Luis "Lucho" Enrique

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Storken »

puyol83 skrev:Interessant artikel om fysisk træner Rafel Pol, som åbenbart er en ret stor kapacitet og måske kan tilskrives en stor del af æren for at holdet er så fit på denne tid af sæsonen:

http://www.espnfc.com/club/barcelona/83 ... arca-glory
Jeg tror man skal passe på med at konkludere det store. Vi kan have været pisse heldige med at have haft så få skader. Der behøver ikke nødvendigvis være en forklaring. Nogle gange er held og tilfældigheder bare den eneste årsag. Medierne elsker dog disse historier, hvor man forklarer en konsekvens med en eller anden smuk årsag.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Brombi »

Storken skrev:
puyol83 skrev:Interessant artikel om fysisk træner Rafel Pol, som åbenbart er en ret stor kapacitet og måske kan tilskrives en stor del af æren for at holdet er så fit på denne tid af sæsonen:

http://www.espnfc.com/club/barcelona/83 ... arca-glory
Jeg tror man skal passe på med at konkludere det store. Vi kan have været pisse heldige med at have haft så få skader. Der behøver ikke nødvendigvis være en forklaring. Nogle gange er held og tilfældigheder bare den eneste årsag. Medierne elsker dog disse historier, hvor man forklarer en konsekvens med en eller anden smuk årsag.
Det kan man sige om pisse mange ting, og ærlig talt er det lidt negligerende og arrogant det at du underspiller hans rolle, blot fordi du har en eller anden idé om hvordan "medierne" godt kan lide at forklare konsekvenser med smukke årsager.

Physical coach Rafel Pol came to the Camp Nou with Luis Enrique after working under him at both Celta Vigo and Roma. The Mallorcan has an enviable curriculum, boasting an undergraduate in physical sciences from the University of Barcelona, masters in injury prevention in sport from the University of Castilla-la Mancha and professorship in physical preparation from the Real Federación Española de Fútbol.
Pol is also a genuine polymath, capable of turning his hand to multiple disciplines. He has written and lectured on his methods, holds a UEFA B coaching license and runs a publishing company with fellow Barcelona staff member Robert Moreno.
Sidste års fysiske træner:
Around this time last year, El Pais journalist Lu Martin published an article that revealed much of where Barca broke down in 2013-14. Players complained that the methods of Martino's physical coach Elvio Paolorosso were old-fashioned and significantly beneath the level of sophistication and tempo they were accustomed to.
Men ja det er totalt underligt at en fysisk træner skulle have haft en indvirken på spillernes form.....

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Storken »

Brombi skrev:
Storken skrev:
Jeg tror man skal passe på med at konkludere det store. Vi kan have været pisse heldige med at have haft så få skader. Der behøver ikke nødvendigvis være en forklaring. Nogle gange er held og tilfældigheder bare den eneste årsag. Medierne elsker dog disse historier, hvor man forklarer en konsekvens med en eller anden smuk årsag.
Det kan man sige om pisse mange ting, og ærlig talt er det lidt negligerende og arrogant det at du underspiller hans rolle, blot fordi du har en eller anden idé om hvordan "medierne" godt kan lide at forklare konsekvenser med smukke årsager.

Men ja det er totalt underligt at en fysisk træner skulle have haft en indvirken på spillernes form.....
Hvordan er han bedre end de mange fysiske trænere i alle de andre storklubber? Jeg tvivler på, at han har noget specielt viden, de andre ikke kender til. Jeg er ret sikker på, at de også har rigtig dygtige folk ansat i Real Madrid, men de har bare været uheldige med skader i denne sæson. AC Milan er eksempelvis meget kendt for deres fysiske- og medicinske afdeling, men de har alligevel haft utallige skader i denne sæson.

Man kan simpelthen ikke konkludere noget ovenpå en enkelt sæson. Hvis vi har mange skader i næste sæson, så er han måske en inkompetent amatør? Min holdning er, at skader er en meget tilfældig ting. Der vil selvfølgelig være forskel mellem klubberne, men jeg tvivler på en enkelt mand kan gøre den store forskel.

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af emo »

Jeg er overbevist om at en mands viden på et så specifikt område kan have stor betydning.

Helt sikkert...
Allez...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Storken »

emo skrev:Jeg er overbevist om at en mands viden på et så specifikt område kan have stor betydning.

Helt sikkert...
Hvorfor tror du han ved mere end alle andre? Der bliver trods alt forsket rigtig meget i disse ting.
Og kan denne eventuelle merviden han besidder virkelig gøre en stor forskel ift. alle de andre fysiske trænere rundt omkring i klubberne? Jeg tvivler på det.

Jeg er muligvis skeptisk, men jeg tror det er 90% tilfældighed, at vi har haft så få skader.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Visca El Barca »

Interessant diskussion. Måske skulle man kigge på, hvordan han har gjort det i tidligere klubber. Jeg kan se, at han arbejdede under Lucho i både Roma og Celta. Måske skulle man kigge på, hvordan skadesituation så ud, dengang han var der? Hvis de også havde få skader og fitte spillere, så er det nok ikke en tilfældighed.

Men, hvis jeg ikke tager fejl, så var Roma i hvert fald ramt af mange skader, da Lucho var træner. Måske er det mig der husker forkert, men mener at huske, der blev snakket om de mange spillere og spillernes form.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af puyol83 »

Helt sikkert Storken, man kan let komme til at lave forsimplede årsagsforklaringer! Også derfor jeg lige smed et "måske" ind i min sætning :glad:

Jeg synes bare at det var værd at nævne fordi Real-fans og til dels medierne forklarer Madrids dårlige sæson (og dermed Barcas gode) med Madrids mange skader, og derfor synes jeg at det er interessant med en artikel om en fysisk træner der har speciale i "injury prevention", har uefa b trænerlicens og bruger fysiske træningsøvelser der involverer bolden og motiverer spillerne - modsat Tatas fysiske træner som det beskrives i artiklen. Dertil beskrives det også i artiklen at Tatas team ignorerede de fysiske data der indsamledes på spillerne, modsat Enrique der efter sigende tager data fra de der veste ret seriøst.

Jeg vil give dig ret i at man kan være uheldig med skader, men der er også bred enighed om at Ancelotti og co. IKKE doserede spilletid fornuftigt og at Modric for hurtigt fik for meget spilletid efter han kom tilbage fra sin skade. Personligt har jeg dog ikke grundlag for at sammenligne med andre klubber og deres læger, men det er trods alt bemærkelsesværdigt at vi har et fuldt fit hold (7-9-13 med Suarez), som fremstår fysisk ovenpå på dette tidspunkt af sæsonen - måske kan ham Pol og LEs samarbejde med ham være en medvirkende årsag...
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af emo »

Fordi, du kan bruge forskellige metoder og fremgangsmåder. Måske har han fundet den perfekte blanding med den træning der er lagt for dagen.

De udvikler sig og lærer også. Derfor er det ikke optimalt at sammenligne Roma tiden med Barca tiden som er en del år efter. Både ham og LE går udviklet sig siden i deres håndtering af materialet.

Han virker miderne og nytænkende fremfor en konservativ type som bare kører den samme rutine igennem dag efter dag. Derfor tror jeg at han sagtens kan være bedre end mange andre.

Han alene har ikke forhindret skader, men klubben har gjort noget godt siden vi var så lidt ramt. Sidste sæson havde vi en del muskelskader.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Visca El Barca »

Hvad så med tiden i Celta så?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Barcelona coach Luis Enrique (45) has decided to continue next season. He will announce it after the season. [sport]
Vigtigt!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af JonasV »

Er meget spændt på hvilke forskelle man vil kunne mærke mellem denne sæson og den kommende.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Kubala »

Man har snakket om, at Luis Enrique måske ikke ville være Barca-træner næste sæson, hvis Bartomeu ikke vandt valget, men jeg har tænkt på det sidste, at han stadig vil være træner for Barca, selvom man fik en ny præsident. Pep var også træner for Barca efter Laporta, selvom der var forlydender allerede dengang om, at Rosell og Pep ikke kunne lide hinanden.

Jeg tror, at det i sidste ende handler om to ting. Det ene er, hvordan den her sæson slutter, altså hvis han vinder The treble eller sågar the double, så ville den nye præsident være nødsaget til at fortsætte med ham og det andet er, om Luis Enrique selv vil fortsætte med en ny præsident eller ej.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20523
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1093 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Luis Enrique is the only coach to have beaten Simeone's Atletico in 4 consecutive games #fcblive [via @barca19stats]

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af ladislau »

Glæder mig til at se Lucho udvikle spillet, og her tænker vi vel allesammen midtbanen. Den trænger til et løft, og alt kører jo de andre steder.

Jeg har en formodning om, at der kommer flere talenter i spil. Synes Lucho har fået meget på puklen på den konto, og ikke altid helt berretiget.
Vi startede jo med to talenter i angrebet, men det gik så lidt i sig selv igen. Derudover, så er det svært at bruge talenter, når man skal jagte succes i sin debut sæson. Der skal vindes titler, og man skal spille den helt rigtige form for tiki taka osv osv.
prøv bare at tænke tilbage på, hvor meget ballade Pep egentlig fik, for at bringe Busquets i spil back in the days.

Tror vi får masser af Rafinha og Samper i starten af sæsonen. Der bliver meget afgørende for deres og Barcas fremtid. Spændende spændende

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af theKing1988 »

Er virkelig spændt på at se om en ny ledelse vil smide LE ud eller om de vil lade ham fuldføre sin kontrakt

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 38 gæster