Samuel Umtiti

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6996
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af Dytrax »

Piquénbauer skrev:
man jan 17, 2022 6:53 pm
Due to his injury, Barcelona could legally unregister Samuel Umtiti for the next 6 months - @mundodeportivo
Held i uheld?

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af nosslo15 »

Men han indgår vel stadig i det officielle lønbudget, hvis vi ikke registrerer ham?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af Piquénbauer »

Ja men det er ikke et problem. Problemet er ffp og registreringer. Så hvis vi kan droppe umtitis registrering så er det held i uheld. Altså hvis vi vil have en spiller ind.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man jan 17, 2022 7:12 pm
Ja men det er ikke et problem. Problemet er ffp og registreringer. Så hvis vi kan droppe umtitis registrering så er det held i uheld. Altså hvis vi vil have en spiller ind.
Jo, det er et problem, da man skal have luft i budgettet til at registrere nye spillere. Som det ser ud nu, er der 23 spillere i førsteholdstruppen. Man vil gerne hive Gavi og Nico op og man har sørget for, der er luft i budgettet til det, da de begge skal have førsteholdskontrakter, hvis bliver registreret som førsteholds spillere. Hvis de afregistrerer Umtiti, så får man godt nok en ekstra plads i truppen, men man får ikke luft i budgettet til at fylde den ud. Selv, hvis man hiver endnu en spiller op, så skal denne i følge deres kontrakt, tilbydes en førsteholdskontrakt. Hvis man vil hente én udefra, så ser det endnu mere umuligt ud, uden man har den luft i budgetterne, som en afgang giver. Så skal i hvert fald være en særdeles løntung én af slagsen og dem er der ikke ret mange af tilbage i truppen. Man skal huske, hvis man kommer af med en spiller, så efterlader denne også en plads og dermed har man flere pladser at besætte, så det bliver svært at registrere en fuld trup, hvis man afregisterer Umtiti. Men man vil selvfølgelig stå med muligheden for ikke at registrere ham til sommer og det vil også være en gevinst.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

hackmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af hackmann »

Jeg tæller tre ledige pladser. 11, 14 og 25

Den sidste kan kun bruges på en markspiller når de andre er brugt

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af Piquénbauer »

Ok så hvad har det af betydning hvis man “fjerner” umtiti? I forhold til køb og Nico/gavi?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af EasyBuddhist »

hackmann skrev:
man jan 17, 2022 10:31 pm
Jeg tæller tre ledige pladser. 11, 14 og 25

Den sidste kan kun bruges på en markspiller når de andre er brugt
Det kan godt være, Peña ikke er registreret, selvom han står listet som førsteholdsspiller.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

hackmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af hackmann »

Peña spiller med 26 så det er B holdet

Det betyder ikke det store om vi har 3 eller 4 ledige pladser på førsteholdet. Vores største problem er fair play. Jeg tror de venter til sidst dagen i transfer vinduet. Hvis vi ikke kan bruge umtitis plads til andre så bliver han ikke afmeldt

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man jan 17, 2022 10:37 pm
Ok så hvad har det af betydning hvis man “fjerner” umtiti? I forhold til køb og Nico/gavi?
Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener? Hvis du mener, hvad det betyder, der er tre ledige pladser, så betyder det ikke særligt meget, andet end at det bliver endnu svære at registrere en fuld trup. Ikke at det måske betyder så meget.

I foråret havde man mange spillere, som man enten ikke kunne bruge pga skader eller at man ikke troede på dem. Nu har man fået Coutinho, Demir, Agüero og måske Umtiti, fire spillere, der egentlig bare optog pladser, da de enten ikke blev brugt, eller var skadet. Man har fået de langtidsskadede Pedri, Fati, Dembélé og snart, Braithwaite tilbage og dertil Ferran og Alves ind. Når man får registreret Gavi og Nico, så har man næsten kun spillere tilbage, man kan bruge i fuld rotation og dermed vil truppen virke langt dybere, end den gjorde i foråret allerede på nuværende tidspunkt.

Man skal huske, at et af de store problemer i truppen, var den usandsynlig lange række af spillere, der var ukampdygtige. De fleste af dem har været faste startere, når de var fit og når man så ikke har stolet nok på de alternativer, der var i førsteholdstruppen, har man derfor brugt b-spillere. Gavi og Nico har været stort set faste i den periode og det betyder, man var presset i forhold til yderligere brug af b-spillere, fordi man kun må have tre på banen samtidig. Derfor er det vigtigt at få registreret Gavi og Nico, selvom problemet allerede bliver mindre, med alle de førsteholdsspillere, der er vendt tilbage efter skader, da det er spillere, man rent faktisk skal/kan bruge.

Hvis vi undgår alt for mange skader resten af sæsonen, så vil man opleve en trup, der synes langt bredere, hvilket man vil se både i startopstillingen, men især på bænken, hvor der vil være langt flere stærke alternativer og taktiske muligheder i løbet af kampene. Kan man så få en enkelt eller to ind, der kan bidrage til bredden og her tænkes der i første omgang på VB og CF positionerne, så vil man have en trup, der burde kunne sikre top fire og, give den et fornuftigt skud i EL og CdR. Men det kræver altså afgang først og fremmest.

Derfor er det noget af en bet, Umtiti brækker foden. Han var én af dem, der ikke skal bruges og hvor man kunne få noget brugbart ind i stedet for. Andre muligheder er i øjeblikket Dest, som åbenbart er faldet igennem hos Xavi og hvor man er dækket ind med Alves og dernæst Mingueza, Araujo og på sigt Roberto. Mingueza kunne også være en mulighed, men han tjener ikke så meget og vil derfor levne for lidt i budgettet. Roberto er desværre skadet, ellers havde han været oplagt og forhandling om lønnedgang går trægt. Lenglet kunne også være en mulighed, hvis der kommer et ordentlig bud, men med Umtiti ude, vil det svække truppen. Man skal huske, at Garcia også er ude, så CB positionerne er lige pludselig ramt og jeg tror ikke Xavi er villig til at forlade sig alt for meget mere på unge spillere i resten af sæsonen. Depay kunne også være en mulighed, men det kræver, man får et alternativ ind til angrebet. Alt i alt ser det en smule låst ud på nuværende tidspunkt og med mindre, der sker noget drastisk, så tror jeg, en lejeaftale på VB er det, vi får at se, hvis det kan lade sig gøre.

En potentiel dåseåbner kunne være at man får Dembélé afsat, hvilket vil skabe plads til to forstærkninger. Men lad os nu se. Alemany har vist sig som en dreven rotte i faget, så måske, han har endnu et par kaniner i hatten.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af Piquénbauer »

Den var til hackmann ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man jan 17, 2022 11:53 pm
Den var til hackmann ;-)
:thumbup: Håber du kunne bruge det alligevel :lol:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

hackmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af hackmann »

EasyBuddhist skrev:
tirs jan 18, 2022 12:29 am
Piquénbauer skrev:
man jan 17, 2022 11:53 pm
Den var til hackmann ;-)
:thumbup: Håber du kunne bruge det alligevel :lol:
Jeg tilslutter mig easy svar :grin:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af Piquénbauer »

Det kunne jeg! Jeg ved alt nu ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af kklaus »

Samuel Umtiti returned to training on Saturday morning ahead of the clash with Levante. He was with his team-mates at the start of the session although following his own recovery plan.

Umtiti talked to vice-president Rafa Yuste, who was there to see the players before presenting the youth tournament ‘Barça Academy World Cup’.

The player then went to the gym to continue his individual work. He was operated on his foot on January 18 after fracturing a metatarsal. He is set to be out a total of three months, and by the end of April should be back to availability.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af Antimadridista »


Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 8 gæster