15/5 Getafe - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Men jeg kan stadig ikke se hvordan du kan postulere at raphinha vil være mere ensporet end demb?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man maj 16, 2022 8:33 pm
Men jeg kan stadig ikke se hvordan du kan postulere at raphinha vil være mere ensporet end demb?
Som jeg sagde, han har ikke de samme evner til at gå ind i banen og aflevere i dybden. Derfor vil han holde sig mere til fløjen. Dembélé er i høj grad en offensiv playmaker. Det er Raphinha slet ikke i samme omfang.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1225
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 202 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Jeg ser slet ikke Dembele med de kvaliteter, som der bliver beskrevet her. Han har mange af de rigtige kompetencer, men han formår ikke konsekvent at sætte dem i spil og sammen. Derfor har jeg også forsvaret ham meget gennem de første mange år i klubben, da jeg fandt det sandsynligt, at det måtte være den manglende kontinuitet, som holdte ham tilbage, men nu har han haft ca. 6 mdr uden væsentlige udfald, og det tangerer fortsat en hovedløs kylling.
Hvis han var mere alsidig i hans eksekvering eller alternativt meget mere effektiv (læs: Messi er ikke meget alsidig, når han dribler, men voldsom god til det, at han kan), så kunne han blive rigtigt god, men han forstår ikke at sætte sine egne kompetencer i spil, eller bruge sine holdkammerater for den skyld. Hans øje for dybdespillet er et sjældent syn.

Eks. Når Dembele har bolden går han enten mod baglinjen eller ind i banen. Han bruger meget sjældent sin back til overlap, eller går i 1/2 kombinationer med angribere/interiors. Der er et fokus mod baglinjen eller mod mål.. som jeg læser ham skyldes det, at han er alt for bold fokuseret i hans driblinger. Han har simpelthen ikke blik for meget andet end bolden, og det er også derfor, at han, når han en sjælden gang, kommer fri (med hans kompetencer skulle han komme fri hele tiden) sjældent laver de helt frie cut backs, som Alba laver gang på gang.

Jeg er helt enig i, at han binder noget opmærksomhed, men det opvejer ikke det, som der tabes på koncept niveau ifht. hans mangler ifht, possesion og almen fodboldforståelse. Jeg havde til enhver tid vekslet ham til kontrol på midten og Pedro.

Der er ikke brug for en trickster - igen må jeg henvise til City.. Et hold proppet med skarpe fodboldhjerner og god teknik, hvor Dembele klonerne efterhånden er blevet solgt (Sane) eller sjældent får spilletid (Sterling). Intelligent positionsspil, løb uden bold og spil på tredjemand, så kan vi roligt skille os af med Dembele. Men alt det starter med en solid central base, der giver kontrol og ro på midtbanen.

Vores egen Alba har i øvrigt klaret sig fint i det offensive spil uden ret meget drible evne.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Raphinha har 16 mål og 12 assists for en oprykker/et bundhold på to sæsoner. Demb har 10 mål og 18 assists set på de sidste to sæsoner.

Det er altså ikke fordi demb har vist sig som en langt farligere spiller. Vi ved ikke hvordan raphinha kommer til at gøre det for os eller om han overhovedet kommer. Men det er sgu lidt vildt at påstå at han bare vil løbe til baglinjen og slå indlæg.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
man maj 16, 2022 8:50 pm
Jeg ser slet ikke Dembele med de kvaliteter, som der bliver beskrevet her. Han har mange af de rigtige kompetencer, men han formår ikke konsekvent at sætte dem i spil og sammen. Derfor har jeg også forsvaret ham meget gennem de første mange år i klubben, da jeg fandt det sandsynligt, at det måtte være den manglende kontinuitet, som holdte ham tilbage, men nu har han haft ca. 6 mdr uden væsentlige udfald, og det tangerer fortsat en hovedløs kylling.
Hvis han var mere alsidig i hans eksekvering eller alternativt meget mere effektiv (læs: Messi er ikke meget alsidig, når han dribler, men voldsom god til det, at han kan), så kunne han blive rigtigt god, men han forstår ikke at sætte sine egne kompetencer i spil, eller bruge sine holdkammerater for den skyld. Hans øje for dybdespillet er et sjældent syn.

Eks. Når Dembele har bolden går han enten mod baglinjen eller ind i banen. Han bruger meget sjældent sin back til overlap, eller går i 1/2 kombinationer med angribere/interiors. Der er et fokus mod baglinjen eller mod mål.. som jeg læser ham skyldes det, at han er alt for bold fokuseret i hans driblinger. Han har simpelthen ikke blik for meget andet end bolden, og det er også derfor, at han, når han en sjælden gang, kommer fri (med hans kompetencer skulle han komme fri hele tiden) sjældent laver de helt frie cut backs, som Alba laver gang på gang.

Jeg er helt enig i, at han binder noget opmærksomhed, men det opvejer ikke det, som der tabes på koncept niveau ifht. hans mangler ifht, possesion og almen fodboldforståelse. Jeg havde til enhver tid vekslet ham til kontrol på midten og Pedro.

Der er ikke brug for en trickster - igen må jeg henvise til City.. Et hold proppet med skarpe fodboldhjerner og god teknik, hvor Dembele klonerne efterhånden er blevet solgt (Sane) eller sjældent får spilletid (Sterling). Intelligent positionsspil, løb uden bold og spil på tredjemand, så kan vi roligt skille os af med Dembele. Men alt det starter med en solid central base, der giver kontrol og ro på midtbanen.

Vores egen Alba har i øvrigt klaret sig fint i det offensive spil uden ret meget drible evne.
Alle spillere vil have gavn af kontrol og ro på midtbanen, også Dembélé. Jeg vil ikke stå på evigt mål for Dembélé, men jeg vil rigtig gerne have en profil som ham på holdet, ligesom stort alle andre vil det. Og, hvis ikke ham, hvem så?
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

nosslo15
Indlæg: 984
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 144 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

EasyBuddhist skrev:
man maj 16, 2022 7:02 pm
nosslo15 skrev:
man maj 16, 2022 6:55 pm
Jo Easy, du kan lige tro, at jeg læser, hvad du skriver.

Du skriver i kamptråden mod Celta, at Dembele ikke har udviklet sig, om det så er Xavis skyld eller hvad, er lige meget, for faktum er, at du skriver, at Dembele ike har udviklet sig.

Så skriver du i Getafe tråden, at du har kedet dig og at Dembele er en type, som vi har brug for på holdet.

Det er vitterligt, hvad du skriver.

Og så spørger jeg, hvordan vil du så tages alvorligt?
Hvor i læser du ud af, jeg ikke synes, Dembélé har udviklet sig nævneværdigt siden, han kom til klubben, er ensbetydende med, jeg ikke vil have en kreativ angriber på holdet?

Det bliver virkeligt langsommeligt at debattere enkelte emner, hvis du skal blande tingene sammen på den måde. Men altså, jeg må virkeligt formulere mig dårligt, hvis du ikke kan se forskellen. Det er grunden til, vi (næsten)aldrig får en ordentlig debat. Du enten misforstår, eller forstår slet ikke, hvad det er jeg skriver.
Det jeg prøver at fortælle dig er, at det for mig ser ud til, at du argumenterer fuldstændigt, som vinden den blæser, når Dembele den ene dag ikke har udviklet sig i de år han har været i klubben og den næste dag er en type vi skal holde på, fordi vi har brug for kreative spillere og fordi han er billig til prisen.

Det undrer mig virkeligt, at du ikke selv kan se det, altså at der ingen kosistens og konsensus er i din argumentation - men anyway - spil bare fornærmet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan slet ikke se hvorfor demb vil have gavn af kontrol og ro på midtbanen. For det første er det svært at opnå det med demb på banen da han ofte mister bolden. Og for det andet så lever han af et forsvar i ubalance. Og med et hold der vægter ro og kontrol der vil modstanderen ofte være i balance. For at få dem ud af balance kræver det løb uden bold og hurtige kombinationer. To ting demb ikke er den store fan af.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man maj 16, 2022 9:00 pm
Raphinha har 16 mål og 12 assists for en oprykker/et bundhold på to sæsoner. Demb har 10 mål og 18 assists set på de sidste to sæsoner.

Det er altså ikke fordi demb har vist sig som en langt farligere spiller. Vi ved ikke hvordan raphinha kommer til at gøre det for os eller om han overhovedet kommer. Men det er sgu lidt vildt at påstå at han bare vil løbe til baglinjen og slå indlæg.
Raphinha har 18 mål og 14 assists de sidste to sæsoner. Dembélé har 13 og 18. Raphinha har så også spillet næsten 1200 min mere i den periode, men jo, det er et af de punkter, Dembélé skal forbedre. Det tænker jeg alle kan se.

Jeg vil ikke isoleret set være imod et bytte med de to, det tænker jeg vi har været omkring mange gange. Men, man får en spiller, vis loft er betydeligt mindre og han vil koste mange penge også. Dertil, så forstår jeg ikke et fokus på en spiller, der ikke vil bringe mere Xavi bold med sig, især ikke, når den spiller, du gerne vil bytte ham med, netop er en spiller efter Xavi´s hoved. Jeg ser, du gerne vil skifte fokus nu, men vi er nødt til lige at holde øjnene på bolden. Jeg gider ikke argumentere ud i luften. Vi snakker ikke om den ene eller anden her, men om spiltypen og Raphinha bringer i store træk, som sagt, ikke noget, som Dembélé ikke gør. Profilen er stort set ens, hvilket også er grunden til, man går efter ham.
Senest rettet af EasyBuddhist man maj 16, 2022 9:54 pm, rettet i alt 1 gang.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

nosslo15 skrev:
man maj 16, 2022 9:06 pm
EasyBuddhist skrev:
man maj 16, 2022 7:02 pm
nosslo15 skrev:
man maj 16, 2022 6:55 pm
Jo Easy, du kan lige tro, at jeg læser, hvad du skriver.

Du skriver i kamptråden mod Celta, at Dembele ikke har udviklet sig, om det så er Xavis skyld eller hvad, er lige meget, for faktum er, at du skriver, at Dembele ike har udviklet sig.

Så skriver du i Getafe tråden, at du har kedet dig og at Dembele er en type, som vi har brug for på holdet.

Det er vitterligt, hvad du skriver.

Og så spørger jeg, hvordan vil du så tages alvorligt?
Hvor i læser du ud af, jeg ikke synes, Dembélé har udviklet sig nævneværdigt siden, han kom til klubben, er ensbetydende med, jeg ikke vil have en kreativ angriber på holdet?

Det bliver virkeligt langsommeligt at debattere enkelte emner, hvis du skal blande tingene sammen på den måde. Men altså, jeg må virkeligt formulere mig dårligt, hvis du ikke kan se forskellen. Det er grunden til, vi (næsten)aldrig får en ordentlig debat. Du enten misforstår, eller forstår slet ikke, hvad det er jeg skriver.
Det jeg prøver at fortælle dig er, at det for mig ser ud til, at du argumenterer fuldstændigt, som vinden den blæser, når Dembele den ene dag ikke har udviklet sig i de år han har været i klubben og den næste dag er en type vi skal holde på, fordi vi har brug for kreative spillere og fordi han er billig til prisen.

Det undrer mig virkeligt, at du ikke selv kan se det, altså at der ingen kosistens og konsensus er i din argumentation - men anyway - spil bare fornærmet.
:lol: Nej, det er klart, når man ikke forstår det, så er det svært.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2624
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 255 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Jeg vil også sige at Raphinha i høj grad minder om Dembélé. Det er meget tydeligt at det er den profil vi går efter. Det som jeg tror er vores pointe er, at når pengene ikke rækker særlig langt, så er det nemmere at forlænge en kontrakt, end at bruge 50 mio euro på en spiller af samme kvalitet. Jeg siger ikke at Demb har været perfekt, men kom ikke og sig, at han ikke har været én af de bedre spillere i denne sæson.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Madameskrald
Indlæg: 1225
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 202 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Isageren skrev:
man maj 16, 2022 10:56 pm
Jeg vil også sige at Raphinha i høj grad minder om Dembélé. Det er meget tydeligt at det er den profil vi går efter. Det som jeg tror er vores pointe er, at når pengene ikke rækker særlig langt, så er det nemmere at forlænge en kontrakt, end at bruge 50 mio euro på en spiller af samme kvalitet. Jeg siger ikke at Demb har været perfekt, men kom ikke og sig, at han ikke har været én af de bedre spillere i denne sæson.
Det mener jeg faktisk ikke, at han har været... Han har trives i det kaos, som store dele af sæsonen har repræsenteret, og det bærer hans stats præg af, men jeg mener, at han har forsinket processen henmod den styring og kontrol, som man helt klart mangler. Jeg kunne opridse så mange (desværre) negative aspekter, som Dembele direkte eller indirekte har en aktie i, men jeg har haft mit Dembele rant for i dag, skulle jeg mene.

Og hvis I vitterligt har ret i, at det er en fodbold retarderet kantspiller, som Xavi søger til hans kommende medaljekandidater, så melder jeg mig gerne til Easy's 'nu må manden med planen gerne vågn på' kor. Jeg ville som udgangspunkt heller have Collado på den venstre kant, end Dembele.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det bliver altså for søgt det der med “hvad Xavi vil have”. Xavi er vild med Ferran som intet har tilfælles med demb. Omkring type så scorer Raphinha flere mål, slår færre indlæg og arbejder hårdere defensivt. Hvis det var adama vi var ved at købe så kunne jeg forstå sammenligningerne med demb men raphinha spiller anderledes.

Men altså vi snakker imo om en rotationsspiller. Vores trio i næste sæson bliver forhåbentligt Ansu, Ferran og lewa!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1225
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 202 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Jeg tænker faktisk, at Lewa, Ferran og Ansu i nogle kampe vil stille (for) store krav til de kreative snit på midtbanen (men omvendtkunne det blive meget klinisk). Jeg er ikke overbevist om, at konceptet er klar til at løfte en så stor opgave mod alle modstandere. Således så jeg gerne noget mere kreativitet / blik for spillet, end de tre umiddelbart repræsenterer i frontlinien. Ansu og Ferran er enormt gode til at finde rum, og gøre sig selv farlige, men det kreative touch, som bliver efterlyst (og som jeg er enig i, at vi sagtens kunne bruge i frontlinien) har de efter hukommelsen ikke vist så meget af… Derfor eksempelvis som alternativ en Collado type, som ville kunne agere kantplaymaker.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5419
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Madameskrald skrev:
tirs maj 17, 2022 7:26 am
Jeg tænker faktisk, at Lewa, Ferran og Ansu i nogle kampe vil stille (for) store krav til de kreative snit på midtbanen (men omvendtkunne det blive meget klinisk). Jeg er ikke overbevist om, at konceptet er klar til at løfte en så stor opgave mod alle modstandere. Således så jeg gerne noget mere kreativitet / blik for spillet, end de tre umiddelbart repræsenterer i frontlinien. Ansu og Ferran er enormt gode til at finde rum, og gøre sig selv farlige, men det kreative touch, som bliver efterlyst (og som jeg er enig i, at vi sagtens kunne bruge i frontlinien) har de efter hukommelsen ikke vist så meget af… Derfor eksempelvis som alternativ en Collado type, som ville kunne agere kantplaymaker.
Ja det er nemlig en Salah type vi har brug for på den højre kant i stedet for Demb/Adama/Raphinha

Så ville der være en blanding af hurtighed, kreativitet, dybdeløb og positionering et. al.

Det ville betyde at man kunne få noget ud af Ferrans løb.. og stille med Ferran-Ansu-Salah
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster