Sergi Roberto

Indlæg af FCBarcelonaChr »

New Barcelona coach Luis Enrique has told midfielder Sergi Roberto (22) that he counts on him for next season. [catradio]

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: 24 - Sergi Roberto

Indlæg af OliverDK »

FCBarcelonaChr skrev:
New Barcelona coach Luis Enrique has told midfielder Sergi Roberto (22) that he counts on him for next season. [catradio]


Det ved jeg sgu ikke hvad jeg skal synes om..... Jeg tror faktisk på, at Lucho kan udnytte det talent som han åbenlyst besidder. Det kunne Tata godt nok ikke.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 24 - Sergi Roberto

Indlæg af Visca El Barca »

Luis Enrique has told Barcelona that midfielder Sergi Roberto (22), whose contract expires in 2015, cannot be sold or leave on loan. [md]
Håber det passer. Jeg ved godt, at folk herinde ikke ser det store lys i ham, men jeg synes han er lovende. Jeg tror godt, han kan blive en rigtig god spiller for os, hvis man viser ham den nødvendig tillid.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: 24 - Sergi Roberto

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Sergi Roberto: "I never had doubts about my future. Luis Enrique knows me from B-team and believes in me. I look forward to next season."
Sergi Roberto: "Don't know what Xavi will decide, but I want him to stay. For all he represents, and because I learn every day by his side."
Sevilla wanted to sign Barcelona midfielder Sergio Roberto (22), but new Barcelona coach Luis Enrique counts on him for next season. [md]

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 24 - Sergi Roberto

Indlæg af Drake »

Jeg forstår ikke rigtig hvorfor man regner med ham. Han bliver vel 5 valg på CM. Men mindre LE har tænkt sig at sælge måde Cesc og Xavi, også bruge Roberto som backup for Rakitic. Og så Rafinha som backup for Iniesta :roll: Det ville da være bedre at leje ham ud.
Senest rettet af Drake tirs jun 10, 2014 6:01 pm, rettet i alt 1 gang.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: 24 - Sergi Roberto

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Er enig i at det ville være bedre at leje ham ud, da vejen til spilletid synes lang. Er dog stadigvæk af den overbevisning, at hvis han får massere af spilletid, så kan han udvikle sig til at blive en rigtig god spiller.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: 24 - Sergi Roberto

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Sevilla wanted to sign Barcelona midfielder Sergi Roberto (22) this summer, but both Barcelona and the player rejected all talks. [md]

BarçaDK

Re: 24 - Sergi Roberto

Indlæg af BarçaDK »

Er det ikke ved at være for sent for ham? Hvor mange har slået igennem på Barça-niveau efter at have vist intet i en alder af 22 år?

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 24 - Sergi Roberto

Indlæg af Elbarca »

Nej det er ikke for sent. At sige han intet har vist er forkert. Han har vist potentiale, også selvom han ikke har været i fokus.

Spillere som Iniesta og Xavi slog også sent igennem. Og de spillede ikke i en tid hvor Barca var de fleste overlegne. Med en træner som LE, tror jeg han kan udvikle sig i den rigtige retning.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 24 - Sergi Roberto

Indlæg af Quaresma »

Han er en fin spiller, men intet specielt. Umiddelbart vurderer jeg ham til at ligge midt i mellem JdS og Thiago talentmæssigt. Udmærket backup, men så heller ikke mere.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 24 - Sergi Roberto

Indlæg af Elbarca »

Quaresma skrev:Han er en fin spiller, men intet specielt. Umiddelbart vurderer jeg ham til at ligge midt i mellem JdS og Thiago talentmæssigt. Udmærket backup, men så heller ikke mere.
Ja, men siden vi satser på ham, så er det fordi man mener han er fremtidens mand. Han fik en del minutter før Tata kom til. Det tror jeg han igen kan få med LE.

BarçaDK

Re: 24 - Sergi Roberto

Indlæg af BarçaDK »

Elbarca skrev:Nej det er ikke for sent. At sige han intet har vist er forkert.
Årh. Han har aldrig vist, at han kan levere, når det gælder. Jeg har aldrig siddet med fornemmelsen af, at det var godt vi havde Sergi Roberto på banen.

Det forventer jeg ikke generelt af så unge spillere, men det bør næsten være sket en enkelt gang i en alder af 22 år. Men hvem ved, måske har han gjort det i en kamp, jeg ikke har set.
Elbarca skrev:Spillere som Iniesta og Xavi slog også sent igennem.
Hvis de slog sent igennem, så slår Roberto meget sent igennem, såfremt det sker.

Roberto har lige, i den sæson han fyldte 22 år i, spillet 938 minutter. Heraf 540 i Copa del Rey. Altså 398 i La Liga + CL. Til sammenligning spillede Xavi og Iniesta hhv. 3.844 og 2.299 minutter i ligaen og CL i de sæsoner, hvor de hver især fyldte 22 år.

Så hvis du vil sammenligne Roberto med de to på det punkt, må du konkludere, at Roberto er langt efter.
Elbarca skrev:Ja, men siden vi satser på ham, så er det fordi man mener han er fremtidens mand. Han fik en del minutter før Tata kom til.
Ja, på B-holdet.

På A-holdet spillede han fem kampe sæsonen før. 11 minutter i ligaen, en gruppekamp i CL da gruppen allerede var afgjort og så ellers Copa del Rey.



Jeg mener ikke, at det er slut for Roberto i Barça, men det er tæt på. Han skal på få kampe i pokalen eller ved allerede store føringer i ligaen vise, at han har fortjent mere spilletid, og når han så får 2-3 chancer i La Liga, så skal han snuppe dem, ellers må han videre.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 24 - Sergi Roberto

Indlæg af Elbarca »

Som jeg skrev, var det også et andet Barca Xavi og Iniesta spillede på. Et ikke så dominerende hold. Det betyder også noget i forhold til minutter. Nej S. Roberto har ikke brilleret, men havde Iniesta det? Nope, slet ikke. Der var en feeling af at Iniesta måske heller ikke ville slå igennem. Xavi havde, selvom han spillere mere i sine yngre dage, heller ikke tydelige tegn på at han en dag ville blive en legende. Der var engang hvor små midtbanespillere som dem ikke var i høj kurs.

Jeg mener så at S. Roberto har et eller andet potentiale, vi stadig mangler at få udviklet. Lad os se hvad LE kan få ud af ham.

BarçaDK

Re: 24 - Sergi Roberto

Indlæg af BarçaDK »

Der er noget i det, du siger. Men, hvis jeg tillader mig at se bort fra Copa del Rey, hvor Gud og hver mand får spilletid, så spillede Roberto 398 minutter sidste sæson, og Xavi spillede 3.844 minutter i sin tilsvarende sæson. Tæt på 10 gange så mange. Det er altså en himmelråbende stor forskel.

Jeg siger ikke, at Roberto er uduelig, men jeg har svært ved at se ham nå en plads blandt de bedste elleve.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 24 - Sergi Roberto

Indlæg af Elbarca »

Tror denne sæson kan blive afgørende for ham. For hvis LE ikke kan få mere ud af ham, så blir det nok svært. Han har trods alt været omkring førsteholdet nogle år og nu kommer en træner, der kender ham.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster