Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Flax_Generous skrev:Var hans mandskabspleje ikke netop god i den situation? Han gav dem alle et velfortjent spark i røven og så vandt de.
Hans taktiske dispostioner var gode yes, mandskabspleje, nae det synes jeg egentlig ikke. Jeg kan f.eks. ikke se noget formaal med at haenge spillere ud i pressen, hvilket han goer ved at sige at nogle spillere maaske har taget paa/er ude af form efter ferien. Han klandrer dem for at spise, drikke og feste for meget. Dette er blot endnu et eksempel paa, at billedet af Moruinho som en traener, der tager presset vaek fra sine spillere, og saetter sig selv under enormt pres for at skaane sine spillere, er forkert.

Jeg synes ogsaa det er strategisk klogt ( for at skaane sig selv i tilfaelde af at det utaenkelig sker og Malaga slaar Real ud), at komme med den slags udtalelser, ligesom han gjorde sidste aar, hvor han sagde at hele holdet er doede for ham, hvis de ikke skaber det oenskede resultat i CDR mod? ( et 3. divisions hold var det, vist nok). at modstanderen scorer 2 maal mod en, er ikke optimalt, ved at beskylde spillere for at vaere ude af form, saa har han i den grad daekket sig ind, hvis Malaga slaar dem ud. Han vil faa kritik, men det vil vaere de "ude af form" spillere, som vil faa mest af skylden for et evt Exit.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Visca El Barca skrev:Dette er blot endnu et eksempel paa, at billedet af Moruinho som en traener, der tager presset vaek fra sine spillere, og saetter sig selv under enormt pres for at skaane sine spillere, er forkert.
Okay, hvis folk forestiller sig, at det er det eneste, han gør, så tager de fejl. Han gør det ofte, ja, men han kan også godt lange ud efter spillerne, hvis de er dårlige (f.eks.). Men pointen er jo, at han sjældent fejlvurderer, hvad der skal gøres i den givne situation. Han er som regel ganske dygtig til både at beskytte spillerne samt få det bedste ud af dem. Uanset om man kan lide hans stil eller ej, er det vel svært at bestride...

teemuss

Re: Real Madrid

Indlæg af teemuss »

DETTE GÆLDER DOG IKKE NÅR HAN MØDER BARCELONA. :glad: så ser vi en morinho i panik og ubeslutsomhed
der mangler taktiske evner til at åbne det her barca hold sorry to say pep er bedre taktisk end morinho.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Flax_Generous skrev:
Visca El Barca skrev:Dette er blot endnu et eksempel paa, at billedet af Moruinho som en traener, der tager presset vaek fra sine spillere, og saetter sig selv under enormt pres for at skaane sine spillere, er forkert.
Okay, hvis folk forestiller sig, at det er det eneste, han gør, så tager de fejl. Han gør det ofte, ja, men han kan også godt lange ud efter spillerne, hvis de er dårlige (f.eks.). Men pointen er jo, at han sjældent fejlvurderer, hvad der skal gøres i den givne situation. Han er som regel ganske dygtig til både at beskytte spillerne samt få det bedste ud af dem. Uanset om man kan lide hans stil eller ej, er det vel svært at bestride...
Det er et interessant eksempel du tager op, naar vi nu snakker om mandskabspleje. En traener som er virkelig dygtig, altsaa unik paa det punkt, er vel en som formaar at finde ud af, hvordan man skal behandle enkelte personer, man skal behandle dem som en del af gruppen, men man skal ogsaa vaere dygtig til at finde ud, hvordan man faar det bedste frem i alle sine spillere. Balotelli og Mourinho har ikke ligefrem haft verrdens bedste forhold, og ja, Balotelli er squ en lille "prick", men det vidner da slet ikke om gode mandskabspleje egenskaber, at han gaar ud og kritserer ham saadan. Mon ikke, det har forvaerret deres forhold. Kritik i offentligheden er ikke altid et godt redskab, isaer hvis man har med at geoere med en meget, hvad skal man kalde ham, farverig ung mand, som oven i koebet ikke er saerlig vild med en.

Jeg ved at Mancini ogsaa gaar ud og kritiserer Balotelli offenntlig, det sker faktisk tit, men Balotelli kan faktisk godt lide Mancini, han kunne ikke lide Mourinho.

Edit: Det jeg vil frem til er, at man fejlvurderer ham, naar man paastaar, at den eneste grund til at han saetter sig selv i scene er at beskytte sine spillere, han beskytter dem ved at tage imod al kritik, det er ikke saadan jeg opfatter ham. Jeg synes faktisk han ligesaa tit beskytter sig selv som han beskytter sine spillere. Paa manskabspleje fronten kan jeg da heller ikke se, hvorfor han skulle vaere bedre end Pep, Sir Alex, Ancelotti eller Redknapp f.eks. Naar Mourinho skal fremhaeves, saa er et af de faste argumenter, at han paa mandskabsplejefronten er noget for sig selv, han er unik, det mener jeg ikke han er.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Det der gør Mourinho dygtig, og af nogen respekteret ligefrem, må være hans resultater. Som da også er imponerende,

Men som Schmeichel så fint sagde det. "Jeg gider næsten ikke tale om den mand, efter hans opførsel mod Barcelona sidste år". Mourinhos psykose må være åbenlys for ethvert fornuftigt menneske efterhånden. Argumenter er overflødige når man blot ser på hans opførsel i de kampe hvor hans hold bliver presset.
Forumlegende

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

Det er kun Balotelli, der har sagt dårlige ting om Mourinho, men Balo var altså også ud for pædagogisk rækkevidde i Inter. Selv Mou kunne ikke styre ham.

Altså Visca, hvordan kan du betvivle hans mandskabsbehandling via at han kritiserer sine spillere? Ferguson, som du roser, svinede f.eks. også Rio og Evra til efter 1-6-nederlaget til City, ligeså vel han også har pointeret De Geas åbenlyse fejl mod Blackburn. Er han også dårlig til mandskabsbehandling?

Alle hans tidligere spillere pointere nemlig, hvor god han er til mandskabsbehandling. At mandskabsbehandle er jo ikke kun pressehåndtering, men hvordan du griber ind i spillerens dagligdag og får ham til at føle at han er en del af truppen. Det er mandskabsbehandling. At du viser interesse i din spiller, så de yder mere for dig, som Ferguson og Pep gør også så flot.

Man skal altså også være realist som træner og erkende nogle ting. Reals præstation var jo vitterlig ringe i går i første halvleg.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

# 23 skrev:Det er kun Balotelli, der har sagt dårlige ting om Mourinho, men Balo var altså også ud for pædagogisk rækkevidde i Inter. Selv Mou kunne ikke styre ham.

Altså Visca, hvordan kan du betvivle hans mandskabsbehandling via at han kritiserer sine spillere? Ferguson, som du roser, svinede f.eks. også Rio og Evra til efter 1-6-nederlaget til City, ligeså vel han også har pointeret De Geas åbenlyse fejl mod Blackburn. Er han også dårlig til mandskabsbehandling?

Alle hans tidligere spillere pointere nemlig, hvor god han er til mandskabsbehandling. At mandskabsbehandle er jo ikke kun pressehåndtering, men hvordan du griber ind i spillerens dagligdag og får ham til at føle at han er en del af truppen. Det er mandskabsbehandling. At du viser interesse i din spiller, så de yder mere for dig, som Ferguson og Pep gør også så flot.

Man skal altså også være realist som træner og erkende nogle ting. Reals præstation var jo vitterlig ringe i går i første halvleg.

Jeg siger jo netop, han ikke er bedre end Sir Alex eller Pep paa den front, hermed ikke sagt at han er daarligere. Som skrevet, der er bare mange som goer ham til unik paa det punkt, altsaa at det han kan paa det omraade, det er der ingen andre traenere som kan, og det er jeg uenig i. Jeg er ligeledes uenig i at at den eneste grund til at han saetter sig i centrum naar det kommer til pressen er at han beskytter sine spillere. Jeg synes derimod at den primaere aarsag til det er, at han vil beskytte sig selv.

Derudover er det faktisk direkte loegn, at det kun er Balotelli som har kritiseret ham. Spoerg folk som Pedro Leon, Makalele, Mutu, Del Horno blot for at naevne nogle faa om hvad de mener om ham.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

Visca El Barca skrev:
# 23 skrev:Det er kun Balotelli, der har sagt dårlige ting om Mourinho, men Balo var altså også ud for pædagogisk rækkevidde i Inter. Selv Mou kunne ikke styre ham.

Altså Visca, hvordan kan du betvivle hans mandskabsbehandling via at han kritiserer sine spillere? Ferguson, som du roser, svinede f.eks. også Rio og Evra til efter 1-6-nederlaget til City, ligeså vel han også har pointeret De Geas åbenlyse fejl mod Blackburn. Er han også dårlig til mandskabsbehandling?

Alle hans tidligere spillere pointere nemlig, hvor god han er til mandskabsbehandling. At mandskabsbehandle er jo ikke kun pressehåndtering, men hvordan du griber ind i spillerens dagligdag og får ham til at føle at han er en del af truppen. Det er mandskabsbehandling. At du viser interesse i din spiller, så de yder mere for dig, som Ferguson og Pep gør også så flot.

Man skal altså også være realist som træner og erkende nogle ting. Reals præstation var jo vitterlig ringe i går i første halvleg.

Jeg siger jo netop, han ikke er bedre end Sir Alex eller Pep paa den front, hermed ikke sagt at han er daarligere. Som skrevet, der er bare mange som goer ham til unik paa det punkt, altsaa at det han kan paa det omraade, det er der ingen andre traenere som kan, og det er jeg uenig i. Jeg er ligeledes uenig i at at den eneste grund til at han saetter sig i centrum naar det kommer til pressen er at han beskytter sine spillere. Jeg synes derimod at den primaere aarsag til det er, at han vil beskytte sig selv.

Derudover er det faktisk direkte loegn, at det kun er Balotelli som har kritiseret ham. Spoerg folk som Pedro Leon, Makalele, Mutu, Del Horno blot for at naevne nogle faa om hvad de mener om ham.
Jamen du roser alligevel Sir Alex for at være ikke gøre det, når historien er, at selv Ferguson er ude og svine sine spillere til, når de ikke præsterer.

Pedro Leon var jo også en idiot. Selvfølgelig var det meget, meget usympatisk og direkte hjernedødt af Mourinho skulle angiveligt have sagt at hvis selv hele holdet døde i en flyulykke, ville han stadigvæk ikke komme på.

Mutu kunne ikke se realiteterne i øjnene, da han ikke passede til Mourinhos spillestil. Desuden var han op i mod Drogba der om spidsangriberpladsen, og det var heraf konfrontation opstod. 2 måneder senere bliver Mutu taget for narkotika. Han nåede aldrig ind i Mourinho, fordi han også startet sæsonen skadet vist, og han var der kun 1½ måned under Mourinho.

Makalele? Jeg er ikke med, hvad han har sagt og hellere ikke Del Horno?!

Men altså, Fergusons spillere roser ham også for at være fantastisk til mandskabsbehandling, men der er også en bagside af medaljen. Senest var Roy Keane ude for to uger siden og svine Fergusons trænerperson til, fordi han mener, at han ikke var taknemmelig over for hans spillere. Der har også været andre spillere, der har kritiseret Fergusons ledelsesstil

Det samme med Pep. Der har været Bojan, der har været Zlatan og der har været Hleb.

Der er ingen trænere, der kan holde sig venner med alle. Men fælles for disse tre trænere er, at størstedelen af deres spiller siger det samme: At de er fantastiske mandskabsbehandlere.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

GerardPiqueBernabeu

Re: Real Madrid

Indlæg af GerardPiqueBernabeu »

Jose Mourinho har trænet Porto, Chelsea, Inter, og Real Madrid. Det vil sige han har trænet over 100 fodboldspillere, ud af dem er der højst 5 der har talt dårligt om ham.

Pep har trænet 1 hold med næsten samme opstilling og samme udskifter, de er stor set udskifterne der er forskellige, men vil lige sige det har været 2 super køb af fabregas og alexis. Mourinho har været top træner siden 2002, Pep har været det i 3 et halvt år, allerede er der flere spiller der taler dårligt om ham. Eto'o og Zlatan er begge 2 top angriber der er blevet trænet af begge trænere og de siger begge to Mourinho er bedre.

Vil ikke sige Guardiola er dårlig træner, men vil mene Mourinho er bedre end ham. Bare et par ekslemper på hvad Mourinho har gjordt ved Real Madrid. Marcelo, Arbeloa, Xabi Alonso, Benzema, Kaka, og Lass var alle sammen helt sunket med Pellegrini som træner. Efter Mourinho tog over, spiller de allesammen meget bedre. Han har skabt Real Madrid en spillestil som de spiller efter og den spillestil det er den perfekte til de 22 spiller han har i truppen. Det bare nogen af de ting han har formået på 1 halvanden år. Han har hentet Di Maria, Nuri Sahin, Sami Khedira, Mesut Øzil, Fabio Coentrao, Callejon, og Varane, og sammen med Higuain, Benzema, Ronaldo, skal de være Real madrids fremtid, de er allesammen under 26 faktisk er det kun ronaldo der er 26 og resten 22-23 år. Det siger en masse, Folk har kaldt real madrid køberklub det vil jeg mene de os er, men folk bliver ved med at sige real madrid henter stjener til en masse penge, men siden mourinho er kommet har hans dyreste spiller været Coentrao, og netop Coebtrao har været billigere end Fabregas og Alexis. Du kan bare tag noget af barcalonas sidste inkøb David Villa Zlatan Ibrahimovic, Fabregas og Alexis beløbet rammer næsten en millard!. Men tilgengæld laver barca os en masse talenter som real madrid mangler inu. Men er ikke enig i at ¨det er guardiola der laver dem¨ Buesquet, Pedro, Cuenca, Thiago, Messi, Xavi, Iniesta, og allesammen var der før guardiola bliv træner de har bare ventet på deres tur, og så har guardiola givet dem chancen. Og en af grundene de slår til er fordi de spiller i Barcelona, vil ikke mene de vil slå så meget til andre steder. Du kan se på Xavi, Iniesta, Pique, Puyol, Pedro, de kan spille som de plejer både på landsholdet og klubholdet, fordi det er samme spillestil. Vil mene Iniesta, Puyol, og Pique kan spille på de fleste hold i verden. Men ikke Xavi og Pedro, Xavi er skabt til Barca. Pedro er i mine øjne på højde som Callejon, Pablo Hernandez ( Valencia ) og Arda Turan(A.Madrid), men netop det han spiller for barca bliver han betragtet som Nani,Jesus Navas Di Maria. Men man skal ikke tage det fra Xavi og Pedro de spiller i barca det fordi det er der de bedst. Kan ikke se Pedro Slå igennem i Man united, Chelsea, Real madrid, Man City, Bayern og resten af de største klubber. Og nu til Messi som er ustoppelig i Barca, Men i hans landshold ikke slår igennem. Okay folk bruger der er forskellig træner som har trænet Argentina, og derfor han ikke slår igennem. Det har jo ikke været fordi der er blevet skiftet træner midt i en slutrunde, nej de forskellig træner har haft tid til at bygge sin hold op til slutrunden. Men han slår bare ikke igennem selvom han har spillere som Aguero, Tevez, Higuain foran sig. Higuain han har scoret flere hatrick med messi på banen hvor messi ikke har scoret eller været synlig. For mig er Messi skabt til Barca lige så meget som Xavi er, Messi og Xavi kan ikke det de laver andre steder. Derfor synes jeg ikke Messi fortjener blive verdens bedste for 3.gang synes han er langt fra opnå det som Zidane, RonaldoBrazil, Platini, Maradona, Pele, Johan,Cruyff. De har skabt resultater i både landsholdet og alle de klubber de har spillet. Og de har ikke været bundet til en klub hele deres liv og ikke vundet noget på landsholdet. Bare tag en som ronaldobrazil, han er blevet verdens bedste 3 gange og hvis han ikke var skadet sammenlagt i 2-3 år, ville han 100 procent været det flere end 3 gange. Den gang de spillere spillede fodbold, var det ikke så noget hvor modstandern parkerede bussen selvom de er bageud 5-0 som du ser mange af barcas kampe. Det var ren overlevelse, hvor der skulles kæmpes til hvert et point for at vinde en mesterskab. Og alle hold der var med i de forskellig ligaer, var stærke bare tag den spanske liga for 8-10 år siden. Celta Vigo, Real Sociedad, Deportivo, Valencia, Real Betis, A.Madrid, A.Bilbao, Barca og Real Madrid kæmpede om titlen. Det var rigigt mandefodbold hvor hvert mål, point galt og sådan nogen ting som indbyrdes opgøre blev taget seriøst fordi det var så tæt. Det var den gang RonaldoBrazil Zidane og Ronaldinho blev verdens bedste. Selvom Messi er SuperMessi og nogen gange SuperTurboMessi mener jeg ikke han er bedre end dem, igen den eneste grund til det er fordi han spiller for Barca han kan intet de andre steder, det os derfor han kommer til at spille hele sit liv der. Og nu tilbage til Pep folk taler om Pep har skabt et nyt fodbold sti,l Pep har Revonotieret fodbolden, gu har en ej. Det spil barca spiller nu blev skabt af Johan Cruyff, Pep har bare justeret nogen detailjer som genpres og messi centralt, han havde alt det spillematriale han skulle bruge Xavi, Iniesta, Midtbane Puyol Captain, Messi Centralt, Valdes Målmanden til at starte spillet op. Så har han fejlet i angrebet som at sælge Eto'o det nok hans største fejl, og Zlatan og Villa kan ikke måles op med ham. Det har ikke været sådan Pep har hentet 5-10 nye spiller til startsopstilling, spillerne har været der han skulle bare motivere dem og sæt dem sammen og bang Barcelona som altid har haft kvavileten men ikke brugt den. Men Guardiola kunne få dem til at bruge den rigtigt, og lige pludselig Guardiola har skabt fodbold og alt det lort. Og nu tilbage til Mourinho, Tag den idelle starts 11'er året før mourinho kom. Casillias- Sergio Ramos- Raul Albiol- Garay- Arbeloa- Alonso- Granero- Van der Vart- Kaka- Higuain-Ronaldo, og tag den Mourinho har nu Casillias- Sergio Ramos- Pepe- Carvalho (skadet) Marcelo- Khedira-Alonso-Ronaldo-Øzil-Di Maria-Benzema det er 7 nye mand og med Coentrao, Sahin, Varane og Callejon på bænken. Han har skabt et nyt hold fra bunden og det har Guardiola ikke han fik det som det var. Alle de klubber han har trænet har været nye spillestil, andre taktiks ligaer, og han har haft succes i dem alle manden fortjener mere respekt



Det er min mening i har sikkert andre, men jeg har skrevet hvorfor jeg mener det. I må tag som det er, men det ikke mening og nedgøre nogen herinde. Er bare træt af næsten hverdag bliver Mourinho svinet til, Mourinho er den største træner og han har for meget respekt til, i kan blive ved med at skrive sådan om ham. Hvis han var i barca ville i se andersles på ham. Men den eneste logiske forklaring er mange har ondt i røven over ham, og jeg mener han køre den rigtigt stil netop af den grund!!!!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af klogfyr »

GerardPiqueBernabeu skrev:Jose Mourinho har trænet Porto, Chelsea, Inter, og Real Madrid. Det vil sige han har trænet over 100 fodboldspillere, ud af dem er der højst 5 der har talt dårligt om ham.

Pep har trænet 1 hold med næsten samme opstilling og samme udskifter, de er stor set udskifterne der er forskellige, men vil lige sige det har været 2 super køb af fabregas og alexis. Mourinho har været top træner siden 2002, Pep har været det i 3 et halvt år, allerede er der flere spiller der taler dårligt om ham. Eto'o og Zlatan er begge 2 top angriber der er blevet trænet af begge trænere og de siger begge to Mourinho er bedre.
Første argument: "Mourinho er bedre, fordi han har bevist sig i flere klubber". Det er da absolut en fair pointe og en Mourinho supportere ynder at bruge imod Pep, fordi Pep endnu ikke har været træner i andre klubber. Derfor kan man ikke bruge det argument til noget, fordi ingen endnu ved, hvordan Pep ville klare sig i andre klubber.

Andet argument: Mourinho har været træner siden 2002, mens Pep startede for 3½ år siden. Igen et argument, som man ikke kan bruge imod Pep.

Tredje argument: Mourinho er bedre til mandskabspleje, fordi få har talt dårlig om ham, mens Zlatan og Eto'o har kritiseret Pep. Zlatan og Eto'o går begge rundt med 2 kæmpe egoer og ingen ved præcist hvad, der skete mellem dem og Pep. Pep går op i, at ingen er over holdet, og alle skal arbejde. Det beviste Zlatan han ikke kunne og blev sat på bænken. Eto'o kunne sagtens, men hans kritik af Pep gik mere ud på, at han aldrig fik en forklaring på, hvorfor Pep ønskede at sælge ham. Så fordi 2 egoer har ondt i r*ven over at Pep ikke ville have dem, gør ham ikke dårlig til mandskabspleje.

Fjerde argument: Mourinho er en bedre træner, fordi Zlatan og Eto'o siger det. Ved ikke engang hvad jeg skal sige til det argument.
GerardPiqueBernabeu skrev:Vil ikke sige Guardiola er dårlig træner, men vil mene Mourinho er bedre end ham. Bare et par ekslemper på hvad Mourinho har gjordt ved Real Madrid. Marcelo, Arbeloa, Xabi Alonso, Benzema, Kaka, og Lass var alle sammen helt sunket med Pellegrini som træner. Efter Mourinho tog over, spiller de allesammen meget bedre. Han har skabt Real Madrid en spillestil som de spiller efter og den spillestil det er den perfekte til de 22 spiller han har i truppen. Det bare nogen af de ting han har formået på 1 halvanden år.


Pellegrini opnåede 96 point i ligaen med Real Madrid, hvilket er flere point end Mourinho opnåede sidste år. Så at sige at de spillede dårligt under Pellegrini er faktuelt forkert. Det eneste sted Mourinho gør det bedre end pellegrini er i cupturneringerne.
GerardPiqueBernabeu skrev:Han har hentet Di Maria, Nuri Sahin, Sami Khedira, Mesut Øzil, Fabio Coentrao, Callejon, og Varane, og sammen med Higuain, Benzema, Ronaldo, skal de være Real madrids fremtid, de er allesammen under 26 faktisk er det kun ronaldo der er 26 og resten 22-23 år. Det siger en masse, Folk har kaldt real madrid køberklub det vil jeg mene de os er, men folk bliver ved med at sige real madrid henter stjener til en masse penge, men siden mourinho er kommet har hans dyreste spiller været Coentrao, og netop Coebtrao har været billigere end Fabregas og Alexis. Du kan bare tag noget af barcalonas sidste inkøb David Villa Zlatan Ibrahimovic, Fabregas og Alexis beløbet rammer næsten en millard!. Men tilgengæld laver barca os en masse talenter som real madrid mangler inu.
Hvad folk lægger i om en klub er en købeklub eller ej, er forskelligt. Madrid har kun Casillas af egen avl i startopstillingen, mens vi for det meste har 8. Vi køber dyre spillere, fordi vi kun har brug for enkelte spillere og derfor vælger at købe fra øverste hylde.
GerardPiqueBernabeu skrev:Men er ikke enig i at ¨det er guardiola der laver dem¨ Buesquet, Pedro, Cuenca, Thiago, Messi, Xavi, Iniesta, og allesammen var der før guardiola bliv træner de har bare ventet på deres tur, og så har guardiola givet dem chancen.


Men modsat real madrid og Mourinho, så giver Guardiola rent faktisk sine talenter chancen, og giver dem tid til at udvikle sig, hvorimod real ikke giver dem chancen. Der er ingen trænere, der skaber en spiller. Enten har spilleren talentet, eller også har han ikke. En god træner ser dog om spilleren har talent og udvikler det og giver dem chancen, så jo Guardiola har en kæmpe andel i mange af de spilleres udvikling.
GerardPiqueBernabeu skrev:Og en af grundene de slår til er fordi de spiller i Barcelona, vil ikke mene de vil slå så meget til andre steder. Du kan se på Xavi, Iniesta, Pique, Puyol, Pedro, de kan spille som de plejer både på landsholdet og klubholdet, fordi det er samme spillestil. Vil mene Iniesta, Puyol, og Pique kan spille på de fleste hold i verden. Men ikke Xavi og Pedro, Xavi er skabt til Barca. Pedro er i mine øjne på højde som Callejon, Pablo Hernandez ( Valencia ) og Arda Turan(A.Madrid), men netop det han spiller for barca bliver han betragtet som Nani,Jesus Navas Di Maria. Men man skal ikke tage det fra Xavi og Pedro de spiller i barca det fordi det er der de bedst. Kan ikke se Pedro Slå igennem i Man united, Chelsea, Real madrid, Man City, Bayern og resten af de største klubber.


Der er ingen argumenter i dette afsnit, men det er dine egne subjektive meninger. Xavi ikke god nok til andre hold, var en meget sjov kommentar.
GerardPiqueBernabeu skrev:Og nu til Messi som er ustoppelig i Barca, Men i hans landshold ikke slår igennem. Okay folk bruger der er forskellig træner som har trænet Argentina, og derfor han ikke slår igennem. Det har jo ikke været fordi der er blevet skiftet træner midt i en slutrunde, nej de forskellig træner har haft tid til at bygge sin hold op til slutrunden. Men han slår bare ikke igennem selvom han har spillere som Aguero, Tevez, Higuain foran sig. Higuain han har scoret flere hatrick med messi på banen hvor messi ikke har scoret eller været synlig. For mig er Messi skabt til Barca lige så meget som Xavi er, Messi og Xavi kan ikke det de laver andre steder. Derfor synes jeg ikke Messi fortjener blive verdens bedste for 3.gang synes han er langt fra opnå det som Zidane, RonaldoBrazil, Platini, Maradona, Pele, Johan,Cruyff. De har skabt resultater i både landsholdet og alle de klubber de har spillet. Og de har ikke været bundet til en klub hele deres liv og ikke vundet noget på landsholdet. Bare tag en som ronaldobrazil, han er blevet verdens bedste 3 gange og hvis han ikke var skadet sammenlagt i 2-3 år, ville han 100 procent været det flere end 3 gange.
Messi kæmper for at slå til på det argentinske landshold. Men for det første så er han stadig ung og kan nå det endnu. For det andet, så er det ikke kun Messi, der skuffer for Argentina. Det er et hold, der slet ikke hænger sammen på trods af store navne. For det tredje, så spilles der ikke særlig mange landsholdskampe ad gangen og derfor sværere at finde ind i en rytme. For det fjerde så har Messi i 2011 spillet 13 kampe for Argentina og scoret 4 mål og lavet 10 assists, så at sige at han intet leverer for Argentina er forkert.
GerardPiqueBernabeu skrev:Den gang de spillere spillede fodbold, var det ikke så noget hvor modstandern parkerede bussen selvom de er bageud 5-0 som du ser mange af barcas kampe. Det var ren overlevelse, hvor der skulles kæmpes til hvert et point for at vinde en mesterskab. Og alle hold der var med i de forskellig ligaer, var stærke bare tag den spanske liga for 8-10 år siden. Celta Vigo, Real Sociedad, Deportivo, Valencia, Real Betis, A.Madrid, A.Bilbao, Barca og Real Madrid kæmpede om titlen. Det var rigigt mandefodbold hvor hvert mål, point galt og sådan nogen ting som indbyrdes opgøre blev taget seriøst fordi det var så tæt. Det var den gang RonaldoBrazil Zidane og Ronaldinho blev verdens bedste. Selvom Messi er SuperMessi og nogen gange SuperTurboMessi mener jeg ikke han er bedre end dem, igen den eneste grund til det er fordi han spiller for Barca han kan intet de andre steder, det os derfor han kommer til at spille hele sit liv der.
Grunden til at barca og real vinder med så stor margin ned til nr. 3 ift. for 5 år siden, kan enten være fordi:
1) De andre hold er blevet dårligere
2) Barca og real er blevet stærkere
3) kombination af 1 og 2

hvad der er grunden, kan diskuteres. Jeg vil mene, at det hovedsagligt er nr. 2.
GerardPiqueBernabeu skrev:Og nu tilbage til Pep folk taler om Pep har skabt et nyt fodbold sti,l Pep har Revonotieret fodbolden, gu har en ej. Det spil barca spiller nu blev skabt af Johan Cruyff, Pep har bare justeret nogen detailjer som genpres og messi centralt, han havde alt det spillematriale han skulle bruge Xavi, Iniesta, Midtbane Puyol Captain, Messi Centralt, Valdes Målmanden til at starte spillet op.


Det spil barca spiller, blev skabt af Rinus Michels, perfektioneret af Cruyff og endnu engang nu perfektioneret af Pep Guardiola. Rijkaard havde også det spillermateriale til rådighed, men kunne til slut ikke få dem til at spille så godt. Mourinho har haft adskillige milliarder til rådighed, først i Chelsea og nu i Madrid, til at skabe det hold, han ønskede, men kan stadig ikke få dem til at spille ligeså godt, som Pep kan få sit hold til. Ihvertfald hvis man kigger på indbyrdes opgør og vundne titler.
GerardPiqueBernabeu skrev:Så har han fejlet i angrebet som at sælge Eto'o det nok hans største fejl, og Zlatan og Villa kan ikke måles op med ham. Det har ikke været sådan Pep har hentet 5-10 nye spiller til startsopstilling, spillerne har været der han skulle bare motivere dem og sæt dem sammen og bang Barcelona som altid har haft kvavileten men ikke brugt den.
Pep gjorde en fejl i at sælge Eto'o, men alle begår fejl. Well det er kun Valdes, Puyol, Abidal, Xavi, Iniesta og Messi, der var startere, da Guardiola tog over, resten er Peps opfindelser.
GerardPiqueBernabeu skrev:Men Guardiola kunne få dem til at bruge den rigtigt, og lige pludselig Guardiola har skabt fodbold og alt det lort. Og nu tilbage til Mourinho, Tag den idelle starts 11'er året før mourinho kom. Casillias- Sergio Ramos- Raul Albiol- Garay- Arbeloa- Alonso- Granero- Van der Vart- Kaka- Higuain-Ronaldo, og tag den Mourinho har nu Casillias- Sergio Ramos- Pepe- Carvalho (skadet) Marcelo- Khedira-Alonso-Ronaldo-Øzil-Di Maria-Benzema det er 7 nye mand og med Coentrao, Sahin, Varane og Callejon på bænken. Han har skabt et nyt hold fra bunden og det har Guardiola ikke han fik det som det var. Alle de klubber han har trænet har været nye spillestil, andre taktiks ligaer, og han har haft succes i dem alle manden fortjener mere respekt


Netop fordi Pep kunne finde ud af at bruge dem rigtigt, viser jo også, at han er en god træner. Garay var ikke i Madrids startopstilling, han har spillet 25 kampe for dem. Pepe var derimod i startopstillingen dengang, så han er ikke Mourinhos opfindelse. Det samme med Marcelo. Özil har været et godt indkøb for dem, men det er ikke fordi, han har købt et helt nyt hold, som er i startopstillingen.
GerardPiqueBernabeu skrev:Det er min mening i har sikkert andre, men jeg har skrevet hvorfor jeg mener det. I må tag som det er, men det ikke mening og nedgøre nogen herinde. Er bare træt af næsten hverdag bliver Mourinho svinet til, Mourinho er den største træner og han har for meget respekt til, i kan blive ved med at skrive sådan om ham. Hvis han var i barca ville i se andersles på ham. Men den eneste logiske forklaring er mange har ondt i røven over ham, og jeg mener han køre den rigtigt stil netop af den grund!!!!
Der skulle vel ikke være gemt en massive troll i dig???
Well jeg fik da lidt tid til at gå. Hvis du virkelig mener Mourinho er en bedre træner, så skal du have lov til det, men de argumenter du kommer med, synes jeg ikke holder på nogen måde. Du har ret i at Mourinho har bevist sig i flere klubber over længere tid, men før Pep har været træner i flere år, kan man ikke bruge det argument imod Pep. Pep har vundet stort set alle titler, han har spillet om, og det er ultimativt det, en træner vil blive målt på til sidst i sin karriere.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Well jeg fik da lidt tid til at gå. Hvis du virkelig mener Mourinho er en bedre træner, så skal du have lov til det, men de argumenter du kommer med, synes jeg ikke holder på nogen måde. Du har ret i at Mourinho har bevist sig i flere klubber over længere tid, men før Pep har været træner i flere år, kan man ikke bruge det argument imod Pep. Pep har vundet stort set alle titler, han har spillet om, og det er ultimativt det, en træner vil blive målt på til sidst i sin karriere.
Og netop Pep har mødt denne tolk med den store internationale erfaring i direkte dueller i samme liga og samme turneringer i den sidste 1½ år.

Så fordi Mou vandt med Porto og Inter engang gør ham ikke bedre end at han i den direkte duel med sin nemesis Pep/Barca bliver på alle måder overgået/udstillet, både hans mangler i forhold til Pep's taktiske niveau men også hans simple personlighed.



'Thats the fact, bro!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Mourinho var udspillet taktisk igen midt december i egen hule. Intet modtræk, men sad forstenet bagerst i boksen og så på. Han brugte sine udskiftninger, men havde jo intet at byde ind med m.h.t rokader, systemer eller bare en mandsopdækning af Messi af Pepe:)
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

Det er godt nok sørgeligt, at det skal trække ned i Messis bedømmelse, at han er loyal over for én klub, og forhåbentlig er det hele sin karriere. Beviste Maldini heller aldrig noget, fordi han kun var i Milan?

I øvrigt nok noget af det sjoveste, jeg længe har læst, at Xavi ikke ville være på samme niveau uden for Barca. Prøv at spørge Utd-fans, der i vidt omfang ønsker sig en playmaker på midtbanen, helst vil have til klubben til den position. Xavi indretter sig ikke efter Barca/Spanien, han indretter Barca/Spanien efter sit eget spil. Han ville rykke hold rundt, ligegyldigt om det var i PL, Serie A, Bundesligaen eller Superligaen.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Bla bla bla bla bla ... det eneste jeg kunne udlede af dit indlæg, er at du staver gjort med d. Og den der putter d i gjort ... ja, I kender formentlig selv resten.

Undskyld, men jeg er meget useriøs i dag!

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Heartbreaker »

Du skriver, at det faktum at Mourinho har bevist sig i flere ligaer en Guardiola skulle gøre ham bedre - skulle Ronaldo så også være bedre end Messi af den grund? ;-)
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 35 gæster