Politik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Politik

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
tors sep 07, 2023 6:51 pm
Er Easy taget på ferie? Han har ikke været så aktiv lige pt. Samme med Madamestrald.
Var du ikke væk i 2 år :lol:

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Politik

Indlæg af Kubala »

Antimadridista skrev:
tors sep 07, 2023 8:32 pm
Kubala skrev:
tors sep 07, 2023 6:51 pm
Er Easy taget på ferie? Han har ikke været så aktiv lige pt. Samme med Madamestrald.
Var du ikke væk i 2 år :lol:
:lol: :lol:

Jeg var også på ferie.
Senest rettet af Kubala tors sep 07, 2023 9:24 pm, rettet i alt 2 gange.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Politik

Indlæg af Kubala »

Isageren skrev:
tors sep 07, 2023 7:12 pm
Kubala skrev:
tors sep 07, 2023 6:51 pm
Er Easy taget på ferie? Han har ikke været så aktiv lige pt. Samme med Madamestrald.
Hvordan ender en efterretning på Easy inde i politiktråden? Og omkring min egen forsvindning, så koster det tid at forsvare jer andre her i hæren som soldat.
:lol: :lol:

Har overset, jeg har skrevet i politik-tråd. Troede at det var off-topic-tråd.

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Politik

Indlæg af Antimadridista »

Isageren skrev:
tors sep 07, 2023 7:12 pm
Kubala skrev:
tors sep 07, 2023 6:51 pm
Er Easy taget på ferie? Han har ikke været så aktiv lige pt. Samme med Madamestrald.
Hvordan ender en efterretning på Easy inde i politiktråden? Og omkring min egen forsvindning, så koster det tid at forsvare jer andre her i hæren som soldat.
Er du i Robotyne..?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Politik

Indlæg af EasyBuddhist »

Kubala skrev:
tors sep 07, 2023 6:51 pm
Er Easy taget på ferie? Han har ikke været så aktiv lige pt. Samme med Madamestrald.
Prøver at holde mig fra politik

:grin:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Politik

Indlæg af Madameskrald »

Klubbens tilstand på banen dræner begejstringen lidt - underligt nok er jeg mere påvirket af, at Xavi ikke lever op til forventningerne, end at Koeman gjorde det :crazy:

Frank de Jong har for øvrigt været kampens dårligste spiller 4 kampe i træk :angel:

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Politik

Indlæg af Antimadridista »

https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-09-0 ... nds-flaade

Klyng ham op, det uligevægtige røvhul.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15015
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1124 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

Det er nu bekræftet at Israel slagter civile, specielt små børn, på stribe. Denne genocid mod palæstinenserne må være den værste genocid siden Hitler tiden.
Det gøre ondt at se når børn/unge har det forfærdeligt. Hvad sker der for vores verden? Er retfærdigheden helt død eller hvad?
Det er godt nok Hamas skyld det hele men de kom ud af det blå og overraskede alle med deres angreb.
Men det som Israel gøre er endnu værre. De gøre det åbenlyst mens hele verden ser på.
Helt forfærdeligt. 💔
MDCCCXCIX

BobJylland
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 09, 2020 12:10 pm
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: Politik

Indlæg af BobJylland »

Lopezzz skrev:
ons nov 01, 2023 12:31 pm
Denne genocid mod palæstinenserne må være den værste genocid siden Hitler tiden.
Selv i tilfælde at det rent faktisk kvalificerer som folkemord i international retssammenhæng, er det et komplet historieløst udsagn. Hermed følger bare et minimalt udpluk af en liste.
  • Darfur, 2003-. Laveste estimat 98.000.
  • Rwanda, 1994. Laveste estimat 491.000.
  • Bosnien, 1992-1995. Laveste estimat 31.107.
  • Cambodia, 1975-1979. Laveste estimat 1.386.734.
  • Østtimor, 1974-1999. Laveste estimat 85.320.
  • Bangladesh, 1971. Laveste estimat 300.000.
  • Guatemala, 1962-1996. Laveste estimat 166.000.
Lopezzz skrev:
ons nov 01, 2023 12:31 pm
Men det som Israel gøre er endnu værre. De gøre det åbenlyst mens hele verden ser på.
Det er ikke desto mindre indenfor skiven for så vidt angår proportionalitet jf. krigens love. Hermed uddrag fra Lord Guglielmo Verdirame KC.
Proportionality means that you can use force that is proportionate to the defensive objective, which is to stop, to repel and to prevent further attacks.

Israel has described its war aims as the destruction of Hamas’s capability. From a legal perspective, these war aims are consistent with proportionality in the law of self-defence, given what Hamas says it does and what Hamas has done and continues to do.

Asking a state that is acting in self-defence to agree to a ceasefire before its lawful defensive objectives have been met is, in effect, asking that state to stop defending itself. For such calls to be reasonable and credible, they must be accompanied by a concrete proposal setting out how Israel’s legitimate defensive goals against Hamas will be met through other means. It is not an answer to say that Israel has to conclude a peace treaty, because Hamas is not interested in a peace treaty.

Proportionality also applies in the law that governs the conduct of hostilities, not only in self-defence. The law of armed conflict requires that in every attack posing a risk to civilian life, that risk must not be excessive in relation to the military advantage that is anticipated.
Hør selv hele talen her.
Lopezzz skrev:
ons nov 01, 2023 12:31 pm
Helt forfærdeligt. 💔
Fuldkommen enig. Det er imperativt, at en humanitær korridor åbnes. Ligeledes må regionale stormagter søge at bringe involverede parter til forhandlingsbordet startende med Hamas' åbenlyse støtter, Qatar og Iran. Hvis Israel skal incentiveres til at sætte sig ved bordet, er man nødt til at kunne stille garantier for afvæbning og afvikling af Hamas. Det kan kun de to nævnte lande stille garanti for, men det er i øjeblikket desværre fuldkommen utænkeligt, at Iran overhovedet vil sætte sig til bords med Israel. Saudi-Arabien kan paradoksalt nok vise sig at blive den vigtigste allierede for Israel og USA i forsøget på at afsøge mulighederne for en langsigtet fredelig løsning.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15015
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1124 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

Det er rigtigt at man aldrig kan garantere sikkerhed for civile i en krig. Det er umuligt at undgå civile tab.
Men tænk at der står et menneske/soldat med våben i hånden og skyder mod folkemængden og er godt klar over at der er små børn som vil miste livet der.
Og den samme soldat har muligvis også selv børn men han fortsætter med at skyde uden at tænke.
Har de overhoved ingen barmhjertighed :devil:

Men Hamas er også de største kujoner. De gemmer sig blandt deres eget folk. De bruger uskyldige mennesker som skjolde.
Det er en lorte krig som sikkert slutter aldrig og hvis den slutter en dag bliver der ingen vindere, kun tabere, ligesom i alle andre krige i historien.

Men også helt utroligt at der findes rigtig mange soldater i hver land som glæder sig sindssyg meget til at komme i krig og bruge våben.
Nogen gange tænker jeg at det er bedst at starte atomkrig og totalt smadre hele verden.
Det har vi mennesker fuldstændig fortjent.
Vi kan simpelthen ikke finde ud af at leve et normalt liv i fred og ro.
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Politik

Indlæg af Antimadridista »

Da jeg var yngre var jeg temmelig rød og jeg har stadig aldrig stemt til højre for SF. Men mine politiske holdninger og synspunkter er blevet noget mere kyniske de sidste 5-10 år, af forskellige grunde.

De omvæltninger der foregår i de her år på verdensplan, er enorme og ekstremt betydningsfulde for den verden både vi og vores børn kommer til at leve i, i årtierne fremover.

Det absolut vigtigste der foregår er Ruslands krig i Ukraine. Den definerer verdenspolitiken og den økonomiske politik i dag og endnu mere fremover, specielt hvis den får det forkerte udfald.

Jeg får generelt fnat af at høre på såvel alm folk, som div politikere eller hele regeringer, der nedvurderer betydningen af Ruslands krig og siger “så lad dog Rusland få noget af det land, så vi får lidt ro på”!!!
Det er så sygt naivt og uvidende at tænke sådan og gør man først de ting/giver Rusland land, bliver der absolut INGEN ro fremover.

Så vil følgende ske:

1 Rusland/Putin får noget ud af en ellers horribel situation, hvor de reelt var nede i sækken, men hvor vi/Vesten løbende laver hul i bunden så de kan komme fri.

2 Rusland oplever at det betaler sig at ofre mænd og mennesker på begge sider, blot de bliver ved. Det betaler sig at lave aftaler med syge diktaturer som Iran og Nordkorea.

3 Rusland får selvtillid og tro på at denne form for udenrigspolitik, krig og forsøg på at lave en ny verdensorden er mulig

4 Kina ser at Vesten tøver og det vil højest sandsynligt gøre at Taiwan bliver endnu mere udsat som erobringsmål. Plus deres ageren i Asien og Afrika vil blive endnu mere funderet og skabe større grobund for ikke demokratiske fundamenter disse steder, for Kina har ingen ambitioner om at deres partnere er demokratier.

5 totalitære styrer rundt omkring vil generelt få større tro og selvtillid til at agere destruktivt i et offensivt spor og søge en totalitær verdensorden, fordi vesten er fodslæbende, bureaukratisk og ikke investerer det som det kræver, for at vores livssyn og demokratier er i front. Det betaler sig simpelthen at være et røvhul!

Det vesten burde gøre var at være langt mere kyniske, langt hårdere og lade være med at følge ALLE regler, når modstanderne: Putin, præstestyret og Kim overhovedet ingen regler følger. Det bliver en ulige kamp, når kun den ene part, så nogenlunde mener at spilleregler skal følges.

Vesten/USA, burde tæppebombe alle essentielle ledende og militære mål og institutioner i Iran. Køre det lorte styre fuldstændig over.
Så vil Rusland, Kina, Nordkorea, diverse militser, få et kæmpe chok og sætte sig tilbage i bussen og seriøst overveje diverse forhandlinger både omkring Ukraine, Taiwan og div andre konflikter.

Ift Israel/Gaza:

Netanyahu er en kæmpe idiot, de fundamentalistiske israelske bosættere er kæmpe idioter. De skal henholdsvis fjernes og sættes på plads.
Men Hamas skal også fjernes. 100%. Der bliver aldrig en 2 stats løsning med disse slyngler på begge sider. Hvis Israel lader Hamas overleve, dør der bare langt flere folk på den lange bane.

Ift Israels kamp i Gaza nu, er jeg klart for en gennemført og hård kamp nu, med alle de ofre der måtte komme, hvor Hamas bliver kvast så vidt det er muligt og dernæst en samlet/fælles løsning inkluderende EU, USA, Qatar, Tyrkiet, Emiraterne, Ægypten FN, mfl, hvor der bliver skåret igennem, ikke mere bullshit omkring religiøse monumenter man alligevel aldrig bliver enige om.

2 stater, hvor FN er markant til stede omkring grænser mm. Samtidig skal de arabiske lande, Ægypten og øvrige mellemøstlige lande gives et vist ansvar for at ting IKKE eskalerer i tiden efter.
Mange af disse diktaturer har velvilligt kigget på at palæstinenserne har haft lorte vilkår, fordi så har de kunne bashe og pege fingre af Israel og vesten og alene give disse skylden for palæstinensernes ulykke. Ofte har de også opildnet deres befolkningsmasser til at kalde død over vesten i palæstinensernes navn. Alt dette fremfor selv at hjælpe og søge løsninger. For DET er nemlig også et stort issue som sjældent berøres: De muslimske landes manglende reelle lyst til at hjælpe palæstinenserne, fremfor blot at bruge deres ulykke til politiske og samfundsmæssige fordele

Vesten skal få fingeren ud, ellers er verden fyldt med langt langt stærkere og mere dominerende diktaturer og totalitære styrer om 10-20 år end man kan forestille sig i dag.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15015
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1124 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

Antimadridista skrev:
tors nov 02, 2023 12:26 pm
Da jeg var yngre var jeg temmelig rød og jeg har stadig aldrig stemt til højre for SF. Men mine politiske holdninger og synspunkter er blevet noget mere kyniske de sidste 5-10 år, af forskellige grunde.

De omvæltninger der foregår i de her år på verdensplan, er enorme og ekstremt betydningsfulde for den verden både vi og vores børn kommer til at leve i, i årtierne fremover.

Det absolut vigtigste der foregår er Ruslands krig i Ukraine. Den definerer verdenspolitiken og den økonomiske politik i dag og endnu mere fremover, specielt hvis den får det forkerte udfald.

Jeg får generelt fnat af at høre på såvel alm folk, som div politikere eller hele regeringer, der nedvurderer betydningen af Ruslands krig og siger “så lad dog Rusland få noget af det land, så vi får lidt ro på”!!!
Det er så sygt naivt og uvidende at tænke sådan og gør man først de ting/giver Rusland land, bliver der absolut INGEN ro fremover.

Så vil følgende ske:

1 Rusland/Putin får noget ud af en ellers horribel situation, hvor de reelt var nede i sækken, men hvor vi/Vesten løbende laver hul i bunden så de kan komme fri.

2 Rusland oplever at det betaler sig at ofre mænd og mennesker på begge sider, blot de bliver ved. Det betaler sig at lave aftaler med syge diktaturer som Iran og Nordkorea.

3 Rusland får selvtillid og tro på at denne form for udenrigspolitik, krig og forsøg på at lave en ny verdensorden er mulig

4 Kina ser at Vesten tøver og det vil højest sandsynligt gøre at Taiwan bliver endnu mere udsat som erobringsmål. Plus deres ageren i Asien og Afrika vil blive endnu mere funderet og skabe større grobund for ikke demokratiske fundamenter disse steder, for Kina har ingen ambitioner om at deres partnere er demokratier.

5 totalitære styrer rundt omkring vil generelt få større tro og selvtillid til at agere destruktivt i et offensivt spor og søge en totalitær verdensorden, fordi vesten er fodslæbende, bureaukratisk og ikke investerer det som det kræver, for at vores livssyn og demokratier er i front. Det betaler sig simpelthen at være et røvhul!

Det vesten burde gøre var at være langt mere kyniske, langt hårdere og lade være med at følge ALLE regler, når modstanderne: Putin, præstestyret og Kim overhovedet ingen regler følger. Det bliver en ulige kamp, når kun den ene part, så nogenlunde mener at spilleregler skal følges.

Vesten/USA, burde tæppebombe alle essentielle ledende og militære mål og institutioner i Iran. Køre det lorte styre fuldstændig over.
Så vil Rusland, Kina, Nordkorea, diverse militser, få et kæmpe chok og sætte sig tilbage i bussen og seriøst overveje diverse forhandlinger både omkring Ukraine, Taiwan og div andre konflikter.

Ift Israel/Gaza:

Netanyahu er en kæmpe idiot, de fundamentalistiske israelske bosættere er kæmpe idioter. De skal henholdsvis fjernes og sættes på plads.
Men Hamas skal også fjernes. 100%. Der bliver aldrig en 2 stats løsning med disse slyngler på begge sider. Hvis Israel lader Hamas overleve, dør der bare langt flere folk på den lange bane.

Ift Israels kamp i Gaza nu, er jeg klart for en gennemført og hård kamp nu, med alle de ofre der måtte komme, hvor Hamas bliver kvast så vidt det er muligt og dernæst en samlet/fælles løsning inkluderende EU, USA, Qatar, Tyrkiet, Emiraterne, Ægypten FN, mfl, hvor der bliver skåret igennem, ikke mere bullshit omkring religiøse monumenter man alligevel aldrig bliver enige om.

2 stater, hvor FN er markant til stede omkring grænser mm. Samtidig skal de arabiske lande, Ægypten og øvrige mellemøstlige lande gives et vist ansvar for at ting IKKE eskalerer i tiden efter.
Mange af disse diktaturer har velvilligt kigget på at palæstinenserne har haft lorte vilkår, fordi så har de kunne bashe og pege fingre af Israel og vesten og alene give disse skylden for palæstinensernes ulykke. Ofte har de også opildnet deres befolkningsmasser til at kalde død over vesten i palæstinensernes navn. Alt dette fremfor selv at hjælpe og søge løsninger. For DET er nemlig også et stort issue som sjældent berøres: De muslimske landes manglende reelle lyst til at hjælpe palæstinenserne, fremfor blot at bruge deres ulykke til politiske og samfundsmæssige fordele

Vesten skal få fingeren ud, ellers er verden fyldt med langt langt stærkere og mere dominerende diktaturer og totalitære styrer om 10-20 år end man kan forestille sig i dag.
Du har ret i mange ting her og jeg er enig med dig men du skal også huske at om 10-20 år har vi ikke mere Putin, Kim, Xi, Biden og flere. De dør allesammen.
Hvad skal der ske bagefter er der ingen der ved men jeg tror ikke at det bliver bedre selvom jeg håber på det modsatte.
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Politik

Indlæg af Antimadridista »

Nej, men hvis tankerne og ideologierne mm får lov at trives, så er det lige meget om de hedder Putin eller Medvedev, Xi eller Yang.

Kampen om fremtiden er i gang og demokratierne vakler, hvilket er ekstremt sørgeligt og ekstremt skræmmende.

MarkMenace
Indlæg: 204
Tilmeldt: man sep 11, 2017 11:05 am
Har takket: 52 gange
Blevet takket: 30 gange

Re: Politik

Indlæg af MarkMenace »

Tror du virkelig at Hamas blot vil blive slettet ved at tæppebombe Palæstina?

Tror du ikke der vil vokse en ny generation med - måske endnu større - had til Israel, når de har oplevet de traumer på egen krop, med uskyldige mor/far/søskende/venner er blevet udslettet?

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Politik

Indlæg af Antimadridista »

MarkMenace skrev:
tors nov 02, 2023 4:13 pm
Tror du virkelig at Hamas blot vil blive slettet ved at tæppebombe Palæstina?

Tror du ikke der vil vokse en ny generation med - måske endnu større - had til Israel, når de har oplevet de traumer på egen krop, med uskyldige mor/far/søskende/venner er blevet udslettet?
Jeg har intet sted nævnt at tæppebombe Palæstina, det giver jo ingen mening.

Jeg nævner at tæppebombe essentielle mål/dele af Irans styre.

Men hvis du mener udslette Hamas, så nej selvfølgelig kan man ikke “blot” fjerne dem, men det vil være det rigtige at forsøge. Naturligvis (som jeg også nævner), for derefter at gå sammen om oprettelsen af en palæstinensisk stat, hvor både vesten og mellemøstlige topstater, seriøst samles om at opretholde “lov og orden” i Palæstina , så et nyt Hamas ikke bare overtager styringen igen. Med tiden kan en ikke fundamentalistiske palæstinensere så danne regeringer og deres egen politik i landet.

Selvfølgelig kan Hamas ideologier ikke udslettes bare sådan, også derfor at der skal internationale institutioner ind over og selvfølgelig skal der investeres i det nye land, så de oplever en klart øget levestandard.

Alternativt fortsætter det jo bare i en uendelighed, hvilket der selvfølgelig også er mange der syntes er ok, på begge sider….!!!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 51 gæster