Xavier Hernandez Creus

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg synes det er svært at pege på enkelte spillere fordi det virker som et kollektivt kollaps.

Men hvis jeg absolut skal pege fingre ad en der burde have kvalitet til at spille langt bedre end han gør, samtidig med at han er en erfaren landsholdsspiller, så er det F de Jong.

En helt igennem horribel kamp mod Cadiz og også mod Levante.

Ferran kom heller ikke til chancer.

Gavi kan man tilgive pga alder etc.

Men både Busquets og F de Jong burde kunne spille *langt* bedre - deres bund niveau burde være langt højere end deres modstandere i Cadiz reservehold, uanset om de så ikke giver den 100% så burde niveau forskellen være så udpræget at vi skulle kunne styre sådan en kamp fuldstændig på hjemmebane med sådan en erfaren trup vi satte på banen: Havde vi overhovedet en eneste spiller der ikke er landsholdsspiller på banen i kampen?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Barca80 »

Xavi's sejrsprocent

Xavi's sejrsprocent som manager, er den værste i klubben i de seneste 20 år.

* Xavi er altså værre end Koeman når det kommer til sejr. Og det trods, at Xavi fik en masse nye angribere i vinters; Aubameyang, Ferran Torres og Adama - som Koeman jo ikke havde.

* Xavi's sejrsprocent lyder på 52,63%. Koeman's sejrsprocent (før han blev fyret) lød på 58,21%.

* Denne sæson åbner mod Rayo Vallecano endte som bekendt også uden en sejr. Og det trods spillerindkøb til over 1 mia. kr. Næste modstander hedder Real Sociedad på udebane og det bliver bestemt ikke nemt. Om Xavi forbedrer sin sejrsprocent i løbet af sæsonen må tiden vise.

* Xavi fans her på siden vil sikkert sige "det tager tid at spille flot fodbold, og det vigtigste er ikke at få en sejr, men at få sejr med flot fodbold". Uanset filosofier og undskyldninger, er Xavi (på stående fod) den værste manager de seneste 20 år, når det kommer til sejrsprocent.

* Personligt vil jeg skide på om Xavi var en legende som spiller. Jeg elsker ham også som spiller. Men han skal levere varen i denne sæson. For mig betyder det, at han vinder La Liga i år og CL finaleplads senest indenfor to år.

* Xavi har formentlig den bredeste trup i Europa. Så langt tid tager det altså heller ikke at spille nye spillere ind på holdet.

* Ernesto Valverde havde sejrsprocent på 66,90% (langt over Xavi), men blev alligevel kritiseret for sine resultater. Og han havde ikke i nærheden af en bred trup som Xavi har nu.

Uanset hvordan man vender og drejer den, så hviler der et enormt pres på Xavi. Jeg håber han leverer varen, for det vil være ærgerligt at skulle gå ud og finde en ny manager igen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Piquénbauer »

Hvad havde Valverde, setien og Koeman som Xavi ikke havde i sidste sæson?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Barca80 »

Piquénbauer skrev:
søn aug 14, 2022 10:52 pm
Hvad havde Valverde, setien og Koeman som Xavi ikke havde i sidste sæson?
De havde en langt, langt mindre bred trup end Xavi. Det er det korte svar til dit spørgsmål. Xavi, i modsætning til dem du nævner, har fået ALT hvad han har peget på. Derfor SKAL han levere varen nu. Ingen undskyldninger!

Jeg ved godt du henviser til Messi. Selvom Messi betyder meget, så vinder man ikke kampe blot med Messi. Der er balance i fodbold. Messi kan fx ikke forhindre 2-8 nederlag til Bayern, bare for at tage et eksempel. Det skyldes, at et hold også består af forsvarsspillere, backer, midtbane osv. Det er jo heller ikke fordi Messi ligefrem har været exceptionel i PSG. Fordi tingene (taktik og spillere) hænger sammen på et hold.

Xavi fik hele 3 angribere i vinters. Og fået spillere til over 1 mia. kr. Er du ikke enig i at hans sejrsprocent skal forbedres nu? Eller vil du stadig give ham en lang snor på 1-2 år, trods mangel på sejr og titler?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Piquénbauer »

Det har han nu, ja. Men ikke sidste år. Xavi ville 10 ud af 10 gange have valgt Messi og hans 30 mål og 15 assists i sidste sæson og med dem havde procenten set markant bedre ud.

Han fik i stedet en ung spiller der kom tilbage fra en lang skade, en reserve fra Arsenal og en til fra wolves. Ansu var skadet. Det samme var pedri. Vi måtte bruge luuk de jong, jutgla og abde.

Jeg er enig i at Messi ikke kunne ændre de store kampe, derfor var jeg også for at sende ham videre, men han vandt stadig kampe. Det samme gjorde suarez forresten.

Jeg er også helt enig i at der er et andet pres på hans skuldre i dag med den trup vi har nu men jeg den sejrprocent kunne ligeså vel “Barca med og uden Messi”.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Barca80 »

Jeg påstår heller ikke at Xavi skal fyres omgående (fra dags dato), fordi han har den værste sejrsprocent de seneste 20 år.

Jeg erkender også Messi betyder meget. Dog kan jeg ikke komme udenom, at Xavi har fået tre angribere i vinters (som Koeman ikke havde starten af 21/22 sæsonen). Jeg kan heller ikke komme udenom, at han formentlig har fået Europas bredeste trup nu.

Mit fokus (i mit tidligere indlæg) var mest fremadrettet - altså at han skal levere varen nu, i form af titler de kommende to år. Jeg håber også han bliver en succes, alt andet ville være ærgerligt.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Lopezzz »

:idea: Vi har spillet kun en enkelt kamp og i går var vi ikke heldige. Rayos målmand viste nogle flotte redninger og deres forsvar var meget kompakt.
Før har vi haft endnu værre start på sæsonen hvor vi tabte på hjemmebanen til en oprykker fra Segunda Division.
Xavi har heller ikke så meget erfaring som træner og ingen ved om han overhoved får succes i Barca men at have en træner som Koeman er ren katastrofe.

Spillerne ved nu at de har ikke leveret nok i kampen mod Rayo, derfor vil de give alt for at får en sejr i næste kamp.

Det som jeg ikke kan lide ved vores hold er den konstante tidspild ved vores mål og i angrebet.
Ter Stegen spilder ca 15 min pr kamp for at fordele bolden rundt mens vores angreb flytter bolden fra højre til venstre og omvendt i evighed og uden at skabe noget farligt.
Jeg håber at Xavi kan se det så han kan stoppe det.
MDCCCXCIX

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Piquénbauer »

Først synes jeg det skal pointeres at de tre angribere var en spiller der havde været skadet i en længere periode og to reserver fra hhv Arsenal og wolves. Men med de tre angribere gik han ubesejret i 15 kampe og slog real, atm, sevilla, Napoli osv. Rykkede os fra at være ude af top 4 til en sikker andenplads og havde den anden bedste pointhøst i la liga efter sin overtagelse. Med den trup han havde til rådighed var det rigtig godt arbejde. Han havde ikke Messis 30 mål og 15 assists til at hjælpe sig og rede sin røv som især Koeman havde det.

Men ja selvfølglig skal han levere bedre nu! Det er der ingen der modsiger.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Barca80 »

Hvad du kalder reserve i Arsenal, er blandt de bedste målscore i fodbold. Han blev reserve af disciplinære problemer. Ellers var nøglespiller og endda anføre i Arsenal i en periode.

Wolves spilleren som du ikke omtaler med navn, var en spiller som andre storklubber som Totrenham var efter. En ekstrem hurtig og driblestærk spiller.

Ferran Torres var ude i et par måneder. Værre var det heller ikke. Barcelona betaler et monster beløb på hele 50-60 mio. for ham. Han er den mest scorende City spiller (per 90 minut) før han købes og fast landsholdsspiller for Spanien.

Det er altså nogle gode spillere som Xavi får fingrende i, som Koeman trods alt ikke havde starten af sæsonen.

Da Barcelona var på 9. pladsen (ved Xavi overtagelse), var de heller ikke super langt fra 4. pladsen. Kun 6 point. Så det skal ikke lyde som om Xavi har skabt en super sensation. Ja han startede med nogle gode resultater. Men det har godt nok også været svingende. Og vi skal ikke glemme fiaskoen med det tyske midterhold i EL. Men ja, han fik en 4. plads med nød og næppe, hvilket er godkendt, men heller ikke mere end det.

Jeg vil nu også hellere kigge fremad. Og jeg er da glad for, at vi i det mindste kan være enige om, at han skal levere varen. Dog har jeg meget høje forventninger. Det er Barcelona vi taler om. Hvis La Liga heller ikke vindes denne sæson, vil der være 4 år i træk, hvilket er alt for meget for en klub som Barcelona.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg synes du negligerer det Xavi præsterede. Men fred være med det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Magnus Frost »

Det er vel ikke Xavis skyld det er 4 år siden ...

Jeg har bestemt også lyst til vi vinder ligaen!

At stille det som et krav til en forholdsvis ny træner med en masse nye spillere der skal finde sammen og sammen med resten af holdet er meget at forlange synes jeg.

Især når man tager i betragtning at dem de skal slå vandt la liga kæmpe stort og også lige vandt den der champions league, de er bare gode til at vinde fodboldkampe!
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af emo »

Barca80 skrev:
man aug 15, 2022 6:38 am
Hvad du kalder reserve i Arsenal, er blandt de bedste målscore i fodbold. Han blev reserve af disciplinære problemer. Ellers var nøglespiller og endda anføre i Arsenal i en periode.

Wolves spilleren som du ikke omtaler med navn, var en spiller som andre storklubber som Totrenham var efter. En ekstrem hurtig og driblestærk spiller.

Ferran Torres var ude i et par måneder. Værre var det heller ikke. Barcelona betaler et monster beløb på hele 50-60 mio. for ham. Han er den mest scorende City spiller (per 90 minut) før han købes og fast landsholdsspiller for Spanien.

Det er altså nogle gode spillere som Xavi får fingrende i, som Koeman trods alt ikke havde starten af sæsonen.

Da Barcelona var på 9. pladsen (ved Xavi overtagelse), var de heller ikke super langt fra 4. pladsen. Kun 6 point. Så det skal ikke lyde som om Xavi har skabt en super sensation. Ja han startede med nogle gode resultater. Men det har godt nok også været svingende. Og vi skal ikke glemme fiaskoen med det tyske midterhold i EL. Men ja, han fik en 4. plads med nød og næppe, hvilket er godkendt, men heller ikke mere end det.

Jeg vil nu også hellere kigge fremad. Og jeg er da glad for, at vi i det mindste kan være enige om, at han skal levere varen. Dog har jeg meget høje forventninger. Det er Barcelona vi taler om. Hvis La Liga heller ikke vindes denne sæson, vil der være 4 år i træk, hvilket er alt for meget for en klub som Barcelona.
4. plads?
Allez...

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Barca80 »

emo skrev:
tirs aug 16, 2022 10:19 pm
Barca80 skrev:
man aug 15, 2022 6:38 am
Hvad du kalder reserve i Arsenal, er blandt de bedste målscore i fodbold. Han blev reserve af disciplinære problemer. Ellers var nøglespiller og endda anføre i Arsenal i en periode.

Wolves spilleren som du ikke omtaler med navn, var en spiller som andre storklubber som Totrenham var efter. En ekstrem hurtig og driblestærk spiller.

Ferran Torres var ude i et par måneder. Værre var det heller ikke. Barcelona betaler et monster beløb på hele 50-60 mio. for ham. Han er den mest scorende City spiller (per 90 minut) før han købes og fast landsholdsspiller for Spanien.

Det er altså nogle gode spillere som Xavi får fingrende i, som Koeman trods alt ikke havde starten af sæsonen.

Da Barcelona var på 9. pladsen (ved Xavi overtagelse), var de heller ikke super langt fra 4. pladsen. Kun 6 point. Så det skal ikke lyde som om Xavi har skabt en super sensation. Ja han startede med nogle gode resultater. Men det har godt nok også været svingende. Og vi skal ikke glemme fiaskoen med det tyske midterhold i EL. Men ja, han fik en 4. plads med nød og næppe, hvilket er godkendt, men heller ikke mere end det.

Jeg vil nu også hellere kigge fremad. Og jeg er da glad for, at vi i det mindste kan være enige om, at han skal levere varen. Dog har jeg meget høje forventninger. Det er Barcelona vi taler om. Hvis La Liga heller ikke vindes denne sæson, vil der være 4 år i træk, hvilket er alt for meget for en klub som Barcelona.
4. plads?
2. plads naturligvis. Han var ikke langt fra top 4, da han overtog, var hvad jeg mente, men formulerede mig forkert.

Men tak for du bemærkede det 👍👍

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Barca80 »

Xavi skal ikke fyres uanset hvad, altså her og nu!
Først en disclaimer. Jeg ønsker IKKE Xavi bliver fyret hvis CL ender som en historisk fiasko! Jeg synes han skal få sæsonen ud uanset hvad. Det skyldes simpelthen fordi man ikke kan erstatte ham her omk. midt i sæsonen. Det er ikke til gavn for holdet at søge efter en ny træner nu.

Xavi skal fyres hvis...
Hvis CL ender som en historiks fiasko (og det er der en reel mulighed for), så skal han vinde La Liga som minimum og gøre en god figur i Copa del Rey. Det er kravet hvis ikke han ønsker sparket.

Come on altså. Det er klodens største klub. Ved slutningen af denne sæson har Xavi fået næsten to hele sæsoner som træner, altså over 20 måneder. Han har brugt 1 mia. kr. og fået den bredeste trup til rådighed. Det går sgu da ikke, at han ikke får minimum en titel, især hvis han flopper så stort i CL - selvfølgelig skal man have kæmpe forventninger til at han leverer varen.

Xavi med en lang snor?
Jeg har aldrig forstået denne idé. Hvorfor i alverden skal han have en længere snor end alle andre? Hvilken logik siger, at fordi han var fantastisk som spiller, så bliver han også en fantastisk træner i fremtiden? Denne idé er mere baseret på følelser end forstand.

Langt de fleste eksempler viser faktisk, at en tidligere klasse spiller, aldrig bliver en klasse træner (selvom der er undtagelser). Lampard i Chelsea, Henry i Monaco, Alan Shearer i Newcastle, Solskjaer i Man Utd, Pirlo i Juventus, og sådan kunne man nævne 100 andre navne, som aldrig blev en succesfuld træner for deres tidligere klubber.

Det KAN godt være at Xavi bliver en succes. Og han SKAL da også have tid. Men hvorfor skal hans snor være MEGET LANG og MEGET LÆNGERE end alle andre? Og hvad betyder det egentligt helt præcis? Hvor lang helt konkret? Hvor mange sæsoner uden titler og succes taler vi egentlig om?

Hvis argumentet er, at Xavi er en ung og uerfaren træner, som mangler taktisk viden, og derfor skal have tid - så vil jeg bare sige, så skulle han aldrig have været træner for Barca i første omgang. Så skulle man have ventet indtil han fik mere erfaring et andet sted. For man har sgu da ikke tid til at vente på, at han skal tilegne sig viden og erfaring mens han eksperimentere og holdet misser en masse titler fra sæson til sæson. :thumbdown:

Jeg vil højst give Xavi til slutningen af sæsonen. Hvis jeg ikke kan se mere stabilt spil og minimum en titel, ja så må han meget gerne smutte for klubbens bedste. Det ville være sørgeligt for jeg ønsker virkelig at Xavi får succes. Men bliver simpelthen nød til at tænke på klubbens bedste.
Senest rettet af Barca80 tirs okt 11, 2022 8:53 pm, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Barca80 »

Jeg vil lige prøve uddybe mine synspunkter relateret til Xavi, så folk måske forstår mig bedre. :thumbup:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster