Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Er det bare mig der synes at den kære oversætter gik en lille smule i panik ved 1-1? Han tog midtbane folk ud og satte angribere ind, offensivt ja, men det betød samtidigt at der slet ikke var balance i spillet eller på holdet. Der skal jo også folk til at erobre bolde, folk til at fodre de angribere der er på banen.

Det ligner ham ikke, at lave sådan nogle panik handlinger, som tilfældet var i dag.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

SpillerSomMESSI skrev:
Visca El Barca skrev:
Blaugrana92 skrev:
Visca El Barca skrev:Lad tuderi begynde. Myx i mus og Mikael, hvor mon de er henne?
Så, Visca. Der er heller ikke nogen grund til at jage dem væk. Det er fint at have lidt andet islæt end bare Barcelona-fans (og en United-fan eller to) her på forum. ;-)
Nej Nej nu skal det endelig ikke forstås, som at jeg vil have dem væk. Jeg synes faktisk det er helt ok de er her, især Mikael drengen :)..

Det var nu også bare for at drille en lille smule, ikke andet.

Men noget andet, endnu engang er der dårlig stemning og ballade, fordi Real taber en kamp. Er det mon en tilfældighed?

Man skal bare ikke håne... Jeg ved personligt hvordan jeg havde det efter vi tabte 3-2 til Osasuna sidste sæson, og hvis RM fans hånede sådan efter det ville jeg blive en smule knotten.

Forestil dig at RM vinder 1-0 i retur kampen i super cuppa og også tager CHL og La Liga, hvor fjollet ser det da ikke ud, når man håner allerede på 2. sæsondag. Håneretten er der når man har vundet en titel og det har vi jo ikke rigtig gjort endnu.

Når det sker, så "hån on!"
Ha Ha rolig nu, det er sjovt, hvor travlt folk har det med at fortælle mig om hån :smile: .

Jeg driller dem en lille smule, det er netop ikke hån, da jeg er udmærket godt klar over, at tingene kan vende, og sikkert vender. Dermed ikke sagt, at vi taber det hele, men at der vil komme perioder i sæsonen, hvor det ikke kører for os, men derimod kører for Real.

Og nej, jeg vil aldrig nogensinde håne efter at have vundet titlerne, det synes jeg er så fesent og dårlig vinder agtigt, at det bliver så meget oversætter agtigt ;-) .

Jeg er f.eks. en af de få, der tror at vi kommer til at møde modgang allerede på onsdag og at trofæet er slet slet ikke sikkert. Næsten hele dette forum er jo sikre på, at vi vinder på Bernabeu fordi vi plejede at vinde under Pep, hvorimod jeg mener at det er langtfra sikkert at det forbliver sådan. Jeg tror faktisk det vender på onsdag, desværre, og så er en et-målsføring ikke nok.

Når jeg driller sådan, så er det fordi jeg ved at jeg kan klare lidt drilleri, når et andet hold slår os klart og fortjent. Jeg har intet problem med at acceptere et nederlagm, derfor synes jeg heller ikke det var fesent at Real fans drillede en lille smule efter nederlaget på Cam Nou eller da de vandt mesterskabet. Det var fuldt fortjent ;-) .
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Visca El Barca skrev:Er det bare mig der synes at den kære oversætter gik en lille smule i panik ved 1-1? Han tog midtbane folk ud og satte angribere ind, offensivt ja, men det betød samtidigt at der slet ikke var balance i spillet eller på holdet. Der skal jo også folk til at erobre bolde, folk til at fodre de angribere der er på banen.

Det ligner ham ikke, at lave sådan nogle panik handlinger, som tilfældet var i dag.
Det var en helt igennem fejlagtig kamp fra Mourinho i dag. Jeg aner stadig ikke, hvad han vil med Albiol inde, når man har en spiller som Varene siddende udenfor. En spiller som Lass virker også overflødig, når vi netop har bolden så meget i sådan en her kamp. Så allerede med startopstillingen fejlede han.

Da Getafe så udligner til 1-1, går det helt galt for ham. Det starter fint, da han tager den overflødige Lass ud med en ny angriber. Vi presser på, og jeg tror ikke der havde gået lang tid, før vi havde fået 2-1 målet. I stedet tager han så Marcelo ud, som er en af de spillere som netop erobrer mange boldene, og samtidig er han medi offensiven. Han tager så Callejon ind, som jo bare kommer til at blive endnu en offensiv brik, som intet bidrager med. Han rykker vores farligste mand, Di Maria, ned på venstreback, og det går galt med det samme, da de rammer os på et kontraangreb. En kæmpe fejl af Albiol, og derefter har vi ingen venstreback. Bum!

Så sætter han sgu Morata ind i stedet for vores farligste mand, Di Maria. Morata spiller en form for venstreback, ja jeg ved sgu ikk hvad. Der er ingen sammenhæng i vores offensiv, og systemet falder fuldstændig ud. Vi får dårligt nok skabt nogle chancer, da spillerne nærmest falder oven i hinanden, mens vi heller ikke kan erobrer boldene.

En skidt kamp af spillerne, men det var det så sandelig også fra mangerens side. Går han nu ud og kritiserer dommeren, så gør han det selvfølgelig for at tage presset væk fra spillerne og ham selv, men faktum er, at de eneste der var dårlige i dag, var os selv!

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Real Madrid

Indlæg af Heartbreaker »

Den med at tage presset væk fra spillerne er snart blevet misbrugt for meget. Han går ud og flæber, fordi han er en dårlig taber. Simple as that.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

michaelk94 skrev:
Visca El Barca skrev:Er det bare mig der synes at den kære oversætter gik en lille smule i panik ved 1-1? Han tog midtbane folk ud og satte angribere ind, offensivt ja, men det betød samtidigt at der slet ikke var balance i spillet eller på holdet. Der skal jo også folk til at erobre bolde, folk til at fodre de angribere der er på banen.

Det ligner ham ikke, at lave sådan nogle panik handlinger, som tilfældet var i dag.
Det var en helt igennem fejlagtig kamp fra Mourinho i dag. Jeg aner stadig ikke, hvad han vil med Albiol inde, når man har en spiller som Varene siddende udenfor. En spiller som Lass virker også overflødig, når vi netop har bolden så meget i sådan en her kamp. Så allerede med startopstillingen fejlede han.

Da Getafe så udligner til 1-1, går det helt galt for ham. Det starter fint, da han tager den overflødige Lass ud med en ny angriber. Vi presser på, og jeg tror ikke der havde gået lang tid, før vi havde fået 2-1 målet. I stedet tager han så Marcelo ud, som er en af de spillere som netop erobrer mange boldene, og samtidig er han medi offensiven. Han tager så Callejon ind, som jo bare kommer til at blive endnu en offensiv brik, som intet bidrager med. Han rykker vores farligste mand, Di Maria, ned på venstreback, og det går galt med det samme, da de rammer os på et kontraangreb. En kæmpe fejl af Albiol, og derefter har vi ingen venstreback. Bum!

Så sætter han sgu Morata ind i stedet for vores farligste mand, Di Maria. Morata spiller en form for venstreback, ja jeg ved sgu ikk hvad. Der er ingen sammenhæng i vores offensiv, og systemet falder fuldstændig ud. Vi får dårligt nok skabt nogle chancer, da spillerne nærmest falder oven i hinanden, mens vi heller ikke kan erobrer boldene.

En skidt kamp af spillerne, men det var det så sandelig også fra mangerens side. Går han nu ud og kritiserer dommeren, så gør han det selvfølgelig for at tage presset væk fra spillerne og ham selv, men faktum er, at de eneste der var dårlige i dag, var os selv!
Ja jeg synes også det var nogle mærkelige dispositioner fra hans side. Hvad angår Albiol, kan jeg heller ikke forstå han får så meget tillid lige pludselig. Nu kan jeg ikke huske om han var alvrolig skadet sidste sæson, men der var ingen tillid til ham, hvor netop Varane som du nævner blev foretrukket og gjorde det faktisk rigtig godt. Ja Albiol var på rygteplan endda meldt på vej væk, men nu er der gået en sommer og vupti, Albiol er foran Varane i køren til spilletid. Det forstår jeg ikke helt, især fordi Varane virker som et kæmpe stort talent, der ville have godt af noget spilletid.

Men ja ja, det må han jo selv om, han må meget gerne give Albiol noget spilletid på onsdag igen, for så har vi gode chancer med ham i forsvaret ;-) .
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Heartbreaker skrev:Den med at tage presset væk fra spillerne er snart blevet misbrugt for meget. Han går ud og flæber, fordi han er en dårlig taber. Simple as that.
Ja det synes jeg også. Jeg køber den altså heller ikke, især fordi jeg kan se hvordan de opfører sig når de møder modgang. De går altid amok, der er dårlig attituder hele vejen rundt, og så skylder man ellers skylden på alle andre end sig selv. Det er ikke at tage presset væk fra spillerne, det er et tegn på der hersker en virkelig dårlig taber mentalitet i den klub efterhånden.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Så har de fået landet Modric... ;-)
Allez...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Brombi »

30 mio € eftersigende..

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

God signing. Det ville også have været overraskende, hvis RM skulle kigge på B-holdet for at finde en fremtidig offensiv midtbanespiller. Ca. 300 mio kroner for Modric :roll:

Der går vel forhåbentligt lidt tid, inden han er spillet ind på holdet. Skal han fungere som en rorationsspiller med Özil, eller får de begge to plads på holdet?
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Brombi »

Han bliver giftig !!

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

30 mill euro, omkring 230 mill kr., er vel efterhånden en standardpris for en god spiller som ikke er verdensstjerne. Har aldrig har den store fidus til ham, udover at han blot hav været en god spiller, så ved ikke hvad han ville kunne bidrage med som de ikke allerede har.

Alonso som en decideret def.midt. fra nu af, med en Modric i en kontrollerende rolle med blik for at fordele spillet og dirke forsvaret op, og en Ozil i en fri rolle centralt, evt..

Spændende, måske, men dejligt at samle de spillere jeg synes knap så godt om i en klub jeg ikke er super glad for.
Allez...

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Hehe, enig. Jeg håber at Modric tager sine primadonner-nykker med sig til Madrid. Men der går vel noget tid, før han begynder at flashe dem i klubben.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Hvor har I fra at Modric kun koster €30mio?! De steder jeg læser skrives der €42mio (£33mio eller ca DKK315mio) det er immervæk en slat for en tottenhamspiller som ikke hedder Bale til efternavn.

EDIT: http://www.goal.com/en/news/2896/premie ... eakingnews - han får en løn på £120K om ugen, som jeg mener er mere end Iniesta og Xavi, så har de stadig Kaka på lønningslisten.

Modric har helt sikkert potentialet til at blive alle pengene værd, men noget discountkøb er det ikke. Jeg forstår ikke at man har forhandlet over hele sommeren og ikke fået prisen længere ned. Man har endda fået Modric til at opføre sig som en forkælet og genstridig møgunge.

Modric bliver god for dem men det er ikke optimalt at han ikke har været med i sæsonoptakten. Godt forhandlet Tottenham!
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Forskjellige rapporter fra sted til sted egentlig, men det kan se ut som at overgangssummen for Modric er €30M.


Har jeg det fra, men kan meget vel passe at der menes pund, for 30 euro, er ikke en overdrevet pris for Modric. Men 42, er.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Et rigtig godt køb, selvom 33 millioner pund er mange penge. Jeg ved ikke, hvor nordmanden har de 30 millioner euro fra, men alle engelske medier snakker om 33 millioner pund. Det ville heller ikke give mening, hvis Spurs og Levy (som er kendt for ikke at ligge sig ned for storeklubber) skulle acceptere et bud på 30 millioner euro, når de for et år siden afviste et bud på 40 millioner pund altså ca. 50 milliioner euro, fra Chelsea.

Modsat jer andre, synes jeg købet af Modric er rigtig godt. Han er vant til spillestilen, da Spurs praktiserer lignende spillestil, med hurtige kantspillere og hurtig omstillinger. Han vil også, modsat Khedira, kunne holde fast i bodlen, i de mest pressede situationer, og modsat Khedira kan han lave den afgørende aflevering og åbne et forsvar op, samtidig med at han arbejder hårdt begge vej, sin beskeden højde til trods.

Det eneste problem for Real er, at han umuligt kan være i noget der bare minder om form. Han var til Euro (hvor han i øvrigt viste sin klasse, især i kampen mod Spanien var han på højde med de spanske midtbanespillere), kom for sent til pre-season, og så har han trænet for sig selv. Han har altså ikke fået et eneste minut pre-season kamp spilletid i benene, og han har heller ikke trænet sammen med andre, men for sig selv. Det er begrænset hvor mange boldøvelser man kan lave, alene mand.

Alene det, at han ikke er i form burde bekymre folk i Madrid, og så har jeg slet ikke taget højde for, at han trods alt også skal bruge tid på tilvænning. Jeg tror de først kommer til at få nytte af ham når vi kommer til november-december, men det er et godt køb.

Hvad angår Reals start på sæsonen, vidste i at Real sidste sæson havde 7 point efter de første 4 kampe? De tabte til Levante i 3. spillerunde og spillede uafgjort runden efter mod Racing, hvis jeg ikke husker forkert. De skal bare vinde deres to næste kampe, og så har de samme antal point efter 4 kampe.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 32 gæster