20 - Sergi Roberto

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Blaugrana92 »

Risikerer man nu livet ved at rejse til Tel Aviv? Der kan man bare se. Så kender jeg velsagtens to dusin mennesker, der har sat livet på spil.

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Rb88 »

Risikerede gerne livet for hende. Hun er lidt dejlig [emoji849]

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Lopezzz »

This :ned:



Og hun er født i USA. Jeg kan ikke lide hende. Føj for satan...
Læs kommentarer på Insta
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Rb88 »

Han faldt nok ikke for intellektet

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Blaugrana92 »

Lopezzz skrev:This :ned:



Og hun er født i USA. Jeg kan ikke lide hende. Føj for satan...
Læs kommentarer på Insta
1) Hvorfor kan du ikke lide hende?
2) Din peace, love and harmony karakter har jo seriøst kortere holdbarhed end rå fisk.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Antimadridista »

Hvis man er israeler og kendis, så "burde" man vide at billeder som det hun poster der, vil skabe noget furore. Det er selvfølgelig hendes ret og hun har sikkert bare nogle gode minder, men enten er hun ikke særligt bevidst! Eller også har hun en holdning hun gerne vil stå ved.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Lopezzz »

Blaugrana92 skrev:
Lopezzz skrev:This :ned:



Og hun er født i USA. Jeg kan ikke lide hende. Føj for satan...
Læs kommentarer på Insta
1) Hvorfor kan du ikke lide hende?
2) Din peace, love and harmony karakter har jo seriøst kortere holdbarhed end rå fisk.
Fordi jeg står for fred og hun står for krig.
Hun støtter israelsk hær som slår uskyldige mennesker ihjel. Hvis du synes at det er måden at løse konflikten på i Palestina og Israel så er du ikke helt rask.

Men jeg tror at du er bare her for at provokere mig
MDCCCXCIX

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Blaugrana92 »

Lopezzz skrev:
Blaugrana92 skrev:
Lopezzz skrev:This :ned:



Og hun er født i USA. Jeg kan ikke lide hende. Føj for satan...
Læs kommentarer på Insta
1) Hvorfor kan du ikke lide hende?
2) Din peace, love and harmony karakter har jo seriøst kortere holdbarhed end rå fisk.
Fordi jeg står for fred og hun står for krig.
Hun støtter israelsk hær som slår uskyldige mennesker ihjel. Hvis du synes at det er måden at løse konflikten på i Palestina og Israel så er du ikke helt rask.

Men jeg tror at du er bare her for at provokere mig
Det er så blåøjet og uoplyst. Som sædvanlig, fristes man jo til at sige. Værnepligt er obligatorisk i Israel - også for kvinder, så eftersom Coral Simanovich flyttede til Tel Aviv som 3 årig, gælder det naturligvis også for hende.

I år 2000 blev der født cirka 136.000 i Israel. I 2013 blev 26% af de potentielle værnepligtige fritaget af diverse årsager, primært af religiøse grunde. Hvis vi antager at det var cirka det samme i år, er der altså tale om næsten 100.000 nye værnepligtige i IDF alene i 2018. Hvis du tror at de alle sammen "står for krig" og "støtter drab af uskyldige mennesker" må det naturligvis stå for egen regning, men det ville vel svare til, at jeg påstod at enhver palæstinenser i Gaza bør holdes til ansvar for Hamas' raket- og terrorangreb på israelsk jord gennem årene. Det synes jeg i øvrigt ikke, at de skal.

Det er vigtigt at huske på, at den israelske befolkning ikke er én stor, zionistisk, homogen masse, der alle klapper og gnider sig i hænderne, når Bibi åbner munden. Netanyahus approval rating er ikke helt ulig Donald Trumps.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Lopezzz »

Jeg har ikke lyst til at diskutere med dig mere. God weekend
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Jamial »

Lopezzz skrev:Jeg har ikke lyst til at diskutere med dig mere. God weekend
Altså, BG92's tone er altid lige til grænsen og gerne over... I det her tilfælde over.

Men. Når det så er sagt, så har han jo, i det her tilfælde, ret.
Det er vigtigt at huske på, at den israelske befolkning ikke er én stor, zionistisk, homogen masse, der alle klapper og gnider sig i hænderne, når Bibi åbner munden. Netanyahus approval rating er ikke helt ulig Donald Trumps.
Truth.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Antimadridista »

Der er en enorm polarisering i Israel politisk set. Fra gakkede fundamentalister på den ene side til menneskerettighedsorg og venstreorienterede på den anden.

Men når den unge dame her, hun vælger at poste et billede iført militær uniform, så må man vide, at mange vil få det indtryk at hun ønsker at bringe et statement.
Men kan selvfølgelig være at hun aldrig læser nyheder og lever i en eller anden drømmeverden.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Blaugrana92 »

Man kan måske også prøve at træde et skridt tilbage og overveje at ..

1) ... der er tale om et Instagram-opslag fra 2014, hvor situationen alt andet lige ikke var halvt så betændt, som den er i skrivende stund

2) ... alt til side, så kan det jo rent faktisk godt tænkes, at hun havde en stærk og rigtig god oplevelse som værnepligtig, der måske har ændret hende rigtig meget.

3) ... et Instagram-opslag har sandsynligvis ikke en døjt at gøre med "statements", og at der med overvejende sandsynlighed er tale om en kæmpe storm i et meget lille glas vand.

Jeg synes egentlig det mest sigende er, at nogen har bladret samtlige af hendes 1643 opslag igennem, for at finde noget at brokke sig og være fornærmet over. Men sådan er 2018 selvfølgelig. Krænkelsesdræsinen har ingen bremser.

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Jamial »

Et tillæg til BG:

Det ville vel være lige så usmageligt, hvis en dansk (Eller anden) soldat gjorde det samme, hvis vedkommende lige var vendt hjem fra Afghanistan, Syrien (eller Balkan da det var værst). Derfor kan de jo stadig have gode minder om tiden med de andre (soldater/kammerater), på trods af død, ødelæggelse, terror, osv.

Man kan ikke dømme en person ud fra så lidt.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Kubala »

Ting på sociale medier signalerer budskaber. Hvad der er det reelle budskab fra vedkommende, der poster, er svært at sige. Det ved kun vedkommende.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Antimadridista »

Blau92

Var ikke klar over at billedet blev postet i 14.

Dog må jeg rette dig ift din påstand om betændt situation eller ej.

I 2014 var der krigen i Gaza som dræbte i hundreder (eller var det tusinder?) af mennesker, så hvis billedet er postet omkring dette tidspunkt, så syntes jeg nu nok det er noget man kan tænke lidt over...

Ja, som jeg selv skrev tidligere, kan det sagtens bare dreje sig om en fin tid i militæret, men når du er israeler, så er det bare ikke så lige til.

Jeg er ikke på instagram, så aner ikke om man ikke kan bringe statements der, men mon ikke...

Men ja, det kan sagtens blot være en kæmpe storm, aner intet om hende?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster