20 - Sergi Roberto

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
men over alt hører man om, hvor dygtige de er, nogen der skiller sig ud fra mængden, så derfor undrer nogen sig over, hvorfor ingen af dem har slået igennem.
Men hvem er det der siger det? Det er oftest fansene som udråber den ene efter den anden som et kæmpe talent.
Pep var speciel, som Blau rigtigt påpeger. Men har ikke haft en træner ligesom ham siden, der har haft så stor tiltro til talenterne. Samtidig har man ikke haft en træner, der har været i klubben i så lang tid som var han, for man har skiftet trænere de sidste tre år. Derudover er tålmodigheden kort, for man skal have succes med det samme samt en ledelse, der ser lidt anderledes på talentarbejde. Det er summen af flere ting, som sagt.
Det er jeg enig i. Men han havde også en ret stor fordel med hensyn til talenterne da han gik direkte fra at være ungdomstræner til førsteholdstræner. Det gør trods alt at man har fingeren på pulsen. Men det er helt klart rigtigt at pep gav flere spillere chancen og nu må vi se om lucho vil gøre det samme.
Det er jo ikke fansene, men i højeste grad medierne, der gør det. Medierne taler om, hvor store de forskellige talenter er. Luis Enrique har også pulsen på talenterne, men han har sikkert nogle andre arbejdsforhold. Jeg tror ikke, at han har lige så frie tøjler som Pep havde.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:
men over alt hører man om, hvor dygtige de er, nogen der skiller sig ud fra mængden, så derfor undrer nogen sig over, hvorfor ingen af dem har slået igennem.
Men hvem er det der siger det? Det er oftest fansene som udråber den ene efter den anden som et kæmpe talent.
Pep var speciel, som Blau rigtigt påpeger. Men har ikke haft en træner ligesom ham siden, der har haft så stor tiltro til talenterne. Samtidig har man ikke haft en træner, der har været i klubben i så lang tid som var han, for man har skiftet trænere de sidste tre år. Derudover er tålmodigheden kort, for man skal have succes med det samme samt en ledelse, der ser lidt anderledes på talentarbejde. Det er summen af flere ting, som sagt.
Det er jeg enig i. Men han havde også en ret stor fordel med hensyn til talenterne da han gik direkte fra at være ungdomstræner til førsteholdstræner. Det gør trods alt at man har fingeren på pulsen. Men det er helt klart rigtigt at pep gav flere spillere chancen og nu må vi se om lucho vil gøre det samme.
Det er jo ikke fansene, men i højeste grad medierne, der gør det. Medierne taler om, hvor store de forskellige talenter er. Luis Enrique har også pulsen på talenterne, men han har sikkert nogle andre arbejdsforhold. Jeg tror ikke, at han har lige så frie tøjler som Pep havde.
Så læser vi forskellige steder. Synes klart det er fansene som bygger spillerne op.

Jeg vil ikke kommentere på luchos arbejdsforhold da jeg ærlig talt ikke har nogen anelse om hvordan det foregår. Jeg kigger på de talenter som han har til rådighed og på nuværende tidspunkt kan jeg sgu ikke rigtigt finde en som virkelig kan blive en stjerne. Fine rotationsspillere men ikke mere end det. Og derfor tror jeg også at det er derfor han bruger dem som han gør.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:
men over alt hører man om, hvor dygtige de er, nogen der skiller sig ud fra mængden, så derfor undrer nogen sig over, hvorfor ingen af dem har slået igennem.
Men hvem er det der siger det? Det er oftest fansene som udråber den ene efter den anden som et kæmpe talent.
Pep var speciel, som Blau rigtigt påpeger. Men har ikke haft en træner ligesom ham siden, der har haft så stor tiltro til talenterne. Samtidig har man ikke haft en træner, der har været i klubben i så lang tid som var han, for man har skiftet trænere de sidste tre år. Derudover er tålmodigheden kort, for man skal have succes med det samme samt en ledelse, der ser lidt anderledes på talentarbejde. Det er summen af flere ting, som sagt.
Det er jeg enig i. Men han havde også en ret stor fordel med hensyn til talenterne da han gik direkte fra at være ungdomstræner til førsteholdstræner. Det gør trods alt at man har fingeren på pulsen. Men det er helt klart rigtigt at pep gav flere spillere chancen og nu må vi se om lucho vil gøre det samme.
Det er jo ikke fansene, men i højeste grad medierne, der gør det. Medierne taler om, hvor store de forskellige talenter er. Luis Enrique har også pulsen på talenterne, men han har sikkert nogle andre arbejdsforhold. Jeg tror ikke, at han har lige så frie tøjler som Pep havde.
Så læser vi forskellige steder. Synes klart det er fansene som bygger spillerne op.

Jeg vil ikke kommentere på luchos arbejdsforhold da jeg ærlig talt ikke har nogen anelse om hvordan det foregår. Jeg kigger på de talenter som han har til rådighed og på nuværende tidspunkt kan jeg sgu ikke rigtigt finde en som virkelig kan blive en stjerne. Fine rotationsspillere men ikke mere end det. Og derfor tror jeg også at det er derfor han bruger dem som han gør.
Nåh, det er mærkeligt, men fred være med det. Måske er det også lidt svært at kæmpe med Messi, Neymar og Suarez og man har jo heller ikke haft en dårlig midtbane. Jeg ser til gengæld potentiale i en del af de spillere, men vilkårene er ekstreme og så er det svært at slå igennem.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:
men over alt hører man om, hvor dygtige de er, nogen der skiller sig ud fra mængden, så derfor undrer nogen sig over, hvorfor ingen af dem har slået igennem.
Men hvem er det der siger det? Det er oftest fansene som udråber den ene efter den anden som et kæmpe talent.
Pep var speciel, som Blau rigtigt påpeger. Men har ikke haft en træner ligesom ham siden, der har haft så stor tiltro til talenterne. Samtidig har man ikke haft en træner, der har været i klubben i så lang tid som var han, for man har skiftet trænere de sidste tre år. Derudover er tålmodigheden kort, for man skal have succes med det samme samt en ledelse, der ser lidt anderledes på talentarbejde. Det er summen af flere ting, som sagt.
Det er jeg enig i. Men han havde også en ret stor fordel med hensyn til talenterne da han gik direkte fra at være ungdomstræner til førsteholdstræner. Det gør trods alt at man har fingeren på pulsen. Men det er helt klart rigtigt at pep gav flere spillere chancen og nu må vi se om lucho vil gøre det samme.
Det er jo ikke fansene, men i højeste grad medierne, der gør det. Medierne taler om, hvor store de forskellige talenter er. Luis Enrique har også pulsen på talenterne, men han har sikkert nogle andre arbejdsforhold. Jeg tror ikke, at han har lige så frie tøjler som Pep havde.
Så læser vi forskellige steder. Synes klart det er fansene som bygger spillerne op.

Jeg vil ikke kommentere på luchos arbejdsforhold da jeg ærlig talt ikke har nogen anelse om hvordan det foregår. Jeg kigger på de talenter som han har til rådighed og på nuværende tidspunkt kan jeg sgu ikke rigtigt finde en som virkelig kan blive en stjerne. Fine rotationsspillere men ikke mere end det. Og derfor tror jeg også at det er derfor han bruger dem som han gør.
Mener du virkelig ikke at spillere som Samper, Adama, Munir, Sandro og Halilovic har potentiale til at blive stjerner?

Samper behøver jeg forhåbentlig ikke uddybe omkring. Han har allerede rigeligt niveau til at spille overfor bundholdene i La Liga.

Adama er allerede en dribler i absolut verdensklasse, med et absolut glimrende blik for spillet og en vanvittig fysik. Det er klart at han skal modnes, men han har alle værktøjerne til at blive en Hazard-agtig fodboldspiller.

Munir er allerede rigtig dygtig, men det gik lidt for hurtigt med ham i efteråret. Men han har god teknik, et fint blik for spillet, han er hurtig og han er en dygtig afslutter.

Sandro er bare pisse giftig og har en enorm målnæse. Hvis man peger ham i den rigtige retning, kunne han sagtens blive en spidsangriber á la Soldado, der er god for en 15-20 La Liga mål per sæson.

Halilovic har haft en svær første sæson, men han har allerede en del erfaring fra den bedste kroatiske række, han er stadig hammer ung og han har et helt fænomenalt godt drive med bolden og har et rigtig godt venstreben.

Jeg ser stjerne-potentiale, nok mest i Samper og Adama, og det er også selvom de lige har spillet en lorte-sæson, under to trænere hvor den ene var mere elendig end den anden - to naive trænere der tilsyneladende overhovedet ikke kunne finde ud af at justere og lære af sine fejl.

Sendt fra min fede telefon, bitches!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Blaugrana92 »

FCBarcelonaChr skrev:@Blau

Nu har jeg efterhånden læst din signatur en del gange og nu er jeg altså blevet nysgerrig. På en skala fra 1-10, hvor fed er din telefon så?
Jeg ved godt at det sprænger skalaen, men jeg har alligevel tænkt mig at citere Chris Anker Sørensen og sige: 27!

Sendt fra min fede telefon, bitches!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

20 - Sergi Roberto

Indlæg af Bager »

Det er sq også en mærkelig måde Lucho bruger ungdomsspillerne på på a-holdet. Han bruger dem meget, meget lidt og ofte kun som en sidste udvej. Hvorfor bruger han dem ikke bare lidt oftere i kampe mod lette modstandere? Det er jo lettere at spille en god kamp, når presset er lidt lavere, end hvis det er en brandkamp. Og så kun brug én ungdomsspiller af gangen - det holder formen på spillet intakt og stamspillerne kan bedre hjælpe ungdomsspilleren. Ved at bruge dem regelmæssigt vil han også undgå slidtage på stamspillerne.
Visca el Barca

Brugeravatar
Nói NPO
Indlæg: 390
Tilmeldt: fre jun 07, 2013 8:31 am
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Nói NPO »

Den lille ananas

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Piquénbauer »

Hmm... IMO er det en lidt fjollet artikel. Ja roberto ser sig tilfreds med en plads på bænken og ja han fighter som keita men så stopper sammenligningerne også. Keita var rutineret og hamrende stærk fysisk. Og pga dette var han fremragende til at "lukke" kampe ned når et resultat var på plads og der skulle spares spillere. Det samme kan på ingen måder siges om roberto. Han gør det fint (især på den defensive midt) men ikke mere end det.

Så hvis det stod til mig så fik samper de minutter som roberto får pt. Det ville være bedre for klubben på sigt for ærlig talt så bliver roberto aldrig mere end en ok breddespiller.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Xavi6Smede »

Jeg har længe haft stor tiltro og store forhåbninger til Sergi Roberto, men hans chance må være ovre nu. Han er som 23 årig blot 5.valg på midtbanen (4.valg indtil Turan er tilgængelig). Det tyder på Pogba er at finde i klubben næste år, og samtidig har vi Hallilovic og især Samper på vej.

Håber han skifter til en klub som Villereal eller Celta, hvor jeg tror han ku blomstre op... Det håber jeg!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8382
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 639 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Michman »

Piquénbauer skrev:Hmm... IMO er det en lidt fjollet artikel. Ja roberto ser sig tilfreds med en plads på bænken og ja han fighter som keita men så stopper sammenligningerne også. Keita var rutineret og hamrende stærk fysisk. Og pga dette var han fremragende til at "lukke" kampe ned når et resultat var på plads og der skulle spares spillere. Det samme kan på ingen måder siges om roberto. Han gør det fint (især på den defensive midt) men ikke mere end det.

Så hvis det stod til mig så fik samper de minutter som roberto får pt. Det ville være bedre for klubben på sigt for ærlig talt så bliver roberto aldrig mere end en ok breddespiller.

Fuldstændig enig..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Poll: "Do you like Sergi Roberto at right back?" No 10% - Yes 90% #fcblive (1060 votes) [sport]

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af klogfyr »

Bare vent til han fejler i næste kamp, så får det poll et helt andet resultat.

Sendt fra min GT-N7105 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Piquénbauer »

phpBB [video]


Roberto mod ATH!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5539
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Stortset fejlfri!
*like*
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

PuyolErGud
Indlæg: 10805
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 602 gange
Blevet takket: 584 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af PuyolErGud »

Først: Fedt at se at han går ind uden nogen vanskeligheder.
Andet: Imodsætning til Alves, ser det ud til at Roberto ved hvad han laver når han clearer en bold.
Tredje: Hvor var banen egentlig tør dårlig.
Fjerde: Hvad sker der for musikken? :lol:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster