Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Mander skrev:Billede

Oh yeah! Se ham lige tærske det langhalm! Og billedet kan under ingen omstændigheder opfattes som en tilkendegivelse ang. den sædvanlige "Du er Real Madrid-fan!"-"Nej! Jeg er Barca-fan!"-debat.

Men ang. Raúl og Xavi, så var det jo ikke ligefrem fordi, Raúl ikke havde et godt hold omkring sig på landsholdet (f.eks. EM 2004). Spanien var konsekvente underachievers indtil de vandt EM 2008. Man kan vi,st heller ikke komme uden om, at Xavi var den vigtigste spiller i EM-triumfen (og blev valgt til turneringens MVP), hvor der i øvrigt var langt fra lige så mange Barca-spillere som nu.

Jeg er dog ikke nogen fan af, at det kun skal gå ud på landsholdsfodbold, og Raúl har da i hvert fald bevist sit værd i CL, La Liga, osv. Fænomenal spiller (desværre for os nogle gange). Jeg hælder dog alligevel mest til, at Pep har været i sit høflige hjørne, da han udtalte sig positivt om ham, uden at det skal betyde, at Pep ikke har enorm respekt for Raúl.

Jep, jeg mener også det har været noget i den stil, og så tyder jo meget på, at han faktisk ikke har kaldt ham de ting, som avisen citerer ham for, men den lader vi ligge.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Jbninc skrev:
rummenigge skrev:Hvorfor undrer det mig ikke at I to er enige ;-)
Jeg ved ikke helt, hvad du insinuerer med den sætning, men hvis du er endnu en ynkelig person, der beskylder mig for at være Real Madrid-fan, så spar mig for dine fremtidige ord.
...
Jbninc - jeg insinuerer absolut ikke at du er Madrid fan. Hvis jeg har en fordom om dig så er det at du er en god gammeldags Culé på godt og ondt, af den "Den man elsker tugter man"-slags. En som ofte er ekstrem kritisk på Barcas vegne og altid har gjort Real Madrid til noget mere end de er og ofte frygter dem og et eller andet sted har et lille historisk kompleks. Tilgengæld er den garde af Culé da også nogle af de mest loyale omen lidt masochistiske ;-) ...men til syvende sidst kender jeg dig selvfølgelig ikke, og vi alle har vel en kasse hver hvor vi hører til. For dig er jeg sikkert en jubelidiot som har alt for høje tanker om Barca (derfor er vi jo sjældent enige).

Næh, det var mere møntet på Quaresma, hvis fascination for Barca kan være ret svær at finde, for her er de bedste spillere og trænere (især portugiserne) jo at finde hos kongeklubben. Quaresma, er det kun titlerne som tiltrækker dig ifht Barca eller synes du bare at det nuværende Madrid hold er det fedeste der er sket for fodboldverdenen siden Figo og de glade Galacticos dage??
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Quaresma »

fidanho skrev:
Quaresma skrev:
fidanho skrev:
Jbninc skrev:
Jeg ved ikke helt, hvad du insinuerer med den sætning, men hvis du er endnu en ynkelig person, der beskylder mig for at være Real Madrid-fan, så spar mig for dine fremtidige ord.
Men hvad er du så? En Barca-kritiker? Jeg tror ikke jeg kan finde et positivt indlæg fra dig om Barca, hvor diskussionen er Barca vs. Real Madrid.
Are you kidding? Han har da lov til at være kritisk overfor klubben - også selvom han er fan. Ydermere er det jo udelukkende godt for debattens skyld, at der findes folk af forskellige overbevisninger.
No dawg, I'm not kidding. Why should I? Det er da mærkeligt, at han kritisere nærmest alt der har med Barcelona at gøre. Jeg har, som skrevet tidligere, ikke oplevet ham skrive noget positivt om Barca. Selvfølgelig er det godt for debatten, at man kan være kritisk, men han er kritisk så det batter, og han må da regne med at der er ikke mange, bortset fra dig, som synes det er klogt at køre på.
Hvem har i øvrigt skrevet, at han ikke har lov til at være kritisk overfor klubben? Hvorfor skal du være hans advokat?

EDIT: Jbninc's mest aktive emne er Real Madrid. :roll: ;-)
Hvis du ikke synes, at jeg skal være 'hans advokat', så er det da dumt, at skrive et så langt indlæg til mig og lægge op til mere debat. Jbnincs kritiske synspunkter er da langt mere interessante end de tyve fans, der sidder på dette forum og roser alt hvad Barcelona foretager sig. Han forholder sig objektivt til tingene, og er (så vidt jeg kan forstå) ikke mere kritisk overfor Barcelona end overfor andre hold. Hvem der har skrevet, at han ikke må være kritisk overfor klubben? Det har alle, der deltager i denne debat indirekte. Ville vi overhovedet have denne samtale, hvis I ikke var utilfredse med hans opfattelse af tingene? Det er da kun sundt, at han ikke falder på halen over alt hvad Barcas spillere foretager sig.

"EDIT: Jbninc's mest aktive emne er Real Madrid." Oh shit.
Visca El Barca skrev: ÅÅÅÅÅÅRH hvor er det sødt :oops: :oops: :oops: . Det var. skal vi kalde det nuttet, ja det var et nuttet comeback.
Come on. Jeg er ganske sikker på, at du er ældre end mig, så please... det der er sølle, og (forhåbentlig) under din værdighed. Skulle måske skrive 'grow up', men så corny er jeg dog ikke.
Mander skrev: Men ang. Raúl og Xavi, så var det jo ikke ligefrem fordi, Raúl ikke havde et godt hold omkring sig på landsholdet (f.eks. EM 2004). Spanien var konsekvente underachievers indtil de vandt EM 2008. Man kan vi,st heller ikke komme uden om, at Xavi var den vigtigste spiller i EM-triumfen (og blev valgt til turneringens MVP), hvor der i øvrigt var langt fra lige så mange Barca-spillere som nu.
Når folk som Raul Bravo og Gabri var en del af truppen i 2004, vidner det om en klart lavere kvalitet i spillermaterialet i forhold til nu. Hvis man ser på de to forskellige hold - fra 2004 til 2008 - er jeg ikke i tvivl om, hvilket et hold jeg ville foretrække. Xavi spillede udentvivl en stor rolle i EM-triumfen, men når folk snakker om det, som om han ene mand bandt Spanien sammen og bar dem videre i tuneringen, synes jeg det er en overdrivelse af dimensioner. Lur mig om ikke 2004-holdet havde gjort det bedre, hvis de også havde haft Xabi Alonso, Iniesta, Fabregas osv. til at tage del i spilstyringen, og en Marcos Senna eller Busquets til rydde op bag de små. Den spillergeneration Spanien oplever nu, er bare bedre end i f.eks. 2004 - Xavi eller ej.
rummenigge skrev:
Jbninc skrev:
rummenigge skrev:Hvorfor undrer det mig ikke at I to er enige ;-)
Jeg ved ikke helt, hvad du insinuerer med den sætning, men hvis du er endnu en ynkelig person, der beskylder mig for at være Real Madrid-fan, så spar mig for dine fremtidige ord.
...
Næh, det var mere møntet på Quaresma, hvis fascination for Barca kan være ret svær at finde, for her er de bedste spillere og trænere (især portugiserne) jo at finde hos kongeklubben. Quaresma, er det kun titlerne som tiltrækker dig ifht Barca eller synes du bare at det nuværende Madrid hold er det fedeste der er sket for fodboldverdenen siden Figo og de glade Galacticos dage??
Vil du seriøst have, at jeg skal sidde og forsvare mig selv, så jeg du kan 'godkende' mig som Barcelona-fan? Det er jo latterligt, at man bliver hængt ud, fordi man har en mere kritisk vinkel til klubben end f.eks. dig. Nåååå, jeg er fan af samtlige portugisere (+ Madrid), da mit brugernavn er Quaresma, og jeg har forsvaret Ronaldo i en anden tråd? Clever. Og jeg er åbenbart også fan af Mourinho, arh okay.

Det er dig, der kalder Madrid for 'Kongeklubben' - ikke mig.

Men okay; hvorfor blev jeg Barca-fan? Halvt catalaner, så man kan sige, at jeg blev født ind i det. Fik min første trøje, før jeg overhovedet kunne tale. Fik medlemskab af klubben i dåbsgave. Blev bragt til min første kamp, af mine bedsteforældre, inden jeg rundede de tre. Ja, jeg er fan af Barca. Nej, jeg er ikke skjult Madrid-tilhænger. Ja, jeg har sandsynligvis været fan af klubben i en større procentdel af mit liv, end du har. Nej, det giver dig ikke grund til at betvivle mine tilhørsforhold, når jeg udtaler mig kritisk eller tvivlende om FC Barcelona.

Er det fint? Er jeg godkendt nu?
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Quaresma;

Jeg er sådan set ligeglad med din alder, når du beslutter dig for at lave en bruger på et fora, og kaster dig ud i at debattere, så lad venligst være med hele tiden at henvise til din alder ( det har du også gjort, når du har forsvaret en dumhed f.eks.). Jeg kunne som sagt ikke være mere ligeglad med din alder, men når du sådan inddrager mig i jeres diskussion (uagtet hvad Rummenigge gør), så lægger du op til at debatten måske kan køre af sporet, og det er dumt.

Jeg er ligeglad med om du er 17, 18, 30 eller 40 år gammel, når du diskuterer så kan du da vel godt opføre dig nogenlunde eller?.

At jeg ikke er enig i dine hypotetiske scenarier, hvor du kaster dig ud i, "hvis Spanien havde haft den og den spiller, så havde de gjort det bedre eller måske endda ligefrem vundet en slutrunde?" er en anden ting. Spanien har ALTID haft et godt landshold, i hvert fald de sidste mange år, med masser stjerner, men de har floppet fælt, og Raul var en del af den floppende generation, faktisk en meget central del af den. Det kan man ikke komme udenom. Du glemmer lidt, at Raul havde folk som Pep Guardiola, Mendieta, Albelda, Baraga ( på toppen af deres karriere var de to f.eks bedre end Senna), Abelardo, Hierro, Zubi, Kiko, Morientes og jeg kan blive ved, ved siden af sig. De floppede dog stadig, og kunne ikke leve op til forventninger, selvom de gang på gang blev udpeget som en af favoritterne.

Du hæfter dig ved Raul Bravos plads, men husk på at Capdevila var fast mand på det spanske landshold under de to slutrunder som de endte med at vinde meget suværent endda. Derudover var Senna altså som sagt ikke bedre end en Baraja i topform eller Albelda f.eks, Xabi Alonso var heller ikke bedre end Mendieta på absolut toppen. Det er i mine øjne lidt underligt, at man på denne måde insinuerer at Spanien nok havde gjort det uden Xavi, det tror jeg bestemt ikke, som Mander skrev, i begge slutrunder var Xavi nok den vigtigste spiller på det spanske landshold.

En sidste ting, jeg tror ikke det var tilfældigt at en så garvet mand som Aragones valgte at droppe Raul, tog imod kritikken, men i sidste ende viste det sig at være det rigtige valg.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Men okay; hvorfor blev jeg Barca-fan? Halvt catalaner, så man kan sige, at jeg blev født ind i det. Fik min første trøje, før jeg overhovedet kunne tale. Fik medlemskab af klubben i dåbsgave. Blev bragt til min første kamp, af mine bedsteforældre, inden jeg rundede de tre. Ja, jeg er fan af Barca. Nej, jeg er ikke skjult Madrid-tilhænger. Ja, jeg har sandsynligvis været fan af klubben i en større procentdel af mit liv, end du har. Nej, det giver dig ikke grund til at betvivle mine tilhørsforhold, når jeg udtaler mig kritisk eller tvivlende om FC Barcelona.

Er det fint? Er jeg godkendt nu?
Bestået! :cool:
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Xabi Alonso var i øvrigt med i 2004, og var endda et år ældre end Busquets var ved VM i 2010.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Men okay; hvorfor blev jeg Barca-fan? Halvt catalaner, så man kan sige, at jeg blev født ind i det. Fik min første trøje, før jeg overhovedet kunne tale. Fik medlemskab af klubben i dåbsgave. Blev bragt til min første kamp, af mine bedsteforældre, inden jeg rundede de tre. Ja, jeg er fan af Barca. Nej, jeg er ikke skjult Madrid-tilhænger. Ja, jeg har sandsynligvis været fan af klubben i en større procentdel af mit liv, end du har. Nej, det giver dig ikke grund til at betvivle mine tilhørsforhold, når jeg udtaler mig kritisk eller tvivlende om FC Barcelona.

Er det fint? Er jeg godkendt nu?
Nu har jeg en Katalansk kollega som bor i Barcelona hvis familie er big time Barcafan men selv er han glødende Real Madrid fan og Espanyol sympatisør, så jeg ved ikke om hvad du vil bevise med dét du skriver...men, bare rolig vi andre er ikke dommere på det område, så du behøver ikke nogens accept ;)

Jeg er sådan set også ligeglad med om du er Barcafan eller Real Madrid fan. Var du det sidstnævnte gav dine holdninger måske mere mening for mig, that's all.

Skal vi ikke bare være enige om at vi er ret uenige.

Du mener vel at Raul's karriere samlet set er større end Xavi's indtil nu? Messis attitude og måde at være på lige så anstødende som Cristianos (hvis ikke værre) og sidstnævte også en bedre (eller mere komplet) spiller måske? Hvad mangler vi så, Mourinhos Madrid bedre end Peps Barca, eller er Mourinho bare en bedre træner end Pep synes du?

EDIT: Mht til Spansk landsholdsbold, jep igen enig med Visca ;-) Spanien har mere eller mindre haft spillermaterialet til noget stort siden 1986, af d't jeg lige kan huske og er klar over. Efter Butragueno og co smadrede DK 5-1 så spåede man en mammoth semifinale ml ARG og ESP, men igen skuffede de og blev slået af Belgien inden det kom så vidt.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Godt nok mange halve mennesker vi har herinde :razz: .
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Visca El Barca skrev:Godt nok mange halve mennesker vi har herinde :razz: .
Selv er jeg halvt schweizer, halvt svensker og halvt jyde.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af zqa »

Nicely done.. Halv amagerikaner og halv vestegnen. Så blir det fandme ikke bedre!
#jesuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Blaugrana92 skrev:
Visca El Barca skrev:Godt nok mange halve mennesker vi har herinde :razz: .
Selv er jeg halvt schweizer, halvt svensker og halvt jyde.
Jeg er delt i så mamge halve, at jeg har opgivet at tælle med.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Quaresma »

Jeg er sådan set ligeglad med din alder, når du beslutter dig for at lave en bruger på et fora, og kaster dig ud i at debattere, så lad venligst være med hele tiden at henvise til din alder ( det har du også gjort, når du har forsvaret en dumhed f.eks.). Jeg kunne som sagt ikke være mere ligeglad med din alder, men når du sådan inddrager mig i jeres diskussion (uagtet hvad Rummenigge gør), så lægger du op til at debatten måske kan køre af sporet, og det er dumt.
"så lad venligst være med hele tiden at henvise til din alder ( det har du også gjort, når du har forsvaret en dumhed f.eks.)" Hele tiden? Næppe. Men det var jo meget relevant i denne situation, eftersom jeg går ud fra, at du er ældre end mig, og derfor også opfører dig relativt modent i sådanne tilfælde. Det var vist mere for, at snakke om din modenhed end min alder. Og hvornår har jeg brugt min alder, når jeg har skulle forsvare en 'dumhed'? Jeg mindes det ikke.
Jeg er ligeglad med om du er 17, 18, 30 eller 40 år gammel, når du diskuterer så kan du da vel godt opføre dig nogenlunde eller?.
What? Er det et statement til dig selv eller hvad? Har du overhovedet set dit seneste indlæg i denne debat? Det var ikke ligefrem sagligt.
At jeg ikke er enig i dine hypotetiske scenarier, hvor du kaster dig ud i, "hvis Spanien havde haft den og den spiller, så havde de gjort det bedre eller måske endda ligefrem vundet en slutrunde?" er en anden ting. Spanien har ALTID haft et godt landshold, i hvert fald de sidste mange år, med masser stjerner, men de har floppet fælt, og Raul var en del af den floppende generation, faktisk en meget central del af den. Det kan man ikke komme udenom. Du glemmer lidt, at Raul havde folk som Pep Guardiola, Mendieta, Albelda, Baraga ( på toppen af deres karriere var de to f.eks bedre end Senna), Abelardo, Hierro, Zubi, Kiko, Morientes og jeg kan blive ved, ved siden af sig. De floppede dog stadig, og kunne ikke leve op til forventninger, selvom de gang på gang blev udpeget som en af favoritterne.
Tja, Barcelona har også ALTID haft et godt hold, men det er vist tydeligt, at det de seneste par år har været bedre end nogensinde - Spanien ligeså. Angående dine spillersammenligner er det jo en subjektiv sag, Senna var f.eks. fortrinelig i 2008, og der er ikke mange spillere, der kunne have udfyldt hans rolle med samme resultat.

Raúl spillede derudover kun sammen med Zubizaretta i to sæsoner på det spanske landshold, så han er knapt så relevant i denne sammenhæng. Og Casillas har jo ikke ligefrem været dårlig. Morientes var fin, men mon ikke Torres/Villa er at foretrække? Det nuværende landshold har bare bedre spillermateriale.
Du hæfter dig ved Raul Bravos plads, men husk på at Capdevila var fast mand på det spanske landshold under de to slutrunder som de endte med at vinde meget suværent endda. Derudover var Senna altså som sagt ikke bedre end en Baraja i topform eller Albelda f.eks, Xabi Alonso var heller ikke bedre end Mendieta på absolut toppen. Det er i mine øjne lidt underligt, at man på denne måde insinuerer at Spanien nok havde gjort det uden Xavi, det tror jeg bestemt ikke, som Mander skrev, i begge slutrunder var Xavi nok den vigtigste spiller på det spanske landshold.

En sidste ting, jeg tror ikke det var tilfældigt at en så garvet mand som Aragones valgte at droppe Raul, tog imod kritikken, men i sidste ende viste det sig at være det rigtige valg.
Det er igen en smagssag, men Capdevila er og var en langt bedre fodboldspiller end Raúl Bravo. Senna toppede ved slutrunden i 2008, han var fantastisk. Ved Xabi Alonso vs. Mendieta har jeg ingen foretrukken.

Angående Spaniens resultater uden Xavi, kan man jo kun gisne. Omvendt er det jo også svært at forestille sig, Spanien løfte VM-trofæet uden f.eks. David VIlla. Kan man så også tilskrive ham det meste af æren? Så vidt jeg husker, var der ingen anden til at score målene - Torres var lige komment tilbage fra en skade og spillede elendigt, og Llorente var slet teknisk dygtig nok til at overtage Villas plads.
Blaugrana92 skrev:Xabi Alonso var i øvrigt med i 2004, og var endda et år ældre end Busquets var ved VM i 2010.
Ikke destomindre var han langt fra den spiller, han er i dag og var i 2008. Liverpool-skiftet gjorde ham godt.
Du mener vel at Raul's karriere samlet set er større end Xavi's indtil nu? Messis attitude og måde at være på lige så anstødende som Cristianos (hvis ikke værre) og sidstnævte også en bedre (eller mere komplet) spiller måske? Hvad mangler vi så, Mourinhos Madrid bedre end Peps Barca, eller er Mourinho bare en bedre træner end Pep synes du?
Hvorfor lægge ord i munden på mig? Nej. Nej. Nej. Nej. Og nej. Okay, så fik vi det på det rene.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

fidanho skrev:Men hvad er du så? En Barca-kritiker?
Jeg er i hvert fald ikke en indsnævret jubelidiot.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Du gør da helt vildt meget ud af at rose Madrid. Barca ros ser vi til gengæld ikke rigtigt fra din side. Så er det vel meget naturligt folk bliver skeptiske omkring dine sympatier!

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

Hvorfor er det så vigtigt at få alle proppet i kasser? "Enten er du med os, eller også er du imod os"...
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 29 gæster