Tur til Barcelona og billetter

Alt om Barca som ikke hører hjemme i de andre grupper

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Som turist ville jeg bo i Raval, hvis jeg var til natteliv. Gracia hvis jeg var mere til byferie i dagslys. Tag det eller lad være! :)
qepd

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af Blaugrana92 »

Sant Antoni er virkelig et undervurderet kvarter. Jeg har boet der flere gange og jeg synes det er helt perfekt. Det er tilpas tæt på Plaça Catalunya til at man kan gå derhen, men det ligger også tilpas langt væk til at priserne på hoteller, hostels og lejligheder er en del lavere. Dertil ligger det i den rigtig retning i forhold til Camp Nou, sammenlignet med eksempelvis Poblenou. Og så er der rigtig, rigtig mange små, gode caféer og bodegas, hvor man spiser fantastiske bocadillos og kan få billige drinks og øl. Sidst jeg var afsted boede vi et par hundrede meter fra Plaça Universitat.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af zqa »

Ja, der er virkelig hyggeligt. Jeg boede dog lige på den anden side af les corts canales, i "homo"-distriktet, aka Gayxample. Min far havde booket det første og det bedste hotel han kunne finde, Axel Hotel. Muligvis byens bedst kendte *-hotel. Det var fremragende :D

Men, jeg boede i carrer de monjo i Barceloneta sidst. Der kunne jeg godt bo for good.
#jesuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af JonasV »

Det er absurd hvor mange fede områder der er i byen. Jeg er simpelthen nødt til at tage derned igen inden for længe.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af Heartbreaker »

Det gotiske kvarter er min favorit, der befinder jeg mig i øvrigt i skrivende stund.

Kan I anbefale en bar/pub at se kampen på i aften? Der må gerne være stemning og kolde øl.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af Blaugrana92 »

zqa skrev:Ja, der er virkelig hyggeligt. Jeg boede dog lige på den anden side af les corts canales, i "homo"-distriktet, aka Gayxample. Min far havde booket det første og det bedste hotel han kunne finde, Axel Hotel. Muligvis byens bedst kendte *-hotel. Det var fremragende :D

Men, jeg boede i carrer de monjo i Barceloneta sidst. Der kunne jeg godt bo for good.
Hahaha, det er sgu en god historie! :D

Sidst jeg var dernede var vi 4 drenge afsted sammen, og en formiddag tågede vi lidt rundt - måske lidt ramt af tømmermænd - og satte os på en tilfældig bar, for at bestille nogle øl og et par omgange patatas bravas. Bartenderen, en mand med piercinger adskillige steder i ansigtet, var godt nok utroligt venlig og ville meget gerne have øjenkontakt med os, og lagde gerne hånden på skuldren og sådan noget. Vi fik så øje på en bladhylde indenfor, der var fyldt med magasiner med meget letpåklædte mænd på forsiden. Der var vi så også havnet ovre på den anden side af Les Corts Catalanes. Men øllene var billige og det var en god patatas bravas, så der var nu ikke noget at klage over! :lol:

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af zqa »

Hahaha!
Jeg oplevede også kun søde og venlige mennesker derovre.
Det mest åndssvage er næsten, at ingen af os lagde mærke til det store skilt hvor der stod "Best gay hotel 2011" da vi ankom. Ej heller de mange meget homo erotiske billeder og malerier alle vegne... Og det dæmpede neon lys i elevatoren og den kraftige aroma.. Det skal så også siges, at vi var temmelig fulde da vi ankom hen af aftenen.

På vores safetybox var der et billede af en nøgen mand. Hahaha. Go'e tider.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af Heartbreaker »

Billede
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af Blaugrana92 »

Brothr, du skal finde stenbænken på Montjuïc nu du er dernede! Den er gratis! :D
Du må også gerne kigge efter en canadier der hedder Sara nu du er i gang. Mange tak

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af Skydefinten »

Heartbreaker skrev:Det gotiske kvarter er min favorit, der befinder jeg mig i øvrigt i skrivende stund.

Kan I anbefale en bar/pub at se kampen på i aften? Der må gerne være stemning og kolde øl.
Inde bag Placa Real er der mange gode barer med tv-skærme.

Har set et par kampe omkring Placa George Orwell. Der er mange gode steder i de gader.

Et lille intimt sted er "Les Tapes", tapasbar med en mindre skærm i baren. Gode øl og søde værter - og de er glade for danskere og Barca. Har boet ovenpå 2 gange. Den ligger efter Placa George Orwell ved Placa Del Regomir i det Gotiske.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Forstår virkelig ikke, hvad folk ser i gotico, born og barceloneta. Men folk på ferie er vilde med de steder tilsyneladende.
qepd

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af Skydefinten »

Tjaa, jeg tror godt folk som jævnligt er i byen, udemærket er klar over at Barcelona har andre kvarterer at byde på:)

Men hvis man kun har 2-3 natter i byen, så er det nogle udemærkede kvarterer at tage udgangspunkt fra. Længere afstand er der jo heller ikke til Gracia, Example, Sant Antoni m.m...
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af zqa »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Forstår virkelig ikke, hvad folk ser i gotico, born og barceloneta. Men folk på ferie er vilde med de steder tilsyneladende.

... fordi at?
#jesuisSheep

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

zqa skrev:
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Forstår virkelig ikke, hvad folk ser i gotico, born og barceloneta. Men folk på ferie er vilde med de steder tilsyneladende.

... fordi at?
Jeg forstår det ikke, fordi at? Eller? :)

Det er især/bl.a. fordi, gaderne ofte er overfyldte med turister (Placa Reial er måske det værste sted på jorden, så tacky og snusket), og barer, cafeer og langt hen ad vejen også restauranter i disse områder er næsten alle meget dårlige eller dyre (stadig billigere end Danmark ganske vist), og selv de få gode er fuldstændigt indrettet og gearet efter turister, så man får måske god mad og drikke, men det er i en "international stemning", der ligeså godt kunne være i et andet land. Det er ikke specielt "Barcelona".

Der er vel nok små oaser, som er undtagelser, og områderne er også et lille besøg værd for at se stilen. Desuden behøver man jo ganske rigtigt ikke udelukkende at befinde sig i det område, hvor man bor. Jeg ville dog aldrig bo de steder. :smile:
qepd

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af Heartbreaker »

Det er min sjette gang hernede. Det er måske turistet, men stadig et charmerende område og placeret tæt på alt, man skal bruge. Sætter stor pris på, at man kan gå til stranden på 10-15 minutter. Gider ikke sidde i en metro efter en tur på stranden.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 26 gæster