La Liga 2023/2024

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: La Liga 2023/2024

Indlæg af Lopezzz »

Pis, Girona er færdig efter denne sæson. Txiki er på stadion og på indkøb.
MDCCCXCIX

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1193 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: La Liga 2023/2024

Indlæg af FCBSOCI »

3-1. 3 mål af Dovbyk på under 20 minutter. Var det ikke ham, som ikke kunne bruges i Superligaen?

Jeg kommer til at følge Girona i denne sæson. Spændende hold. Miguel Ángel Sánchez som kommende Barca træner? Det ville være en drøm.

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1193 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: La Liga 2023/2024

Indlæg af FCBSOCI »

Girona tæt på at lave årets mål. Nøj, de er gode. Tror jeg tager et smut på Montilivi, næste gang jeg er i Barcelona, hvis Barca ikke spiller samtidigt.

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1193 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: La Liga 2023/2024

Indlæg af FCBSOCI »

5-1 til Girona over Sevilla, som Barca slog 1-0 med besvær på selvmål af Ramos. Imponerende, bare imponerende af Girona.

Filten
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 199 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: La Liga 2023/2024

Indlæg af Filten »

FCBSOCI skrev:
søn jan 21, 2024 11:58 pm
5-1 til Girona over Sevilla, som Barca slog 1-0 med besvær på selvmål af Ramos. Imponerende, bare imponerende af Girona.
Ja de spiller som Barca har gjort.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1193 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: La Liga 2023/2024

Indlæg af FCBSOCI »

Junker sidder og forsvarer de vanvittige dommerfejl i Real Madrids sejr her til aften. Han må være verdens største Real fans.

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: La Liga 2023/2024

Indlæg af Kvoller »



Xavi er også ude med riven.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8344
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: La Liga 2023/2024

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: La Liga 2023/2024

Indlæg af Lopezzz »

🤣🤣🤣🤣 Xavi og Laporta får en bøde får at kritisere dommerfejl som dommerne selv har indrømmet :lol:

https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/avis ... meria.html
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: La Liga 2023/2024

Indlæg af Lopezzz »

Madridistas vej til titlerne :sick:

Billede

Billede

Billede

Billede
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1670
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 203 gange
Blevet takket: 192 gange

Re: La Liga 2023/2024

Indlæg af Barcaholic »

Lopezzz skrev:
lør jan 27, 2024 12:44 am
Madridistas vej til titlerne :sick:

Billede

Billede

Billede

Billede
Godt vi har fået VAR, så disse ting ikke længere sker. 🥳

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: La Liga 2023/2024

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg hader Real Madrid! Men disse billeder … du kan finde ligeså mange kontroversielle kendelser til Barcas fordel i betydningsfulde situationer.

Og mht den seneste VAR polemik omkring Reals liga kamp: straffesparket kunne dømmes, men VAR burde have vist situation med at der også kunne dømmes frispark inden. De valgte at fokusere på straffesparket, og det kan jo sagtens dømmes.
Den annullerede scoring til Almeria, det er fuldstændig korrekt af dommeren at dømme frispark til Jude, da målet er en del af spilsekvensen med frisparket.
Vinis mål er for mig den der mest er kontroversiel, da der på de billeder som dommeren får af VAR ikke bliver vist at der tydeligt er arm, men skulder. Derfor skal dommeren jo også ændre sin dom fra arm til lovligt mål da dommeren ud fra billederne må erkende at det er en fejl at han dømmer arm. At der er andre billeder som han ikke fik at se der viser at der højst sandsynligt er arm, og hans dom med arm derfor ikke skulle have været ændret, da det ikke var en klar fejlskøn, er en anden sag.

Som jeg tidligere har skrevet, at hvis jeg var dommer på Real Madrids hjemmebane mod et lille bundhold og jeg skulle tage stilling til 50/50 situationer så ville jeg i hvert tilfælde dømme dem til fordel for Real, da det er en kæmpe klub, men en aggressiv pr maskine og den støste magtfaktor i spansk fodbold, og jeg ville da meget hellere ha et lille bundholds utilfredshed efter kampen end at blive kørt igennem Real Madrids PR maskine og have stort set alle på nakken efter kampen.

Sådan er det for næsten alle små hold når de møder de store hold på hjemmebane.

Det er ok, sådan er gamet, og nogle gange går det vores vej andre gange gør det ikke. Og man husker altid tydeligst de gange man er blevet forudrettet end de gange man er blevet begunstiget.

Jeg mener derfor at det er lidt lavt og usagligt at lave sådan en kollage som ovenover med billeder af fejldomme. Real Madrid spillerne kan jo ikke gøre for at dommeren har dømt således, og de fleste af situationerne er fra før VAR.

Der kunne laves kollager med Barcas fejldomme der har begunstiget dem en masse ligeledes. Lad os nu være fair.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 921
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 175 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: La Liga 2023/2024

Indlæg af !Option »

SpillerSomMESSI skrev:
lør jan 27, 2024 10:10 am
Jeg hader Real Madrid! Men disse billeder … du kan finde ligeså mange kontroversielle kendelser til Barcas fordel i betydningsfulde situationer.

Og mht den seneste VAR polemik omkring Reals liga kamp: straffesparket kunne dømmes, men VAR burde have vist situation med at der også kunne dømmes frispark inden. De valgte at fokusere på straffesparket, og det kan jo sagtens dømmes.
Den annullerede scoring til Almeria, det er fuldstændig korrekt af dommeren at dømme frispark til Jude, da målet er en del af spilsekvensen med frisparket.
Vinis mål er for mig den der mest er kontroversiel, da der på de billeder som dommeren får af VAR ikke bliver vist at der tydeligt er arm, men skulder. Derfor skal dommeren jo også ændre sin dom fra arm til lovligt mål da dommeren ud fra billederne må erkende at det er en fejl at han dømmer arm. At der er andre billeder som han ikke fik at se der viser at der højst sandsynligt er arm, og hans dom med arm derfor ikke skulle have været ændret, da det ikke var en klar fejlskøn, er en anden sag.

Som jeg tidligere har skrevet, at hvis jeg var dommer på Real Madrids hjemmebane mod et lille bundhold og jeg skulle tage stilling til 50/50 situationer så ville jeg i hvert tilfælde dømme dem til fordel for Real, da det er en kæmpe klub, men en aggressiv pr maskine og den støste magtfaktor i spansk fodbold, og jeg ville da meget hellere ha et lille bundholds utilfredshed efter kampen end at blive kørt igennem Real Madrids PR maskine og have stort set alle på nakken efter kampen.

Sådan er det for næsten alle små hold når de møder de store hold på hjemmebane.

Det er ok, sådan er gamet, og nogle gange går det vores vej andre gange gør det ikke. Og man husker altid tydeligst de gange man er blevet forudrettet end de gange man er blevet begunstiget.

Jeg mener derfor at det er lidt lavt og usagligt at lave sådan en kollage som ovenover med billeder af fejldomme. Real Madrid spillerne kan jo ikke gøre for at dommeren har dømt således, og de fleste af situationerne er fra før VAR.

Der kunne laves kollager med Barcas fejldomme der har begunstiget dem en masse ligeledes. Lad os nu være fair.
High road, jeg er fuldstændig enig!

En ting er at fans rundt omkring ytrer sig omkring det, hvilket jeg tænker er “fair” nok og en del af gamet også.

Men at vores præsident og træner gentagende gange kommenterer på den type sager syntes jeg er super ucharmerende for Barca som klub. Det skal en klub af vores kaliber simpelthen se sig for gode til. Offerkortet har aldrig klædt nogen, og i den grad da ikke hvis man selv har været begunstiget af lignende tilfælde selv.

Når det kommer fra ledelse og træner viser det i min verden mest af alt bare mangel på format og klasse.
Rey Abi!

nosslo15
Indlæg: 1038
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: La Liga 2023/2024

Indlæg af nosslo15 »

Synes også at SSM. vender emnet på en fin måde.

Men alligevel.

Nu er jeg på ingen måde expert i spansk fodbold eller politik eller generelt spanske forhold, men jeg har dog set en del fodboldkampe og følger generelt med i, hvad der sker og jeg synes, der er 2 ting, som slår mig: centralmagtens nedslag på "opstanden" i Catalonien i 2017 ( eller var det 2018? ) og Messis afgang i 2021.

Jeg er også enig i, at Barca som storhold har nydt godt af de mekanismer som SSM. beskriver, men synes nu alligevel, der er noget magt, som er blevet forrykket de senere år og som er blevet meget tydeligt efter Messis afgang. Messis betydning for spansk fodbold var enorm og hans placering i Catalonien var istand til at holde fodbold magten og således dommersympatier nogenlunde status quo, men siden hans afgang, synes jeg afgjort, at der er sket et skred i retning af Madrid. Og det synes jeg er skadeligt for spansk fodbold. Dog er jeg optimistisk på det lange sigt, det skal nok udligne sig - fodbold-mæssigt i hvert fald.

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 627
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 127 gange

Re: La Liga 2023/2024

Indlæg af PeterPedal »

And that said ... så hepper vi på Las Palmas de næste par timer :-)
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 46 gæster