Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Jeg savner sgu også Blau.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Tello »

Kvoller skrev:Jeg kan sgu godt følge dig Tello. Jeg har heldigvis et rigtig godt netværk som jeg har trukket på. Jeg har været igennem voldsomme depressioner, så jeg har været ret bange for, hvordan psyken ville klare det.
Jeg sløjfede de sociale medier fra min telefon og computer, da jeg simpelthen følte at det fyldte mig med negativ stemning. Der var konstant nogle der delte nyheder, som du siger, med død og ødelæggelse, andre der delte deres perfekte liv osv. Det har faktisk været helt befriende at komme fra.

Men ja, for det psykiske velvære er det her en skrækkelig tid. Heldigvis kommer solen mere frem, så man kan komme ud. Kan du lave aftaler med nogle fra dit træningscenter, om at i mødes og går? Det kan man da trods alt gøre og samtidig overholde diverse regler og restriktioner.

Jeg føler med dig. Lov mig at du søger professionel hjælp, hvis du når for langt ud. Og helst før! Jeg har været der, hvor jeg ikke kunne se andre udveje end at tage herfra. Der var heldigvis nogen der holdt mig fra det.
Livet er den største gave, også selvom man ikke kan se det lige i dette øjeblik. Pas på dig selv, ven.
Hey, m8.

Er ked af at høre det med depressionerne, men er glad for at høre at det er bedre den dag i dag. Det er en velsignelse at have et stærkt netværk som kan være der for én i sådanne perioder.

At skrotte medierne helt har ofte strejfet mine tanker, og har skåret meget de sidste par år. Har set den effekt bl.a. Instagram har haft på nogle af mine venner, og det skal jeg sgu ikke ud i - sagt på godt Jydsk.

Heldigvis har årstiden også ramt foråret nu. Det hjælper en del i sig selv. Ordet "vinter" alene er nok til at give en 'the blues'. Ift. træningen så forsøger jeg at gå ture med kæresten, og ellers bare gå ned for at handle i stedet for at tage bilen. Der er dog intet der kan erstatte sådan et gammelt, primitivt center hvor alt var manuelt. Belønningen i det var alt værd. Det var sgu alt hvad man havde i hovedet som blev tømt derinde, og så gik man derfra mere øm end nogensinde - men mere lettet end da dagen startede. Håber snart det åbner op. Om så jeg skal træne med mundbind på så gør jeg det.

Will do, m8. Har været der før, så kender linjerne for hvad man skal gøre i så fald. Har også givet kæresten lovning på at jeg ville gå til nogen før jeg gjorde andet. Er glad for at nogen var der for dig, for som du selv siger så er livet en gave. Sætter pris på din respons/besked!

- Og tænk sig at det bedste der skulle ske for os Barca fans lige pt. var et hovedstød af Martin fra Esbjerg. Life is strange.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Tello »

Lopezzz skrev:Ja desværre det går ud over alle elever. De bliver endnu mere forkælet og mere dovne. Jeg synes at når man ender i sådan en situation man skal have en nødplan. En mere simpel undervisning for alle når man ved at skolen kommer ikke til at fungere optimalt under lockdown. Børnene skal undervises kun i det der gøre dem glade. I stedet for almindelig undervisning burde man lave mere underholdning på nettet. F.eks lave forskellige lærerige quiz, lege strategiske spil i grupper, bygge nogle projekter hjemme, gå ud og lave idræt, træne, konkurrencer, lave mange praktiske ting i stedet for, fortælle jokes på skift osv.

Vi ved allesammen i forvejen at i folkeskolen og i gymnasiet lærer vi om rigtig mange unødvendige og ligegyldige historier som er 350.000 år gamle. Hvad skal vi bruge det til. Det er spild af fucking tid. Hvorfor skal mine børn lære om en konge fra Irland som er født i 1748. Omg! Eller Kristendom i folkeskolen :roll: WTF! Det hører under religion og religion dyrker man i kirken/moské/templer og ikke i folkeskolen. Det er fint med de vigtigste fag men materialet er tit billig/dårlig og gammelt.

Hvis man kan bare lære børnene mere om det de mest interesserer sig for vil både lærerne og eleverne have det meget bedre sammen.
Vi kører også nødskema for tiden til de elever der har online, hvor det kun er de vigtigste fag som får allerhøjest prioritering. Dansk fylder eksempelvis 30 procent af skemaet, hvorimod de kun har 1 time samfundsfag i ugen. Jeg ved også fra mange af mine kollegaer at de sender eleverne ud på nogle anderledes faglige opgaver via. online undervisning for tiden - for eksempel en skattejagt i Historie, el. lign.

Men ja, kan skrive under på at maaaaaange lærere kører gammelt pensum, som de har haft i mange år.. Og mange lærere er meget rigide, og ikke til at rokke med.

Jeg vil dog sige at mine elever er lidt mere heldige; nu skal vi enten se 1917 eller Dunkirk i Historie, det beslutter et 'spinning wheel' :lol:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Tello skrev:
tors mar 04, 2021 11:08 pm
Lopezzz skrev:Ja desværre det går ud over alle elever. De bliver endnu mere forkælet og mere dovne. Jeg synes at når man ender i sådan en situation man skal have en nødplan. En mere simpel undervisning for alle når man ved at skolen kommer ikke til at fungere optimalt under lockdown. Børnene skal undervises kun i det der gøre dem glade. I stedet for almindelig undervisning burde man lave mere underholdning på nettet. F.eks lave forskellige lærerige quiz, lege strategiske spil i grupper, bygge nogle projekter hjemme, gå ud og lave idræt, træne, konkurrencer, lave mange praktiske ting i stedet for, fortælle jokes på skift osv.

Vi ved allesammen i forvejen at i folkeskolen og i gymnasiet lærer vi om rigtig mange unødvendige og ligegyldige historier som er 350.000 år gamle. Hvad skal vi bruge det til. Det er spild af fucking tid. Hvorfor skal mine børn lære om en konge fra Irland som er født i 1748. Omg! Eller Kristendom i folkeskolen :roll: WTF! Det hører under religion og religion dyrker man i kirken/moské/templer og ikke i folkeskolen. Det er fint med de vigtigste fag men materialet er tit billig/dårlig og gammelt.

Hvis man kan bare lære børnene mere om det de mest interesserer sig for vil både lærerne og eleverne have det meget bedre sammen.
Vi kører også nødskema for tiden til de elever der har online, hvor det kun er de vigtigste fag som får allerhøjest prioritering. Dansk fylder eksempelvis 30 procent af skemaet, hvorimod de kun har 1 time samfundsfag i ugen. Jeg ved også fra mange af mine kollegaer at de sender eleverne ud på nogle anderledes faglige opgaver via. online undervisning for tiden - for eksempel en skattejagt i Historie, el. lign.

Men ja, kan skrive under på at maaaaaange lærere kører gammelt pensum, som de har haft i mange år.. Og mange lærere er meget rigide, og ikke til at rokke med.

Jeg vil dog sige at mine elever er lidt mere heldige; nu skal vi enten se 1917 eller Dunkirk i Historie, det beslutter et 'spinning wheel' :lol:
Det er også helt fint at se en film sammen bare man husker at slukke for mikrofon og kamera hvis man nu falder i søvn :lol:
Har du hørt om det der skete i Randers sidste år mens der var sex undervisning på en folkeskole?
https://www.lokalavisen.dk/112/2020-04- ... 31308.html :oops:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

MDCCCXCIX

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

Jeg tror eksperterne arbejder på, at finde ud af, om der er en sammenhæng, og hvad der skal ske fremadrettet.

Men det er da noget lort, hvis det rent faktisk viser sig at stamme fra den vaccine. Men jeg er stadig ikke modstander af vacciner mod Covid-19.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af emo »

Lige nu siger de at der ikke er flere blodpropper i blandt dem der har fået vaccinen end der normalt observeres. Af forsigtighedsprincip er det fint at sætte en pause for lige netop det batch af vacciner. Jeg tror dog at sammenhængen ikke er der, det er min subjektive mening :D.
Allez...

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

Ét tilfælde i Danmark, ud af 142.000 stik. Og så er det ikke engang sikkert det er fra vaccinen. Men medierne skal jo sælge klik, så en voldsom overskrift skal der til.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Kvoller skrev:
tors mar 11, 2021 5:06 pm
Ét tilfælde i Danmark, ud af 142.000 stik. Og så er det ikke engang sikkert det er fra vaccinen. Men medierne skal jo sælge klik, så en voldsom overskrift skal der til.
Der er 22 tilfælde i alt efter vaccinationen så der må være lidt sammenhæng.
Gad vide hvad Man In Black siger om det her :glad:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af !Option »

Lopezzz skrev:
tors mar 11, 2021 7:36 pm
Kvoller skrev:
tors mar 11, 2021 5:06 pm
Ét tilfælde i Danmark, ud af 142.000 stik. Og så er det ikke engang sikkert det er fra vaccinen. Men medierne skal jo sælge klik, så en voldsom overskrift skal der til.
Der er 22 tilfælde i alt efter vaccinationen så der må være lidt sammenhæng.
Gad vide hvad Man In Black siger om det her :glad:
22 på verdensplan ja. Ud af hvor mange stik?
Rey Abi!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

!Option skrev:
tors mar 11, 2021 7:39 pm
Lopezzz skrev:
tors mar 11, 2021 7:36 pm
Kvoller skrev:
tors mar 11, 2021 5:06 pm
Ét tilfælde i Danmark, ud af 142.000 stik. Og så er det ikke engang sikkert det er fra vaccinen. Men medierne skal jo sælge klik, så en voldsom overskrift skal der til.
Der er 22 tilfælde i alt efter vaccinationen så der må være lidt sammenhæng.
Gad vide hvad Man In Black siger om det her :glad:
22 på verdensplan ja. Ud af hvor mange stik?
"EMA skriver videre, at der i alt er fundet 30 tilfælde af blodpropper i tæt på 5 millioner vaccinerede. "

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021-03- ... fortsaette

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Skal vi så skide på de 30 mennesker og bare glemme det? Er de bare uheldige eller hvad siger I?
MDCCCXCIX

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

Lopezzz skrev:
tors mar 11, 2021 8:01 pm
Skal vi så skide på de 30 mennesker og bare glemme det? Er de bare uheldige eller hvad siger I?
Hvad foreslår du?
5000 mennesker i Danmark bliver ramt af en blodprop årligt. Hvor sikre er vi på, at de har fået blodpropper af vaccinen og ikke havde fået en uanset?
Senest rettet af Kvoller tors mar 11, 2021 8:24 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Hvis nogen er interesseret så er der basketball kl 21, Barca vs Real ;-)
viewtopic.php?f=46&t=3206&p=549978#p549978
MDCCCXCIX

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af emo »

Lopezzz skrev:
tors mar 11, 2021 8:01 pm
Skal vi så skide på de 30 mennesker og bare glemme det? Er de bare uheldige eller hvad siger I?
Nej, man skæl undersøge om det kommer fra vaccinen, det er der slet ikke evidens for at det gør endnu. Gør det, så skal den tweakes, gør det ikke, så skal den ud igen. EU har lige afvist alt på den, og så er der trods alt andre vacciner derude...

Gad vide hvor mange der var blevet hårdt ramt af corona hvis IKKE de allerede havde modtaget vaccinerne, jeg tænker flere end 30.
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster