Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
ons jan 20, 2021 3:37 pm
Antimadridista skrev:
ons jan 20, 2021 3:30 pm
Kubala skrev:
ons jan 20, 2021 1:52 pm
Antimadridista skrev:
ons jan 20, 2021 1:44 pm
Kubala skrev:
ons jan 20, 2021 12:38 pm
Antimadridista skrev:
ons jan 20, 2021 12:31 pm
Kubala skrev:
ons jan 20, 2021 12:19 pm
Antimadridista skrev:
ons jan 20, 2021 11:43 am


Kogt ret meget ned, så frygter du vaccinen/erne mere end corona (udover din holdning vedr passet). Der har jeg det så modsat, både af årsager jeg finder mest valide og fornuftige, blandet op med personlige erfaringer med corona, meget tæt inde på livet.

Men ja nu har vi alle nævnt lidt det samme en 2-3 gange.

Tak for snakken.
Som barn har jeg også fået alle vacciner. Det har alle i min familie. Jeg vil ikke kalde det frygt, men mere forbehold. Jeg kan ikke se nødvendigheden af dem til sunde og raske mennesker. Og strategien burde være den samme, som med influenzavaccinerne, hvor man ikke giver det til alle. Kig på hende professorens argumenter og strategi. Linket er nogle sider tilbage. Madamestrald postede det.
Lad os sige, at det var det.
Jep, lad os gøre det, for ellers kører vi bare i ring igen. Det skal siges, at jeg godt kan se pointerne fra alle de andre forskere, der er fortalere for vaccinerne, og jeg stoler da også på videnskaben, men jeg mener også, at man burde have en kritisk tilgang til tingene, også selvom majoriteten siger noget i en bestemt retning, når nu man har få andre, der siger noget andet ift. majoriteten. Hvem der får ret, er svært at sige, da det her er komplekst og der er mange ubekendte faktorer i det.
Det har ikke noget at gøre med majoritet eller kritisk tilgang. Blot fordi man ikke er enig i dit synspunkt, betyder det ikke at man ukritisk sluger majoritetens udlægning.

Men jeg syntes da at vi skal genoptage seancen om nogle måneder, kan være nye faktorer skal medregnes.
Jeg ved ikke, hvorfor du drager de konklusioner. Jeg siger heller ikke, at folk skal være enige med mig i mine synspunkter. Jeg appellerer til, at man gerne må have andre synspunkter og syn på sagerne. At ikke alt skal være efter majoritetens forståelse af tingene. Og jo, om nogle måneder vil der komme mere data, men det er først om nogle år, hvor der vil være tilstrækkelig data mht. bivirkninger, da man følger folk i to år vedrørende de langsigtede bivirkninger i fase 3.
Du siger “og jeg stoler da også på videnskaben, men jeg mener også, at man burde have en kritisk tilgang til tingene, også selvom majoriteten siger noget i en bestemt retning”

At have en kritisk tilgang, er ikke ensbetydende med at man ikke har, blot fordi man sætter spørgsmålstegn ved en minoritetsholdning.

Ift nogle måneder, tænkte jeg på ny viden, ikke normal præcedens ift et medicinal middels godkendelse.
Jeg siger jo ikke, at man ikke skal være kritisk den anden vej også. Jeg siger, at JEG og andre som mig, må have den holdning, vi nu engang har.

Jep, ny viden, som ikke nødvendigvis endegyldigt kan give svar på det.
Fint. Lad os for the love og god....lukke den der!!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Antimadridista skrev:
ons jan 20, 2021 3:40 pm
Kubala skrev:
ons jan 20, 2021 3:33 pm
Og jeg orker ikke de der latterlige drejninger og tolkninger længere. Jeg har virkelig prøvet at holde mig høflig i debatten, men jeg får kastet alt muligt i hovedet. Jeg vil kun føre en samtale med Madamestrald, da jeg skylder ham det, i kraft af vores diskussion og så vil jeg komme med min sidste bemærkninger. Jeg orker ikke de der samtaler, der tager vilde drejninger, hvor man kaster alt muligt mod en. Desuden kan jeg ikke føre samtale med 2-3-4 brugere på en gang. Det er for overdrevet.
Du bliver simpelthen tøsefornærmet, hvis ikke man accepterer din konklusion. Jeg drejer absolut intet og opfører mig absolut lige så høflig som du mener du selv gør!!!
Jeg bliver ikke tøsefornærmet(allerede ord som dette er super nedladende), og jeg ønsker ikke noget. Jeg vil slet ikke have, at du skal tænke som mig. Det jeg vil have, at man ikke misfortolker det, jeg skriver. Og at man ikke fordrejer mine udsagn.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
ons jan 20, 2021 3:43 pm
Antimadridista skrev:
ons jan 20, 2021 3:40 pm
Kubala skrev:
ons jan 20, 2021 3:33 pm
Og jeg orker ikke de der latterlige drejninger og tolkninger længere. Jeg har virkelig prøvet at holde mig høflig i debatten, men jeg får kastet alt muligt i hovedet. Jeg vil kun føre en samtale med Madamestrald, da jeg skylder ham det, i kraft af vores diskussion og så vil jeg komme med min sidste bemærkninger. Jeg orker ikke de der samtaler, der tager vilde drejninger, hvor man kaster alt muligt mod en. Desuden kan jeg ikke føre samtale med 2-3-4 brugere på en gang. Det er for overdrevet.
Du bliver simpelthen tøsefornærmet, hvis ikke man accepterer din konklusion. Jeg drejer absolut intet og opfører mig absolut lige så høflig som du mener du selv gør!!!
Jeg bliver ikke tøsefornærmet(allerede ord som dette er super nedladende), og ønsker ikke noget. Jeg vil slet ikke have, at du skal tænke som mig. Det jeg vil have, at man ikke misfortolker det, jeg skriver. Og at man ikke fordrejer mine udsagn.
Så det er ikke nedladende at kalde ens indlæg for latterligt og “får kastet alt muligt i hovedet”....

Ok

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Antimadridista skrev:
ons jan 20, 2021 3:46 pm
Kubala skrev:
ons jan 20, 2021 3:43 pm
Antimadridista skrev:
ons jan 20, 2021 3:40 pm
Kubala skrev:
ons jan 20, 2021 3:33 pm
Og jeg orker ikke de der latterlige drejninger og tolkninger længere. Jeg har virkelig prøvet at holde mig høflig i debatten, men jeg får kastet alt muligt i hovedet. Jeg vil kun føre en samtale med Madamestrald, da jeg skylder ham det, i kraft af vores diskussion og så vil jeg komme med min sidste bemærkninger. Jeg orker ikke de der samtaler, der tager vilde drejninger, hvor man kaster alt muligt mod en. Desuden kan jeg ikke føre samtale med 2-3-4 brugere på en gang. Det er for overdrevet.
Du bliver simpelthen tøsefornærmet, hvis ikke man accepterer din konklusion. Jeg drejer absolut intet og opfører mig absolut lige så høflig som du mener du selv gør!!!
Jeg bliver ikke tøsefornærmet(allerede ord som dette er super nedladende), og ønsker ikke noget. Jeg vil slet ikke have, at du skal tænke som mig. Det jeg vil have, at man ikke misfortolker det, jeg skriver. Og at man ikke fordrejer mine udsagn.
Så det er ikke nedladende at kalde ens indlæg for latterligt og “får kastet alt muligt i hovedet”....

Ok
Det er jo klart. Jeg har fået nok af det. Derfor reagerer jeg jo sådan. Fra start blev der kørt aggressivt. På et tidspunkt kan et menneske ikke længere rumme det.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
ons jan 20, 2021 3:48 pm
Antimadridista skrev:
ons jan 20, 2021 3:46 pm
Kubala skrev:
ons jan 20, 2021 3:43 pm
Antimadridista skrev:
ons jan 20, 2021 3:40 pm
Kubala skrev:
ons jan 20, 2021 3:33 pm
Og jeg orker ikke de der latterlige drejninger og tolkninger længere. Jeg har virkelig prøvet at holde mig høflig i debatten, men jeg får kastet alt muligt i hovedet. Jeg vil kun føre en samtale med Madamestrald, da jeg skylder ham det, i kraft af vores diskussion og så vil jeg komme med min sidste bemærkninger. Jeg orker ikke de der samtaler, der tager vilde drejninger, hvor man kaster alt muligt mod en. Desuden kan jeg ikke føre samtale med 2-3-4 brugere på en gang. Det er for overdrevet.
Du bliver simpelthen tøsefornærmet, hvis ikke man accepterer din konklusion. Jeg drejer absolut intet og opfører mig absolut lige så høflig som du mener du selv gør!!!
Jeg bliver ikke tøsefornærmet(allerede ord som dette er super nedladende), og ønsker ikke noget. Jeg vil slet ikke have, at du skal tænke som mig. Det jeg vil have, at man ikke misfortolker det, jeg skriver. Og at man ikke fordrejer mine udsagn.
Så det er ikke nedladende at kalde ens indlæg for latterligt og “får kastet alt muligt i hovedet”....

Ok
Det er jo klart. Jeg har fået nok af det. Derfor reagerer jeg jo sådan. Fra start blev der kørt aggressivt. På et tidspunkt kan et menneske ikke længere rumme det.
Kørt aggressivt... :?: :lol:

Du bliver ved at vende tilbage for lige at sætte slutordet. Hvis det er så hårdt, så ignorer det dog, i stedet for den der selvmedlidenhed.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Jeg ved seriøst ikke, hvad jeg skal sige efterhånden... selvmedlidenhed...

Men hør her. Stop med at kommentere det, jeg skriver. Vi har kørt i cirkler og vi kommer ingen vegne. Jeg har ikke lyst til at diskutere med flere brugere ad gangen. Og især ikke, når der bliver fordrejet, misfortolket og konkluderet alt muligt, som jeg ikke mener. Jeg vil kun forholde mig til, hvad Madamestrald kommer med og tage den med ham.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
ons jan 20, 2021 4:21 pm
Jeg ved seriøst ikke, hvad jeg skal sige efterhånden... selvmedlidenhed...

Men hør her. Stop med at kommentere det, jeg skriver. Vi har kørt i cirkler og vi kommer ingen vegne. Jeg har ikke lyst til at diskutere med flere brugere ad gangen. Og især ikke, når der bliver fordrejet, misfortolket og konkluderet alt muligt, som jeg ikke mener. Jeg vil kun forholde mig til, hvad Madamestrald kommer med og tage den med ham.
Du bliver ikke misfortolket. At lave delkonklusioner ud fra hvad der bliver kommunikeret, er et hovedelement i en diskussion.

Du må have en god eftermiddag.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Jeg vil mene, at der er forskel på at lave delkonklusioner og så fordrejninger og fortolkninger, der peger mod ens egne overbevisninger og virkelighedsforståelser af tingene. Jeg kan også tyde ud fra visse, at man ikke kan rumme visse holdninger, f.eks. fra folk, der tilhører højreblokken i det politiske spektrum. Det synes jeg, er problematisk, hvilket ikke skaber dialog, men skaber divisioner. Men ok, det er også i orden, hvis man har det sådan. Det skal ingen bestemme og det er op til en selv. Nu håber jeg ikke, at mit indlæg her, skaber en ny debat. For jeg vil bare gerne afslutte det emne, jeg startede.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af SpillerSomMESSI »

--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

SpillerSomMESSI skrev:
ons jan 20, 2021 6:00 pm
:lol: :lol: :lol:

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
ons jan 20, 2021 5:53 pm
Jeg vil mene, at der er forskel på at lave delkonklusioner og så fordrejninger og fortolkninger, der peger mod ens egne overbevisninger og virkelighedsforståelser af tingene. Jeg kan også tyde ud fra visse, at man ikke kan rumme visse holdninger, f.eks. fra folk, der tilhører højreblokken i det politiske spektrum. Det synes jeg, er problematisk, hvilket ikke skaber dialog, men skaber divisioner. Men ok, det er også i orden, hvis man har det sådan. Det skal ingen bestemme og det er op til en selv. Nu håber jeg ikke, at mit indlæg her, skaber en ny debat. For jeg vil bare gerne afslutte det emne, jeg startede.
Tak for snakken.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
ons jan 20, 2021 6:02 pm
SpillerSomMESSI skrev:
ons jan 20, 2021 6:00 pm
:lol: :lol: :lol:
Undervurderet L Nielsen film :thumbup:

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

Antimadridista skrev:
ons jan 20, 2021 7:19 pm
Kubala skrev:
ons jan 20, 2021 6:02 pm
SpillerSomMESSI skrev:
ons jan 20, 2021 6:00 pm
:lol: :lol: :lol:
Undervurderet L Nielsen film :thumbup:
Shit han var med i mange geniale film!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

https://politiken.dk/indland/art8075226 ... -af-corona

Et lille indspark til debatten vi har haft kørende herinde. Udvekslingen kan ses ca 54 min inde i videoen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Jeg har ikke adgang til artiklen. Jeg ved heller ikke, hvor smart det er, at en økonomi professor diskuterer med en professor i infektionssygdomme i den sammenhæng.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster