10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5521
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

zqa skrev:Rent atletisk og fysisk, ja. Rent teknisk synes jeg, at Messi er dygtig på hovedet (målet mod United i cl finalen er et glimrende eksempel).
Vi kan finde enkelte hovedstødsmål af Messi der er fantastiske... men helt ærligt, Ronaldo scorer dem på ugebasis... han er jo vanvittig på hovedstød.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af zqa »

Det benægter jeg ikke.
#jesuisSheep

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

På ugebasis, arh vel? Hvis man kigger statistisk på det, de senere år, så er Messis og CRs antal mål scoret med hovedet ikke så langt fra hinanden. Der overdrives enormt, når man taler om CRs styrke vedr. luftspillet. Ingen tvivl om, at han er rigtig god, men kropsbygning og det atletiske aspekt har en del at sige. Jeg er mere imponeret af Messi, især når det taler ham imod; har ikke samme højde.

Derudover imponerer Alexis mig enormt, har ikke egenskaberne, men er virkelig dygtig i luftspillet.

I øvrigt er CR lysår efter Messi i så mange aspekter af spillet, at luftspillet bliver total irrelevant.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5521
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Kubala skrev:
I øvrigt er CR lysår efter Messi i så mange aspekter af spillet, at luftspillet bliver total irrelevant.
Enig, jeg postede blot et reply efter en der mente at Ronaldo er ca ½ gange bedre en Messi på hovedstød, hvilket er fuldstændig forkert. Netop det på den parameter er Ronaldo overlegen... + Ronaldo er bedre med sit "dårlige" ben end Messi er med sit højre til skud.

På *samtlige* andre parametre er Messi *lysår* foran Ronaldo, og stort set alle andre spillere i verden pt.

Men giv da Ronaldo kredit for netop det han er god til: Hovedstød.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Oh, Alexis og hans springstyrke... Kom tilbage, mus.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Journalisten »

Kubala skrev:På ugebasis, arh vel? Hvis man kigger statistisk på det, de senere år, så er Messis og CRs antal mål scoret med hovedet ikke så langt fra hinanden. Der overdrives enormt, når man taler om CRs styrke vedr. luftspillet. Ingen tvivl om, at han er rigtig god, men kropsbygning og det atletiske aspekt har en del at sige. Jeg er mere imponeret af Messi, især når det taler ham imod; har ikke samme højde.

Derudover imponerer Alexis mig enormt, har ikke egenskaberne, men er virkelig dygtig i luftspillet.

I øvrigt er CR lysår efter Messi i så mange aspekter af spillet, at luftspillet bliver total irrelevant.
Du kender min holdning. Jeg synes, at Messi er LANGT bedre end Ronaldo, og jeg har i mange år advokeret for, at vores portugiser bliver solgt.

MEN - jeg synes ærlig talt også, at det her er lidt pinagtigt. Helt ærligt. Først og fremmest vil jeg gerne understrege, at din henvisning til statistik 'de senere år' bestemt ikke holder stik. Nu har jeg ikke selv tid til at indsamle, men jeg ser samtlige Real Madrid og Barcelona kampe, og der var været perioder, hvor Ronaldo scorede på hovedstød oftere end hver anden kamp. Overall kan jeg se, at Messi har scoret 16 gange på hoved i hele sin Barcelona-tid, mens Ronaldo har scoret 53 - og han er kun blevet stærkere på det punkt de seneste år.

Derudover er det altså lidt synd, når I i forvejen har så mange fine argumenter for Messis dominans, at I skal negligere Ronaldos luftstyrte. Personligt er det måske det aspekt, der er mest imponerende ved ham. Han er altså kun 1.85, men kæmper jo primært med folk på minimum 1.90. Han har en vanvittig springstyrke, han hænger i luften i lang tid og så er han jo også teknisk dygtig til at udføre selv hovedstødet. Han er absolut en af de bedste spillere i luften - ud fra alle parametre - vi har set i vores generation. Det er min mening. Og husk nu, at jeg synes Messi er langt bedre overall, og naturligvis har mange andre steder, hvor han er den bedste vi har set.

Men lad os nu blive ved at anerkende rivalens kvaliteter :-)

Og god weekend!

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Igen, er det en overdrivelse, at CR skulle være så suveræn med sit svage ben. Statistisk set er han ikke bedre. Og jeg giver ham kredit. Han er bedre end Messi i luftspillet, men det er pga. kropsbygning. At han scorer på hovedstød på ugebasis, er så fjernt fra virkeligheden, at selv overdrivelse ikke fremmer forståelse.

I øvrigt er lysår lidt fjollet, da ingen af dem er lysår foran hinanden, da de er ret tætte på hinanden, men overall er Messi den bedste, imo.

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

1,85 er jo ingen højde. :lol:

Selvfølgelig er han virkelig dygtig i luftspillet, men at hans højde og kropsbygning ikke er en faktor, er lidt lattervækkende, men fair nok.

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

I øvrigt, når jeg refererer til statistik, er det pga. at jeg ikke synes, at det er et ekstra våben, når vedkommende alligevel ikke får den udbytte ud af det, som vedkommende skal, og i øvrigt har ikke så meget bedre tal end sin rival på det punkt i de senere år.

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Journalisten »

Kubala skrev:I øvrigt, når jeg refererer til statistik, er det pga. at jeg ikke synes, at det er et ekstra våben, når vedkommende alligevel ikke får den udbytte ud af det, som vedkommende skal, og i øvrigt har ikke så meget bedre tal end sin rival på det punkt i de senere år.
Jeg kan bare ikke forstå, om du virkelig mener det sidste.

Det er da et kæmpe våben. Igen - jeg sidder på redaktionen og har ikke tid til at tæske statistik igennem, men mit umiddelbare bud vil være, at Ronaldo har scoret omkring 20 hovedstødsmål de sidste tre sæsoner, og at Messi har scoret omkring fem. Hvordan kan det ikke være meget bedre tal?

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

Ronaldo er en af verdens bedste headere. Messi når ham ikke til sokkerholderne på det punkt.

Man skal godt nok bløde blaugrana for ikke at kunne se det.

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Kom med tallene først. Jeg har jo sagt, at CR er bedre end Messi på det punkt; også bedre end 0,5, hvad enden det betyder. Det benægter jeg ikke. Hvad jeg finder pudsigt, er udsagn som, på ugebasis, kun 185 cm høj og at midterforsvarsspillere er minimum 190 cm høje(uden at kigge la liga holdene igennem, kan jeg sige, at gennemsnitshøjden er ikke minimum 190 cm).

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5521
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Kubala skrev:Kom med tallene først. Jeg har jo sagt, at CR er bedre end Messi på det punkt; også bedre end 0,5, hvad enden det betyder. Det benægter jeg ikke. Hvad jeg finder pudsigt, er udsagn som, på ugebasis, kun 185 cm høj og at midterforsvarsspillere er minimum 190 cm høje(uden at kigge la liga holdene igennem, kan jeg sige, at gennemsnitshøjden er ikke minimum 190 cm).
På ugebasis var min måde at sige at For Ronaldo er det nærmest normen at han scorer på hovedstød hvorimod det for Messi nærmest er sensationelt.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

Det er jo klart, at Ronaldo overstråler, når han har 16 centimeter mere at gøre brug af end Messi på hovedspillet. Da jeg skrev en halv gang, mente jeg ikke antallet af volumen, hvor meget Ronaldo scorer, for det er jo da klart, at en mand, der er 16 centimeter højere end Messi, nok vil have større mulighed for at score flere mål.

Det, jeg prøvede at beskrive, var mere teknikken bag. Selvom Messi er dværg, så har jeg i flere omgange henover hans karriere set, at han rent teknisk er en dygtig header. Alene hans mål fra denne sæson mod Sevilla er et godt eksemplar på dette.

Men ingen tvivl om, at Ronaldo rent atletisk er fuldkommen absurd god til at heade. Han kan godt nok svæve.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

Noget helt andet, jeg tænkte på her forleden.

Hvordan tror I, at Messis karriere havde udspejlet sig, hvis lejeaftalen med Messi tilbage i 2004 eller 2005 med Celtic var gået igennem? Samme bedrifter, eller havde opholdet Skotland ødelagt ham eller måske fået ham til at skifte væk fra Barca?

Det er sommetider vildt at tænke på, hvor tilfældigt fodbold kan være.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 20 gæster