12/11 FC Barcelona - Alavés

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 12/11 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Kubala »

Antimadridista skrev:
søn nov 12, 2023 9:25 pm
Kubala skrev:
søn nov 12, 2023 9:08 pm
Antimadridista skrev:
søn nov 12, 2023 8:54 pm
Kubala skrev:
søn nov 12, 2023 8:29 pm
Antimadridista skrev:
søn nov 12, 2023 8:24 pm
Kubala skrev:
søn nov 12, 2023 6:13 pm
Ialocin skrev:
søn nov 12, 2023 6:10 pm
Kubala skrev:
søn nov 12, 2023 6:08 pm
Holdet er bare ikke godt nok. Og det burde man bare indse.
Holdet er dårligt, men spillerne er til meget mere. Det her ligner næsten, at de har tabt troen på Xavi.

Det ved jeg nu ikke. Jeg tror ikke, at de bare uden videre har tabt troen på Xavi, men mentalt virker de svage. Og ellers mangler de en del ift. chanceskabelse.
Barca har været mentalt svage siden slutningen af LE tiden..
Det er mere truppen lige her og nu, som både ikke er god nok endnu og mental svag. Forventningerne er høje, men virkeligheden kan ikke matche forventningerne. Og virkeligheden er efter min mening, at truppen mangler en del endnu.
Jeg render desværre ikke rundt til dagligt i Catalonien og fornemmer atmosfæren, følelsen og forventningerne, så om virkeligheden ikke matcher forventningerne ved jeg ikke. Dog vil forventningerne altid være høje i Barca.

Jeg vil mene der er talent og meget af det i denne trup. Men hvis man eksempelvis sammenligner med CL holdet i 2015, så havde de en overflod af ledertyper (Alves, Pique, Mascherano, Rakitic, Suarez og Xavi) og dertil i det hele taget folk i deres bedste alder ift erfaring og karriere peak.

Hvem er ledertyper nu? Måske Gundo en smule, men han er helt ny. Lewan har erfaring, men han er ikke en leder. Gavi bliver det sandsynligvis, men han er stadig en baby. Vi mangler simpelthen folk der kan tage taktstokken og styringen på banen. Plus generelt noget ro og kølighed, som kommer med erfaringen.

Så ja måske er forventningerne for høje, hvilket måske også lammer de unge mennesker lidt.

Vi mangler robusthed og nogen der tager ansvar.
Jeg er ikke uenig med dig. Du kan rationalisere tingene. 35-årige angriber, som blev købt, da han var ved at blive 34. Altså ved enden af karrieren. Du har midtbanespillere, der ikke rigtigt scorer meget eller laver mange assist. Og ellers et rimelig ungt hold, der mangler erfaring samt ikke er på deres højeste niveau endnu. Og generelt nu hentes der spillere på lån eller spillere på fri. I dag spillede en 16-årige kantspiller, der skulle gøre en forskel. Det siger en del.
Nu du nævner Yamal :| Bliver helt trist over at det åbenbart SKAL gå så stærkt med ham! Jeg ville have ladet ham få denne sæson på b-holdet, som minimum. Jeg ved ikke om man var bange for om han ville smutte videre ellers, men jeg syntes simpelthen bare det var for tidligt. Han er ikke klar til al det gøgl og de opskruede forventninger fra klub, fans, SoMe etc!
Ja. Forventningerne kan enten knække ham eller gøre ham stærk. Xavi burde værne ham. Jo mere han spiller, desto mere vil han være i fokus. Umiddelbart tror man på ham, ellers ville han ikke starte foran Raph. Det er en vild sats, især når det er en spiller på bare 16 år.
Senest rettet af Kubala man nov 13, 2023 9:56 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: 12/11 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af FCBarcelonaChr »

2-1 sejr, javel ja. Var det kønt, gutter? Nåede at se målet til 0-1, inden jeg drog mod stadion.

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 12/11 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
søn nov 12, 2023 8:05 pm
Xavi: "Positionally we have not been bad, but we have suffered with ball losses and transitions, especially with Samu. We are not in our best moment, but we have shown sprit to win in a game in which we grew."

"We gave away the 0-1 after a loss, I think, from Gündogan and we almost gave away the 0-2. The game turned ugly, but we were able to come back. Araújo is the best individual defender and Lewandowski is always there. The team has done a great physical job."

"I am sure that we are going to improve. This team has already shown that we can play very well. Today we had moments in which we recovered our good game. Now the break will be good for us to improve this situation."

"We are in a low moment. The most difficult moment of the season."

"Normally Gündogan is not used to losing those balls. Alavés were looking for that, a low block, reaching Samu and go on the counterattack."

"I have no doubt that the criticism from the press affects the team. It has happened to me as a player and I see it now. An atmosphere of negativity is generated that harms us. Everything that is said affects the players."
De SKAL kunne håndtere en aggressiv presse! Ellers kan de lige så godt sadle om og orientere sig mod en segunda klub.

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: 12/11 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Kvoller »

Nu har klubben jo så absolut også selv lagt det pres. De var ude i starten af sæsonen og sige at vi SKAL kæmpe med om alle trofæer. Så falder der naturligvis kritik, når man ser sådan noget lort.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15010
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: 12/11 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Lopezzz »

Antimadridista skrev:
søn nov 12, 2023 9:58 pm
Dytrax skrev:
søn nov 12, 2023 8:05 pm
Xavi: "Positionally we have not been bad, but we have suffered with ball losses and transitions, especially with Samu. We are not in our best moment, but we have shown sprit to win in a game in which we grew."

"We gave away the 0-1 after a loss, I think, from Gündogan and we almost gave away the 0-2. The game turned ugly, but we were able to come back. Araújo is the best individual defender and Lewandowski is always there. The team has done a great physical job."

"I am sure that we are going to improve. This team has already shown that we can play very well. Today we had moments in which we recovered our good game. Now the break will be good for us to improve this situation."

"We are in a low moment. The most difficult moment of the season."

"Normally Gündogan is not used to losing those balls. Alavés were looking for that, a low block, reaching Samu and go on the counterattack."

"I have no doubt that the criticism from the press affects the team. It has happened to me as a player and I see it now. An atmosphere of negativity is generated that harms us. Everything that is said affects the players."
De SKAL kunne håndtere en aggressiv presse! Ellers kan de lige så godt sadle om og orientere sig mod en segunda klub.
Det er ikke kun pressen. Sociale medier kan ødelægge ens psyke. Vi kan tage Kounde f.eks. Han åbner sin instagram profil og ser 100 beskeder. I 99 af 100 beskeder står der: Fucking loser! :lol:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15010
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: 12/11 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Lopezzz »

Efter landsholdspausen har vi 4 kampe som vil afgøre vores mentale skæbne.
Rayo ude.
Porto hjemme.
Atletico hjemme.
Girona hjemme.
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 12/11 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Antimadridista »

Lopezzz skrev:
man nov 13, 2023 7:01 am
Antimadridista skrev:
søn nov 12, 2023 9:58 pm
Dytrax skrev:
søn nov 12, 2023 8:05 pm
Xavi: "Positionally we have not been bad, but we have suffered with ball losses and transitions, especially with Samu. We are not in our best moment, but we have shown sprit to win in a game in which we grew."

"We gave away the 0-1 after a loss, I think, from Gündogan and we almost gave away the 0-2. The game turned ugly, but we were able to come back. Araújo is the best individual defender and Lewandowski is always there. The team has done a great physical job."

"I am sure that we are going to improve. This team has already shown that we can play very well. Today we had moments in which we recovered our good game. Now the break will be good for us to improve this situation."

"We are in a low moment. The most difficult moment of the season."

"Normally Gündogan is not used to losing those balls. Alavés were looking for that, a low block, reaching Samu and go on the counterattack."

"I have no doubt that the criticism from the press affects the team. It has happened to me as a player and I see it now. An atmosphere of negativity is generated that harms us. Everything that is said affects the players."
De SKAL kunne håndtere en aggressiv presse! Ellers kan de lige så godt sadle om og orientere sig mod en segunda klub.
Det er ikke kun pressen. Sociale medier kan ødelægge ens psyke. Vi kan tage Kounde f.eks. Han åbner sin instagram profil og ser 100 beskeder. I 99 af 100 beskeder står der: Fucking loser! :lol:
Lad nu være med at skrive det til ham Lopezzz….

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15010
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: 12/11 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Lopezzz »

Hvad tror han, at han er kongen bare fordi han hedder Lewandowski :twisted:
https://www.fcbarcelona.dk/Video/video- ... yamal.html
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 12/11 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Dytrax »

Xavis taktiske dispositioner bekymrer mig og jeg bryder mig ikke om at vi skal fedte en smal sejr hjem, når én af ligaens bundpropper er på besøg.
Alt for ofte har små klubber voldt os problemer, fordi de kan se, at så snart man presser hårdt på, er vi lige ved at tilte - og hér er det naturligvis relevant at tale om spillernes mentale resiliens, der tilsyneladende kunne trænge til et boost af de helt store. Det ansvar hverken kan eller bør man udelukkende lægge på spillerne.

Det er træneren (Og teamet bag ham), der skal komme med taktiske oplæg, tale med spillerne og på den måde gøre strukturen og systemet så tydeligt at de kan det i søvne.
Kritik er en del af sporten og når man ikke leverer mod et hold som Alavés, må det være forventet at man udsættes for hård kritik. Især set i lyset af de noget svingende præstationer og det kedelige, forudsigelig spil, der alt for længe har været 'normalen' for os.

Hvad værre er at vores unge spillere - såsom Yamal og Fermin - eksponeres for voldsomt allerede. Skader spiller til dels ind og i en perfekt verden havde de fået minutter af og til, fremfor at spille hele kampe allerede.

Der tales i pressen om en episode mellem Lewandowski og Yamal i Alavés-kampen, hvor Yamal efter et skudforsøg rækker hånden ud til Robert, der dog ikke tager imod. Formentlig fordi han er sur over en brændt mulighed, der kunne have været spillet større, såfremt han havde fået bolden fra stjernefrøet.
Det er helt sikkert en ikke-historie, men det er den slags der fokuseres på, når holdet ikke leverer.

Enhver fejl kommer under luppen og tålmodighed er pludseligt en forstad til Moskva. Det er jeg også selv skyldig i og især i kampens hede, ryger der finker af fadet - og jeg skal blankt erkende, at det også kommer uden den store omtanke af og til.
Dog vil jeg holde fast i min kritik af Romeu, der ikke burde have en plads på holdet og igen peger pilen kun i én retning og det er altså ikke mod tilhængerne...

Nu har vi landsholdspause og forhåbentligt har vi Pedri tilbage i form igen og en Frenkie retur, så vil det nok se anderledes ud.

Ellers hopper jeg sgu i havet.

Filten
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 199 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: 12/11 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Filten »

Dytrax skrev:
man nov 13, 2023 12:46 pm
Xavis taktiske dispositioner bekymrer mig og jeg bryder mig ikke om at vi skal fedte en smal sejr hjem, når én af ligaens bundpropper er på besøg.
Alt for ofte har små klubber voldt os problemer, fordi de kan se, at så snart man presser hårdt på, er vi lige ved at tilte - og hér er det naturligvis relevant at tale om spillernes mentale resiliens, der tilsyneladende kunne trænge til et boost af de helt store. Det ansvar hverken kan eller bør man udelukkende lægge på spillerne.

Det er træneren (Og teamet bag ham), der skal komme med taktiske oplæg, tale med spillerne og på den måde gøre strukturen og systemet så tydeligt at de kan det i søvne.
Kritik er en del af sporten og når man ikke leverer mod et hold som Alavés, må det være forventet at man udsættes for hård kritik. Især set i lyset af de noget svingende præstationer og det kedelige, forudsigelig spil, der alt for længe har været 'normalen' for os.

Hvad værre er at vores unge spillere - såsom Yamal og Fermin - eksponeres for voldsomt allerede. Skader spiller til dels ind og i en perfekt verden havde de fået minutter af og til, fremfor at spille hele kampe allerede.

Der tales i pressen om en episode mellem Lewandowski og Yamal i Alavés-kampen, hvor Yamal efter et skudforsøg rækker hånden ud til Robert, der dog ikke tager imod. Formentlig fordi han er sur over en brændt mulighed, der kunne have været spillet større, såfremt han havde fået bolden fra stjernefrøet.
Det er helt sikkert en ikke-historie, men det er den slags der fokuseres på, når holdet ikke leverer.

Enhver fejl kommer under luppen og tålmodighed er pludseligt en forstad til Moskva. Det er jeg også selv skyldig i og især i kampens hede, ryger der finker af fadet - og jeg skal blankt erkende, at det også kommer uden den store omtanke af og til.
Dog vil jeg holde fast i min kritik af Romeu, der ikke burde have en plads på holdet og igen peger pilen kun i én retning og det er altså ikke mod tilhængerne...

Nu har vi landsholdspause og forhåbentligt har vi Pedri tilbage i form igen og en Frenkie retur, så vil det nok se anderledes ud.

Ellers hopper jeg sgu i havet.
Spillet er sgu nok det samme. Desværre
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 12/11 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af ladislau »

Mental ustabile? Arhhhh, nu bidder i på Xavi’s bortforklaringer.
Synes ikke vores spillere viser mangel på mental styrke. Tværtimod Ferran Torres atbejdede sig op fra et mentalt hul. De unge med Gavi og Araujo i spidsen virker virkelig mentalt stærke. Folk udefra som Ter Stegegen, Lewandowski, De Jong og AC slår mig heller ikke som have problemer med det mentale.

De virker derimod rådvilde og uden tiltro, ikke til holdkammeraterne, men til planen.
Planen igår var jo helt på månen. Istedet for at arbejde sig tilbage til basic dyder, så ryger der en ny desperat opstilling ind i bedste Hjulmand stil.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 12/11 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Dytrax »

There are players who are very affected by the criticism. Oriol Romeu is in the middle of a crisis of confidence, and Raphinha is also very affected. [Cadena SER]

Parla
Indlæg: 785
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 12/11 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Parla »

Lopezzz skrev:
man nov 13, 2023 12:36 pm
Hvad tror han, at han er kongen bare fordi han hedder Lewandowski :twisted:
https://www.fcbarcelona.dk/Video/video- ... yamal.html
Han er der ikke næste sæson, måske bare send ham ned til sandkassen fra Januar hvis de vil betale.

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: 12/11 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Kvoller »

Lopezzz skrev:
man nov 13, 2023 12:36 pm
Hvad tror han, at han er kongen bare fordi han hedder Lewandowski :twisted:
https://www.fcbarcelona.dk/Video/video- ... yamal.html
Det er satme ynkelig adfærd! Pak de divanykker væk.

Hristo
Indlæg: 363
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: 12/11 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Hristo »

Kvoller skrev:
man nov 13, 2023 7:40 pm
Lopezzz skrev:
man nov 13, 2023 12:36 pm
Hvad tror han, at han er kongen bare fordi han hedder Lewandowski :twisted:
https://www.fcbarcelona.dk/Video/video- ... yamal.html
Det er satme ynkelig adfærd! Pak de divanykker væk.
Hvad ville en ægte leder gøre? Han ville guide en 16 årig i den rigtige retning. Han ville gå forrest og støtte ham. Det Lewandowski gør det viser at han ikke er den type. Fint nok at råbe i ny og næ i en fodboldkamp hvis det er det som motiverer en type som Yamal. Men at ignorere ham er latterligt, når man bør være en leder. Mangel på format.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 44 gæster